Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 20:56
İstanbul Boğaziçi Köprüleri Geçişli Otobüs Hatları - Sorunlar, Fikirler ve Çözüm Önerileri




nerminkumbar

11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 22:52



selim_
11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 23:00



nerminkumbar

11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 23:11

Alıntı:
129BT veya 129T hattı Libadiye caddesi boyunca karşıya geçecek yolcuları topluyor ve hiçbir zaman da otobüsler boş dolanmıyor, cadde boyunca yoğun bir yolcu potansiyeli mevcut. Zaten bu hat daha önce çalışan 111 ve 128A isimli hatların kaldırılmasıyla konmuştu.


Evet bende bundan bahsediyorum zaten Selim Bey

Pik saatlerde yolcu Beyazevler'de bütün araçları dolduruyor ve bahsettiğiniz caddeden yolcu alınamıyor....Üstelik buradan binen yolcular sadece Taksim'e gitmiyor...Çoğunluğu Altunizade'de inip ya Kadıköy-ya Üsküdar yada Mecidiyeköy'e gitmek için iniyor !

Bende bunun için yeni bir hat kurulsun 129T Direkt D100 Karayolundan Taksim'e gitsin önerisinde bulundum...


kutlay34
11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 23:24

Alıntı:
Bende bunun için yeni bir hat kurulsun 129T Direkt D100 Karayolundan Taksim'e gitsin önerisinde bulundum...


Kesinlikle doğru bir fikir.  Libadiye'den geçmesi bence 129T için vakit kaybından başka birşey değil... Bir kere sabah 10'da bindiğimde yolcuların çoğu Libadiye ve Millet Bahçesi bi de aklıma gelmeyen bir durak var ordada çok doluyor... Yeni bir hat açılması bencede mantıklı bir fikir...  Taksim'e giderken 110 derim başka birşey demem... 112'ye binmem... 110 hem daha hızlı gidio hem de 129T ve 112'ye nazaran daha boş gidiyor seferleri... 4 tane İETT otobüsü çalışıyor 110'da... Bilginize...


yaşar22
11 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 23:53



bulent222
11 yıl önce - Prş 09 Şub 2006, 09:43



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 19 Şub 2006, 20:30



hakan_1970
11 yıl önce - Cum 24 Şub 2006, 01:24
boğaz geçer hatlar için tercihli yol


Alıntı:
Haritadan da görüleceği üzere, sistemin dağılımı son derece asimetrik... Gereksiz uzun hatlarla perçinlenen bir taşıma sistemi, aktarma merkezlerinin yeterli ölçüde kullanılamadığı bir hat dağılımı vs...

Yıllar önce işyerleri ve okul / üniversitelerin çoğu Avrupa yakasında olduğundan olsa gerek hatlar hep Anadolu yakasında ikamet edenleri Avrupa'ya taşımak üzerine kurulmuş sanıyorum. Gerçekten de 127 olmasa Batı/Güney İstanbul'a hizmet eden boğaz geçer hat yok. Oysa ilklerinden biri (125 Yenikapı-Bostancı) bu bölgeye hizmet ederdi.

Benzer bir konuya Citaro'ların Anadolu Yakasındaki Hat Dağılımı konusunda da değinmiştim.
Köprü geçişli bazı hatların verimliliği gerçekten tartışılır, uzun mesafe, trafik içinde bir türlü gidemeyen otobüsler, hem de iş saatlerinde(pik saatlerde) boş giden körüklüler vs...
Burada kaynak israfının önlenmesi ve verimlilik için İETT'nin birşeyler yapması şart. Seferlerin doluluk oranını inceleyerek işe başlanabilir.

Diğer taraftan en büyük görev Karayolları'na (ya da devlete ya da belediyeye) düşüyor;
Boğaz Köprüsü geçişli hatlarda Asya-Avrupa yönünde Altunizade- Zincirlikuyu (Köprülü Kavşak) arasında tercihli yol uygulamasına geçilmesi yararlı olur Astsubay okuluna kadar olan yol hiç yoktan iyi, ama daha iyi olmalı. Avrupa -Asya için ise Köprülü Kavşak-Astsubay Okulu arası tercihli yol yeterli olur. Otobüslerde daha hızlı ve konforlu gidebileceğini gören herkes bunları tercih edecek ve trafik yoğunluğu azalacaktır. Mevcut durumda yılın her günü korkunç bir zaman ve yakıt israfı var, ülkemizin çıkarı için acilen birşeyler yapılması gerekiyor. Gerekirse sadece belirli saatlerde de olsa tercihli yol şart!
Servisimde otururken otobüs içinde ayakta trafiğin açılmasını bekleyen yolculara baktığımda (bazen ben de bu yolculardan birisiyim) üzülmemek elde değil.
Zaten 6 şerit olan köprüde bu uygulama bazılarına komik gelebilir (bazılarının da işine gelmeyebilir     ). Ama iki yaka arasında hızlı ulaşımı sağlamanın şu an için daha mantıklı başka yolu yok. Köprüler (ve genel olarak İstanbul'da hızlı ulaşım alternatifinin olmaması) mevcut durumda ülkemizi fakirleştirmektedir.
Otobüsler dolusu yolcuyu bekletmemek, bilakis toplu taşımayı tercih ettikleri için tercihli yol ile ödüllendirmek gerekiyor. Hele hele metro, tramvay, hızlı deniz ulaşımında yeterli ve hızlı değilsek.


Mustafa Noyan

10 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 01:09
Boğaz Köprüsü Ikarus




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM