Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 22:34
İETT Pik Hatlar



İETT Pik Hatları günün her saatinde çalışmayıp özellikle sabah ve akşam saatlerinde servisleri olan, genellikle Cumartesi ve Pazar günleri hizmet vermeyen, özel halk otobüslerinin çalışmadığı, yine de hat numarasına sahip olup bu özelliği bilinmeyen yolcularca duraklarda yazılı olduğundan bazen saatlerce beklenebilen hatlardır. Bu hatlara çalışan otobüsler servislerini tamamladıktan sonra ya başka hatlara deplase olarak servislerine devam eder ya da garajlara veya merkezi duraklara dönerek yedek olarak beklerler. Bu otobüsler şehrin yeni gelişen semtlerine hizmet verirken gerekli bir hizmet mi olduğu yoksa bu hatların bazılarının gün boyu çalışması mı veya tamamen bütün hat numarasına sahip otobüslerin gün boyu servis yapmaları mı gerektiğinin tartışılabilmesi için bu başlığı açmaya karar verdik.

İETT Numarasız Hatları;
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19484

İETT Ekspres Hatları;
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11251

ve E otobüslerin farklı forumlarda tartışıldığı için yukarıdaki tanıma uymadıklarını düşünüyorum.

Bu tarife uyan hat numaralarından hatırladıklarımı listeleyerek çalışmayı başlatıyorum:

Hat No Hat İsmi                                          Sefer Sayısı
8D KADIKÖY - ESENEVLER                6+2
15ÇB KAVACIK - ÇAVUŞBAŞI-ÇENGELDERE 6+6
17S BOSTANCI - UĞUR MUMCU MAH                6+6
19V KADIKÖY - SAMANDIRA                6+6
36CV CUMHURİYET MAH - VEZNECİLER                7+6
48B HASDAL (ARICILAR) - ŞİŞLİ                6+5
54G KAĞITHANE -GÜRSEL MAH.- ŞİŞLİ  4
54T TALATPAŞA MAHALLESİ - ŞİŞLİ                  3
55ET EYÜP ÜÇŞEHİTLER - TAKSİM                3+1
55M EYÜP ÜÇŞEHİTLER - MECİDİYEKÖY 8+7
56 ESENTEPE - SULTANAHMET                2+2
66Z ZİNCİRLİDERE - ŞİŞLİ                  4
80B YEDİKULE - BAYAZID                               12+9
98K FEVZİ ÇAKMAK MAH. - BAKIRKÖY 3+3
122M ŞEHİT ŞAHİNBEY - MECİDİYEKÖY              12+12
123 KARTAL - BEŞİKTAŞ (Pazar günboyu çalışır) 4+4
133F YEDİTEPE ÜNV-FINDIKLI MAH - CEVİZLİ 8+8
133G KARTAL-GÜLENSU MAH                8+8
135A KAVACIK-GÖRELE MAH-ACARKENT 6+6
135K ORTAÇEŞME-KARLIKTEPE                6+6


selim_
13 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 23:35

28 Tİ diye bir hat var genelde sabahları Berkhauff özürlü otobüsle çalışıyor, Topkapı-İstinye arası işliyor. Sanırım şu linkte yeşille belirtilen hat bu. http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=28T& ...ield2.y=13

ümit 806

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 00:55

Ek olarak 11N Üsküdar - Esenevler var. 06:10 ve 07:20'de Esenevler'den kalkıyor, bu ikisinin arasında da Üsküdar'dan 11N olarak dönüyor. 07:20'de kalkan Üsküdar'dan 11M olarak dönüp galiba sonra dinlenmeye çekiliyor. Genellikle aynı şöför geliyor, 93-599 numaralı doğalgazlı otobüs ile çalışıyor genelde.

11N'nin saatleri Internet sitesinde 11M saatleri içinden bulunabiliyor.

Bu hatlardan 8D'nin saatleri, 8E'nin saatlerinden bulunuyor internet sitesinde.

8E ve 8D, 2002-2003 yılına kadar 20-25'er, en geç 40-45'er dakikada bir arabası olan ayrı hat idiler. Genellikle 5'er - 10'ar dakika ara ile kalkarlardı bunlar. Daha sonra hem 8D neredeyse iptal oldu, hem de 8E saatleri seyrekleşti. Toplamda 3'te 1'e düştü saatler. 8D otobandan gidip Hasanpaşa'ya çıkması nedeni ile kendine has bir güzergâh izleyen nâdide bir hat idi. Cumartesi günü Kadıköy'den 8E ile 1 saatte döndüm, Minibüs yolu, Fikirtepe trafiği nedeniyle. 8D salıpazarı'ndan Fenerbahçe stadının dibinden çevreyolu'na, oradan e-5'e, oradan göztepe köprüsü'nden de Libadiye Caddesi'ne çıkardı ve yol yaklaşık 25-35 dakika sürerdi.

Yine 11N de başlı başına bir hat olup 45 dk ilâ 75 dk. aralığında sefer aralıkları vardı yanlış hatırlamıyor isem. Şimdiki 11M saatleri eski 11N saatlerinden beter. 11N'de 2002 yılında IK161 körüklü otobüslerin bile çalıştığı oluyordu.

Benim şahsi fikrim, sadece bu iki hat ile değerlendirip genellemek zorunda kalacağım, hatlar gün boyu çalışsın. 1999-2000-2001 yılları İETT'nin hat ve sefer aralığı konusunda iyice coştuğu yıllardı. Bence o yıllardaki hatlar yeniden açılsın. Aktarma vb. imkanlar olsun ama uzun hatlar tekrar açılsın. Bilhassa 8D ki, pek çok şöför bu hattın Anadolu yakası'ndaki en rahat hatlardan birisi olduğunu söyler. Göztepe köprüsü, Devlet Malzeme Ofisi ve Kadıköy Belediyesi; bunlar peşpeşe 3 durak. Kadıköy Belediyesi - Göztepe köprüsü arasında 8E dünyanın durağına uğrayıp bir de trafiğe giriyor.



selim_
13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:04

Evet 8D'nin eski güzergahına çevrilip seferlerinin sıklaştırılması gerekiyor. Özellikle lise yıllarımda Altıyol'dan 15 dakikada Soyak'a vardığımı bilirim. Güzergahın ilk değiştiği zamanlarda bir şoför " Bu hattı kullanan çok öğrenci var özellikle haftasonları Altıyol'daki dersanelere gidiyorlar, yolcusu da genellikle Altıyol'u kullanıyor, dilekçe verirseniz eski güzergahına dönebilir" demişti, internetten yaptığım başvuru dikkate alınmadı bile.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:07

Mustafa üstad, İETT'nin enteresan uygulamalarından biri olan Pik Hatlar konusundaki başlığıyla, daha önce tartışılmamış ve bilgi gönderilmemiş bir kanal daha açtı ulaşım bölümünde!...    

İETT'nin neredeyse kuruluşu kadar eski olan Pik Hat uygulaması, hemen her dönem en az 4-5 hatta kendini göstermiştir. Sabah ve akşama saatlerinde yolcusu olan, ara saatlerde ise yolcu özürlü (!) olan hatlarına bu cılız saatlerde otobüs servisi vermeyerek, araç, yakıt  ve personelden tasarruf etme yoluna gitmiştir.

Mustafa'nın listesine 77MT hattını da ekleyebiliriz. Bu hat da sadece S/A çalışan bir hattır. Yakın zaman kadar; 37C de pik iken, son 1 aydır normal hatta dönüştürüldü. Ayrıca 43K numarası altında çalışan hat da listelerden kaldırılmasına rağmen, numarasız da olsa sabahları birkaç sefer gerçekleştiriyor. Aynı şekilde 53 numaralı hat da bu şekilde sabah seferleri yapıyor...

Alıntı:
28 Tİ diye bir hat var genelde sabahları Berkhauff özürlü otobüsle çalışıyor, Topkapı-İstinye arası işliyor.

Bu hattın geçmişi 1993'e kadar dayanır. İlk olarak; 304 hat numarası altında; Sultanahmed-Emirgân arasında katlı otobüs olarak çalışmaya başlayan hat, ardından 210 numarasını aldı. Bir süre sonra özürlü otobüsler tahsis edilmeye başlandı. Kısa bir süre seferleri iptal edilen hat, 28T hattından koparılan 4-5 seferle, bu kez; "Topkapı Kaleiçi-Emirgân-İstinye Dereiçi" hattında yeniden pik yapmaya başladı. Anlaşılan son günlerde yakıştırılan yeni numarası da; 28Tİ...

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 10:34
11N ve 13C


Başlığa katkıda bulunan arkadaşlara teşekkürler,
Ümit ve Akın'ın uyarılarıyla hatırlayabildiğimiz hatların sayısı artıyor,
Listeye eklenmek üzere

11N  ÜSKÜDAR - ESENEVLER  3+1
13C  ÜSKÜDAR - ÇAKMAK MAH ÖĞRETMENLER SİTESİ 2

hatlarını yazabiliriz, ben bu hatları yine Ümit'in tabelasız hatlar sayfasındaki mesajından
sonra tabelasız çalıştıklarını düşündüğümden yazmamıştım, şimdi açıklığa kavuştu, son şeklini birkaç gün içinde alacağından emin olduğum tam liste hazırlanabilir;
belki sitemizin değerli denetçisi Akın bu hatları çok güzel kullandığı PHP kodlarıyla bir tablo olarak hazırlayabilir    
28Tİ hattını ben Beşiktaş'da öğleden sonraları ve akşamüstü de gördüğümü hatırlıyorum, 28T nin saat sayfasında bazı 28Tİ seferlerinin yazılmadığını düşündüğümden şimdilik listeye eklemedim.
53 numarayı da son zamanlarda numarasız çalıştığından, numarasız hatlar başlığında Hakan_1970 de görüp hatırlatmıştı, bu sayfadaki pik hatlar listesine eklemedim.
Akın'ın 77MT hattının da daha önce başka bir forumda tartıştığımız gibi İETT websitesinde farklı bir nedenle sadece bir kod olarak saatleriyle yeraldığını düşünüyorum, benzer bir problem 22E hattında da var gibi gözüküyor.
Listeye eklemekte tereddüt ettiğim iki hat ise sadece tek yönde gündüz yaklaşık iki saatlik bir ara verilen 78 ve 122B hatları, bu konuda da düşünceleriniz listeye eklenme konusunda yardımcı olacaklardır.


ümit 806

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 10:47

ben bu sabah Sadabat evleri Şişli hattı gördüm, numarasız, hem de pik bir hat olabilir.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 14:18

Alıntı:
Akın'ın 77MT hattının da daha önce başka bir forumda tartıştığımız gibi İETT websitesinde farklı bir nedenle sadece bir kod olarak saatleriyle yeraldığını düşünüyorum, benzer bir problem 22E hattında da var gibi gözüküyor.

Hakikaten de bu "22E" hattı çok enteresan ötesi bir hat... Yıllardan beri bu hattı pratikte göreniniz var mı hiç? İETT WEB sitesinde yıllardan beri saatleri durur. Hatta arada bir tarifesi değiştirilir. Bazen pik yapılır, bazen tüm gün çalışacak şekilde düzenlenir (Son günlerde yine pikten tam güne terfi etti..).. Ama gerçekte bu hattın otobüslerini 10 yıldan beri görmüyorum. İlâç niyetine bir defa bile rastlamış değilim. Bunu hangi kategoriye koyacağımı da bilemiyorum. Pik mi, normal hat mı, besleme mi, pasif hat mı?

Tek bilet/çift bilet uygulamasının başladığı günlerde servise konulan (1990) bu hat, 3-4 yıl bvoyunca oldukça yoğun bir şekilde çalıştı. Körüklü İkaruslar'la her 5-10 dakikada bir 7-8 otobüsle hizmet vererek, indirimli tek biletle "Eminönü-Beşiktaş" arasında yolcu aktarması yaptı. Çok da tutuldu. Öğlen saatlerinde bile yolcusu eksik olmazdı. Düşünsenize, İstanbul'un en önemli merkezlerinden ikisini birbirine bağlayan bir hat... Sonradan program iptal edilerek, kısaltılan hatlar yeniden uzatılmaya başlanıp da, Beşiktaş kalkışlı tüm hatlar yeniden Eminönü'ne uzayınca, bu hattın da artık bir esprisi kalmadı ve günden güne seferleri azaltıldı. 5 yıl önce tarifelerde pik olarak S/A tarifeye indirildi. Sonra da "var ama yok" şeklinde bir hatta dönüştürüldü...  

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 14:29

Pik hat listesini çıkarmadan önce, "İETT'den Haberler" başlığını baştan aşağıya bir taramamzı gerekli. Çünkü buralardan çeşitli Pik haberleri çıkıyor. Meselâ; 19 Mayıs 2005 tarihli bir mesajda:

Alıntı:
Yeni İETT hattı: 48S (Pik hat)
77MT (Mecidiyeköy-Taksim) hattında çalışan bir otobüs; sabah 7:30-8:30 arasında Sadabat Evleri-Şişli arasında çalıştırılacaktır.
16 Mayıs 2005 tarihinden itibaren “77MT-Mecidiyeköy-Taksim” hattında çalışan bir otobüsün sabah 7:30-8:30 arasında (toplam iki sefer) “48S” numara ile “Sadabat Evleri Sitesi-Şişli” arasında çalıştırılmasına başlanacaktır.
Güzergahı: “Sadabat Evleri Sitesi-Ekşioğlu Sadabat Sitesi-Kağıthane-Çağlayan-Şişli”
yazılı...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14373& ...mp;start=0

Bugün itibarıyla 48S hattının durumu nedir, bilemiyorum... Ama, en basitinden bu tarz gizli piklerden (ana hatların sefer saatleri içine gizlenmiş) 10 kadar hat bulunmakta...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 29 May 2006, 02:19

"Fındıklı-Kabataş" arası Cadde Tramvayı hizmete girdi girecek, "Eminönü-Fındıklı" arasının ise hizmete gireli seneyi buluyor ama, İETT halen ısrarla 22E - (Eminönü-Beşiktaş) pik hattının tarifelerini yayınlamaya devam ediyor. Bu nasıl bir hattır, anlamadım gitti?! Gerçi, sabah ve akşam saatlerinde de aktif olarak çalışmıyor. Hiç karşılaşmıyorum ama, ne işe yaradığı meçhul, çok enteresan bir hat bu 22E...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM