Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkince

17 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 17:26
İstanbul İETT Filosuna Veda Eden Otobüsler


Merhaba, yazışmalarınızı Google'da arama yaparken buldum. Çok keyifli doğrusu.

Tem'den geçerken İETT İkitelli garajında camı çerçevesi sökülmüş yan yatırılmış otobüsleri görüyordum. Üşenmedim yanına kadar gittim. Manzara dehşet vericiydi. Bir yakınınızın ölüm haberini almak gibi bir şey bu....

83-332
83-316
83-231
83-344
91-109



(+)




(+)


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 18:19

Cenk Bey, siteye hoşgeldiniz ve de ellerinize sağlık... Miadı dolan 83 model MAN'larla ilgili fotolarınız gerçeten arşivlik malzemeler... Ellerinize sağlık...

Sırada 84 model MAN'ların kaldırılması gündemde olup, bunlar da yakın zamanda garajlarda yan yatmış bir halde yerlerini alacaklardır.



Üstteki resim, İkitelli Garajı'nda Leyland'ların 1990'ların başındaki halini göstermektedir ve Haluk ÖZÖZLÜ tarafından çekilmiştir.

Akın KURTOĞLU


alimkor

16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 00:48
İETT Filosuna Veda Eden Otobüsler


İETT'nin Yugoslav Körüklüleri Son Yolculuklarına Çıktılar
Anadolu 1. Garajı'nda bulunan 25 adet Yugoslav körüklüden 5 tanesi nihayet son yolculuklarına çıktılar.




 

(+)



 

(+)



 

(+)


alimkor

16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 00:54

YUGOSLAV KÖRÜKLÜLER DEVAMI.

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


kutlay34
16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 01:04

Hocam... Kayışdağı'nda garajın altında çürüyen yugolardan mı??? Yoksa onlar yerinde mi durmakta şu an???



Murat Erol 2
16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 01:07

kurbn bayramında garajda duruyordu  , şimdi yola çıkmışlar

ümit 806

16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 01:21

Üstadım bu otobüslerden hiç hazzetmesem de içim cız etti, o kadar kahrımızı çektiler. Yalnız, bu hurdaya çıkma işlemlerinde otobüsler komple hurdaya mı çıkıyor ? İçinden işe yarayan parçalar alınıyor mu ? Meselâ benim haberim olsa içinde ne kadar ampul, floresan, düğme vb. renkli aksesuar var hepsini üşenmeden tek tek toplarım Duruyorlarsa oralarda geleyim bu cumartesi

yalnız, bu resimdeki garip otobüsün sigorta poliçesi hâlâ içeride duruyor, içerisi darmadağın olmasına rağmen... ilginç geldi bana.




Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 01:44

İkarus-IK-161'lerin 26 Nisan 1992'de geldiği günü hatırlıyorum... İlk otobüslerden biri; "125"e verilmişti. Sözen törenle hizmete sokmuştu bu 25 otobüsü birden... Her ne kadar şekillerini beğenmesek, hatta Sırbistan'dan alınmasına sinirlensek bile, yine de insan böyle çekicilerle götürülmelerini görünce mahzunlaşıyor biraz .. (Yahu deli miyiz neyiz biz?!? Altı üstü bir metal yığını işte...   )



İlk gün töreninden (Daha önce de bir kopyasını İETT Tarihçe, Nostalji ve Hatıralar'a iliştirmiştim...)

Alim üstad.. Ellerinize sağlık... Siteye eşi bulunmaz fotolar yüklendi sayenizde!...    

Akın KURTOĞLU


alimkor

16 yıl önce - Çrş 15 Şub 2006, 01:46

Bilgisayarımda bir mesele vardı ancak halledebildim.yoksa bu resimleri çekeli iki hafta oldu.ancak hazırlayabildim.çoooktaaan jilet olmuş marketlerde yerini almıştır bile.

hakan_1970
16 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 01:02
1 tanecik olsa saklansa keşke.


Alıntı:
Bilgisayarımda bir mesele vardı ancak halledebildim.yoksa bu resimleri çekeli iki hafta oldu.ancak hazırlayabildim.çoooktaaan jilet olmuş marketlerde yerini almıştır bile.

Öncelikle resimler için teşekkürler.  Doğrusu markette bunları tanıyamazdık.  
Benim de en sevmediğim otobüs bunlardı ama gene de içim buruldu. Ayrıca şu an Citaro'lara pahalı diyenlerin bu canlı örneğe dikkat etmesi lazım; 86 model MAN körüklü seferde, 92 model Ikarus IK-161 körüklü hurdalıkta. Acaba gerçekte hangisi daha pahalıya alınmış oldu??? Umarım Citaro'lar uzun ömürlü olur.

Herkes biliyor ki, İETT otobüsleri İstanbul'a ait özelliklerden biri. Bu şehirde yaşayan milyonlarca insanın hayatında ama küçük, ama büyük, ama mutlaka İETT otobüslerinin bir yeri var.
Seferden kalkacak otobüslerden hiç değilse 1'er adet ayrılıp oluşturulacak İETT taşıt müzesinde saklanamaz mı? Her garajda 1 veya 2 adet saklansa bile (10 garaj var) bu iş olabilir.

Leyland, Bussing için tren kaçtı ama günümüzün araçlarını birkaç sene sonra fotoğraflar dışında bir yerlerde görebilmek fena olmazdı.
Belki 10 sene sonra bu işleri yapmak isteyen sponsorlar bile bulunur, müzedeki otobüslere reklam alınır, bu müzeden para bile kazanılır. Ama bu otobüsler şimdi saklanmazsa bir daha bulunamaz  



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM