Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Kültürpark içinden yol geçmeli mi geçmemeli mi?
viyadük geçiş olmalı 7.2%  7.2%  [9]
tünelli geçiş sistemi olmalı 52.0%  52.0%  [65]
kesinlikle hiç bir şekilde yol geçmemeli 40.8%  40.8%  [51]
Toplam Oy : 125

Tolga Şengün
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 12:40
Kültürpark


Kültürparkın içinden yol geçirmeye hiç gerek yok. Tünel ya da viyadük gibi maliyetli projeler yerine, Kükürtlü Caddesi'nden ayrılan bir yol Kükürtlü tesislerine gelmeden yolun daraldığı eski köşkün bulunduğu noktadan Karamustafa Paşa Hamamı önüne bağlanırsa (ki sadece 50 metredir aradaki mesafe) Eski Carrefour önü-Kültürpark Altından geçen eski İzmir yolu kullanılarak rahatça Merinos kavşağına ulaşılabilir. eğer Kültürpark altındaki batçık 100 metre kadar batıya yapılmış olsa idi Merinos yönünden gelip buradan Eski Yola girmek de mümkün olabilirdi. Batçıği 100 metre uzatmanın maliyeti bence hem alttan tünel geçirmekten hem de viyadükten ucuz olacak, üstelik Kültürpark'a dokunulmamış olacaktır. (Bu noktada problem batçığı uzatmak için Malcılar binasının, bağlantıyı sağlamak için de Kükürtlü tesisleri önündeki boş arazinin bir kısmının kamulaştırılması gerekliliği)

 

(+)


Krokinin basitliği için özür dilerim, fırsatım olunca daha net bir çizim koyarım. önerdiğim bağlantı kırmızı ile çizilen kısım.


En son Tolga Şengün tarafından Cum 14 Nis 2006, 12:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Akın Alan
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 12:55

Kültürpark'ın iinden viyadük biçiminde yol geçmesi,şu anda imkansız ve öyle birşey olmayacaktır.Ama tüpgeçit olma ihtimali var fakat bu da S.Garaj-Atatürk Lisesi-Nikah Dairesi hattında olabilecek.Kent Meydan'ı projesinden sonra şekillenecek.

levent tezcanlı

16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:03

Sanki biraz idialı olacak ama,kültürparkımız son yıllarda biraz popilaritesini kaybetti gibi.. kültürparkı şu anda çekip çeviren belli başlı 4-5 faaliyet alanı var (altınceylan-özgen-açık hava tiyatrosu-lunapark) bu faaliyet alanları ve bu gibi yerlerden daha maksimum fayda sağlayabilmek adına bence parkı çift şerit yollarla 3-4 ana parçaya ayırmak mantıklı gibi görünüyor.. hem işlevselliği artar,hemde ulaşım yüküne bir hayli faydası olur..
     tabi ki bu dediğm çalıişma yapılırken mümkün mertebe yeşil alan katliamı yapılmamalı,kültürparka yeni alternatif olarak düşünülen merinosta bir an önce faaliyete geçirilmeli.. kazanılan yerle bir iki spor sahası daha,stadyuma ve kapalı spor salonuna ek alan,otopark,bir kaç şık restorant,hatta botanik parktaki örnekler gibi bir butik otel yapılabilir..


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:11

Kültürpark içine çok fazla yeni bina yapılacağını sanmıyorum Levent Abi.Çünkü amaç zaten yolları azaltıp ama daha düzenli hale getirerek,yeşili alanları artırmak.Belki tek tük nitelikli restoranlar yapılabilir.

levent tezcanlı

16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:17

Alıntı:
Kültürpark içine çok fazla yeni bina yapılacağını sanmıyorum
 


     asla sanmadığım gibi istemiyorumda zaten.. özellikle yeşil alanlar % 100 korunmalı.. benim kast ettiklerim şu anda atıl olan eski sergi reyonları,hayvanat bahçesinin artık yerleri.. bu tip yerlere beton bloklar dikilmeden ahşap tarzı bungalow şeklinde binalarla ,hem şık ,hemde modern ve kaliteli bir doku oluşturulabileceğine  inanıyorum.. betona bende karşıyım  

     böyle bir yapılanmada tabi olarak yapılacak bir kaç düzenli ve temiz yol,insanların işini kolaylaştıracaktır.. kültürparktan maksimum fayda sağlanmasının önünü açacaktır  



ugurcavac
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:23

Bence Kültürpark ileride bize çok lazım olacak.Onun için bu alana şu an bir şey yapmak doğru değil.Ama bu demek değil alternatif projeler üretilmesin.Mesela bu yol olayı saçma neden derseniz trafik o yönde sıkışık değil trafiğin kilitlendiği bölgeler malum.Çekirge ve Kükürtlü caddesi bence trafik akışı açısından yeterli.Kültürpark iyi bir Islah çalışmasıyla çok güzel eğlence ve dinlence merkezi haline getirilebilir.Hatta Türkiye'de parmakla gösterilecek Türistik bir merkezde olabilir.Ne dersiniz?

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:36

Bana göre bu yol olacaksa kesinlikle yer altından tüp geçit ile olmalıdır.

Ancak böyle bir yol diyelim ki öyle yada böyle açıldı. Sonra ne katkısı olacak?

Eğer Çekirge caddesini tek yön yapmazlarsa zaten o caddenin alternatifi olamaz. Olur da yeterli şekilde yükünü hafifletemez. Fakat örneğin Çekirge caddesi tek yön olur ve mesela Çekirge'den Altıparmak yönüne gelişleri Çekirge Caddesi sağlarsa Kent merkezinden Çekirge yönüne gidişleri de yeni açılacak yoldan tek yön vermek gerekir.

Bu dediklerimden sonra ise kötü bir sonuç daha var. Eğer tek yönle yapılırsa bu kez de Çekirge'ye gitmek isteyen araçlar Darmstad caddesine ve dolayısıyla Santral Garaj'a yönelecek. Oradaki trafik zaten perişanlık örneği iken Çekirge trafiğini çözelim derken diğer tarafı iyice karıştırır.

Eğer tek yön yapılmaz ve her ikisi de çift yön bırakılırsa nisbeten iyi bir çözüm olur ama bu kez de zaten Çekirge'ye giden araçların Altıparmak caddesinden geldiğini düşünürsek kimse oraya kadar geldikten sonra düz devam etmek yerine önce kuzeye dönüp kültürpark içinden geçip yolunu uzatmaz bence.

Yani kısaca görüşüm şudur.

Bu projeye harcanan para yeterli çözüm getirmez. Öncelikle Altıparmak caddesini genişletmek (ki mümkün değil) veya çok daha kaliteli bir alternatif yaratmak gerekli (ki bu da mümkün görünmüyor) Ancak o zaman Çekirge caddesinin yükü yeterince azalır.


En son Ebru K.Türk tarafından Cum 09 Hzr 2006, 16:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 6 kere değiştirildi


levent tezcanlı

16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 18:41

Alıntı:
Mesela bu yol olayı saçma neden derseniz trafik o yönde sıkışık değil trafiğin kilitlendiği bölgeler malum


     şu an için haklısınız.. ancak bundan 1 sene yada 5-10 sene sonrası için değil.. köprülü kavşak ve batçıklar bittiğinde o malum bölgelerdeki trafik akışkan hale geleceği için,dar caddeler ve nüfusun yoğun olduğu yerler , başta çekirge,kükürtlü,altıparmak,setbaşı sıkışmaya başlayacak.. bir tedbir olarak ,abartıya kaçmamak ve yeşil alana zarar vermemek koşuşu ile bence kültürpark içine diklemesine ve paralel açılacal bir kaç yol trafiği toparlayacağı gibi,kültürparkın içindeki faaliyet alanlarınada kolay ulaşım sağlayacaktır..


Burç

16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 21:24

Güzel bir raylı sistemin yerini tutmaz ama, parkın içine rahatsız etmeyen, tünel de olmayan
yollar yapılabilir. Bunun güzel bir örneğini gördüğüm için söylüyorum.

New York'un en güzel parkında bile araba yolları mevcut, ancak haftasonları tümden
kapalı, hafta arası belli noktalarda belli saatlerde açılıyor. Bu süre dışında bisiklet,
fayton, paten gibi amaçlarla kullanılıyor :
 


 


 

Ayrıca 4 adet de alttan giden  ama tünel olmayan yol mevcut, bunlar parkın kullanımını hiç
engellemiyor. Biraz planlama ile mümkün :
 


 


özTÜRKali
16 yıl önce - Cum 14 Nis 2006, 21:56

izmir kültürparkına motorlu araç girişi başladıktan sonra kültürpark çok bozuldu.bursanın bu konudaki genel durumunu bilemem ama böyle alanlara motorlu araçlar girmesi hiçte iç açıcı olmaz  



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara