Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 02:04

Alıntı:
Burada sizin deyişinizle "interaktif" olan nedir? Vapur iskeleleri mi, yoksa sizin sistem mi?  Üyeler eklemelerini doğrudan bu sisteme yapamadıklarına göre değil, iskeleler de olmadığına göre "interaktif" olanın ne olduğu pek anlaşılmıyor bence.

Kemal Bey,

Burada "İnteraktif" kelimesini kullanmamızdaki amaç; kullanıcıların mesajın içeriğine tuşlar (ya da mouse diyelim, daha doğru olur) müdahale edebilmeleri, akışı diledikleri şekilde değiştirebilmeleri, istedikleri bölümlere atlayabilmeleri, istemediklerini es geçebilmeleri, ilgili mesajlar arasında gidip-gelebilmelerini sağlayan bir kurgunun yerleşik olmasından dolayıdır. Haritanın üzerindeki iskelelerin üzerine mouse ile gelerek, bilgi almada önceliği değiştirebilmek bile bir "Aktif"lik göstergesidir. Biz bu iskele isimlerini altalta rastgele bir biçimde iliştirecek olsaydık, kullanıcı mesajı klâsik bir yazı akışı içinde takip edecek, yukarıdan aşağıya inecekti. Oysa burada, nereyle ilgili bilgi almak istiyorsa, dışarıdan müdahale ederek bu bilginin olduğu alana gidebilmekte... Kaldı ki, bu tarz haritalarda kabul edilen ve kullanılan kelime "İnteraktif"dir.

Benzer bir rahatsızlıktan daha önce bir arkadaş daha yakınmıştı ve kullanıcının bu mesajların içine herhangi birşey katamadığından bahisle, adıgeçen kelimenin kullanılmaması gerektiğini ifade etmişti. Burada kullanıcının mesajlara müdahalesi ne şekilde olabilir?

1. Eklemek istediği yeni bir iskele fotoğrafını, bizi devreden çıkartarak bizzat kendisi yerini bularak ekleyebilir veya mesajlardan birindeki bir tarih hatasını, kurgunun izin verdiği bir yöntemle değiştirebilir, sefer saatlerindeki veya tur müddetlerindeki olası değişiklikleri, son haline göre yeniden yükleyebilir... Ancak, bunun birtakım sakıncaları da beraberinde getireceğini siz de bilirsiniz. İskeleti kurarken, benzer çözümler üzerinde düşündük ama, neticede vazgeçtik. Çünkü herhangi bir üyenin alâkasız bir alana, yanlış bir veri eklemesi de sözkonusu ve bunu biz teker teker takip ederek taramadığımız sürece, asla bulamayız. Bir noktadan sonra sistemdeki veriler allak-bullak olur. Oysa, biz içinde bulunduğumuz başlık altına iliştirilen yeni fotoğraf ve dokümanları alıp düzenleyerek, olması gereken yerine ekliyoruz. Çünkü, bilirsiniz, bu bölüm sadece üyelerin bir konuyla ilgili genel amaçlı  çektikleri resimleri sergiledikleri bir alandan öte, teknik ağırlığı olan bir bölümdür. Havuza giren materyaller kendi alanlarında tasnif edildikten sonra tarafımızdan ayrıştırılmasına imkân veriyor.

2. İskelet şu anda görüldüğü şekilde hazırlandı ve üzerine ilk olarak iskelelerle ilgili türlü çeşit veri iliştirildi. Ancak, program bu kadarla kalmıyor ki... Diğer birkaç denetçi arkadaşla üzerinde çalışmakta olduğumuz, bir senkronize sefer takip altbölümü hazırlanıyor. Buna göre; hareketli bir harita üzerinde, noktasal olarak eşzamanlı ilerleyen vapurların üzerine mouse ile gelindiğinde, nereden ve kaçta kalktıkları, hangi iskeleye doğru ilerlemekte oldukları, buraya kaçta varmaları gerektiği, daha kaç ara iskele geçecekleri konusunda anlık bilgi veren bir bölüm de tamamlanmaya çalışılıyor. Ayrıca, arzu edilen bir iskelenin üzerine yine mouse ile gelindiğinde, bu iskeleden günboyu kalkan vapur seferlerinin kaçta kaçının gerçekleştirildiği (kalkışları tamamlananlar kırmızı ile, henüz kalkmamış olanlar yeşil ile, kalkmalarına az bir zaman kalanlar ise sarı renk ile listeleneceklerdir) konusunda da paralel bir çalışma sözkonusu. Yani, uydudan seyreder gibi İstanbul Limanı'nı ve çevresini, sanal olarak seyir halinde takip edebileceksiniz.

Bu altbölümlerin de eklenmesiyle birlikte, bölümün adının "İnteraktif" kelimesini çok daha hakkıyla taşıyacağına inanıyorum...

Sevgilerimle...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
16 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 02:14
İnteraktif İskele


Akın bey,

Dediğiniz aşamaya gelince gerçekten etkileşimli bir uygulama olacak, buna kani oldum. Ancak etkileşimli olan vapur iskeleleri değil, uygulama. Dolayısıyla hala birşeyler bu başlıkta kulağıma ters geliyor, acaba Vapur İskeleleri Etkileşimli Albümü gibi bir tanımlama daha doğru bir kullanım mı olur?

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


simon

16 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 21:49

İnteraktif (Etkileşimli) vapur iskeleleri başlığında yapılan arşiv çalışmasına, Haliç'te yenilenmekte olan iki iskele'nin fotoğraflarını eklemek istiyorum.

Fener İskelesi


(+)

Ayvansaray İskelesi


(+)


En son simon tarafından Pts 24 Nis 2006, 00:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:11

İstanbul için yeterince yardımcı olamayabilirim ancak Körfez'de deprem kırığına nasıl iskele yapılır onu anlatabilirim. Ayrıca İzmit Körfez'indeki İskeleleri size toparlayabilirim.

Eğer olanaklı ise bu iskelelerin görüntü, uygulam özellikleri, uğrayan gemi bilgileri bir İstanbul haritasının üzerine yerleştirilip tıklanarak açılabilir mi?

Çok şey mi istedim?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:16

Alıntı:
Ayrıca İzmit Körfez'indeki İskeleleri size toparlayabilirim.

Evet, kesinlikle İzmit Körfezi'ndeki iskelelerle ilgili bir çalışma yapmamız gerekli. Bu konuda bize yardımcı olursanız, çalışmamıza çok faydalı olacaktır. Çünkü Marmara Denizi'ni bir bütün olarak düşünmeliyiz. Bu iç denizdeki ulaşımı, İstanbul Bölgesi, Körfez Bölgesi ve Uzak İskeleler olarak kabaca üçe ayıracak olursak, İstanbul kısmı tamamlanmak üzere. Geriye İzmit Körfezi ve Güney Marmara bölümü kalacak...

Akın KURTOĞLU



Emir Kula
16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:25

Alıntı:
Evet, kesinlikle İzmit Körfezi'ndeki iskelelerle ilgili bir çalışma yapmamız gerekli. Bu konuda bize yardımcı olursanız, çalışmamıza çok faydalı olacaktır. Çünkü Marmara Denizi'ni bir bütün olarak düşünmeliyiz. Bu iç denizdeki ulaşımı, İstanbul Bölgesi, Körfez Bölgesi ve Uzak İskeleler olarak kabaca üçe ayıracak olursak, İstanbul kısmı tamamlanmak üzere. Geriye İzmit Körfezi ve Güney Marmara bölümü kalacak...  
Akın KURTOĞLU

İzmit'teki iskeleler hakkında çalışma yapan üyelerimiz İzmit'te çalışan Akçakoca ve Kartepe isimli yeni deniz otobüslerinin fotoğraflarını da çekerlerse deniz otobüsü arşivimize de katkıda bulunmuş olurlar.
Saygılarımla
Emirhan Kula


Murat Caner
16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:28

Kullanılan 6 iskelenin 3'ü yenilenecek. Biri dışında geçmiş değeri olan yok. Eski iskeleler depremde denize gömüldü. Belki su altı resimlerini bulabilirim. Dalga geçmiyorum ciddiyim.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:37

Murat Bey ve İzmitli diğer üye arkadaşlar, bu iskelelerin fotoğraflarını bu başlık altına iliştirirlerse, kısa bir zaman sonra;

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=21033

linkindeki haritanın altına (Adalar ve Yalova-Çınarcık tablolarının altına), İzmit Körfez haritasını da ekleyerek, alâkalı oldukları noktalardan göndermelerle sisteme dahil edeceğiz Tarihçe ve teknik detaylar kısmen elimde mevcut. Eksik olan noktaları buraya iliştiririm...

Akın KURTOĞLU


simon

16 yıl önce - Sal 09 May 2006, 01:45

Yenilenen yüzüyle Fener İskelesi.


(+)


Başdoğan

16 yıl önce - Pzr 21 May 2006, 19:18

Eminönü iskelelerinin karadan görünümü
 

(+)





(+)



 

(+)




sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM