Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Adana Havalimanı - (Şakirpaşa Havaalanı)
« önceki   123 ... 154155156

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 156
onurnazliaka
11 ay önce - Çrş 07 Ağu 2019, 22:38


(+)



(+)


ceyhanlı umut
10 ay önce - Cmt 24 Ağu 2019, 17:43

Alıntı:
Adana Milletvekili Abdullah Doğru müjde verdi

Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Adana Milletvekili Abdullah Doğru'yu ben çok eski yıllardan beri tanırım. Kendisiyle uzun yıllardan gelen bir dostluğumuz, muhabbetimiz vardır. İl Başkanlığı yaptığı dönemde kendisiyle birçok görüşmelerimiz olmuştur. Kendisi son derece çalışkan, özü sözü bir, dost canlısı bir insandır. Görüşlerine ister katılırsınız ister karşı çıkarsınız ama gerçekten soyadı gibi Doğru bir insandır. AKP Milletvekili Abdullah Doğru, geçenlerde ziyaretime geldi.
Kendisiyle Adana merkezli olmak üzere uzun uzadıya sohbet ettik, bana çok çeşitli konulardaki görüşlerini aktardı, ben de aklıma gelen bütün soruları kendisine sordum. Abdullah Doğru görüşmemiz sırasında birçok çarpıcı açıklamalarda bulundu. Ama ben öncelikle kendisinin Yeşiloba'ya yapılacak devlet hastanesi konusundaki açıklamalarını öne çıkarmak istedim.

Çünkü Yeşiloba Devlet Hastanesi Adana'nın batı kesiminde oturan insanlar için çok önemli, eksikliği hissedilen bir hastane. Bu bölgede Yeşilevler, İsmetpaşa, Gürelpaşa, Ova, Uçak, Şakirpaşa, Sakarya, Denizli, Narlıca, Emek, Dikili, Zeytinli, Gerdan ve daha isimlerini ayamadığım onlarca önemli ve kalabalık mahalleler var. Burada yaşayan yüzbinlerce insan, sağlık sorunlarını kilometrelerce uzaklıktaki Şehir Hastanesi ya da diğer hastanesinde çözmeye çalışıyor. Tabi oralara gelince kadar uzun zaman geçiyor. Trafik yoğunluğunu aşmak da ayrı bir konu. Düşünün vatandaş bir uzmana muayene olacak veya acil servise gitmesi gerek saatler sonra buralara ulaşabiliyor. İşte Yeşiloba Devlet Hastanesi bu sorunları ortadan kaldıracak. Vatandaşa, sağlığa ulaşmayı kolaylaştıracak.


Adalet ve Kalkınma Partisi Adana Milletvekili Abdullah Doğru, Sözcü Gazetesi Adana Temsilcisi Mehmet Serbes'i ziyaretinde Adana'nın çok önemli konularında açıklamalarda bulundu.
Bu konu yılan hikâyesi gibi idi. Ama artık nihayet mutlu sonla bitecek gibi görünüyor.

Adana Milletvekilimiz Sayın Abdullah Doğru işte bunun müjdesini verdi.

Aynen, “Yeşiloba Devlet Hastanesi'nin her hazırlığı tamamlandı yakında temeli atılacak, müteahhit başlamak üzere” dedi. Abdullah Doğru ayrıca, “Yüreğir'de de yeni bir hastane kurma gayretleri devam ediyor. Numune Hastanesi'nin yeri de güzel ve değerli bir arazi. Burası Adana adına güzel bir değer katacak biçimde değerlendirilmeli”diye ekledi.


BİR DE KÖTÜ HABER: STADYUM İLK YARIYA YETİŞMİYOR

Doğru, devam eden hükümet yatırımları için de “Mansurlu yolunun bitirilmesi çalışması sürüyor, bu yol o bölgenin ekonomik hareketini de güçlendirecek. Stadyumumuz bitti, inşaat tamamen bitmişti ama oranın çimlenme ve koltukları kalmıştı bu birinci yarıya yetişmeyecek gibi görünüyor” bilgisini verdi.

Abdullah Doğru, “Adana mükemmel bir şehir Allah bütün nimetleri vermiş. Gölümüz, dağımız, denizimiz, yaylalarımız yakın mesafede” diyor ve ekliyor:

“Yurt dışında küçücük bir tarihi eser için saatlerce götürüyor, gittiğimizde bakıyoruz ki o eserler bizim. Büyük saat çevresinin yarısı kadar bile değil. Maalesef bizde de kusur var. Kusur varsa hepimizde var. Seyhan nehrinden faydalanamıyoruz. Bu şehrin çok ciddi gelir elde edebiliriz. Bundan faydalanmak lazım.”

BU ŞEHİRDE POZİTİF CÜMLE KURMA ALIŞKANLIĞI KAZANMALIYIZ

Ancak görüşmemizde ısrarla Adana'da pozitif dil kullanma ihtiyacı üzerinde duran Doğru şunları söyledi:

“Toplum olarak da Adana'da Aytaç Bey'den beri başlayan bir hadise, herkes negatif cümle kurma haline geldi. Sürekli negatif cümle. Bir şehir negatif cümle kurarak büyümez. Sürekli eleştirerek çözüm üretemeyiz. İnsanları motive etmemiz lazım. Konya, Gaziantep gibi şehirler pozitif cümlenin fazla kullanıldığı şehirlerdir. Maalesef Adana'da bu konuda eksiğimiz var. Herkes negatif cümle kuruyor, negatif cümle kurunca da yan yana gelemiyoruz. Her gittiğimizi yerde pozitif cümleler kurma, şehrin güzelliklerini öne çıkarma gayreti içinde olmalıyız, Bu parti ve yerel yönetim ayırt etmeksizin böyle yapılmalı. Mesele Ahmet'in, Mehmet'in belediyeyi kaybetmesi değil, herkes kaybeder. Bir yere bir hizmet gitmediği zaman belediyeyi değil bizi de sorumlu tutuyor.”


YAPARIZ DEDİLER YAPSINLAR!

Doğru'ya metro ile ilgili olarak hükümet olarak ne yapacaksınız sorusunu da sordum şu cevabı aldım: “Metronun hükümeti ilgilendiren kısmı yok, belediyeyi ilgilendiren bir konu. Vatandaş CHP'den yana takdirini kullandı, artık çözümünü de oradan bekleyecekler. Metro sorununa gelince gerçekten belediyelerin altından kalkabileceği bir proje değil. Talip oldular, belediyenin imkanlarını biliyorlardı, ben yapıyorum, ben çözerim dedi, Adana merttir Adana bu işi yapar dedi, buyursun yapsın.

Metro borcu bakanlığa devredilecekse belediye başkanının ne işi var burada. Metro Adana'nın en büyük kamburu rantabıl değil, karlı değil, kar edebileceğini de sanmıyorum. Ben belediye meclis üyesi iken oranın imar planını yapmıştık. Zaten orada yer altı çalışması da olmayacak, yer üstünden gidecek. Ama bu yapılacak mı yapılmayacak mı başkan bilir. Metro borcu belediye başkanlarının beceriksizliklerinin de bahanesi oldu. O zaman talip olmayacaksın. Bir belediye başkanının bahanelerin arkasına sığınması, ağlaması doğru bir şey değil.
Aday olmak için kendisini hırpaladığını herkes biliyor, kazanmak için de öyle. Biz eleştiri de yapmıyoruz, fırsat vermek lazım. Ama bizim metro konusunda yapılacak bir şey olduğunu sanmıyorum.

Biz belediye hizmetleri açısından köstek olmayız, elimizden gelen desteği veririz, takıldıkları yerlerde bizim yapacağımız şeyler, destek olacağımız şeyler varsa yaparız. Vatandaşlarımızın hizmetine engel olacak bir şey yapmayız.”

İŞTEN ÇIKARTMALAR YANLIŞTI

Doğru'nun belediyelere eleştirileri de var, “Belediyelerin şeffaf olması lazım. Geçmişte de kötü örnekleri var. Biz belediye meclis toplantılarını canlı yayınlıyoruz diyorlar. Zaten belediye toplantıları halka açıktır. Bu bir şeffaflık görüntüsü değildir, bu milletin gözünü boyamaktır, iz şeffaf davranırsanız zaten vatandaş bunu görür. Yani sen kazma kürek çalışan insanı bankamatikçi diye çıkartırsan doğru değil. Bir insanın ekmeğiyle oynamaktan daha zalim hiç kimse olamaz. Hangi düşüncede olursa olsun. Zeydan Beyin seçim öncesinde konuştuğu “Hiç kimseyi çıkarmayacağım”derken şimdi çıkartması hiç doğru değil, kimsenin ekmeğiyle oynamamalı başka bir çözüm bulmalıydı” diyor.

ŞAKİRPAŞA HAVAALANI TAŞINMAMALI

Abdullah Doğru ile sohbetimizde şehrimiz için en önemli konulardan birisi olan Şakirpaşa Havaalanı'nın akıbetinin ne olacağını da sordum. Burada sevinerek söyleyelim ki Doğru da Şakirpaşa'nın kapanmasını istemiyor ve bu konuda elinden geleni yapacağını şu cümlelerle anlatıyor:

“Şakirpaşa Havalanı Adana açısından çok önemli bir konfor. Adanalı da havaalanının gitmesini istemiyor ama ortada bir havaalanı yapılıyor. Muhtemeldir ki Mersin'de biz de iki havaalanını birden kullanabiliriz. Kapatılmaması için uğraşıyoruz. Kapatılmasını istemiyoruz. Bizim bölgenin ekonomi iki havaalanını da kaldıracak kapasitede. Bizim burada sorunumuz mania sorununun çözülmesiydi bu da çözüldüğüne göre artık sorun kalmadı. Biz kaldırılmaması için gayret göstereceğiz.”

Yapılan açıklamaya göre şakirpaşa kapatılmayacak zaten Mania sorunu da kalkmış



avangers01
3 ay önce - Pts 30 Mar 2020, 08:40

Merhaba arkadaşlar, oraya en yakın havalimanı olduğu için bu başlık altında paylaşmak istedim. E-5 Şakirpaşa Havalimanı kavşağında bulunan Emeksizler Yağ ve Çırçır Fabrikasının depolarının yıkımına başlanmış. Büyükte bir arazi. Ne olacağı hakkında fikri olan var ise paylaşırsa sevinirim. İyi çalışmalar.

ceyhanlı umut
3 ay önce - Pts 30 Mar 2020, 09:11

iş Merkezi veya avm olabilir

Resul GUL
2 ay önce - Cum 01 May 2020, 01:41

Şakirpaşa Havalimanı ile ilgili bir yazı Yıllardır dediklerimize tercüman olmuş..

Alıntı:
Uluslararası Çukurova Havalimanı yine nar hasadına kaldı!


Akıl alır gibi değil.

Adana Şakirpaşa Havalimanı, Türkiye’nin yolcu trafiğiyle 6’ncı büyük havalimanı. 1937’den beri sadece Adana’ya değil, çevre şehirlere de hizmet veriyor.

20 yıl önce bu havalimanının kargo uçakları tarafından da kullanılabilmesi için pist uzatma konusu gündeme geldi. Böylece başta tarımsal ürünlerimiz olmak üzere bölgenin ihraç ürünlerini dünya pazarlarına Adana Şakirpaşa Havalimanı’ndan kalkan kargo uçaklarıyla gönderebilecektik. Böylece artan hava taşımacılığıyla ithalatımız dolayısıyla bölgenin dış ticaretini büyütecekti.

Şakirpaşa’da genişleme için alan vardı. Havalimanı bitişiğindeki askeri tesis başka bir bölgeye taşınmaya hazırdı. Buradan sağlanacak 800 dönümle birlikte havalimanı arazisi 3 bin 500 dönüme çıkabiliyordu


Silifke’nin çileğini, Erdemli’nin limonunu, Tarsus’un kesme çiçeğini, Adana’nın sebze meyvesini alım gücü yüksek Avrupa pazarına taşımak adına bu havalimanına soğuk hava depoları kazandırmamız kâfiydi. Bir de çok eskiyen terminal binasını revize etsek iş tamamdı.

Bunun için 50 milyon avro yeterli olacaktı.

Biz ne yaptık?

Yeni bir havalimanı yapmaya karar verdik.

Üstelik yeni bir şehir şovenizmi polemiği doğurduk.

Havaalanı Mersin’in mi, yoksa Adana’nın mı sınırları içerisinde olmalıydı?

İktidar, Mersin’de karar kıldı.

Yeni Uluslararası Çukurova Havalimanı için tahsis edilen arazi neredeyse Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın bitişiğiydi. Ama olsundu. Sınır, Mersin’in içerisinde kalıyordu.

Hiçbir Mersinli çıkıp, “Ya hu arkadaşlar, yeni havalimanı için evimizden çıktığımızda aynı kilometre yol kat edeceğiz. Bizim için değişen bir şey olmayacak. Biz turizmde hamle yapmak istiyoruz. O yüzden bize de havalimanı yapılsın. Ama yeri daha batımız olsun” demedi.

Mersin’in milletvekilleri, siyasetçileri, yerel yöneticileri zafer kazandıklarını açıkladığı günlerde Uluslararası Çukurova Havalimanı için düğmeye basıldı.

Çukurova’nın en verimli 4 bin dönümlük arazisi yeni havalimanına tahsis edildi.




Doğaseverler, “Yapmayın, etmeyin. Burası göçmen kuşların geçiş yolu” dedi, dinleyen olmadı.

Jeoloji uzmanları, “Yapmayın, etmeyin. Bu zeminde su seviyesi yüksek, inşaat maliyetleriniz artar, pistler sağlam olmaz” dediler, kulak asan olmadı.

Neticede 2013 yılında Uluslararası Çukurova Havalimanı’nın temeli, “3 yılda bitirilecek” vaadiyle atıldı. Yap-işlet-devret modeliyle ihaleyi alan şirket iflas etti.

Devlette devamlılık esastı. Bir firma daha bulundu. Siyasetçiler temel atma butonunu 2017’de bir kez daha ellerine aldılar. Basın mensupları binlerce kare fotoğraf alıp haber merkezlerine döndü.

Yine olmadı.

Devlet kararlıydı. “Beklemeye lüksümüz yok. Bu projeyi gerekirse biz tamamlayacağız. Açılışı da 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda yapacağız” dedi.

Üzerinden üç Cumhuriyet Bayramı geçti. Ortada bırakın havaalanı üstyapısını, bitmiş altyapı bile yoktu. Kaynak lazımdı.

Kaynak arayan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), arazi içerisinde kalan 150 dönümlük kendiliğinden yetişen nar ağaçlarını keşfetti. Tarih, 2018’in Ekim ayıydı. Nar ağaçlarının üzerinde mahsul vardı. Nar ihaleye çıkarıldı, alıcı çıkmadı. 8 Kasım’da ikinci kez nar satış ihalesi düzenlendi. Nara kimse para vermeyince bu ihale de iptal oldu. Üçüncü ihale için gün sayılıyordu ki yağan yağmur ve hava şartları narı çürüttü.

Yıllar geçip gidiyordu…

Haberi geçtiğimiz günlerde aldık.

Uluslararası Çukurova Havalimanı’nın bu kez de üstyapı tesislerinin ihalesi yapılmıştı.

DHMİ’nin açtığı ihaleye hepsi iki firma teklif verdi.

Limak-Kalyon-Cengiz İnşaat Ortak Girişimi şartlı teklif verince elendi.



Diğeri ise Günbeton İnşaat-Terminal Yapı Ortak Girişimi ise 100 milyon avro kira bedeli karşılığında ihaleyi kazandı.

Toplam yatırım tutarı 250 milyon avro olması hesaplanan inşaatın ihalesi ortaya çıkan güvensizlik nedeniyle DHMİ Yönetim Kurulu’nca iptal edildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu da ihale iptalini onayladı.

Yani bir şirket, “250 milyon avro yatırım yapacağım, karşılığında 100 milyon avro kira bedeli istiyorum” diyordu.

Böyle bir teklifin karşısında insan fedakâr şirketleriyle gurur duyuyor tabii!

Gurur duyuyor da projenin bitirilebileceğine inanamıyor.

9 yıllık Uluslararası Çukurova Havalimanı sürecinde gelinen durum bu.

Şu an devlet kaynak sıkıntısı çekiyor.

Geleceği güz aylarında olacak narlara ve bu hasadın ihalesine kalmış bir projeyle karşı karşıyayız.

Yani 20 yıl önce 50 milyon avro verip Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı genişletmiş, idari binalarını revize etmiş, soğuk hava depolarını yapmış olsaydık; şu an kargo uçakları Silifke’nin çileğini, Erdemli’nin limonunu, Tarsus’un kesme çiçeğini, Adana’nın meyve sebzesini Paris’e, Münih’e, Amsterdam’a gönderiyor olacaktık. Bu yolla son 10 yılda 10 milyar dolar daha fazla ihracat yapılmış olunacaktı.

Hayli geç kaldık ama olsun.

Bugün yapalım. Ben Adana Şakirpaşa Havalimanı genişletme ve revizyon çalışması kararının çok çabuk alınıp uygulanabileceğine inanıyorum. Buna en çok 10 yıldır havalimanı bekleyen ve bir 10 yıl daha beklemek istemeyen Mersinlilerin sevineceğini biliyorum.

Artık popülist değil, gerçekçi düşünmek zorunda olduğumuz bir dünyaya girdik.


Tarım arazisi, toprak, su ve her türlü kaynak çok önemli.

Başta AK Parti Sözcüsü Adana Milletvekili Ömer Çelik, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Jülide Sarıeroğlu olmak üzere bölge milletvekillerinin Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı genişletme ve revizyon yatırımına destek vereceğine inanıyorum.

İş insanından çiftçisine kadar bölgede yaşayan 7 milyon kişinin talebidir bu.

Köşe Yazarları
MEHMET ULUĞTÜRKAN
Uluslararası Çukurova Havalimanı yine nar hasadına kaldı!

http://www.refleksgazetesi.com/yazarlar/mehmet-ul ...qk6y_SR6Cw






alperen522
2 ay önce - Cum 01 May 2020, 02:40

Alıntı:
Şakirpaşa Havalimanı ile ilgili bir yazı Yıllardır dediklerimize tercüman olmuş..


Çukurova Havalimanı'nı yapmak yerine Şakirpaşa Havalimanı'ndaki askeri alana ve Obalar Caddesinin kuzeyindeki gecekondular kamulaştırılarak elde edilecek alana ikinci bir pist, kargo terminali ve yeni yolcu terminali binası yapılsaydı hem daha kısa sürede biterdi, hem de Çukurova Havalimanı'nın yerindeki 1. sınıf tarım arazilerini kurtarmış olurduk. Yazıda bahsedildiği gibi buradan elde edilecek gelirle de Mersin'in batısında yapılabilecek havalimanı finanse edilebilirdi.

Şimdi elimizde eskimiş bir havalimanı ve 7 senedir bitmeyen bir havalimanı daha var. Bir taşla 3-4 kuş vurulabilecekken bu işte emeği geçenler sağolsun hiç kuş vuramadılar. Olan yine Adana'ya ve Mersin'e oldu. Boşa giden, heba edilen 7 yıl daha...


Resul GUL
2 ay önce - Pzr 03 May 2020, 21:18

Şakirpaşa Havalimanı ile ilgili bir Haber
Şakirpaşa Havalimanı kapanmamalı ve Revize edilmeli..



ali-
1 ay önce - Sal 12 May 2020, 00:52

90’lar da burada paraşüt eğitimi veriliyordu hergün onlarca atlayış gerçekleştiriliyordu.



sayfa 156
« önceki   123 ... 154155156
ANA SAYFA -> ULAŞIM