Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 19:56
İstanbul Boğaziçi Köprüleri Geçişli Otobüs Hatları - Sorunlar, Fikirler ve Çözüm Önerileri




(Foto: Faruk ÖNCAN)

I. Boğaziçi Köprüsü'nün açıldığı tarih olan 30 Ekim 1973'den beri, İstanbul halkına 33 yıldır kesintisiz olarak hizmet veren ve İETT idaresinin içinde adeta başlıbaşına bir işletme olan; "Boğaziçi Köprüleri Geçişli" otobüs hatlarıyla ilgili her türlü bilgi, fikir, işletme sorunları ve tanık olunan aksaklıklarla ilgili her türlü mesajı bundan böyle bu başlık altında toplarsak, verilere konu bazında ulaşmamız daha kolaylaşacaktır.

Her iki köprüden geçen ("I. Boğaziçi" ve "Fatih Sultan Mehmed") İETT otobüs hatları ve servisleriyle ilgili son durum (6 Şubat 2006'da numarası değişen İETT otobüs hatları da dahil olmak üzere), aşağıdaki gibidir:




Akın KURTOĞLU


nerminkumbar

8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 21:52

İlk önerim !

Kozyatağı (Beyazevler) hatlarından 129K 129L ve 129T Hatlarından ikisi direkt Çevre yolundan giderken 129T (Nam-ı Diger 129BT) Taksim direkt gitmiyor !

Libadiye güzergahında oyalanıp duruyor... Eskiden Taksim'e gitmek için Kadıköy'e gider oradan Taksim'e geçerdik ... Fakat D100 Karayolu üzerine kurulan bu aktarma merkezinden Taksim'e ulaşmak kolay olur derken , Kadıköy'e gidesim geliyor bazen !

Aslında çoğu zaman 129K yı kullanarak köprüye atıyorum kendimi 10dk. önce kalkan 129T 'ye yetişiyorum  

İllaki Libadiye yoluna bir hat verilmesi gerekiyorsa mevcut hatlar çoğaltılıp takviye yapılsın veya yeni hatlar kurulsun ! Yolcu çoğu zaman özellikle pik saatlerde Beyazevler'de doluyor araçlar ve Libadiye boşu-boşuna dolanılıyor !

Tek sorun Altunizade'de biriken yolcu (Ümraniye civarlarından gelen yolcular...) Mecidiyeköy yolcuları için 129 Altunizade-Mecidiyeköy hattı mevcut ... Taksim yolcuları içinde bu şekilde bir hat kurulabilir ! mi acaba ?

Fazlamı abarttım bu işi ne ?

Söyledim işte... Kalın sağlıcakla


selim_
8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:00

129BT veya 129T hattı Libadiye caddesi boyunca karşıya geçecek yolcuları topluyor ve hiçbir zaman da otobüsler boş dolanmıyor, cadde boyunca yoğun bir yolcu potansiyeli mevcut. Zaten bu hat daha önce çalışan 111 ve 128A isimli hatların kaldırılmasıyla konmuştu. Ayrıca Beyazevler'den Taksim'e ulaşmak için güzergahı değiştirilmiş yani 129K gibi köprüye gidip sonra Beşiktaş üzerinden Taksim'e giden bir otobüsün 129K+metro'ya göre daha uzun sürede Taksim'e varacağını tahmin ediyorum.

nerminkumbar

8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:11

Alıntı:
129BT veya 129T hattı Libadiye caddesi boyunca karşıya geçecek yolcuları topluyor ve hiçbir zaman da otobüsler boş dolanmıyor, cadde boyunca yoğun bir yolcu potansiyeli mevcut. Zaten bu hat daha önce çalışan 111 ve 128A isimli hatların kaldırılmasıyla konmuştu.


Evet bende bundan bahsediyorum zaten Selim Bey

Pik saatlerde yolcu Beyazevler'de bütün araçları dolduruyor ve bahsettiğiniz caddeden yolcu alınamıyor....Üstelik buradan binen yolcular sadece Taksim'e gitmiyor...Çoğunluğu Altunizade'de inip ya Kadıköy-ya Üsküdar yada Mecidiyeköy'e gitmek için iniyor !

Bende bunun için yeni bir hat kurulsun 129T Direkt D100 Karayolundan Taksim'e gitsin önerisinde bulundum...


kutlay34
8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:24

Alıntı:
Bende bunun için yeni bir hat kurulsun 129T Direkt D100 Karayolundan Taksim'e gitsin önerisinde bulundum...


Kesinlikle doğru bir fikir.  Libadiye'den geçmesi bence 129T için vakit kaybından başka birşey değil... Bir kere sabah 10'da bindiğimde yolcuların çoğu Libadiye ve Millet Bahçesi bi de aklıma gelmeyen bir durak var ordada çok doluyor... Yeni bir hat açılması bencede mantıklı bir fikir...  Taksim'e giderken 110 derim başka birşey demem... 112'ye binmem... 110 hem daha hızlı gidio hem de 129T ve 112'ye nazaran daha boş gidiyor seferleri... 4 tane İETT otobüsü çalışıyor 110'da... Bilginize...


yaşar22
8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:53

129T ile ilgili görüşlerinize katılamıyorum.Bu otobüs Altunizade'de durduktan sonra yanılmıyorsam 15 durakla Kozyatağı'na gidiyor.Bu cadde boyunca oturanlar -ki otobüsün evime çok yakın geçtiğini belrtmeliyim- bu otobüs sayesinde hızlı bir şekilde ulaşım imkanına kavuşuyorlar.Hadi bizleri bırakın, Altunizade'de inenler buradan çabuk bir şekilde Ümraniye'ye hatta Şile yolundan giden araçlarla Sultanbeyli'ye kadar gidebiliyorlar.Ayrıca 129T gerçekten çok bol.Sabahları işe giderken bu otobüslerin tıka basa dolu olduğunu pek rastlamadım.Sabahları köprü yoluna E-5 ile giderken yaşanan trafiği anlatmama gerek yok.Göztepe'den Libadiye'ye çıkan araç kesinlikle trafiğe takılmıyor.Benim tahminim bu otobüs E-5 i kullanarakta gitse, Libadiye'den de gitse aynı zamanda yol alıyor.Asıl işin rengi akşamları değişiyor.Libadiye'den çıkan araç hiç zaman kaybetmeden Altunizade katılımından köprü yoluna giriyor ve çabuk bir şekilde köprüyü geçebiliyor.Bu otobüsün 129 dan sonra sefere konulan 129B Altunizade-Beşiktaş otobüsünün hattının uzatılmasıyla oluşturulduğunu söylememe gerek yok.Birde anlamadığım bu hattın nasıl olduğuda 110 numaralı hatla karşılaştırıldığı?110 ve 129B tamamen birbirlerine zıt.Ben olaki Kozyatağında otursam nasıl oluyorda 110 numarayı tercih edebilirimki?Kozyatağından illaki E-5 i kullanıp gitmek istiyorum derseniz 129B den daha fazla sefer yapan 129K Mecidiyeköy otobüsüne binebilir, ordanda metroya geçebilirsiniz.Yada çok sık sefer yapan 30M yada 30A ya binerek Beşiktaş'a ulaşabilirsiniz.Libadiye'de yaşayan vede Sultanbeyli'ye uzanan hattan gelen insanların kullandığı bu otobüsü çok görmeyin derim.

bulent222
8 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 08:43

Bu ay başından beri vapurlarda mavi kart uygulamasıyla, köprü otobüslerinde büyük bir rahatlık oldu. Artık saat 7:00-7:15 civarında Beylerbeyi'nde aktarma yapılabiliyor, eskiden çok zordu. Bugün önce 127 ile Beylerbeyi'ne geldim (hiç ayakta yolcu yoktu), sonra 5 dakika içinde 3 tane 129T (129BT) geldi, ilki arka kapıdan aldı, ikincisi eski 92 modeldi, ondan sonra da boş körüklü Citaro'ya binip oturarak gittim   Bu sürede gelen 129'lar da hep solo İkarus'tu ve aşırı dolu değildi; eskiden hep körüklü gelirdi ve Beylerbeyi'nde yolcu alamazdı.

Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 19:30

Şubat 2006 itibarıyla iki yaka arasında çalışan İETT otobüs hatlarının adedi 18'e bağlandı. Anadolu yakasında 12, Avrupa yakasında ise 7 merkez arasında yapılan otobüs seferlerinde toplayıcı merkez olarak 9 hatla Mecidiyeköy başta gelmekte. Beşiktaş ise sadece pik 123'e evsahipliği yapıyor. 110, 112 ve 129T'nin başdurağı ise artık Taksim... Haliç'i atlayarak güneybatı İstanbul bölgesine sadece 1 İETT hattı uzanıyor: 127...

Üsküdar'dan kalkış yapan herhangi bir hat bulunmamakta... Kadıköy 4 hattı dağıtıyor... Bir zamanların merkezleri olan Alt ve Üst Bostancılar ise artık sadece 1'er hat kaldırıyor. Uzak Anadolu yerleşimleri ise köprü geçişli hatlardan bol bol nemalanıyorlar. Buralara tam 4 hat geliyor... Kozyatağı aktarması 3, Altunizade ve Kavacık aktarmaları ise 1'er hatla hizmet vermekteler...

Bunların dışında, İstanbul'un Batı yakasından veya Boğaziçi'nin Avrupa tarafından köprü geçişli İETT normal hattı yok. Sadece Anadolu yakasından 121A kalkıyor.

Haritadan da görüleceği üzere, sistemin dağılımı son derece asimetrik... Gereksiz uzun hatlarla perçinlenen bir taşıma sistemi, aktarma merkezlerinin yeterli ölçüde kullanılamadığı bir hat dağılımı vs...



(+)


Akın KURTOĞLU


hakan_1970
8 yıl önce - Cum 24 Şub 2006, 00:24
boğaz geçer hatlar için tercihli yol


Alıntı:
Haritadan da görüleceği üzere, sistemin dağılımı son derece asimetrik... Gereksiz uzun hatlarla perçinlenen bir taşıma sistemi, aktarma merkezlerinin yeterli ölçüde kullanılamadığı bir hat dağılımı vs...

Yıllar önce işyerleri ve okul / üniversitelerin çoğu Avrupa yakasında olduğundan olsa gerek hatlar hep Anadolu yakasında ikamet edenleri Avrupa'ya taşımak üzerine kurulmuş sanıyorum. Gerçekten de 127 olmasa Batı/Güney İstanbul'a hizmet eden boğaz geçer hat yok. Oysa ilklerinden biri (125 Yenikapı-Bostancı) bu bölgeye hizmet ederdi.

Benzer bir konuya Citaro'ların Anadolu Yakasındaki Hat Dağılımı konusunda da değinmiştim.
Köprü geçişli bazı hatların verimliliği gerçekten tartışılır, uzun mesafe, trafik içinde bir türlü gidemeyen otobüsler, hem de iş saatlerinde(pik saatlerde) boş giden körüklüler vs...
Burada kaynak israfının önlenmesi ve verimlilik için İETT'nin birşeyler yapması şart. Seferlerin doluluk oranını inceleyerek işe başlanabilir.

Diğer taraftan en büyük görev Karayolları'na (ya da devlete ya da belediyeye) düşüyor;
Boğaz Köprüsü geçişli hatlarda Asya-Avrupa yönünde Altunizade- Zincirlikuyu (Köprülü Kavşak) arasında tercihli yol uygulamasına geçilmesi yararlı olur Astsubay okuluna kadar olan yol hiç yoktan iyi, ama daha iyi olmalı. Avrupa -Asya için ise Köprülü Kavşak-Astsubay Okulu arası tercihli yol yeterli olur. Otobüslerde daha hızlı ve konforlu gidebileceğini gören herkes bunları tercih edecek ve trafik yoğunluğu azalacaktır. Mevcut durumda yılın her günü korkunç bir zaman ve yakıt israfı var, ülkemizin çıkarı için acilen birşeyler yapılması gerekiyor. Gerekirse sadece belirli saatlerde de olsa tercihli yol şart!
Servisimde otururken otobüs içinde ayakta trafiğin açılmasını bekleyen yolculara baktığımda (bazen ben de bu yolculardan birisiyim) üzülmemek elde değil.
Zaten 6 şerit olan köprüde bu uygulama bazılarına komik gelebilir (bazılarının da işine gelmeyebilir     ). Ama iki yaka arasında hızlı ulaşımı sağlamanın şu an için daha mantıklı başka yolu yok. Köprüler (ve genel olarak İstanbul'da hızlı ulaşım alternatifinin olmaması) mevcut durumda ülkemizi fakirleştirmektedir.
Otobüsler dolusu yolcuyu bekletmemek, bilakis toplu taşımayı tercih ettikleri için tercihli yol ile ödüllendirmek gerekiyor. Hele hele metro, tramvay, hızlı deniz ulaşımında yeterli ve hızlı değilsek.


Mustafa Noyan

8 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 00:09
Boğaz Köprüsü Ikarus





cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM