Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3

Kültürpark içinden yol geçmeli mi geçmemeli mi?
viyadük geçiş olmalı 7.2%  7.2%  [9]
tünelli geçiş sistemi olmalı 52.0%  52.0%  [65]
kesinlikle hiç bir şekilde yol geçmemeli 40.8%  40.8%  [51]
Toplam Oy : 125

hakanda
16 yıl önce - Prş 08 Hzr 2006, 23:47
Felaket!


Bursa Reşat Oyal Kültürparkı harika bir yer. Gezenler bilir. 10 yıl kadar önce ailecek fuarları gezmeye giderdik. Çocukken babam beni çarpışan otolara bindirmediğim için çok ağlamışımdır  
Ama gün geçtikçe kötü bir al aldı. Parkın içinde arabalar rahatça geziyor. Her yer bina doldu. Bir de yetmedi içinden yol geçitecekler. Öyle kolay değil. Kükürtlü caddesini Darmstad'a bağlamak güzelde siz Darmstad caddesinin halini hiç düşünmüyorsunuz. Günün her saati yoğun, iki yanında araba parketmiş korkunç bir yer. Bir de Kükürtlü ve Çekirge'nin yoğunluğunu ekleyin! Ha unutmadan, İntam binaları yıkıldığında Çekirge caddesi uzun süre kapalı kaldı. Sizce o yol ne kadar sağlıklı?
Biraz daha üste, Altıparmak caddesine çıkın. Trafik felç.
Yapacak tek şey var. Çekirge meydanından Zafer plaza hatta Atatürk ve Cumhuriyet caddelerine belirli saatler arası araba girişi yasaklanmalı.Dolmuşlar kaldırılıp İstanbul'daki Tünel benzeri bir sistemkurulmalı. Bakın o zaman Heykel'deki ekonomik potansiyeli. 5-6 katına çıkmazsa şaşarım!!!
Şehrin içine arabaları sokmamalı  


Kamil Büke
16 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 15:32

Alıntı:
Sanki biraz idialı olacak ama,kültürparkımız son yıllarda biraz popilaritesini kaybetti gibi.. kültürparkı şu anda çekip çeviren belli başlı 4-5 faaliyet alanı var (altınceylan-özgen-açık hava tiyatrosu-lunapark) bu faaliyet alanları ve bu gibi yerlerden daha maksimum fayda sağlayabilmek adına bence parkı çift şerit yollarla 3-4 ana parçaya ayırmak mantıklı gibi görünüyor.. hem işlevselliği artar,hemde ulaşım yüküne bir hayli faydası olur..


Kültürpark'ın içinden yol geçirilmesi cinayet olur. Ankara Atatürk Orman Çiftliği'nin halini görmüyormusunuz? 10 sene sonra hiç bir şey kalmayacak!  Bursa'da düşünülen hatta paralel calışan raylı sistem ve yapılan bat-çıklar ile temposu arttırılan doğu - batı ekseni yol var iken Darmstadt ile Kükürtlü'yü bağlama gereği nereden çıktı? Üstelik açılan çevre yolu ile Bursa içi yük önemli oranda hafifletilmiş oldu. Buraya görüşlerini yazan arkadaşlar bir sene içinde kültürpark'a kaç kere gidiyorlar da popülaritesini yitirdi deniliyor. Arkadaşlar herkesin özel arabası yok , sıcaklarda , haftasonları Mudanya'ya Gemliğe kaçmak için? Haftasonları bir ziyaret ediniz? Nefes almaya koşan insanları göreceksiniz? Bursa Halkının kolaylıkla ulaşabildiği , özellikle yaşlılar için ideal gezinti alanı. Çok yazık olur inanın.


M.Özgür
16 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 15:36

Eğer yaşanan trafik sorunlarını azaltacak ise yol yapılabilir ama kesinlikle yer altından tünelli geçiş olmalı.viydük veya görünen, gürültü üreten başka hiçbir çözüme destek vermem ancak ve ancak yeraltından olursa olumlu karşılıyorum.

Ayşegül S.
16 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 15:49

Kültürpark şehrin tam ortasında şehir gürültüsünden uzak kalınabilen tek yer. Buradan asla yol geçirilmemeli... Ancak tünel sisteminde kültürparkın dokusuna zarar verilmeyecekse! ve özellikle akşam saatlerindeki yoğunluğu bir nebze rahatlatacaksa çok iyi fikir.  

ozcan alemdar
16 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 16:26

Kesinlikle bu yol yapılmalıdır.merinos a zaten bir park yapılıyor



Kamil Büke
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 09:07

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=233260#233260

Arkadaşlar , bu çok ciddi bir konu. Burada yazı yazarak görüş bildiren kişiler öncelikle Sn.Ebru K.Türk'ün yazısını iyi okumalı ve buradaki soruların yanıtlarını düşünmelerini öneririm. Bu kent'te sadece bizler yaşamıyoruz. Gelecek nesiller , çocularımız ve torunlarımızda yaşıyacak. Bursa'nın zamanında kabul etmediği ve uygulamadığı 1950'nin son yıllarında yapılan meşhur Piccinato Şehir Planı yıllar sonra'da olsa uygulanmak zorunda kalındı , ancak plansız şekilde.  
İşin özü ; zaten kentin merkezi zamanla tarih , kültür ve kısmı ticaret merkezi olacak. Sanayi çoktan organize sanayi bölgeleri  ve küçük sanayi sitelerine taşındı. Bakın İnönü caddesi üzerinde  bulunan yılların Demirtaş EML'si  , park alanı olmak üzere sanayi bölgesine taşınma planları yapılıyor. Ahmetpaşa mahallesinde park alanları açma çalışmaları başlatıldı. Yerleşim şehrin batı ve doğu eksenlerine kaydı. Güzelyalı ve Mudanya zamanla şehrin mahallesi olacak. Yapılan Kent Merkezi ve işlevsel kamu binalarına ulaşım için Bursaray zaten var.
Sonuçta Kültürpark'tan o yada bu şekilde bir yol geçirilmesi gelecek yıllara hiç bir artı bırakmayacak olan bir düşüncedir. Sadece 60 yıllık Kültürpark'ı bitirmiş olursunuz. O para ile Bursaray'a hattını Mudanya yada Gemliğe uzatın daha faydalı iş yapmış olursunuz.

Küçük bir not : Merinos'a park değil Kültür Merkezi yapılıyor.

Saygılarımla


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 17:03

Alıntı:
Küçük bir not : Merinos'a park değil Kültür Merkezi yapılıyor.


Merinos'a yalnızca kültür merkezi değil,aynı zamanda Londra'daki Hyde Park'ın benzeri çok büyük bir park ta yapılıyor.


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 17:07

Alıntı:
Eğer Çekirge caddesini tek yön yapmazlarsa zaten o caddenin alternatifi olamaz.


Duyduğum kadarıyla Çekirge Cadddesi'nin tek yön yapılması gündemde.Sanıyorum yakın zaman sonra cadde tek yönlü hale getirilecek.


seda_aksel
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 17:33

o parkı düzenleyene kadar kimbilir ne kadar paralar gitti, şimdi de buradan yol geçirme çalışması enteresan birşey. maalesef ülkemizden bir manzara daha.
zaten yollarda önce asfalt dökülüp daha sonra da doğalgaz için asfaltın kırılması nasıl milli ekonomiye zararsa bu da bunun gibi birşey.
 madem yol geçirecektiniz, neden baştan planlamayı ona göre yapmıyorsunuz?


EMİN TUFAN
16 yıl önce - Pzr 11 Hzr 2006, 17:57

Tabi Tabi yol yapsın yeşil düşmanları hatta bi kenarına da şöyle heybetli bir cami yapsınlar.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara