Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 02:57
İstanbul Boğaziçi Tramvay Hattı Projesi



                          "Boğaz Tramvayı" İçin Geri Sayım Başladı

Alıntı:
İstanbul' da 47 km raylı sistemi 200 km'ye çıkartmak için Büyükşehir Belediyesi çalışmalarını sürdürüyor.
 
Mevcut tramvay hatlarına ek olarak Ulaştırma Bakanlığı tarafından yaptırılan Marmaray, Büyükşehir Belediyesi' nin ihale ettiği Yenikapı-Bağcılar, Taksim-Yenikapı, Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Dudullu hatlarının yanı sıra şimdi de Üsküdar-Beykoz ve Beşiktaş-Sarıyer tramvay hattının yapılabilmesi için geri sayım başladı.
 
Uzunluğu düz olarak; 30 km olan İstanbul Boğazı'nın Anadolu Yakası'nda Üsküdar-Beykoz arasında 20 km, Avrupa yakasında Beşiktaş-Sarıyer arasında ise 40 km tramvay hattının yapılması planlanıyor. Marmaray Projesi ve İstanbul'un diğer raylı ulaşım sistemleriyle entegre edilecek.
(KAYNAK: Yeni Şafak Gazetesi - 22 Şubat 2006)

Ayrıca yukarıdaki haber, Ulaşım A.Ş.'nin WEB sitesine de girmiş vaziyette (Hem de "Yeni" notuyla!...)
Bu konuyla ilgili detaylı bilgisi olan var mı? Boğaziçi'nin her iki yakasına da (15 ve 25 İETT güzergâhları üzerine oturtulacak) paralel 2 tramvay hattı projesi ile ilgili bir haber Net ortamında dolaşmakta... Avrupa tarafındaki; 40, Anadolu tarafındaki ise 20 kilometre olarak düşünülmekteymiş. Veriler tutarsız, lâkin haberin aslı hakkında bir bilgim yok..

"Edirnekapı-Vezneciler" arasındaki yaklaşık 2 kilometrelik tramvay hattı, 2000'in başından beri beklemekte... 40 + 20 = 60 kilometrelik Boğaziçi Tramvayı'nın akıbetini kesinlikle düşünmek bile istemiyorum...  


Akın KURTOĞLU


ümit 806

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 03:20

İlginç. Birebir sahil yolu üzerinde mi olacak acabâ ? Avrupa yakası neyse de Anadolu yakası'nda sahil yolu çok dar, nasıl olacak bu iş benim aklıma yatmadı bir türlü. Burnu dolaşmadan Kavacık üzerinden aşarak mı gider ? Böylece 2. köprü ile de entegre mi olur ? Hakikaten ayrıntılı bilgiye ihtiyaç var.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 03:34

Üstadım... Boğaziçi omurga uzunluğunun kabaca; 30 kilometre olduğu gözönüne alınırsa, Avrupa yakasında; 40 kilometre olarak düşünülen yol, herhalde arka yoldan ilerleyen bir aks üzerine oturtulacak gibi... Şimdi sen yazınca farkettim ben de... Oysa 25E yolu üzerinde bir şekilde düşünmüştüm ilk okuduğumda...

Yine de arka yoldan dahi ilerlese; 10 kilometre farkedeceğini zannetmem... Belki de verilen değerler kabaca yazılmıştır.

Akın KURTOĞLU


bulent222
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 10:28

Sahil yolu virajlı olduğundan arka yoldan daha uzun, ama 40 km etmez. Kadıköy-Sarıyer arası 1. köprüden 40 km ediyor. Beşiktaş-Sarıyer ancak 25 km civarındadır.

Boğazın iki tarafında da yollar çok dar olduğundan tramvay imkânsız görünüyor. Yer altından bir sistem olabilir mi bilemem.


messiah_haktan

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 12:27

Su anki Zeytinburnu-Kabatas hatti Sariyer'e kadar mi uzatilacak? Istanbul gereginden fazla tramvay hattina sahip olmuyor mi sizce? Londra,Moskova,Paris,New York,Tokyo vs.. bu mega metropollerin hic birinde tramvay yok,bu kadar uzun bir hat metro olarak yapilmasi daha mantikli ve hayirli degil mi?



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 15:58

Eğer hatlar birebir sahilyollarını takip edecek şekilde yapılacaksa, yerin altına giremezler. 30 kilometre boyunca yeraltı yolu hem saçma ve maliyetli, hem de imkânsıza yakın çünkü... Deniz seviyesinin en az 10 metre altında böyle bir inşaata kalkışmak delilik olur. Sürekli olarak su çıkmasından dolayı, inşaat en az 10 yıl sürer...

Herhalde Beşiktaş'a kadar gelecek olan cadde tramvayını, kademe kademe; Ortaköy-Bebek-Emirgân-İstinye-Yeniköy-Tarabya-Kefeliköy-Büyükdere şeklinde Sarıyer'e uzatmak amacındalar. Bu da ne derece verimli bir hat olur, tartışılır... Gidiş istikametinde, sağ cephesi yol boyunca deniz olan ve yalnızca sol cepheye hizmet veren enteresan bir güzergâh olur. Arka yollar için düşünüldüyse de, çok abes... Çünkü zaten 4. Levend Metrosu'nun, önce Maslak'a, sonra da Hacıosman'a kadar uzatılması projeleri uygulamaya geçiriliyor. Altta Metro, üstte Cadde Tramvayı!...   Biz o kadar zengin değiliz...

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:16

Sahil yolunu takip edecek diye bir kural yok.Okadar ray döseyip yollari tikayacagima güzel calisan bir otobüs sistemi gelistiririm daha iyi! Tramvay'i rayli sistem olarak kabullenmiyorum otobüsün uzunu olarak görüyorum.Böyle uzun bir hatti tramvay hatti okarak yapmak aslinda sacmalik.Zeytinburnun'dan Sariyer'e acaba 2 saate varabilir mi bu arac?

alabay

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:22

Haktan, bir sürü şehirin tramvayı olmaması eskilerin bir hatası, herkes de üzülüyor. Bir çok şehirde yine yapılıyor. Ona göre ... hayır, İstanbul'a 20 de 40 da hat yakışır, yetmez bile.
Metro tabiîki güzel ve lâzım, ama kıyıda da zor, bir de zemini akla getirmek lâzım, Berlin kum, İstanbul taş. O da bir problem.

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:49

Messiah ve Başar'ın her iki mesajındaki cümleler de doğru tesbitler... Boğaziçi'nin her iki sahili de sizlerin de bildiği gibi aşırı virajlı... Hem de ne virajlar... Tamam belki yokuş yok, yol boyunca araçlar hep sahilde deniz yüksekliğine paralel gidiyorlar ama, bu sefer de karşımıza çok yoğun dönemeçler çıkıyor. Bu kadar aşırı virajlı bir yolda tramvayın ne derece verimle çalışabileceğini irdelemek lâzım... Zaten belki de projeye göre tramvay yolunu içeriden bir yerden düşünüyor da olabilirler...

Akın KURTOĞLU


bulent222
16 yıl önce - Pzr 26 Şub 2006, 16:56

Sarıyer' e kadar tramvay bence de saçma olur, ama belki Ortaköy'e uzatılabilir. Beşiktaş-Ortaköy arası yol nispeten geniş.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM