Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Alper Bozkurt

16 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 14:33
BUR » A7.09. Esentepe Kavşağı Sorunlar ve Çalışmalar




Bursa Büyükşehir Belediyesinin kent içi ulaşımına nefes aldırmak amacıyla Bursa-Mudanya Yolu üzerinde Esentepe Kavşağına yapacağı bat-çık inşaatı öncesinde gerçekleştirilecek aplikasyon (sondaj ve altyapı aktarımları) çalışmaları sebebiyle bölgede trafik akışı, 2 Mart Perşembe gününden itibaren alternatif güzergahlardan sağlanacak.



Bursa Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME), Esentepe Kavşağı inşaatı sırasında, bölgedeki trafik akışının sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi amacıyla hazırladığı trafik aktarım planının uygulanmasına 2 Mart Perşembe günü başlanıyor.  
Buna göre, Bursa kent merkezi yönünden gelerek Mudanya istikametine gidecek araçlar, Sanayi Caddesi-İhsaniye Caddesi-Osmangazi Caddesi-Huzur Caddesi- Çimen Sokak-Kavaklı Cadde-Sanayi Caddesi veya Fuat Kuşçuoğlu Caddesi- Dumlupınar Caddesi-Nilüferköy Yolunu kullanarak Mudanya Yoluna geçebilecekler.  
İzmir yönünden gelerek, Mudanya istikametine gidecek araçlar, İzmir Yolu Caddesi - Çalı Köprülü Kavşağı - Ata Bulvarı - 75. Yıl Bulvarı - 4. Sokak - Yeşil Cadde - Bankalar Caddesi - Emek Kavşağı ve Sanayi Caddesinden Mudanya Yoluna geçiş yapabilecekler.  
Hürriyet yönünden gelerek, Mudanya istikametine gidecek araçlar, Hürriyet Caddesi - Okul Caddesi - Sümbül Sokak - Vatan Caddesi - Nazlı Sokak-Huzur Caddesi - Kavaklı Caddesi ve Sanayi Caddesi güzergahını kullanacaklar.



(+)




Mudanya yönünden gelerek, İzmir Yoluna geçiş yapacak araçlar da Sanayi Caddesi-Bankalar Caddesi-Yeşil Cadde-4. Sokak-75. Yıl Bulvarı-Ata Bulvarı-Çalı Köprülü Kavşağı-İzmir Yolu Caddesi veya Sanayi Caddesi-Bankalar Caddesi-Yeşil Cadde-Beyaz Cadde-Sarı Cadde-Fatih Sokak-Turan Sokak-Pazar Sokak-Nilüfer Hatun Caddesi-Fatih Sultan Mehmet Bulvarı-Beşevler Köprülü Kavşağından İzmir Yolu istikametine geçiş yapabilecekler.  
Mudanya yönünden gelerek, Bursa kent merkezi istikametine gidecek araçlar, Sanayi Caddesi-Bankalar Caddesi-Yeşil Cadde-Beyaz Cadde-Sarı Cadde-Fatih Sokak-Turan Sokak-Pazar Sokak-Nilüfer Hatun Caddesi-Fatih sultan Mehmet Bulvarı-Beşevler Köprülü Kavşağı-İzmir Yolu Caddesi veya Sanayi Caddesi-Bankalar Caddesi-Yeşil Cadde-Beyaz Cadde-Sarı Cadde-Fatih Sokak-Turan Sokak-Pazar Sokak-Nilüfer Hatun Caddesi-Fatih Sultan Mehmet Bulvarı-Tuna Caddesi-Demirci Caddesi-Karaman Caddesi-Sanayi Caddesi güzergahını kullanabilecekler.
Şehirlerarası transit ile TIR, kamyon ve otobüs gibi ağır tonajlı vasıtaların trafik akışı ise Devlet Çevre Yolundan sağlanacağı bildirildi.
Yetkililer, sürücüleri trafik işaret ve işaretçilerine uymaları konusunda uyardı.  
[/img]


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 15:24

Bu çalışma sanırım daha çok Bursa -İstanbul arası feribot seferlerinin bölgede yaratacağı trafik yoğunluğu göz önüne alınarak yapılıyor.Bu konuyla bağlantılı olduğu için buraya yazamayı uygun görüyorum;feribot seferlerinin yaratacağı yoğunluğu kaldıramayacağı düşünülen Güzelyalı çıkışına da bir kavşak yapılması planlanıyor.Yapılması düşünülen kavşak, feribot seferleri başlamadan bitirilmiş olacak.

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 15:39

Bu kavşak Fatih Sultan Mehmet Bulvarı'ının Mudanya caddesi bağlantısı değilmiydi?

Eğer doğru hatırlıyorsam FSM'ye İzmir yönünden girişte yarım yonca tipi kavşakla giriş sağlarken burada tüp geçitli kavşak kullanılması uzun vadede sakıncalı olabilir ama hayırlısı artık.  Yonca yapmak için beklerken oradaki trafiğin daha fazla devam etmemesi için buna da razıyım. Hiç olmamasından iyidir.


Alper Bozkurt

16 yıl önce - Prş 02 Mar 2006, 12:17

Benim görüşüm tüp geçit yönteminin tercih edilmesidir.

Yonca tipi kavşakların belirli bir kapasiteleri vardır ve kapasite artırımına gidilmesi için mutlak surette yıklılıp yeniden inşa edilmesi gerekir.
Ayrıca görüntü olarak yerin üzerinde bir görüntü kirliliği oluşturmaktadır. Ben mecbur olmadıkça yayalar için olan üstgeçitlerede karşıyım. Hatta raylı sisteminde yer üstünden gitmesine karşıyım. Hatta yerüstündeki herşeye karşıyım    

Batçıklarda ise daha sonra ihtiyaç halinde üstüne ek olarak bir köprülü kavşak kurulubilme imkanı vardır. Yani interaktif bir yapı denebilir.

Asıl yapılan hata bence batçıkların 2 şeritli yapılmasıdır. Bir kaçyıl sonra bu kavşaklar yetmemeye başladığında ne olacağını merak ediyorum


Ama ne demişler Demokraside çareler tükenmez    Bu yapılanları gördükçe çok mutlu oluyorum. Bursada yaşamayı düşündüğümden her bir yeni yatırım beni dahada heyecanlandırıyor.

Bu hızla gidilirse birkaç yıl içinde Bursanın önünde 10 yıl ulaşım problemi kalmayacak. Umarım kesilmez yada engellenmez.


Akın Alan
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 02:42

Esentepe Köprülü Kavşağı projesi






ArzU
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:04

Hay Allah yahu sanıyorum bu yol çalışmalarıda hep benim geliş gidiş güzergahımda evet herşey güzel olacak herşey Bursa için Bursayı seviyorum Bursa benim evim ( ee ne yani öyle asılı değil mi Bursa Büyük Şehir reklam/ilan panolarında ?) tamam buraya kadar güzel ancak yine bir konuya değineyceğim ki bunu benimle birlikte sanıyorum İhsaniye bölgesinde oturan zatlar hepsi yaşıyor, simdi esentepe köprülü kavşağı için çalışma başlıyor, FSM bulvarı Akuğur lambalarından sonra kapatılıyor (gerçi hafif yolu açmışlar o tarafta oturanlar için ) ancak nedense şu FSM bulvarı aslında 3 şerit olmasına rağmen nedense hep 2 şerit kullanılıyor heleki birde pastanelerin, kebapçıların olduğu yere gelinince neredeyse hemen hemen 1.5 şeride düşüyor.. hadi ordan çıkıyorsun bi şekilde ikinci babada lambalarda bu sefer diger restoranların önü aynı şekilde karşı taraf deseniz yine aynı şekilde hadi trafik bu konuda devriye geziyor fakat sadece geziyor peki orada bulunan insanlarımız niye buna dikkat etmiyor özelliklede tam is çıkış saatlerinde tüm servisler harekete geçmis, çocuklar okuldan dağılmış vs...

evet niye  


Akın Alan
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:08

Sitede şu anda cvp verecek başka kimse olmadığı için ben cvp vereyim dediğin doğru haklısın trafik polisleri bunları görüyor ama oradaki araçlara ceza kesse pastaneden nasıl bedava pasta alacak karşılıklı çıkar ilişkisi(tabi bütün trafik polisleri değil namuslu olanlarda var ama genelde bana denk geliyor nedense)

ArzU
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:11

Artık biri çıksın buna dur desin yahu  

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:16

En kısa çözüm bence yollar yapılırken ana caddelerde birer şeridin zaten otoparka dönüşeceğini unutmamak ve bunu da hesaba katarak daha geniş yollar açmaktır.

Bizim mühendisler birim zamanda geçecek araç sayılarını hesaplayıp 2+2 yada 3+3 çizip gidiyor herhalde. Fakat kimse geçici süreli otopark durumunu düşünmüyor. Hele 2020'den sonra Bursa'nın kent merkezinin muhtemelen 2,1 - 2,4 milyon olacak nüfusunu hiç düşünmüyorlar. Bu kadar insan gelince nereye yerleşecek. Tabiki batı yönüne. Bu durumda FSM ve Nilüfer tam olarak merkez olacak. Ah biraz daha öngörülü yabilseler şu planları sanki ne olurdu

Yalnız şimdiki merkezi semtlerin içinden geçen caddeler yanında futbol sahası gibi kalan geniş yolları yüzünden her şekilde Nilüfer ilçesinden memnun olduğumu da söyleyebilirim.


Akın Alan
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:19

Ebru bilmiyorum biliyormusun ertuğrulken yeni yerleşim alanı yolları o kadar dar ki 80.000 kişi yaşayacak diyorlar ama nasıl olacak bilmiyorum(belki ileride yaparlar)



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara