Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
xgokhan
11 yıl önce - Cmt 11 Oca 2003, 10:59
İzmit körfez geçişi köprü inşaatı


Bu yazi taa 1997'den. Simdi bu kopru coktan bitmis olabilirdi. Ustelik yap-islet-devret modeli oldugu icin bedavaya gelecekti.



Kvaerner consortium signs agreement in Ankara for US$1.8 billion crossing project including world’s second longest suspension bridge

--------------------------------------------------------------------------------
16 Oct 1997
A Kvaerner-led consortium, Anglo Japanese Turkish Consortium (AJTC) has today signed a concession agreement with the Turkish Ministry of Public Works to design, finance, construct and operate the Izmit Bay Crossing in Turkey. The ceremony took place in Ankara, Turkey in the presence of the Prime Minister and the Minister of Public Works and was witnessed by the British and Japanese Ambassadors.

This follows an announcement in May of this year that AJTC had been selected as preferred bidder for the scheme after bids were submitted by three competing groups in December 1996.

AJTC comprises the international engineering and construction group, Kvaerner, (37 per cent) the Japanese trading houses of Itochu and Marubeni and the Japanese contractors, IHI, MHI and NKK (37 per cent) and the Turkish contractor, Enka (26 per cent). The concession period is 27 years and the toll cost for a car will be US$11 (1996 rate). Financial close for the project is expected to take place before the end of 1998 with construction work commencing in early 1999.

The crossing is located at the at the eastern end of the Sea of Marmara, approximately 50 kilometres from Istanbul and will form a spur running southwards from the existing Istanbul to Ankara highway, providing access to the important south-western region of Turkey. The full scope of the project includes a major suspension bridge with a total length of 3.3 kilometres, together with a highway of more than 40 kilometres. The bridge and highway will provide a dual 3-lane route across Izmit Bay and with a main span of 1,688 metres, the suspension bridge will be the second longest in the world.

Kvaerner Cleveland Bridge, IHI, MHI and NKK are already working on the engineering design for the structural steel superstructure and will be involved with some onsite erection of the steel deck and associated works. Kvaerner Construction and Enka will carry out the civil engineering works.


Mustafa Noyan

9 yıl önce - Çrş 13 Nis 2005, 11:27
yeni güzergah teklifi


Pazar günü İzmir'den İstanbul'a karayolu ile gündüz geldim.
İzmir Manisa arasında duble yol çalışması var bu nedenle de kamyonlar bu yola giremiyorlar, Bornova'da yol tamamen kapalı araçlar tali yolu kullanıyorlar.
Manisa Susurluk arası Akhisar ve Balıkesir çevre yolları hariç bildiğiniz gibi bazı yerler iki bazen üç şeritli, yol bazı yerlerde kamyonların aşındırması yüzünden çok kötü halde.
Karacabey Bursa arasında da duble yol çalışması devam ediyor, Bursa'ya son 30 km. bitmiş; Bursa çevreyolunun açılan kısmı ise Sanayi Yolu ile Mudanya Yolu arasında olduğu için İstanbul İzmir yoluna bir fayda sağlamıyor.
Eskihisar Topçular arasında çalışan arabalı vapurlar da İBB'ye devredildi, artık sadece hafta sonu değil hafta içi de uzun kuyruklar yaşanıyor, yeni personelin tecrübe kazanmasını beklemekten başka yapacak birşey yok zannediyorum.
Yalova İzmit yolu genişledi, birçok yerde duble oldu ancak yol kenarlarındaki alan daralmış; bu yolda araçlar hızlı seyrediyor, nerdeyse binların dibinden geçiliyor; yazın nüfus ve trafik yoğunluğu artacağından mutlaka tedbir alınması gerekecektir.
İstanbul İzmir otoyolu projesinde Topçular Eskihisar arasında bir asma köprü yapımı da vardı, bazı arkadaşlar gibi ben de otoyolun ayrıca duble yol yapılırsa gereksiz ve çok pahalı bir yatırım olacağını düşünüyorum.

Bunun yerine ütopik de olsa ileride İzmir Ankara ve İstanbul Antalya otoyollarına da temel olabilecek İstanbul İzmit arası Ankara otoyolunu takiben İnegöl, Domaniç, Gediz yakınlarından geçerek Uşak'dan Dinar, Burdur üzerinden Antalya'ya ve Afyon üzerinden Ankara'ya da ulaşabilecek belki Salihli, Turgutlu belki de Aydın üzerinden mevcut otoyolu kullanarak İzmir'e ulaşacak bir otoyolu tartışmaya açmak istiyorum.
Bütün üyelere selamlar




messiah_haktan

8 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 23:12

Tesadüfen Kocaeili belediyesi'nin sayfasinda gezerken gördüm bu haberi,tek sevinen ben olmayim diye e buraya yapistiriyorum

Körfez üzerine köprü yapılıp, otoyol ağaçlandırılacak

Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu ile Genel Sekreter Münir Karaloğlu’nun Ankara’da yaptıkları üç günlük temastan iki büyük projenin müjdesi çıktı. Daha önce düşünülen fakat rafa kaldırılan Körfez üzerine köprü yapımı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatı ile başlatıldı. İkinci müjde ise 80 kilometrelik otoyolun Kocaeli geçiş güzergahının tamamen ağaçlandırılması.

HERSEK BURNU İLE DİLOVASI

Çeşitli görüşmelerde bulunmak için Ankara’ya giden Başkan Karaosmanoğlu ile Genel Sekreter Karaloğlu, Bayındırlık Bakanı Faruk Özak ile görüştü. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turan’ın da hazır bulunduğu görüşmede, D-100 ve D-130 ile otoban geçişi hakkında konular masaya yatırıldı. Sıcak bir atmosferde geçen görüşme sırasında Bayındırlık Bakanı Faruk Özak, Başbakan Erdoğan’ın talimatı ile Körfez üzerine köprü yapılacağı müjdesini verdi. Köprünün Körfez’de birbirine en yakın burun olan Hersek Burnu ile Eskihisar arasında inşa edileceği belirtildi. Köprünün proje çalışmalarına başlandığı ifade edildi....

http://www.kocaeli.bel.tr/tr/okuma.asp?id=2051


messiah_haktan

8 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 23:30

Yeri burasi olacak



(+)


ve google earth'e göre assa yukari 3 km uzunlukta olacak.Teknoloji mükemmel birsey,iki saniyede köprü'nün uzunludugu ölcebiliyorsun



(+)



Anıl

8 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 00:23

Eger bu proje olursa Eskihisar - Yalova arabali vapur hatti buyuk bir ihtimalle kapatilacaktir cunku resmen kopru Eskihisar vapuru ile ayni guzergah. 30-40 dakika iner 3 dakikaya...

Hatta bunu yaparak yeni bir tren hatti kurulmasi lazim bana kalirsa. Istanbul Yalova ve Bursa arasi.

Simdilik biraz hayal gibi ama neden olmasin.
Eger kopru ucretini arabali vapur ile ayni yaparlarsa parasini baya hizli cikartacaktir eminim.

Istemeyende dolassin korfezi harcayacagi benzin ayni paraya tekamul edecektir.  


oemiroglu1
8 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 10:56

offf  be  yapılırsa mukemmel  bırsey olur  
istanbula 3 üncüyü yapacaklareını  korfeze  yapsınlar  korfeze  cok gereklı  vaybe mukemmel  olur  bizde  bursadan istanbuyla  arabamızla rahatla gideriz  


Ebru K.Türk
8 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 13:17

Alıntı:
korfeze  yapsınlar  korfeze  cok gereklı  vaybe mukemmel  olur  bizde  bursadan istanbuyla  arabamızla rahatla gideriz


Bursa - İstanbul bağlantısından çok çok daha önemli bir işe hizmet eder bu proje olursa. O da İstanbul -Antalya ve İstanbul - İzmir bağlantısını hiç aktarmaya gerek kalmadan karayoluyla önemli ölçüde kısaltabilir.

İstanbul'dan Antalya'ya gitmek için en çok kullanılan yol Eskişehir üzerinden Afyon'a ve oradan Antalya'ya ulaşmak şeklinde oluyor. Aynı şekilde İzmir'e gitmek için en çok tercih edilen yollar da, ya Çanakkale boğazından geçip sonrasında girintili çıkıntılı Ege kıyılarını takip etmek yada Bandırma'ya feribotla geçip oradan ulaşmak gerekiyor. Kısaca olması gerekn mesafe her şekilde çok artıyor.

Zaten İstanbul - İzmir arası bir otoyol projesi var Bursa üzerinden giden. Aynı şekilde Bursa üzerinden doğrudan Kütahya ve Afyona ulaşıp oradan Antalya'ya gitmesi için yolu 1 saate yakın kısaltacak olan Bursa-Orhaneli yolunun düzeltme ve genişletmesi devam ediyor. İstanbulun Antalya ve İzmir bağlantılarını coğrafi engeller yüzünden en kısa şekilde bağlanabileceği istikametlerin bunlar olduğunu biliyoruz fakat körfeze bir köprü yapılmadığı sürece buralarda yapılacak hiç bir yeni yol düzenlemesi verimli çalışamaz. İstanbul'un güneyinde ve güneybatısında kalan tüm Batı Anadolu illerine en kaliteli doğrudan yol bağlantısını ancak böyle bir köprü sağlayabilir.

Kesinlikle yapılsın ve yapılmalı derim ama bizim lafımızla ne kadar yapılır, orası belli değil.   Ama sanırım hiç kimse böyle bir köprünün gerekliliğini inkar edemez. Özellikle de İstanbul - İzmir Otoyolu projesini yapmakta ciddi iseler.


Haldun34

8 yıl önce - Sal 21 Şub 2006, 14:51

Messiah'cım, ayaklar suda olur, 2 ayak arası 2500 m olsa yeter. Bölge zaten tam deprem epicenter. Osaka köprüsü gibi oynayan bilyeli ayak sistemi kullanılmalı.

nebi

8 yıl önce - Cum 24 Şub 2006, 01:33

uçuncu kopruye ne gerek bence bu daha onemli super bir proje bence once bu yapilmali ve tabiki trende geçmeli bu kopruden ardindan çanakkaleye yapilsa birtane ve istanbuldan transit geçen kamyonlar burdan geçse ne guzel olur o zaman 3uncu kopru halt etmis

Burç

8 yıl önce - Cum 24 Şub 2006, 16:02

Yanlız bu köprü 3 tane boğaz köprüsü uzunluğunda
ve muhtemelen boğaza 3 tane yeni köprü yapılmasından daha pahallıya mal olur.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM