Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Rifat Behar
16 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 18:10
[İST-C3.06] - Ulaşım A.Ş. ve Enteresanlıklar



Aksaray metro istasyonunda metroya binenler metro hareket etmeden önce Türkçe ve İngilizce olarak söylenen sesli bir uyarı ile karşılaşıyorlar. Türkçe'si tamam da İngilizcesi bayağı komik. "Lady and Gentleman" diye söze başlıyor Türk şivesi ile İngilizce konuşan bayan. (Ladies and Gentlemen) diyeceğine.. Sonra da Türkçe'den İnglizce'ye direk tercüme olarak "this train goes to ..." diye devam ediyor.


Kemal Çevik
16 yıl önce - Pzr 05 Şub 2006, 10:02
Biraz açıklama


Sevgili Rifat

Alıntı:
Aksaray metro istasyonunda metroya binenler metro hareket etmeden önce Türkçe ve İngilizce olarak söylenen sesli bir uyarı ile karşılaşıyorlar. Türkçe'si tamam da İngilizcesi bayağı komik. "Lady and Gentleman" diye söze başlıyor Türk şivesi ile İngilizce konuşan bayan. (Ladies and Gentlemen) diyeceğine.. Sonra da Türkçe'den İnglizce'ye direk tercüme olarak "this train goes to ..." diye devam ediyor.


Haydi "Lady and Gentleman"ı anladım da, geriye kalanın ilginçliği nerede. Paris'te de "Ce train a pour destination...." dedikten sonra "This train goes to (zis tren goz tû diye okunacak)...." diyorlar. Keza İspanya, İtalya, Belçika ve Hollanda'da aynı anonsu duydum. Bir tek Hollanda'da ki ingilizce anlaşılır bir şekildeydi.

Yoksa ilginçlik bu benzerlik mi?

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


GURBET_KUŞU67

15 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 21:41

Metro istasyonlarındaki internet bağlantı cihazlarından ibb'nin sitesine girilebiliyor ancak canlı trafik kameraları yazan yere tıklayınca açılmıyor bence bunun düzeltilmesi ve istanbullunun metroya binmeden önce gideceği yerdeki trafiği görmesi gerekir.

ali öz
15 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 22:45

aksaray- havalimanı hafif metro hattında araçlar depoya gidiyor
muhakkak vardır bir hikmeti ama öğrenmek daha nasip olmadı
halbuki yolcuları toplayıp istasyona gitse daha güzel olcak
kardeşim taşımayacaksanız göstermeyin, gösteriyorsanız da vermemezlik yapmayın, canı çekiyor insanın

aklıma fazla araç olursa istasyona sığmazlar fikri geliyor da, depo nerede, yolda karşılaşmıyorlar mı

edit: alttaki cevabınızı okuyunca anladım fakat bir sorum daha var
istasyonda süresini bekletme gibi bir seçenek niye uygulanmıyor


En son ali öz tarafından Cum 24 Ksm 2006, 23:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 22:53

Alıntı:
aksaray- havalimanı hafif metro hattında araçlar depoya gidiyor
muhakkak vardır bir hikmeti ama öğrenmek daha nasip olmadı
halbuki yolcuları toplayıp istasyona gitse daha güzel olcak

Depoya boş olarak giden setler, hat üzerindeki asıl hareket saatine yakın olarak kalkış yaparlar. Meselâ: Aksaray'dan Otogar istikametine: 8:15, 8:25, 8:35, 8:45 ... şeklinde bir tarifeyle kalkan setleri gözönüne getirdiğimize, depoya gidecek olan pik sonu bir set; 8:22 veya 8:23 gibi kalkar. Bu şu demektir. Yolda istasyonlara uğramayacağı için, kendinden daha evvel yola çıkan setle arasındaki mesafe mümkün metebe açık olsun. Yoksa, giderek öndeki araca yaklaşma eğiliminde olacaktır. Şayet istasyonlardaki yolcuları alacak olursa, bu sefer de kendinden 2 dakika evvel kalkacak olan setle arasındaki mesafe riske girer. Benzer durum TCDD'de, Banliyö Trenleri ile Anahat Ekspres trenleri arasında da bu şekilde programlanır...

Akın KURTOĞLU


Esat San
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 00:53

ayrica depoya gidecek araclar Otogar istasyonundan Esenlere yonlenmekte ve buradan garaj sahasina girmektedir her iki yondende ara istasyonlardan yolcu alarak gelecek olan setler yolculari Otogar da indirmek zorunda kalacaktir, dolayisi ile oturarak gelen bir yolcuyu herhangi bir ariza durumu soy konusu degil ise aractan indirerek arkadan gelen dolu araca bindirmek dogru bir isletmecilik degildir zannimca, buna benyer bir durum tramvay hattindaki pik saatlerde meydana gelmektedir, A.Ö.Y. - Sultanahmet kisa parkurunda calistirilan araclar A.O.Y. ya da Sultanahmette yolcuyu indirdiklerinde ara istasyonlarda binmis ve anonslara dikkat etmemis yolcular duruma tepki gosterebilmektedir.

cenkince

13 yıl önce - Pzr 26 Nis 2009, 15:30

Alıntı:
GEMİ söküm merkezi İzmir Aliağa'da bulunan Gemi Geri Dönüşüm Sanayicileri Derneği'nin kurduğu Atık Yönetim Merkezi, kansere yol açan asbesti bulunduğu yerden söküp alan Türkiye'deki tek kuruluş.

Derneğin 2'nci Başkanı Mustafa Erdil, Otopan gemisi ile gündeme gelen asbest tartışmalarında asıl tehlikenin şehir merkezlerinde olduğunu söyledi.

Çok sayıda fabrika çatısının, kansere yol açan asbestin kullanıldığı eternitle kaplı olduğunu belirten Erdil, “Asbestle içiçe yaşıyoruz. Sadece Tüpraş Batman rafinerisinden 250 ton asbest aldık” dedi.

Atık Yönetim Merkezi sorumlusu Kaptan Ersin Çeviker de, 1 yıl içinde 500 ton asbest söktüklerini kaydederek, "Her taraftan imdat çağrıları alıyoruz. Ama yerli firmalar yabancılar kadar hassas değil" diye konuştu. Çeviker, İstanbul'da da 4 tramvaydan asbesti temizlediklerini bildirdi.


Kaynak: Gemi Söküm Sanayicileri derneği internet sitesi
http://www.gemisander.org/news_detail.php?id=47&lang=tr

Bu ne demek oluyor şimdi?

Tramvaylarda asbestin ne işi var?

Bir kaç alternatif düşündüm.

Acaba dışarıdan kullanılmış olarak ithal edilen Moda hattı tramvayları için mi yoksa Bağcılar hattı tramvayları için mi böyle bir ayrıştırma işlemi yapıldı?
Yoksa Beyoğlundaki nostaljik tramvay için mi?
Ya da Tüneldeki vagonların revizyonu esnasında mı?

Ama işlemin 4 adetle sınırlı olması ilginç ve de asbest bu araçların nerelerinde bulunuyor?

Bilgisi olan paylaşabilirmi acaba


mahmut usta
12 yıl önce - Çrş 16 Eyl 2009, 14:40

bu konuda bılgı almak ıstersen sanırım kısmı olarak bıldıgım kadarıyla yardımcı olabılırım



ANA SAYFA -> ULAŞIM