Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Kutlu Singil

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 20:13

yeri mi degil mi bilemiyorum, ama tam da emin olamadigim bir konuda degiskenli yorum yapacagim...

IETT otobusleri kopruden gecerken odeme yapiyorlar mi?
>evet yapiyorlar... (asagidaki paragraftan devam edin)
>hayir yapmiyorlar...  (sorun yok bi sonraki mesaja gecin )

eger yapiyorlarsa, bu hayatimda gordugum en mantiksiz, en cagdisi, en abuk sabuk uygulamalardan biri...  akbil, bilet, kocan vs. bunlardan gunde ne kadar yolcu bu otobusleri kullaniyorsa belli oluyor.. veri bankasi, ya da muadili her ne ise, o hat ve o otobus icin, yolcu basina ne dusuyorsa o kadar odeme yapilir... karayollari veya belediyeye...

toplu tasimaciligin gelismis ve cok onemli oldugu yerlerde otobusler kendilerine ayrilan seritlerde, tek baslarina seyrediyorlar... (bkz. Federal Almanya)

hadi biz bunu sehiricinde yapamiyoruz, sehri planlamamiz (!?!) buna izin vermiyor... ama koprulerde pek ala yapilabilir... ustelik ayri giseyede gerek yok... ogs veya kgs giselerinden birinden otobus soforu bos gordugu diledigi birini secip gecebilmeli...


Mustafa Kumbar

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 20:19

Alıntı:
IETT otobusleri kopruden gecerken odeme yapiyorlar mi?


Solo otobüsler 2.40 YTL
Körüklü otobüsler 5.40 YTL

Köprü geçiş ücreti ödüyor !


Mustafa Kumbar


BAYRAM_24
15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 20:31

Bugün gün içerisinde 3500 araç kaçak geçiş yapmış. Diğer günlerde bu rakam ortalama 700 civarında imiş.

Özel bir uygulama : Kaçak geçiş yapan araç sahipleri mesai saati içerisinde bankadan OGS 'sini alıp kayıt ettirirse 3 YTL ücret ödeyerek 10 kat ceza vermekten kurtulabilecek !

Hadi bakalım güzel yaptırımlar ve teşvikler ile bu işi müspet olarak sonlandıralım.


ümit 806

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 21:49

Bu akşam beklediğim oldu ve Ortaköy viyadüklerinden itibaren köprüye kadar çok az durarak, köprü üzerinde ise durmadan ve eskisine göre daha süratli seyrettik ve gişelere yaklaştığımızda da gişemizin önünü tıkayan bir kuyruk beklemedik. Fakat Ortaköy viyadüklerinden gerisi, Zincirlikuyu'dan iniş eskisine göre çok farketmedi.

Karayolları duruma göre en soldan 1 ya da 2 gişe iptal ederek anadolu yakası araçlarının sabah köprüye girişlerini rahatlatabilirse bu iş diğer yönde de bir nebze rahatlık sağlayabilir.


-ALPER-

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:15

Ümit ÖZTÜRK demiş ki:
Karayolları duruma göre en soldan 1 ya da 2 gişe iptal ederek anadolu yakası araçlarının sabah köprüye girişlerini rahatlatabilirse bu iş diğer yönde de bir nebze rahatlık sağlayabilir.


Artık gişelere de gerek olmadığına göre bütün gişeler kaldırılıp şerit sayısı arttırılabilir.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:25

Alıntı:
Solo otobüsler 2.40 YTL
Körüklü otobüsler 5.40 YTL

Köprü geçiş ücreti ödüyor !

Körüklüler, Solo otobüslere nazaran 2.25 kat daha fazla ücret ödüyorlar. Bunun mantığı neyle alâkalı? Yoksa taşıdığı yolcu adedi, birinde diğerine göre ortalama %50 daha fazla sadece...

Akın KURTOĞLU


selim_
15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:30

Karayolları sitesinden aldığım bir bilgi :
Alıntı:
3 AKSLI HER TÜRLÜ ARAÇLAR 7,000,000
Otobüs, Kamyon ve Treyler (bir ilave akslı 1.ve 2.sınıflar)

Körüklüler 7.00 YTL ücrete tabi tutuluyorlar ve OGS kullanıldığı için % 20 indirimle 5,60 YTL'ye geçiş yapıyorlar. Solo otobüsler 2 akslı olduğu için otomobil fiyatına geçebiliyorlar.


En son selim_ tarafından Pts 03 Nis 2006, 23:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ümit 806

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:31

Alıntı:
Artık gişelere de gerek olmadığına göre bütün gişeler kaldırılıp şerit sayısı arttırılabilir

Evet aslında o işe de bir çözüm bulunması gerekiyor. Artık araç geçişleri arasında bu kadar geniş gişe bulundurmanın bir manâsı yok, zîrâ içlerine insan girmeyecek. Fakat araç sürücüleri yine o dijital ekranda tahsil edilen tutar ve kalan tutarı görmek isteyeceklerdir. Bu şimdiki gişeler bir tür yalıtım da sağlıyor olmalı ki yan yana iki gişe varken birinden geçenin tahsilatını aynı anda diğeri de yapmıyor. Sistemin bu özelliklerini bozmadan gişeler daraltılıp yaklaştırılabilir, hattâ komple de kaldırılabilir. Bunu OGS ve KGS'nin çalışma prensiplerini iyi bilen kişilerin de katılımı ve yardımları ile çözebiliriz sanırım. dijital pano da asfalta, kalın ve dayanıklı bir camın altına yerleştirilebilir. Hattâ bu şekilde köprü çıkışında yolun genişlemesine sonra tekrar daralmasına da gerek kalmaz.


ümit 806

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:33

Alıntı:
Körüklüler, Solo otobüslere nazaran 2.25 kat daha fazla ücret ödüyorlar. Bunun mantığı neyle alâkalı? Yoksa taşıdığı yolcu adedi, birinde diğerine göre ortalama %50 daha fazla sadece...  

Aks adedi ile alâkalı sanırım. Eskiden köprü çıkışında her ilâve aks için bir şeyler ödendiğini gösteren devasa bir ücret tablosu vardı, belki hâlen vardır, uzun zamandır görmedim.

Evet selim arkadaşımız ben gönderene kadar yazmış bile.
Alıntı:
Solo otobüsler 2 akslı olduğu için otomobil fiyatına geçebiliyorlar.

Çift katlılarda da arkada iki aks oluyor, acaba onlar da ücretlendirmeye körüklüler gibi mi tabi ?


En son ümit 806 tarafından Pts 03 Nis 2006, 23:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 23:36

Evet, bence de gişe geçişleriyle ilgili bir düzenleme yapacaklardır. Şimdilik sistemin oturmasına gayret gösteriyor olmalılar... 80'lerin başında Boğaziçi Köprüsü'nün her iki girişinde de gişeler mevcuttu ve her iki taraftan da geçilirken ücret ödenirdi. Tek farkla... İki yakanın bütün gişeleri de şimdiki alandaydılar. Yani Anadolu'dan Avrupa yakasına geçerken şu anda mevcut olan hafif kavisli yol, aslında o yıllarda gişelerin bulunduğu alandı. Ödeme gişeleri kaldırılıp ücretler 2 ile çarpılınca, buradaki yol tamamıyla rahatladı. Yekpâre asfalt haline getirildi. Benzer bir uygulama da; hemen yanıbaşlarındaki düne kadar kullandığımız gişe geçişleri için düşünülecektir bence...

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM