Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 01:20

Bazı yaya geçitlerinde ise, konuşma yok ama, kısa aralılarla öten bir sinyal sesi var ve yayaların geçiş zamanı daralmaya başlayınca bu ses de gittikçe sık ötmeye başlıyor (bir nevî uyarı, "Hadi... Çabuk olun, ayağınıza davranın" bâbından olsa gerek...)

Her iki şekilde de, kulağa hitabeden bir uyarının olması güzel bir uygulama... Aslında sadece engelli dostlarımız için değil, herkes için faydalı bir çalışma. Gözler ışıkta geçmektense, önünüze bakarak ama kulağınız seste yaya geçidini atlamak çok daha pratik ve verimli bir çözüm...  

Akın KURTOĞLU


Ademv
14 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 15:34

Evet yazdığınız gibi bu sorunun birkaç çözümü var. 1. şoförün bir mikrofon aracılığı ile gelen durağın adını otobüsün içine, durakta durduğu zaman da gideceği güzergâhı dışarıya anons etmesi. 2. Bu işin bir bilgisayar ile yönetilen kayıt sistemi ile yapılması. Burada iki yöntem olabilirr; 1. sistemin şoför tarafından yönetilmesi. 2. sistemin gps vb gibi bir kaynaktan elde edilen verilerle yönlendirilmesi.
Burada en sağlıklı yöntem gps'e dayalı bir sistemdir.
İETT'ye verdiğimiz bir dilekçe ile bu yöntemleri kendilerine sunduk. Bakalım sonuç ne olacak. Bundan önce vermiş olduğumuz bir dilekçeye aldığımız cevap çok ilginçti.
"Anons yöntemi otobüslerimizde denenmiş ancak iyi bir sonuç elde edilemediği için uygulamadan kaldırılmıştır".
Geçenler bundan birisine bahsettiğimde bana; ben liseye giderken (1980'ler) mikrofonla yapılan bir anons hatırlıyorum diye anlatmıştı.
Hadi diyelimki duraklar fazla olduğu için şoförün ağzı yöruluyordu. Artık teknoloji var kardeşim!
Bizde şöyle kötü bir alışkanlık var. Birşeyi yapmayacaksak bahanemiz bol.
Yakın zamanda topladığımız 2000 dilekçeyi bir basın açıklaması ile İETT'ye vereceğiz.
Dilekçemizin içeriği yukarıda bahsetmiş olduğum
çözümlerden oluşuyor.


Ademv
14 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 15:55

Konuşan trafik ışıklarından birtane de Haydarpaşa Numune Hastahanesi'nin orada var. Bunların sayıları artırılacakmış. Öncelikle yoğun yerler düşünülüyormuş.

emre.ertem
14 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 17:14

Sesli trafik ışıkları ölümcül trafik kazalarına neden olabilir... Belki bu nedenle sayısı arttırılmıyor olabilir... Her ışıkta kırmızı ışığı beklemek istemeyen bir sürücü çıkabilir. Bol bol görüyoruz her gün. Sadece trafik lambasından gelen uyarı sesine göre karşıya geçmeye çalışmak pek akıllıca bir davranış değil istanbulda.

Ademv
14 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 17:26

İnternette yaptığım araştırmada akıllı durakla ilgili haberler 2004'dan sonra kesiliyor. Bunun sebebi büyük ölçüde siyasi diye düşünüyorum. Bizde bu sistemi yürütenlere ulaşıp bizim için gerekli düzenlemelerin de sisteme eklenmesini talebetmek istiyorduk.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 03:52

Alıntı:
Bundan önce vermiş olduğumuz bir dilekçeye aldığımız cevap çok ilginçti.
"Anons yöntemi otobüslerimizde denenmiş ancak iyi bir sonuç elde edilemediği için uygulamadan kaldırılmıştır".
Geçenler bundan birisine bahsettiğimde bana; ben liseye giderken (1980'ler) mikrofonla yapılan bir anons hatırlıyorum diye anlatmıştı.
Hadi diyelimki duraklar fazla olduğu için şoförün ağzı yöruluyordu. Artık teknoloji var kardeşim!

Adem Üstad'ın mesajından yaptığı alıntıdaki "mikrofon" meselesini, 6-7 ay kadar evvel İETT Nostalji ve Hatıralar'da işlemiştik:  

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...;start=167

1980'lerin başlarında ilk körüklü ve solo İkarus otobüslerin içinde bir süreliğine gerçekten de mikrofonla durak anonsu yapılmıştı... Acemilikten olsa gerek, oldukça komik olmuştu ve ne şoförler ne de yolcular bu duruma bir türlü alışamamışlardı.   Ancak yine yukarıda tekrarlandığı gibi, artık teknoloji günümüzde çok ileri düzeyde... Herşey chipler sayesinde sektirmeden yerine getirilebiliniyor. Tekrardan günümüz şartlarına uyarlanmış haliyle, yeni bir çözüm üzerinde çalışılması mutlaka gerekli...

Akın KURTOĞLU


Ademv
14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 11:01

Bu benim için çok güzel bir kaynak oldu.
Teşekkürler.
Fakat insan düşünmeden de geçemiyor şimdi biz gelişmemi kaydettik yoksa geriliyormuyuz? Ben 5-6 yaşlarımda olduğum için o zamanları hatırlıyamıyorum. Belkide duymuşumdur ancak o zamanlar ailemle bir yerlere gidebildiğim için dikkatimi çekmemiştir. Ama şuan büyük ihtiyaç.
Gerçi ben yanlış duraklarda inerek epeyce bir yer öğrendim. Fakat sınava falan giderken yanlış durakta inmek pek de hoş olmuyor.
ya kardeşim anonsu yapsınlar parası neyse veririz


ümit 806

14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 12:43

Alıntı:
Sesli trafik ışıkları ölümcül trafik kazalarına neden olabilir... Belki bu nedenle sayısı arttırılmıyor olabilir... Her ışıkta kırmızı ışığı beklemek istemeyen bir sürücü çıkabilir. Bol bol görüyoruz her gün. Sadece trafik lambasından gelen uyarı sesine göre karşıya geçmeye çalışmak pek akıllıca bir davranış değil istanbulda.

Evet hiç bir konuda güvenemediğimiz gibi bu konuda da insanımıza maalesef güvenemeyiz.

sesli trafik ışıkları Kadıköy Meydanı'nda da kısa bir süre denendi diye hatırlıyorum fakat oradaki peşpeşe geçilen ışıklar senkronize olmadığı ve sesleri birbirine karıştığı için problem olacağını düşünmüş olabilirler ki iptâl edildiler. Bir aralar, yani şu trafik ışıklarındaki kalan süreyi gösterme özelliği eklenmeden önce, yeşil ışık sönmesine az bir zaman kala yanıp sönmeye başlardı. Ali Sami Yen' deki sesli ışıkların yaya yeşil ışığı da yanıp sönerken zaten kesikli öten cırrt cırrt sesi de iyice acayipleşir bazen neredeyse üst üste çakıştığından hiç ses çıkmaz ya da ses çıktığı hususi sikkat edilmezse anlaşılamazdı.


Ademv
14 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 16:16

Duyduğum kadarıyla Kadıköy meydanına da konuşan ışık sistemi yerleştirilecekmiş. Yani Ok meydanı SSK'nın oradaki trafik ışıklarından.
O ışıklar çok güzel. Yaşlanıp görmenin yanında işitme duyusu kaybolan biri elini butona koyup beklerken "karşıya geçebilirsiniz" uyarısı ile birlikte buton da titreşiyor. Ayrıca bu ışıkların direklerinde ortamın gürültü yoğunluğuna göre kendini ayarlayabilen bir sonar sinyali var. Bu sinyal sayesinde kaldırımda yürüyen bir görmeyenin trafik ışığının yerini bulması kolay oluyor.

Trafik kazası mevzuğuna gelince; bizim ülkede trafik ışığını beklemeyen bir araba çarpma ihtimali kadar kaldırımda yürürken araba çarpma ihtimali var.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 00:29

Engelli dostlarımız için şehiriçi ulaşımında asıl riskin büyüğü, herhalde vapurlara biniş ve inişlerde yaşanıyor... Engelsiz yolcuların bile dengelerini sağlamakta çoğunlukla zorluk çektiği, yarısından fazlasında kenarlarında metal korkuluğu bulunmayan vapur sürme iskeleleri, her an için bir kazaya yol açabilirler.

Ayrıca merkezî iskelelerde birbirinin üzerine bağlayan vapurlardan dolayı, yolcuların vapurlara binişleri ve terkleri bir azap oluyor. Bir vapurdan diğerine atlanarak (bazen 2-3 vapur geçerek) iskeleye ulaşma çabaları, engeller için bir kat daha fazla zorluğa sebep oluyor. Daha çok Eminönü ve Sirkeci iskelelerinde yaşanan bu sorun, her ne kadar bağlama iskelelerinin eksikliğinden kaynaklanıyor olsa da, yine de ceremesini İstanbul halkı çekiyor. Ve gözlemelerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki; vapur-vapur geçişleri; vapur-iskele ya da iskele-vapur geçişlerinden çok daha meşakkatli maalesef!... Çünkü ikinci durumda platformlardan biri sabit olup, insan yine de iyi-kötü dengesini sağlayabiliyor, ama vapurdan vapura geçerken, her iki platformun da oynak olması, hem dengelerin bozulmasına yol açıyor, hem de iki vapur arasında köprü vazifesi gören sürme iskelelerin ileri-geri ve yana doğru istemdışı hareketlerine sebep oluyor. Yolcular yukarı-aşağı yaylanmanın haricinde, bir de sağa-sola yalpa problemi yaşıyorlar.

Şimdi diyeceksiniz ki; "E ama sende, bütün ulaşım sıkıntıları bitti de, bir bu mu kaldı sanki geriye?..." Ama, işin ucunda insan hayatı var ve herhangi bir vapurun 15 dakika geç kalkması, ya da geç ulaşması veya hiç sefer olmaması durumlarından çok daha önemli. İlk durumda öyle ya da böyle bir şekilde yolculuk tamamlanır ama ikinci bahsettiğim durumda, bu yolculuk (Allah muhafaza!) son yolculuk da olabilir!...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM