Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İzmir Körfezine Tüp Geçit
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
HAKAN©

7 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 14:27

Alıntı:
Üçkuyular-Bostanlı arası Tüpgeçit yapılıyor

Proje etüdlerine Ulaştırma Bakanlığı tarafından başlandığını duyuran Kocaoğlu, 1. Kordon’un yapısının muhafaza edileceğini ifade etti


Üçkuyular-Bostanlı arasında tüpgeçit projesinin etüdlerine Ulaştırma Bakanlığı tarafından başlandığını duyuran izmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 1. Kordon’un yapısının muhafaza edileceğini ifade etti. Ege Sanayici ve İşadamları Derneği ( ESİAD) tarafından düzenlenen toplantıda "Günümüzden Geleceğe İzmir" konulu toplantıda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Üçkuyular-Bostanlı arasındaki tüp geçitle İzmir trafiğinin büyük ölçüde rahatlayacağını belirterek, “Körfezin konumu nedeniyle ulaşımın tüp geçit ile daha rahat sağlanacağına inanıyoruz. Ulaştırma Bakanlığı da bu konuda tüplerin fizibilete çalışmalarına başladı” dedi...  

Kordonyolu’na karşıyım

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile yaptığı görüşmede Kordon Yolu Projesi’nin de tamamen kaldırılmasını istediğini söyleyen Kocaoğlu, "Kordon Yolu’nun ulaşım aksı içinde olmadığını Bakan Binali Yıldırım’a anlatarak ikna ettik.  Viyadüklerin limana mutlaka yola indirilmesi gerekiyor. Kendisine ‘Kordon’a dokunma da Toprak Mahsulleri Ofisi’sini geçmeden yeraltından nereye girersen gir. Karşıyaka ’ya da istersen bir uç ver’ dedim. Yapılacak tüp geçit ile daire şeklinde bir ulaşım ağıyla İzmir’in ulaşım sorunu biter" dedi. Karayolları’nın Ulaştırma Bakanlığı’na değil de Bayındırlık Bakanlığı’na bağlı olmasının bakan Yıldırım’ı çalışmalarında yavaşlattığını söyleyen Kocaoğlu, “ Bakan Yıldırım İzmir’in ulaşım sorunlarına en az bizim kadar duyarlı. Kendisi de Kordon’dan yol geçmesini istemiyor” diye konuştu.

Eleştirin

Kentsel Bölge Nazım İmar Planı’na da değinen Büyükşehir Belediye Başkanı, kendisine bağlanan 57 belediyenin her birinin üniversite, yol, konut, sanayi arsası talebinde bulunmasından yakındı. "Plan zamanla oturacak ve İzmirlinin ihyitaçları doğrultusunda zaman içinde eksiklikleri tamamlanacaktır Bütün taleplere cevap verirsek plana ihtiyaç kalmaz. Planın ilk üç yılının bütçesi hazır durumda. Ayakları yere basan kararlar ile planı faaliyete geçireceğiz” dedi. Planın şu anda kurulda görüşülmekte olduğunu, askıya çıkarılacağını ve itirazların değerlendirileceğini anlatan Başkan, eleştirilerin doğal olduğunu ve bunları dikkate alacaklarını kaydetti.

Önce İnsan

Önceleri Tahtalı Barajı havzasındayken daha sonra Çamlı havzasında kalan Efem Çukuru’nda altın arama çalışmalarına da değinen Kocaoğlu, burada belediyenin değil de DSİ’nin muhatap alındığını, son kanunla birlikte Büşükşehir Belediyesi’ne bağlanan bu bölgede Büyükşehir Belediyesi’nin de müdahil olma sorumluluğunda olduğunu kaydetti. Kocaoğlu, "Altın arama çalışmalarına karşı değiliz. Altının değerlendirilmesine karşı değiliz. Ama altın mı insan mı, denildiğinde tabiki insan diyeceğiz. Altın mı sağlık mı denildiğinde sağlık ön planda olacak. Bu konuda önümüzdeki günlerde önemli kararlar alınacak. İzmir’i besleyen barajlarda siyanür tehlikesi içine terkedemeyiz. Tahtalıyı gözden çıkaran İzmir’i gözden çıkarmış olur. O zaman şehre başka yer bulun" dedi.

Ateşi tutmaktan Korkmuyoruz

EXPO için en uygun yerin Urla olduğunu ve yapılacak her organizasyonun yarımadaya faydalı olması gerektiğini vurgulayan Kocaoğlu “Expo alınsa da alınmasa da 2015 yılından önce raylı sistem Urla’ya ve Yüksek Teknoloji Üniversitesi Kampusü’ne gidecek. Ayrıca Gülbahçe’de de bir iskele yapılacak. İnciraltı çok zor bir konu. Bir ateşten gömlektir. Tutanın elini yakar. Ama biz elimizle tutmaktan korkmuyoruz” dedi.

Tüp geçit şimdilik hayal

Üçkuyular ile Bostancı arasında Körfez’den geçecek bir tüp geçit yapılmasına ilişkin yapılan tüm açıklamaların aslında bir temenni olduğu ve DLH’nin ve Ulaştırma Bakanlığı’nın bu konuda herhangi bir somut adım atmadığı belirlendi. İzmir Anakent Belediye Başkanı Kocaoğlu’nun bu konuda Bakan Binali Yıldırım’dan söz aldığına dair açıklamasına karşın Ankara’da hiçbir makamda bu yönde yapılan bir girişim olmadığı ortaya çıktı.
Tüp Geçit ile ilgili devlet ve hükümet gündeminde yalnızca İstanbul’a yapılacak tüp geçit bulunduğu, ardından da Çanakkale boğazı ve İzmit Körfezi’ne yapılması düşünülen tüp geçit projesinin geleceği saptandı. DLH Genel Müdürlüğü ve Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, tüp geçit yapımı için bir süre öncesine kadar yasal bir dayanak bulunmadığını, görev ve sorumluluk paylaşımı konusunda sıkıntı olduğunu belirttiler.
http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=main&nID=9764



Bülent
7 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 17:24

Böyle bir köprünün maliyeti tercih edilecek özelliklere göre 2-10 milyar dolar arasında değişirmiş.

Alıntı:
Öte yandan, gazetelere yansıyan İnciraltı-Çiğli arasına 6 km uzunluğunda asma köprü ve yapay ada ve üzerine DNA anıtıyla ilgili önerinin EXPO 2015 İzmir teknik ekibinin üzerinde detaylı olarak çalıştığı bir proje olmadığı, aylar önce konsorsiyuma sunulan bu teklifin kısa listeye alınmadığı öğrenildi. Bu önerinin kabul görmemesi ihtimali altında yatan olası nedenler ise şöyle:

MALİYET ÇOK YÜKSEK

Dünyanın en uzun asma köprüsü İtalya’da yapılıyor. Calabria bölgesini Sicilya’ya bağlayacak asma köprü, 2010 yılında tamamlanacak. 2005 yılında ihalesi yapıldı ve İtalya tarihinin en büyük ihalesi olarak biliniyor; maliyeti 4.5 milyar dolar, uzunluğu 3.3 km.

İstanbul’da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün uzunluğu 1074 metre. İnciraltı-Çiğli arası için önerilen köprünün boyu Boğaziçi köprülerinden yaklaşık 6 kat, dünyanın en uzun asma köprüsü olarak projelendirilen Messina Köprüsü’nden ise iki kat daha uzun. Maliyetin, tercih edilecek özelliklere göre 2-10 milyar dolar arasında değişeceği tahmin ediliyor.

İzmir Körfezi’ne köprü ya da tüp geçitle ilgili öneriler 2. Tansu Çiller Hükümeti programında da yer alıyordu. 2006 yılında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bostanlı-İnciraltı arasına tüp geçit projesiyle ilgili destek istemiş, öneri İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu tarafından desteklenmişti. Kordon’a 6 şeritlik yola alternatif olarak gelişen köprü veya tüp geçit önerisine karşı çıkanların sundukları gerekçeler ise özetle şöyle: 1- Bu önemli kaynak İzmir ulaşımı için çok daha verimli alanlarda değerlendirilebilir, 2- Transit geçişler ve bölgesel kullanım için yoğun bir aks üzerinde değildir. Sadece Karşıyaka-Yarımada eksenindeki hareketliliği hafifletir, şu an körfezde çalışan araba vapurlarının günlük ortalama yoğunluğu bu projenin verimliliğiyle ilgili ipucu verebilir. 3- İzmir’in görselliğine fazla bir katkısı olmaz. 4- Diğer önemli yatırımlar yapıldıktan sonra, söz konusu eksen üzerindeki yoğunluk köprüyü verimli kılacak hale geldiğinde, 20-30 yıl sonra düşünülebilir. 5- Bu kaynak bölgenin ana merkezlerine hızlı bir şekilde ulaşmayı sağlayacak hızlı trene ayrılırsa, sadece bir hat üzerindeki sıkıntı değil tüm bölgenin ulaşım sorunu çözülmüş olur, toplu taşım yatırımıyla trafikteki araç sayısı azaltılır.

İzmir Körfezi’ne köprü ya da tüp geçit önerisini destekleyenlerin görüşleri ise; 1- İzmir’in silueti değişir. 2- İzmir trafiğini önemli ölçüde rahatlatır. 3- Kordon’a düşünülen yolun alternatifidir şeklinde özetlenebilir.

PROJELER VE MALİYETLERİ

Nüfusu ve trafiğiyle ciddi sorunlarla boğuşan dünya kenti İstanbul’da 1980 yılından itibaren tüp geçit projesi konuşulmaya başlamıştı. Marmaray adıyla bilinen projenin temeli (24 yıl gecikmeyle) 2005 yılında atılabildi. 2008’de hizmete girmesi hedefleniyor, batırma tüp tünelin uzunluğu 1.6 km, ihale bedeli 830 milyon dolar, toplam maliyetin 2 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor.

İstanbul Boğazı’na minibüs ve otomobillerin kullanabileceği 2. tüp geçitle ilgili çalışmalar da sürüyor. Yap-işlet-devret modelinin benimsendiği projede, günde 80 bin aracın geçiş yapması beklenen tüneli yüklenici firma 25 yıl boyunca işletecek. Önümüzdeki aylarda test sürüşleri başlayacak olan ve İstanbul-Ankara arasını saatte 250 km hızla katedecek hızlı tren projesinin maliyeti 1 milyar 270 milyon dolar.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 2006 yılı aralık ayında yaptığı bir açıklamada, EXPO için 3 milyar euro (Yaklaşık 5.5 milyar YTL) bütçe oluşturulması gerektiğini söylemişti.

YAPAY ADA

Mimari açıdan 6 km uzunluğundaki bir asma köprünün ayakta kalabilmesi için denizin ortasına inşa edilecek bir yapay ada sayesinde köprünün ortadan desteklenmesi hedeflenmiş. Uzmanlara göre bunun da güçlükleri var; 1-Hedefe uygun ölçülerde yapay ada oluşturmanın maliyeti çok yüksek. 2- Yapay ada körfez içinde zaten sınırlı olan su sirkülasyonunu olumsuz etkiler. 3- Deprem bölgesinde yer alan İzmir için düşünülen büyük mimari yapılarda şiddetli depremlere dayanabilecek tedbirleri almak maliyeti önemli ölçüde yükseltir. 200 hektar (2 km?) olarak düşünülen yapay ada başka bir denizle bağlantısı olmayan İzmir Körfezi’nin girişine yerleştirildiğinde suyun zaten sınırlı hareket edebildiği alanı (deniz içindeki destek bölümleri hariç) 1/3 oranında kapatmış oluyor. Bu yapay oluşumun doğal hayatı olumsuz etkilemesi ve körfez kirliliğini artırması gibi risklerden bahsediliyor.

EXPO KONSEPTİNE UYGUN DEĞİL

EXPO ziyaretçilerinin uzun mesafelerle ikiye bölünmesi uygun bulunmuyor. Tüm etkinliklerin tek alanda toplanması herhangi bir yolculuk yapmadan aynı alanda ziyaretçilerin aradıklarını bulabilmesi hedefleniyor.

http://www.aksam.com.tr/haber.asp?a=70969,203


Ali Murat Sevi
7 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 23:29

Çok enteresan bir proje.. Karşıyaka - Konak arasında bir tüp geçiti veya belki köprüyü anlayabilirim ama.. Çiğli - İnciraltı arasındaki köprü kimin işine yarayacak? Hani İzmir'i kuzey - güney istikametinde kateden muazzam bir şehirlerarası karayolu trafiği mevcut olsa, belki.. Öyle bile olsa 6 km. lik bir asma köprünün maliyeti.. Bu projenin gündeme gelmesini, tartışılmasını bile çok garip buldum.  Dubai'de olsak neyse  

leroycan
7 yıl önce - Cmt 17 Mar 2007, 15:09

bence yapılabilir. Devlet öyle boş işlere parayı harcamaz ise bence izmir çok uzum bir köprüye sahip olur.bence çevre yolu için yapılan tüneller hiç bir işe yaramıyor.çünkü aliağa ya giden ve gelen tankerler bu yolu kullanamıyor. bu da altınyol trafiğini yine de etkileyebiliyor. bence o tünele harcanan para liman a bile harcanabilirdi. bence bunlar boş işler.tünel yerine viyadük daha iyi olurdu. köprü yapılmasa bile tük geçit iyi olabilir. manş denizinde bulunan tüp geçit gibi...
ki o çok daha uzun. dünya ingiltere ve amerkikayı tünelle bağlamayı düşünmüş.....

bence bu çok yararlı olur. mavişehir den çıkıp yine mavişehir e gelebiliriz


Tamer A.
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 13:36

Eğer böyle bişey olursa trafik sorunumuz çok büyük bir ölçüde azalır.Hele bide tüp geçit olursa değmeyin izmirlinin keyfine.İnşallah bu proje lafta kalmaz da izmirimiz rahatlarr.


Irmak-K
7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 14:11
köprü olsunn...


Bence köprü yapılmalı çünkü tüp geçitten araç trafiği için kullanımı çok zor sadece raylı sistem geçebilir.KÖprüdeise hem raylı sistemhemde taşıt trafiği sağlanır.Tüp geçit çok masraflı ve zor , köprü yapımıda İzmir için zor olmasına karşın ; tüp geçide göre daha mantıklı.Yap işletdevret modelide uygulanırsa süper olur.Güney-Kuzey doğrultulu ulaşımı fazlasıyla rahatlatacagına inanıyorum...

Ömer3510

7 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 16:46

Ben İstanbul'un trafik sorununu gördükten sonra İzmirde bu sorunun olduğuna inanmamaya başladım.
İzmir'de tarfiğin sıkıştığı noktalar iş giriş-çıkış saatlerinde oluşan yoğunluktan kaynaklanmaktadır(araçlar sabit çok az kalmakta yoğun fakat ilerleyen trafik var.).Onun dışında çok ciddi bir trafik yoktur.
İstanbul'da araçlar sıkışan trafikte saatlerce hiç hareket etmeden kalabiliyorlar.Hatta Nişantaş'ın da kaldırımdan giden araçalar gördüm.
İstanbul'un köprüleri ile İzmir'e köprü yapılsını karşılaştırmak mantıksız,Çünkü İstanbul da karşıya geçiş için başka alternatif yoktu,İzmir de ise altınyol ve yeni hizmete giren kuzey çevre yolu ve arabalı vapur alternatifleri var.
Köprü yaplabilmesi için iki yüksek tepe gibi bir yapı olmalı(çünkü alttan gemiler rahatlıkla geçebilmeli)...
Balçova kısmında bu sağlanırda Karşıyaka Bostanlı tarafında nasıl sağlanacak???
Köprü yapmak için kaç ev yıkılacak???
Tüp geçit ise olabilir ama çok masraflı kısa vade de düşünülecek bir şey degil.
Uzun vadede trafik İstanbul trafiği gibi olursa düşünülebilir...


EnderYıldırım
7 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 10:31

İNCİRALTI-ÇİĞLİ ARASINA 7.6 KİLOMETRELİK TÜNEL İNŞA EDİLECEK
Alıntı:
Ulaştırma Bakanlığı, EXPO 2015 adayı İzmir'in bir yakasından diğerine ulaşımı kısaltacak harika bir proje hazırlatıyor

İLKER ÇOBAN (HABER MERKEZİ)

İZMİR'DE, İnciraltı ile Çiğli arasında denizin altından geçecek 7.6 kilometrelik bir tünel inşaatı için çalışmalarına başlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden tünelin giriş ve çıkış noktalarının belirlenmesini isteyen Ulaştırma Bakanlığı, zemin etüdünün ardından detaylı bir proje yaptıracak. Bu arada İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) İnşaat Mühendisliği Bölümü, İnciraltı-Çiğli arasına yapılacak tünelle ilgili ön proje hazırladı. Projeye göre İnciraltı-Çiğli arasına 7.6 kilometrelik deniz içi tünel yapılacak. 40 metre genişliğe sahip tünelde, 3'er şeritli gidiş ve geliş yolunun yanı sıra metro standardında demiryolu da yer alacak. Proje, 760 milyon dolara mal olacak.

Etüd yapılacak
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yapmayı kafasına koyduğu İnciraltı-Çiğli arası deniz içi tünel projesini DLH Genel Müdürlüğü ve Ulaştırma Bölge Müdürlüğü de benimsedi. İzmir Körfezi'nde zemin etüdü yapmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin tünelin giriş ve çıkış noktalarını belirlemesini beklediklerini belirten Ulaştırma Bölge Müdürü Ömer Tekin, konuyla ilgili Başkan Aziz Kocaoğlu ile görüştüklerini ifade etti. Tünelin giriş ve çıkış noktalarının belediye tarafından tespiti için uzlaşmaya vardıklarını belirten Tekin, "Büyükşehir Belediyesi, yer tespiti yaptırdıktan sonra Ulaştırma Bakanlığı Etüd Daire Başkanlığı'nı zemin etüdü için İzmir'e davet edeceğim. Bakanımız Binali Yıldırım tünel projesine, İnciraltı'nın EXPO alanı olarak belirlenmesi nedeniyle de çok sıcak bakıyor" diye konuştu.

Heyecan verici
Yer tespiti için ulaştırma ve planlama birimlerinin çalıştığını, yer ve güzergah tespiti yapılacağını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, şunları söyledi:
"Öncelikle bu proje İzmir için çok heyecanlandırıcı. Çevre yolunun iki ucu ile birleşmesi planlanan bu tünel sayesinde körfez bir yüzük gibi sarılacak. Ulaşım kısa ve çok kolay olacak. Fakat projenin uygulanıp uygulanmayacağına Ulaştırma Bakanlığı'nın zemin etüdü sonrasında karar verilecek."

10 yılda amorti
İnciraltı-Çiğli arasında deniz içine yapılması planlanan tünelin ön projesiyle ilgili çalışma yaklaşık 1 yıl önce başladı. Ön projeyi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. İsfendiyer Egeli, Yrd. Doç. Gürsoy Turan ve Yüksek Lisans öğrencisi Nisa Yılmaz hazırladı. 760 milyon dolar maliyetli projeye göre İnciraltı ile Çiğli arasına 7.6 kilometre uzunluğunda 40 metre genişliğinde 3'er şeritli yol ve iki şeritin arasında da metro standardında demiryolu bulunan bir tünel inşa edilecek. 20 metre derinliğe yapılacak tünel, İzmirlileri İnciraltı ya da Çiğli'ye 40 kilometrelik yolla şehir içini dolaşarak ulaşmaktan kurtaracak. Günde 40 bin aracın kullanması beklenen tünelin maliyetini 10 yıl içinde amorti etmesi bekleniyor.

Batırma tünel
Daha önce Hong Kong'ta, "Liman Batı Geçişi" adını taşıyan deniz içi tünel projesinde müdür olarak görev yapan Doç. Dr. İsfendiyer Egeli, İzmir Körfezi'nin su seviyesi bakımından tünel inşaatına uygun olduğunu söyledi. Yapılacak tünelin İstanbul'da Japonlar tarafından yapımı sürdürülen Marmaray projesindeki gibi "batırma tünel" tipi olacağını belirten Egeli, "Batırma tünel 60 metre derinliğe kadar inebiliyor. Ancak körfezde 20 metre derine yapacağımız tünelin inşaatı daha kolay olacak. Ayrıca maliyeti de çok derine inmeyeceğimiz için düşük olacak. Bazı sığ yerlerde derinlik için tarama (kazı) yapabiliriz. Ancak bu maliyeti çok artırmaz. Biz bu konuda Ulaştırma Bakanlığı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne gerekli danışmanlık desteğini vermeye hazırız. Proje ayrıca yapıldıktan sonra elde edilecek benzin tasarrufu nedeniyle kendisini 10 yılda amorti edecek" diye konuştu.

Körfez Tüneli nasıl yapılacak?
İzmir Körfezi'ni geçecek olan tünel, 100 metre uzunluğundaki prefabrik betonların birbirine eklenmesiyle oluşacak. Çiğli-Bostanlı arasında kalan Dudayev Bulvarı ile İzmir Çevreyolu'nun kesiştiği Bostanlı Kavşağı ile İnciraltı Çakalburnu Dalyanı arasına kurulması tasarlanan tünele 76 adet prefabrik beton yerleştirilecek. Betonların yerleştirileceği güzergahın zemini 3-5 metre kazılacak. Daha sonra tabana betonların konulacağı 3 metrelik kum tabakası yerleştirilecek. Ayrı bir alanda yapılacak prefabrik betonlar, römorklarla deniz üzerinden konulacakları alana çekilecek. Daha sonra bu alana üzerinde vinç de bulunan yüzer inşaat platformları kurulacak. Prefabrik betonlar vinç ve römorklarla dalgıçların gözetiminde suya indirilecek. Zemine oturtulacak betonlar su altında dalgıçlar tarafından birbirine bağlanacak. Ardından su yüzüne çıkmamaları ve deniz dibinde kalmaları için ince çakıldan oluşan dolgu malzemeleriyle yanlarından desteklenecek. Tünelin üzeri de çimentolu kum ve zırh kayası denen malzeme ile kapatılarak koruma altına alınacak. Büyük bölümü deniz içinde kalacak olan tünel, kıyıya yaklaştığında yüzde 2.5 eğimle karaya çıkacak. Tünelin bir kısmı karada olacak.

http://www.yeniasir.com.tr/ya2007/03/29/index.php3?kat=ana&sayfa=ilks4&bolum=gunluk


Ccandan

7 yıl önce - Cum 30 Mar 2007, 13:56

Herşey kağıt üzerinde çok güzel  ve heyecan verici ....Hadi hayırlısı demekten başka birşey gelmiyor aklıma yatırım Fukarası Güzel İzmir'ime

Ömer3510

7 yıl önce - Cum 30 Mar 2007, 14:04

Kağıt üzerinde proje yapmak çok kolay ama uygulama çok zor....
Daha Üçyol-Üçkuyular metrosunu yapamadılar...(sözde Aralık 2006 da bitecek denmişti...hep sorunlar var   )
Üçyol Üçkuyular örneğini gördükçe inanasım gelmiyor.
Yapılmak için yola çıkılır ama yarı-yolda kalınır gibime geliyor.
Umarım bu sefer ben yanılırımda bu yatırım gerçekleşir....


Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege