Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 335
Captain Eren
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 18:46

Bugün M2548 (34 TN 1911) kapı kodlu Citaro G'ye 36AY hattında bindim. Biraz da "Binmez olaydım!" dedirten bir yolculuk oldu. Ama yanlış anlamayın. Amacım Mercedes-Benz Citaro otobüslerini kötülemek değil. Sadece bu araca özgü olarak rahatsız bir yolculuk yapmış oldum ve bu otobüslerin bazılarının bakımsız olmasına üzülüyorum. En önde oturmuştum. Araç çalıştıktan 1 dakika sonra devamlı bir hava sesi gelmeye başladı. Bu sesin daha sonradan şoför koltuğundan geldiğini öğrendim. Bu ses de, ben otobüsten inene kadar kafamı ütülemişti resmen. O hava sesine fazla maruz kalmayayım diye körük bölgesinin hemen arkasındaki koltuğa geçeyim dedim, orası da sorun. Motorun dibinde oturmasam bile sanki eski kasa BMC Procity kadar gürültülüydü orası. Normali nasıldır, onu da genellikle en ön sıralarda oturduğum için bilmiyorum. Bilen varsa beni bilgilendirebilirsiniz.

Bir diğer şikayetim de tavan parçalarının, bozuk yollarda hem bazen fazla ses yapması hem de sanki yerinden çıkıp kafama düşecekmiş gibi yerinden oynaması. Bu kadar mı bakımsızlık olur? Hadi motor ve şanzıman bakımını geçtim, bu bahsettiğim sorunlara da mı önem vermezsin? Her bindiğim Citaro'da yol bilgisayarına bakınca da sürekli İngiliz anahtarı işaretini ve arıza uyarısını (ya da uyarılarını) görüyorum. Hatta bir tanesinde "ABS/ASR hatası" mesajını görünce ödüm kopmuştu. Yol bilgisayarında İngiliz anahtarı işareti gözükmeyen ve arıza uyarıları göstermeyen Citaro yoktur diye düşünüyorum İstanbul'dakiler arasından.

Ben hep Citaro'ları beğenmişimdir. Gerek aracın süspansiyon konforu olsun, en ön sıralardaki ses yalıtımı olsun, çok güzel bir araç. Ancak bu bahsi geçen araç yüzünden Citaro'dan soğumuş durumdayım. Şu Breda'ları ve yeni kasa BMC Procity'yi beğenmeyip de Citaro'dan (Ya da o eski O 345'den, MAN SG-220'den) başka otobüs tercih etmek istemeyenler, Citaro'nun bakımsızlarına denk gelirlerse görsünler nasıl olabiliyorlar. Hadi o Breda'ların ve yeni BMC'lerin malzeme kalitelerinin ve işçiliklerinin Citaro'ya kıyasla nasıl olduklarını geçtim, bu problemler Citaro'da hiç mi olmaz sanıyorsunuz? Eğer bakımsızsa olabiliyormuş demek ki.


GokhanXT
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 19:56

Alıntı:
İngiliz anahtarı işareti gözükmeyen ve arıza uyarıları göstermeyen Citaro yoktur diye düşünüyorum İstanbul'dakiler arasından.

Mercedes otobüslerde genelde durak freni hatası ve kapı donanımı hatası verir. Bunun sebebi ise durak freninin iptal edilmesi. Kapılar açıkken yolda yürüsün diye İstanbul'daki bütün otobüslerde bu sistem iptal ediliyor. Mercedes'ler bu duruma hata veriyor. Conecto modellerinde de var. Anahtar işareti ile beraber hata veriyor.

Körüklü Citaro'ların bakımsız olanları gerçekten çok kötü durumda. Her saniye başı gelen hava tahliye sesi, motorun traktör gibi ses yapması, tavan malzemelerinin sürekli sallanması, Euro 2 / Euro 3 motorlardan çıkan kendine has egzoz kokusunun içeriye gelmesi vs. problemleri yaz yaz bitmez.

Solo modelleri arasında çok kötü durumda olanına denk gelmedim. Genelde şanzımanları sıkıntılı oluyor. Rampa çıkarken tekliyor, bazı şoförler vitesleri kendi değiştirir.


Bbkir
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 20:55

Citarolar eskiden İstanbulun en nezih semtlerinde yolu düzgün hatlarda çalışırdı şimdi ise köy hatlarında çalışıyor ayrıca kaç senelik bazen 15a hazreti yuşa tepesine gidiyorum hatı bilenler bilir zor bir hat ama citarolar tepelere çıkıyor

Kobracı
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 21:03

Alıntı:
Bir diğer şikayetim de tavan parçalarının, bozuk yollarda hem bazen fazla ses yapması hem de sanki yerinden çıkıp kafama düşecekmiş gibi yerinden oynaması. Bu kadar mı bakımsızlık olur? Hadi motor ve şanzıman bakımını geçtim, bu bahsettiğim sorunlara da mı önem vermezsin? Her bindiğim Citaro'da yol bilgisayarına bakınca da sürekli İngiliz anahtarı işaretini ve arıza uyarısını (ya da uyarılarını) görüyorum. Hatta bir tanesinde "ABS/ASR hatası" mesajını görünce ödüm kopmuştu. Yol bilgisayarında İngiliz anahtarı işareti gözükmeyen ve arıza uyarıları göstermeyen Citaro yoktur diye düşünüyorum İstanbul'dakiler arasından.

Bu bütün trimelrin sallanması sorunu mercedeste kroniktir. avrupada C2 modellerinde bile bizdeki (Türkiye'deki) 2008 modellerdeki gibi ses var.


Yasin 190754
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 21:19

Alıntı:
15a hazreti yuşa tepesine gidiyorum hatı bilenler bilir zor bir hat ama citarolar tepelere çıkıyor


Ben de bir kere binmiştim, 150 hattı gibi bu hattın da yolunu izlemek çok keyifli.

15-16 yaşındaki Citaroların rahatlıkla çıktığı yeri çıkamayan veya çok zorlanarak çıkan araçlar var. Dolayısıyla Citaroların uzun bir süre daha hizmet vereceklerini düşünüyorum.



Captain Eren
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 21:37

Alıntı:
15-16 yaşındaki Citaroların rahatlıkla çıktığı yeri çıkamayan veya çok zorlanarak çıkan araçlar var. Dolayısıyla Citaroların uzun bir süre daha hizmet vereceklerini düşünüyorum.


Ben de bir müddet daha hizmet vermesinden yanayım fakat böyle bakımsız araçlar varken bu ihtimali düşünemiyorum.


Yasin 190754
5 ay önce - Pts 17 Ekm 2022, 21:44

Alıntı:
Ben de bir müddet daha hizmet vermesinden yanayım fakat böyle bakımsız araçlar varken bu ihtimali düşünemiyorum.


Doğrudur, bakımlarının da eksiksiz yapılması şart. Yoksa bunlarla ilgili yangın/kaza haberleri arka arkaya gelebilir.


Captain Eren
5 ay önce - Cum 21 Ekm 2022, 22:08

Citaro'dan cam üretici detayları...

Yan cam (Arkada da bir O 345 mevcut):



Ön cam (Orjinal gibi gözüküyor ama emin değilim):



Ön kelebek cam:



Cann Bey
5 ay önce - Pts 31 Ekm 2022, 18:50

M2086 kapı kodlu araç 15KÇ hattında. (Fotoğraf şubat 2020'ye ait.)



emreklc876
4 ay önce - Çrş 02 Ksm 2022, 17:24

Kötü durumda bir citaro g







sayfa 335
ANA SAYFA -> ULAŞIM