Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
kutlay34
16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:13

Alıntı:
Herkes biliyor ki, İETT otobüsleri İstanbul'a ait özelliklerden biri. Bu şehirde yaşayan milyonlarca insanın hayatında ama küçük, ama büyük, ama mutlaka İETT otobüslerinin bir yeri var.
Seferden kalkacak otobüslerden hiç değilse 1'er adet ayrılıp oluşturulacak İETT taşıt müzesinde saklanamaz mı? Her garajda 1 veya 2 adet saklansa bile (10 garaj var) bu iş olabilir


Bence güzel bir fikir  Garaj olmazda belki İETT bir müze açsa daha iyi olur... Tabi ilk gidenlerin isimlerini yazayım öyle birşey olursa...

1-Akın Kurtoğlu
2-ümitozturk
3-Mustafa Noyan
4-Hakan_34
5-mustafakumbar
6-hakan 1970
7-ben
8-simon
9-alimkor(o zaten görür fazlasıyla  )

daha sayamadığım ulaşımla ilgilenen diğer insanlar... Sizleri unuttuğum özür dilerim...


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:20

Gazete küpürleri ve haberleri arşivimden bulup çıkarttığım enteresan bir yazı...

21 Ağustos 1992 tarihli gazetede; Sözen döneminde satın alınan İkarus'ların bir kısmının Sırbistan'dan temin edildiği ve Bosna Savaşı'nın devam ettiği günlerde adıgeçen ülkeden otobüs satın alınmasının ne kadar doğru olduğu hakkında ilginç bir yazı bloğu var bu haberde...

 

(+)


Akın KURTOĞLU


Burç
16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:43

Bunları nedense 129K hattına da koyuyorlardı.
Bir keresinde otobüsün geri vitesi çalışmadığı için Mecidiyeköyde takılıp kalmıştı.
Arabasını umursamaz bir şekilde park eden (ama hiç bir ceza yemeyen) vatandaş
arabasını çekene kadar Mecidiyeköydeki ilk virajı dönemedi.
Köprü çıkışında ise kuyruk öyle bir sağa sola yalpa yapıyordu ki resmen üç şeridi kapattık.


ümit 806

16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 10:53

Alıntı:
Ayrıca şu an Citaro'lara pahalı diyenlerin bu canlı örneğe dikkat etmesi lazım; 86 model MAN körüklü seferde, 92 model Ikarus IK-161 körüklü hurdalıkta. Acaba gerçekte hangisi daha pahalıya alınmış oldu?

Evet, bu konuda katılıyorum. 1996-98 yıllarında bu IK-161'lerin pek çoğunda körük yukarıda, otobüsün önü ve arkası da yere yakın hale geldi. Ya körük mafsalında ya da ortadaki amortisörlerde bir sorun vardı, bilmiyorum, bu otobüslerin 5-6 tanesinin arka ve ön kapı basamakları daha o yıllarda yerlere sürtmeye, vurmaya başlamıştı. Sonradan düzeltildiler herhalde, bir daha rastlamadım.


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 18:25

Alim hocam hurda Yugolar hangileri idi (5 tane sevk olanlar) ? elinizde veri var mı ?

Gerçi bu konuda Akın Bey bilgi verdi ama 92-803 ve 92-811 konusunu check edemedim ben !

Akın Kurdoğlu demiş ki:
(811 de hurdalar arasında idi ama, 803 hurda olmamasına rağmen, o da sevk olmuş ...)


Sizdeki resimlerden 819-822-820 nin hurda resimleri var : Ben hurdalıkda 92-807-811-815-819-820-822 yi gördüm...

92-803 ü hurdalıkda görmeme rağmen uzun zamandır çalışır vaziyette gözüme ilişmedi...

Akın Bey'in listesi ile benim listeme göre kesin 5 tanesi Hurda : Bunlar: 807-815-819-820-822
Hocam ben bu Köfte-ekmek arabası konusunda gayet ciddiyim... Bu Yugoları wowturkey ailesine verseler (kelepirinden...!!!) Bostancı sahilinde de bir yer verseler (En güzelinden...!!!) Ne olur yani Kıyamet mi kopar ?

Gezici Anaokulu var !!! Neden gezici wowdürüncüsü olmasın ?



(+)



Karlı bir havada bakın nasılda süzülüyorlar



(+)



 

(+)


Mustafa Kumbar



onur orhon
16 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 19:42
hurdalar


Yugoslav Ikarus'ların Anadolu I garajından çekici ile sevki görüntüleri bana yıllar öncesini hatırlattı. Beşiktaş'ta bugün semt pazarı olarak kullanılan alan 1970'li yıllarda İETT hurdalığı olarak kullanılıyordu. Ben de merakım üzerine buralarda o tarihlerde dolaşırken ilginç bir otobüs hurdasına rastlamıştım. Bu araç 1955 yılında Fransa'dan satın alınan tek otobüstü. Chausson marka bu aracın üzerindeki filo numarası 32 olarak görünüyordu. O aracı oradan kurtarıp İETT müzesine aktarmayı çok arzulardım. Bu Chausson diğer Büssing ve Skoda hurdaları ile yok olup gitti. Aynı tarihlerde alınan 4 Latille Floirat otobüsten birinin kasası da 1960'lı yıllarda troleybüse dönüştürülmüştü. 101 filo numaralı bu troleybüse Tosun markası verilmişti.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 20:14

Alıntı:
Beşiktaş'ta bugün semt pazarı olarak kullanılan alan 1970'li yıllarda İETT hurdalığı olarak kullanılıyordu.

Onur Üstad'ın bahsettiği alan, herhalde Beşiktaş'taki daimi pazarın olduğu yerdeki eski "Beşiktaş Tramvay Deposu" olmalı..   1961 yılında tramvaylar kaldırılana kadar hizmet veren depo, bu tarihten sonra da hurdalık olarak kullanılmış demek ki... Bu çok iyi bir veri olarak girdi başlığa...  

Alıntı:
buralarda o tarihlerde dolaşırken ilginç bir otobüs hurdasına rastlamıştım. Bu araç 1955 yılında Fransa'dan satın alınan tek otobüstü. Chausson marka bu aracın üzerindeki filo numarası 32 olarak görünüyordu.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...;start=150

Bahsedilen 1955 model Chausson İETT otobüsünün plakası; "İST-O.20213" olup, 10 yaşında hurdaya ayrılıyor ve Üstad'ın dediğine göre Beşiktaş'ta uzun süre hurda olarak yatıyor. Bu araç verimli görülmediği için özel hizmette ve arada bir de turistik amaçla kullanılıyor bu 10 sene zarfında...

Akın KURTOĞLU


cenkince

16 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 21:50

Silindiği için tekrar yolluyorum.

Bir kardeşimiz resimlerin çok hüzünlü olduğundan bahsetmişti. Ama onun yazdıkları da şu an silinmiş gibi gözüküyor..

Sevgili Kardeşimiz sen resimlere bakın hüzünlenmişsin oysa biz her yeni parti alım sonrası yedikule surlarının yanında yan yatırılmış nicelerini görmeye alıştık. Daha dün gibi 2500'lü MAN'lar geldiğinde hemen 81 çalışmaya başladılar. Sahil yolunda Yedikule-Gazhane durağından her geçiste burada yan yatıp hurdacıya satılmayı bekleyen eski otobüslerle göz göze gelirdik... Kim derdi ki bu 2500'lü MAN'larda günün birinde aynı akıbete ugrayacaklar yan yatacaklar diye....

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=123530#123530

Evet resimden görmek de etkiliyor insanı... ama yanına gitmek... elinizi uzatsanız değecekmiş kadar yakınında olmak... hele ki kesin hatırlıyorum buna binmiştim, şu falanca hatta çalışıyordu demek.... İnsanın boğazında bir şeyler düğümleniveriyor hemen...

Çok yakında Kanunen 22 yaş haddinden dolayı 84 MAN'lar da aynı akıbete uğrayacaklar.

Gözümün önünde hemen bir resim canlanıyor. Yer İETT ikitelli garajı. 2006 yılının son günleri... soğuk ve rüzgarlı bir hava. Bir kürsü kurulmuş... Önünde Tüm 84 MAN'lar... hepsi de pırıl pırıl yıkanmışlar. Önlerinde çiçek, direklerinde bayraklar asılı.... Bir de pankart asılmış... Diyor ki...

Sevgili İstanbullular... bu sizlerle son yolculuğumuz... İyisiyle Kötüsüyle çeyrek asırdır sizlerle birlikteyiz... Ama düşündük ki siz daha iyilerine daha konforlularına layıksınız...gençlere de şans vermek lazım.. Biz artık görevimizi yerine getirmiş olmanın rahatlığı içerisinde aranızdan ayrılıyoruz... Hoşçakalın. Tıpkı Tramvayların son seferlerine çıktıklarındaki gibi... Son Sefer Yada bir zamanlar otomarsanının 0303'lerin üretimine son verirken yaptığı gibi.... SON 0303.... FINISH Hatta Londranın çift katlıları da son seferlerine böyle uğurlandı....

Kürsü de Akın... Gözler şişmiş... ... Ama  bu sefer İnternete girmekten değil...  konu çok   narin çünki... Belli ki hazırlıklar yapmış... elinde bir tomar  kağıt.... ama rüzgar bir türlü o kağıtları okumasına olanak tanımıyor... cümleler de boğazında düğümleniyor.

Neyse son haftalarını ücretsiz yolcu taşıyarak ve güle oynaya tamamlıyor MAN'84 ler... ve böylece de güzel bir adetin temelleri atılmış oluyor....


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 23:00

Cenk'in yazdıklarını okurken aklıma Erenköy Vapuru geldi,

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14376& ...;start=290

Alıntı:
1993 yılında Boğaziçi'nden Tuzla'ya son yolculuğunu ağır yolla seyrederken hiçbir gemiye kısmet olmayan 82 yıl çalıştığı Boğaziçi İskelelerine, eskiden var olupta şimdi sahil yolu geçen veya marina olan Salacak, Harem, Kalamış, Fenerbahçe, Caddebostan, Suadiye ve Maltepe iskeleleri ilöe diğer Ada ve Marmara iskelelerine hüzünlü bakışlarıyla vedalaştı. Tuzla'ya vardığında 82 yıl şerefle taşıdığı Türk Bayrağı indirilirken Istanbul'a ilk geldiği zamanı Birinci Dünya Savaşı'nda yaralı olan askerlere sıcak bir yuva olduğunu, Istanbul'un mevsilerini, yolcuların birbirine anlattığı sırları, bakım için çıktığı tersaneleri, kaptan ve tayfalarını hatırladı, artık yolun sonuna gelmişti ve çok yorgundu.

Eskiden daha vefalı bir milletmişiz, sonradan böyle vurdumduymaz olmuşuz, Büyüklerimizin kurduğu tramvay müzesini bile talan etmişiz....

Alıntı:
Yer İETT ikitelli garajı. 2006 yılının son günleri... soğuk ve rüzgarlı bir hava. Bir kürsü kurulmuş... Önünde Tüm 84 MAN'lar... hepsi de pırıl pırıl yıkanmışlar. Önlerinde çiçek, direklerinde bayraklar asılı....

Törenden sonra ise en iyilerinden seçilecek birkaç tanesi Bağlarbaşı'ndaki eski garaj yeni ulaşım müzesinde ağabeyleri 1969 Leyland'ın ve Sultanbeyli Belediye'sinden geri alınıp onarılarak getirilmiş 1980 İkarus'un yanındaki yerlerini almak için hareket edecekler, kadirşinas İstanbul halkı duraklarda bu otobüslere el sallarken, özel araç sürücüleri (çoktandır hiç yapmadıklarından unutmuş olsalar bile) klakson çalıp selamlayarak emekli otobüslerini yolcu edecekler....


cenkince

16 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 23:21

NOYAN demiş ki;

Alıntı:
Törenden sonra ise en iyilerinden seçilecek birkaç tanesi Bağlarbaşı'ndaki eski garaj yeni ulaşım müzesinde ağabeyleri 1969 Leyland'ın ve Sultanbeyli Belediye'sinden geri alınıp onarılarak getirilmiş 1980 İkarus'un yanındaki yerlerini almak için hareket edecekler, kadirşinas İstanbul halkı duraklarda bu otobüslere el sallarken, özel araç sürücüleri (çoktandır hiç yapmadıklarından unutmuş olsalar bile) klakson çalıp selamlayarak emekli otobüslerini yolcu edecekler....


Umarım gerçek ile gerçeküstü arasında kalmamışımdır. Çünkü Leylandlar benim rüyalarıma hala giriyor..... Nedense rüya hep aynı yerde başlıyor (Pazartekke garajı) ve mutlaka kısa bir tur atıyoruz Leyland ile.... İnanmak istiyorum ama bildiğim kadarı ile maalesef örnek bir Leyland  yok... Ancak Sultanbeyli de hakikaten 80 Model ikarus var mı hocam ya?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM