Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kayseri Erkilet Havalimanı
« önceki   123 ... 41424344   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 42
cCcenk38
1 ay önce - Pts 20 Oca 2020, 13:43

Komik olan da yeni havalimani yada otoyol projesi daha ortada bile yok.

2009 yilinda haberlerde Kayseri’ye hizli tren insaati baslamis diyorlardi. Hani nerede. Uyumaya devam.


Yunus65
1 ay önce - Pts 20 Oca 2020, 14:34

Kayseri icin malesef Otoyol Projesi yok. Hızlı Tren inşaatı ise devam ediyor. Yerköy-Kayseri arası hızlı Tren projesi var ve inşaat halinde.
Havalimanı özlemi yaşıyoruz resmen. Okadar söz verdiler ama seneye seneye diye bizi kandırmaya çalışıyorlar.



Serkan Guzel
1 ay önce - Pts 20 Oca 2020, 14:56

Arkadaşlar, Kayseri hava meydanında, modern yapılı( körük sistemleri vs ) giden/gelen yolcuların tek bir terminal binasından yönlendirilebildiği, bir terminal binası yoktur.

Peki ihtiyaç var mı ? Tabiki ihtiyaç vardır. Çünkü Kayseri kış memleketi. Uçaktan inen yolcular içinde yaşlısı, hastası ve çocuğu olanlar var. Yolcular soğukta uçaktan indikten sonra terminal binasına kadar yürürken soğuk ayaza maruz kalmaktadır. Yani modern bir terminal binası yapımı zaruret halindedir.

Ancak, diğer Anadolu şehirleriyle kıyaslanmasını doğru bulmuyorum. Çünkü diğer şehirlerle kıyaslandığında, bu defa ortaya yolcu giden/gelen yolcu sayısı hesabı ortaya atılmaktadır. Terminal binası modern ihtiyaca cevap veremeyecek vaziyette iken, gerek var mı, giden/gelen yolcu sayınız kaç sorusuna ???

Kayseri gibi çok soğuk kış şartlarının yaşandığı şehirlere yapılacak terminal binalarında yeterli sayıda körüklü hub bulunacak şekilde projelendirilmelidir.

Yani temcit pilavı gibi sabahtan akşama yeni terminal binası istiyoruz demek yerine, "bol sayıda körüklü hub'ı bulunan terminal binası istiyoruz" diye dillendirmek lazım. Değilse, altı üstü bir bina değil mi ? Yarın bir gün DHMI planlama departmanında çalışan standart kafalı memurlar, oraya standart projeli yeni terminal bir binası yaparlar ve yapılan binanın niteliğinden bizim haberimiz bile olmaz.( Şu an mevcut kullandığımız Dış hatlar terminal binasının yapımında olduğu gibi... )

Geçen gün işim nedeniyle, İzmir'den Kayseri'ye geldim. Uçaktan inenlerin hepsi, dışarıda soğuk hava savuruyordu, deyip durdular.

Hasılı kelam; yahu bari burada eleştiri/paylaşım yapacaksak, yok o yok, yok bu yok demek yerine, biraz daha nitelikli paylaşım ve istekte bulunalım.


hakanbaysalkayseri

1 ay önce - Pts 20 Oca 2020, 19:29

Serkan guzel kardesim daha onceki yorumlarimizda turkiyede son zamanlarda yenilenen havalimani terminallerini ornek gosterdik ve kayseriye de bu terminallerin benzerinin yapilmasini istedik.Bir Adnan Menderes,Bir Ankara esenboga ,Bir Antalya havalimani seklinde olsun tabikide koruklu olsun dedik.Yoksa surekli terminal binasi genisletilerek sorun cozulmez Kayseri cevresindeki butun illere hitap ediyor.Ayrica kapadokya,Erciyes ve gurbetci yolcu yogunlugunuda hesaba katmalari gerekmekte.Terminal yapilacaksa gunu kurtarmaya yonelik degilde sehrin gelecek elli yilina hitap etmeli.

Yunus65
1 ay önce - Pts 20 Oca 2020, 20:38

Acil ihale edilmesi gereken bir Projedir. Şuan icin Türkiyede Körüklü Terminaller şu şekilde:

Istanbul Havalimanı
Istanbul Atatürk Havalimanı (kapandı)
Istanbul Sabiha Gökcen Havalimanı
Ankara Esenboğa Havalimanı
Izmir Adnan Menderes Havalimanı
Antalya Havalimanı
Muğla Dalaman Havalimanı
Muğla Bodrum Milas Havalimanı
Diyarbakır Havalimanı
Adana-Mersin Çukurova Havalimanı /inşaat halinde
Gaziantep Oğuzeli Havalimanı / inşaat halinde

Bunların hepsi Körüklü Terminal binalarına sahip.
Malesef çoğu Havalimanı yeni yapıldı ama çoğu körüksüz Terminaller...

Kayseriye yeni planlanan Terminal azami 7-8 Yolcu Körüklü olarak planlanması lazim.



Alper Tekkuş

1 ay önce - Sal 21 Oca 2020, 14:07

Kütahya ya Havalimanı yapılmış gecen haber kanallarında yolcu yok dıyordu ve 3 buyuksehir ın ortasında bi kent ...

Yunus65
1 ay önce - Sal 21 Oca 2020, 15:08

Kütahya ne alaka şimdi ? Konu Kayseri Erkilet Havalimanı. Kıyaslama yapıp bilmeden konuşmamak gerekir. Kayseriye yeni Terminal şart. Mevcut Terminal yetmiyor ve resmen dikişlerinden patlıyor. Artık genişleme falan istemiyoruz. Sıfırdan yeni modern günümüze uygun bir Terminal yapılması lazim. Bence aciliyet gerektiren bir Proje.

Alper Tekkuş

1 ay önce - Çrş 22 Oca 2020, 10:42

Alıntı:
Kütahya ne alaka şimdi ?


Herhalde konudan bihabersin, dememiz o ki HİÇ GEREK OLMAYACAK ŞEHİRLERE SİVİL SIFIRDAN HAVALİMANI yapılırken 2 milyonluk Kayseri'nin neyi eksik manasındayd KAPİİİŞŞŞ


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 22 Oca 2020, 11:02

Sn. Serkan Güzel'in yukarıdaki (linki veriyorum...) mesajının altına imzamı atarım. Özellikle de DHMI için yaptığı yorumlara!

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7539981#7539981

Sadece küçük bir düzeltme yapayım: Körüklü hub diye bir şey yok. Körük (esas teknik tabiriyle Yolcu Köprüsü; İngilizce tabiriyle "Passenger Boarding Bridge (PPB)" veya amiyane tabiriyle "Jetway") bir şeydir, Hub" tamamen başka birşey.

Gelecekteki (bundan 20 yıl sonrası dahi öngörülerek) gelişmeler de düşünülerek Kayseri'ye yapılacak yeni terminal 6'sı İç Hatlar, 2'si Dış Hatlar'a tahsis edilmiş 8 yolcu köprülü olmalı ama bu yapı öyle bir şekilde yapılmalı ki iki tarafından da ileride büyütülmeye elverişli konumda olmalı. Yani bir tarafı İç Hatlar terminali yapılmalı ve burası ileride 2-3-4 yolcu köprüsü ilave edilmeye uygun olmalı. Ters yöndede Dış Hatlar, ileride 1-2 yolcu köprüsü ilave edilmeye uygun olmalı.

Terminal alanından biraz tasarruf etmek adına buraya tek tek yolcu köprüleri kurmak yerine M.A.R.S tipi ikili (aynı anda 2 dar gövdeli ya da bir geniş gövdeli uçağın yanaşabileceği türde...) köprüler kullanılması da düşünülmeli. 8 adet tekli köprü ile 4 adet 2'li M.A.R.S. köprünün terminal boyunca kaplayacağı alanlar farklı oluyor. Ancak kapatılan İstanbul Atatürk Havalimanından atıl kalan o kadar çok sayıda tekli köprü varken....???


Serkan Guzel
1 ay önce - Çrş 22 Oca 2020, 11:25

Bu köprülerin uçağa yanaşan bölümleri körüklü olduğu için, bu deyim yolcular arasındada yerleşmiş bir deyimdir. Esasında bu parçalar yerli imkanlarla da imal edilebilirler.

Belirttiğiniz gibi yapılması planlanan terminal binasının genişlemeye imkan verecek tarzda projelendirilmesi gerekir.

Önceki mesajımda belirttiğim gibi DHMI planlamada çalışan memurlar maalesef standart kafalı memurlardır. En azından şimdiki kullanılan dış hatlar terminal binası genişlemeye imkan verecek tarzda yapılmış olsaydı, bugün yeni terminal binası ihtiyacından bahsetmeyecektik.



sayfa 42
« önceki   123 ... 41424344   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM