Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4

Kültürpark içinden yol geçmeli mi geçmemeli mi?
viyadük geçiş olmalı 7.2%  7.2%  [9]
tünelli geçiş sistemi olmalı 52.0%  52.0%  [65]
kesinlikle hiç bir şekilde yol geçmemeli 40.8%  40.8%  [51]
Toplam Oy : 125

erhanthunder
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 18:15

Alıntı:
Tabi Tabi yol yapsın yeşil düşmanları hatta bi kenarına da şöyle heybetli bir cami yapsınlar.

Soruya cevap verelim ve fikriniz varsa BURSA lı arkadaşlara iletelim olmadı onlardan bilgi alalım ama abuk sabuk yazarak konuyu dağıtmayalım...


Kamil Büke
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 20:57

Alıntı:
Merinos'a yalnızca kültür merkezi değil,aynı zamanda Londra'daki Hyde Park'ın benzeri çok büyük bir park ta yapılıyor.




http://www.bursa-bld.gov.tr/projeyatirim/projeyat ...projeID=51

Alıntı:
Toplam 261 806 m2 yüzölçümlü Merinos alanının “Bursa Atatürk Kültür Merkezi ve Merinos Kültürparkı” olarak düzenlenmesi amacıyla konsept tasarım ve peyzaj projeleri elde edilmek üzere 26.05.2005 tarihinde proje hizmet alımı ihalesi yapılmıştır. İhale kapsamında; röleveler, restitüsyon projeleri, mevcut yapı stoğunun analitik değerlendirilmesi ve taşıyıcı sistem raporu, Atatürk Kültür Merkezi restorasyon ön tasarımı, mühendislik öneri raporları yer almaktadır.

“Sümerbank Merinos Yünlü Sanayi Dokuma Fabrikası” alanı; Koruma Kurulu kararına göre tescil edilen 11 adet ve korunması tavsiye edilen 2 adet olmak üzere toplam 13 adet yapının restorasyonunun yanında özellikle kamusal kentsel park oluşturma amacına yönelik olarak “Kültürpark” biçiminde ele alınmış, yeni düzenlemedeki genel konsept tasarım “Merinos Kültürparkı” nın toplanma-dağılma işlevine olumlu yanıt veren bir rekreasyon alanı biçiminde “sosyal bir mekan” olarak çözümlenmiştir. Geleceğe yönelik vizyon oluşturma ve özellikle “yeni bir kentsel kimlik” yaratma projenin temel amacıdır.

Müdüriyet, İplik İşletmesi, Puantörlük, Tabldot (Düğün Salonu), Su Kulesi, Müdür Evi, Su Soğutma Kulesi alanda korunmasına karar verilen binalardır. Ana Bina Kongre Kültür Merkezi olarak değerlendirilecektir. Diğer binalar ise kültür ve rekreasyon amaçlı düzenlenecektir.

Proje hizmet alımı ihalesi kapsamında 20 Aralık 2005 tarihi itibariyle yapıların rölöveleri ve restitüsyon projeleri ile konsept proje Koruma Kurulu'nca onaylanmış, olup restorasyon ve peyzaj uygulama projeleri onay için Koruma Kurulu'na iletilmiştir.

Atatürk Kültür Merkezi ve Merinos Kültürparkı olarak belirlenen tema ile düzenlenecek fabrika alanı Bursa ve yakın çevresini doğrudan ilgilendirdiği gibi tüm ülkenin de ilgi odağı olacak çok önemli bir kamu yatırımı ve ulusal ölçekte diğer kentlere de örnek oluşturabilecek bir “dönüşüm projesi” dir.  


http://www.bursa-bld.gov.tr/projeyatirim/projeyat ...projeID=53

Alıntı:
1950 yılında Belediye Başkanı Reşat Oyal tarafından temeli atılan Kültürpark alanı; zamanla plansız ve niteliksiz işletme yapıları, kamu binaları ve bunlara ulaşımı sağlayan gelişigüzel yollarla bozulmuş olmasına rağmen, yaklaşık 40 ha'lık büyüklüğü, konumu ve yeşil dokusuyla kent merkezindeki önemini halen korumaktadır. Doğal sit olarak tescil edilen Kültürparkın, sağlıklaştırma ve yenileme projesi ile; doğal ve rekreatif özelliklerini geliştirmek, yeme içme ve her türlü sosyal, kültürel, sanatsal aktivitelerini sağlıklı bir yapıya kavuşturulması amaçlanmaktadır. Peyzaj proje çalışmaları tamamlanmış olup, park içersinde yer alacak büfeler için tip proje çalışmaları yürütülmektedir.


Merinos'taki düzenleme ~261 dönüm arazi üzerine yapılacaktır. Her nekadar arazide kültürpark düzenlemesi yapılacaksa da önemli bir kısımda binalar vardır. Burada zaten mevcut olan yeşil alan korunmaktadır. Ancak çoğunluk binalar tarihi eser niteliğinde olduğundan restore edilerek Kültür Merkezi birimlerine dönüştürülecektir. Oysa konuştuğumuz Reşat Oyal Kültürpark alanı  40 ha'lık alandır.  Karşılaştırma ve yorumu  sizlere bırakıyorum.

Saygılarımla


Caner TEZER
15 yıl önce - Prş 03 May 2007, 05:34

Bursa'ya nefes aldıran bu güzelim parkın içinden yol geçirmek söz konusu bile olmamalı bence

turker ustun

15 yıl önce - Cum 04 May 2007, 19:28

Bursa da kültür parkın içinden veya altından geçirmek kültür parkın yeşil dokusuna zarar verilebilir... Bursamızın kalbini kaybedebiliriz...

Yiğit cas
15 yıl önce - Cum 04 May 2007, 20:29

Alıntı:
Merinos'a yalnızca kültür merkezi değil,aynı zamanda Londra'daki Hyde Park'ın benzeri çok büyük bir park ta yapılıyor.

Merinos'a yapılacak park; 261 806 m2 = 0,261 km2
Hyde Park iki büyük parça halindedir; 1,4 km2 + 1,1km2 = 2,5 km2
Pek kıyaslanabilecek büyüklükler değil, ayrıca daha büyüğü yapılıyor diye bir parktan vazgeçmek son derece yanlış.

Konuya gelince ben şehir içinde bu tür tek parça halinde kalmış parkların kesinlikle içerisinden yol geçirilmesine karşıyım. Yol değil de tünel deseniz o tünelin geçeceği hattaki tüm tarihi ağaçların sonu olur o. Tünelin hangi soruna çözüm olacağı ve trafik yoğunluğunu artırarak daha fazla soruna sebep olup olmayacağı da düşünülmelidir. Şehir merkezine giren daha geniş yollar açılması daha çok araba demektir, Bursalı şehir merkezi'nde daha çok araba görmek istemekte midir acaba?



Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 07 May 2007, 20:15

Eğer illa bir yerlere yol yapılması gerekiyorsa Kültürpark bu yolun yapılacağı en son yer olmalıdır.Evet Merinos alanına park yapılıyor olabilir ama yapılacak hiç bir yeni park Kültürpark'ın yerini tutmaz tutamaz.Tıpkı büyük umutlarla açılan ve Kültürpark'a alternatif olacağı söylenen  Botanik Parkı'nın tutamadığı gibi.Şimdi tutup da pek çok şehire örnek olan Kültürpark'ımızın içinden her ne şekilde olursa olsun bir motorlu araç yolu geçirmek resmen bir şehircilik katliamı olur ve yıllardır adeta Bursa'nın akciğeri olan bu parkın sonu olmuş olur.Hayır hayır bunu kimse yapamaz.Kimse Bursalıların elinden, Ormanıyla Özgeniyle ailece yaz akşamlarının semaver keyfini,nargile müdavimlerinin değişmez mekanını,en sıcak yaz günlerinde bile etrafına serinlik veren sandal keyiflerinin yapıldığı gölünü,mutluluk çığlıklarıyla,çocuk seslerinin birbirine karıştığı lunaparkı,kısaca Bursalılar'ın hangi saatte olursa olsun ailecek rahatça ve güvenle gidebileceği yegane yer olan Bursa'nın bir numaralı vazgeçilmezi Kültürparkı yol yapma bahanesiyle alamaz.Buna kimsenin gücü yetmez.Zaten benim bildiğim Bursalılar da böyle bir şeye kattiyen izin vermez.

gökselcengiz

15 yıl önce - Cmt 09 Hzr 2007, 19:19

Bence Kültürpar'tan hiçbir şekilde yol geçmemeli.Eğer doğu-batı istikametinde bir yol açılmak isteniyorsa,ilk önce Darmstadt caddesinin rehabilite edilmesi gereklidir.

onur ak

15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 00:09

Tünelle geçirilmesi çok iyi olacaktır. Geçirilmesi için illa ağaçların sökülmesi gerekmiyor. Bildiğiniz gibi köstebek denilen makineler ile toprak altında tünel açmak dahada kolaylaştı. Yanlız bi sorunvar bunu uygulamak için yüksek miktarda paraya ihtiyaç var. Bunun giderilmeside değişik yollarla olabilir. Artık onu bulmak belediyenin işi. Aşağıdaki linkte ankarada kullanılan köstebek ile ilgili birkaç resim var. Belki daha gelişmişi kullanılabilir. Bu resimler metro için açılan deliklerle ilgili buna benzeyen araçların geçebileceği sistemler vardır.


http://www.ego.gov.tr/galeri/metro_insaat.htm


Yiğit cas
15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 01:57

Alıntı:
Tünelle geçirilmesi çok iyi olacaktır. Geçirilmesi için illa ağaçların sökülmesi gerekmiyor. Bildiğiniz gibi köstebek denilen makineler ile toprak altında tünel açmak dahada kolaylaştı.

Ağaçlar sadece toprağın üstünde değil, üstünde olduğu kadar yeraltında da yaşar. Hiçbir ağacın köküne zarar vermeyecek kadar aşağıdan bir tünel açılması -hele yaşlı ağaçların bulunduğu bir bölgede- imkansızdır. Köküne zarar verilen bir ağaç yaşamını zaten sürdüremez. Tünelin ağaçlara zarar vermeyeceğini düşünmek tutarsız oluyor maalesef...


onur ak

15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 11:27

Hiç bir ağacında köklerinin 30 metreden aşağıya ineceğini düşünmüyorum. Ondan dolayı Tünelle açılması ağaçların köklerine zarar vermeyecektir. Ankarada metro çalışması yüzünde birçok ağacı köklerinden ayırarak taşıma yöntemiyle taşıdılar ve ağaçlarda düzgün bakım olduktan sonra hiç bir sorun çıkmadı. Örnek olarak ivedik istasyonunun önünde bulunan kavşakta böyle bir çalışma oldu. Taşımadan bir yıl sonra gazetelere o ağacın hala canlı olduğunu gösterdiler.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara