Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Batur

16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 22:24
BUR » A7.17. Bursa'da Trafik Çilesi Artıyor




Bursa'nın ön önmeli sorunları arasında gösterilen şehiriçi ulaşım, hergeçen gün trafiğe çıkan araç sayısının artmasıyla içinden çıkılmaz bir hal aldı.
Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Şube Müdürlüğü'nde sadece 2005 yılında 37 bin aracın kaydı yapıldı. Toplam araç sayısı ise, 407 bini geçti. Diğer illere kayıtlı araçlarla birlikte Bursa trafiğine yaklaşık 500 bin aracın çıktığı tahmin ediliyor.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, şehiriçi ulaşımı rahatlatmak amacıyla köprülü kavşak inşaatları yapıyor. Hikmet Şahin başkanlığındaki Büyükşehir Belediyesi, ilk olarak Yüksek İhtisas Köprülü Kavşağı'nı ardından Orhaneli kavşağını ve son olarak Merinos kavşağını yaptı. Yapılan çalışmalarla trafik bir nebze rahatlasa da mevcut yollar yetersiz kalıyor. Özellikle iş çıkışlarında trafik kitlenirken Büyükşehir Belediyesi yılın ilk yarısında Acemler, Polis okulu ve Esentepe'ye köprülü kavşak yapmayı hedefliyor.

Daha önce yaşlı otolara ÖTV indirimiyle sağlanan avantaj 'sıfır kilometre' araç sayısında patlamaya yol açarken, bu fırsatın 2004 yaz'ında sona ermesine rağmen bu kez düzenlenen cazip kampanyalar ve düşük faizli krediler otomotiv sektörüne ayrı bir canlılık getirdi. Özellikle 'sıfır kilometre' otomobillere olan talebin artmasıyla 2005 yılında Bursa'da 37 bin 665 yeni aracın kaydı yapıldı. Tescil Telcil Şube Müdürlüğü'nün verilerine göre, Bursa'da 2004 yılında 369 bin 472 olan araç sayısı geçtiğimiz yıl 407 bin 137'ye yükseldi. Araçların cinslerine göre ayrım yapıldığında ise şehrin cadde ve sokaklarında 20 bin 759 motorsiklet, 153 bin 593 bin otomobil, 5 bin 211 minibüs, 7 bin 351 otobüs, 51 bin 120 kamyonet ve 11 bin 551 adet de kamyonun dolaştığı görülüyor.

Öte yandan yaklaşık 500 bin aracın trafikte olduğu Bursa'a mevcut otoparkların kapasitesi ise sadece 20 bin. Durum böyle olunca ara sokaklara gelişigüzel yapılan parklanmalar nedeniyle özellikle itfaiye ve 112 ambulansları zor anlar yaşıyor. Gecenin bir yarısında meydana gelen yangınlarda düzensiz parklanmalar itfaiyenin zamanında müdahelesini önlüyor.


levent tezcanlı

16 yıl önce - Sal 24 Oca 2006, 17:23
tartısalım..


evvvett.. batur kardesım olabılecek en ıyı sekılde ve gercek rakamlarla sorunu anlatmıs..
sımdı arkadaslar beledıye,trafık ekıplerı, vs.. kurumları suclamadan ne yapılabılır bunu yazısalım,cunku suclanacak kımseler artık ya hayatta degıl,yada emeklılıgının tadını cıkarıyor.. bu tıp sorunlar ıcın cozumler tek bursa degıl butun sehırlerımızde 50-60 yıl once uretılmeye baslanmalı planlı yapılanma tesfık edılmelıydı.. artık klasık cozumler ıcın cok gec.. yenı,modern,aykırı cozumlerınızı yazın paylasalım..
benım fıkrım aykırı fıkrım   ;
okulları kapsıyor benım fıkrım ılk olarak.. bılındıgı uzre her mahallede bır kac okul var ılkogretım lıse vs..
bunlar mesela yıldırımda 2-3 noktada egıtım platosu adı altında merkezlere toplanabılır,tabıı bu ılk etapta masraflı gıbı gorunuyor,ama uzun vadede daha karlı ve mıllı egıtımın ısını kolaylastıracak bır sıstem ve bence sosyal adalet ve egıtım esıtlıgı acısındanda onemlı..
ee ne olucak okulları tasıyınca.. ılk olarak okul  bınasının kalıtesıne gore yıkılıp yıkılmıyacagına karar verılecek yıkılacaksa komple katlı otopark,yıkılmayacaksa.. bahcesı otopark,bınası;kutuphane,saglık ocagı,alısverıs merkezı,spor salonu olarak hızmet verecek..
eh sımdı oldumu her mahallede 2-3 otopark.. yasaklıycaksın caddelere park  etmeyı,aylık paskartlarla okul-otoparklardan bı dunya gelır beledıyeye.. turetılebılır daha sekıllendırılebılır bu fıkır..
saygılar..


M.Erdoğan
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 14:29

Arkadaşlar gözümüz aydın olsun !!!!!

tam anlamıyla kaos yaşayacağız bursada.

polis okulu kavşağı ile ankara yolu kapanacak. Esentepe kavşağı yapımı mudanya yolu kapanacak. Yetmedi...!!! Bursaray B etabı çalışmaları yüzünden 15 yıl önce yapılan Demirtaş köprüsü yıkılarak yeninden yapılacak. Köprünün altından Bursaray tünelleri geçemiyormuş. Çekirge caddesi de İNTAM binaları yüzünden kapalı.      nerdeyse tüm önemli yollarımız kapanacak. Darmsatad, uluyol ve cumhuriyet caddeleri de kapansaymış işte asıl o zaman mahvolmuştuk  

aslında bursada iş yapılsında ben destek olmaya razıyım. olanlardanda memnunum ama iyice gözüm korktu. Özellike Demirtaş köprüsünün kapatılması halinde Atatürk caddesi tamamen kapanmış olacak.  orası kapanınca da stadyum meydanı ve santral garaja kadar heryeri kapatmış oluyor. Tüm yük 2 şeritli cumhuriyet caddesi ve yeşil türbe yönündeki caddelere kalacak. onlar da yine 2 şeritli.

1 Marttan sonra herşey daha zor olacak 2 ay boyunca..  


K.Oktar ARKIN
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 14:54
....


Millet gayret edin,sabrin sonu  selamettir! Hehe hee  
Sonunda herkez rahat edecek oyle degilmi!!!!


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 15:00

Bu zamana kadar çözülmemiş sorunlar birden çözülmek istenince böyle trafik sorunları yaşanabiliyor.Yaşansın yeterki bazı aksaklıklar giderilsin.Bana kalsa aynı anda 5-6 yerde kavşak çalışması başlatırım, sorun daha hızlı çözülsün diye ama belediye başkanı değilimki.



Gözde

16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 15:09

Zaten Bursa'da ben kendimi bildim bileli bu problem vardi.
Hatta Bursa'ya gelen arkadaslarımın iki şey dikkatini çekerdi.
Dar yollar ve gereğinden fazla trafik ışıklar
İşin kotusu Bursada trafigin cok yogun oldugu yerlerde yollar dar.ben eğer yuruyebilcek konumdaysam,altiparmaktan heykele  yuruyorum.cunku trafik sıkışıkken o kısacık yol resmen ömür törpüsü oluyor.
Levent beyin dediği dogru Bursanin su an yollardan once en buyuk problemi park alani azlıgı ve okul fazlaligi.
Aslında degerlendirilcek cok yer var ama nedense çalısan buyuk sehrimiz bunlari gormek istemiyor.
ben evime her biri yuruyerek 30 dk uzaklıkta,4 ortaöğretim ve 3 lise biliyorum.bence bu okullardan biri park alani olabilirdi.Okulu geçtim benim gordugum çok boş alan var.Ama malesef belediye onlari park alanı yapacağına,cocuk parkı yada piknik yeri yapıyor.
Bursa'nın sonucta bilinen bir gerceği var ki yolları dar.
Su an araba sayısıda arttıgı için ve park yeri olmadıgı icin,gece yollar arabalar yüzünden tek şeride düşüyor simdi ana yolların coğunu kapatacaklar ve insanlar doğal olarak ara sokaklari caddeleri kullancak.ama park sorunu yuzunden kimse araba dolu bu yollardan geçemeyecek.sonu malum.sinir gerginlik ve kavga.
Ne diyeyim artik.Düşünmeden böyle kararlar verip yolları kapamak,bursa halkına zulum yapmak demek.baska birsey demek değil.


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 15:50

Alıntı:
Ne diyeyim artik.Düşünmeden böyle kararlar verip yolları kapamak,bursa halkına zulum yapmak demek.baska birsey demek değil.


Yazdıklarınıza katılıyorum Gözde Hanım ancak alıntı yaptığım cümlenize takıldım.Yolları kapamadan bat-çık yapmanın yolunu ben bilmiyorum.Yol yapım çalışmalarının olduğu  bölgelerde yolların kapatılması aslında insanlara trafik sıkıntısı çektirme içgüdüsüyle değil,vatandaşların güvenliği hedefiyle yapılır.Dünyanın her yerinde çalışma yapılan yollar trafiğe kapatılır.


Bursa'da her konuda olduğu gibi ulaşımda da yıllardır sorunlar görmezden gelindiğinden dar yollar genişletilmemiş,yeni dikey yollar yapılmamıştır.Geçmişte bu sorunlara çözüm getirmeyenler belki "yol yaparsam şehrin bazı caddelerini trafiğe kapamalıyım bu da yoğunluğa sebep olur" diye düşünmüşler ve vazgeçmişlerdir.Anlaşılıyor ki böyle düşünmek bırakın sorunları çözmeyi daha büyümesine neden oluyor.

Dedim ya bırakalım yollar kapansın;yeter ki aynı sorunlar nesilden nesile aktarılmasın.Zaten öyle birkaç yıl falan kapalı kalmayacak;yalnızca 2 ay.


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 15:53

Malesef Bursa'nın dar yolları dillere destan durumda. Hatta Dünya'nın en dar sokağı diye sunulan Cumalıkızık'taki sokaklar bile nedense övünme sebebi olmuş.  

Bana göre Bursa'nın en büyük sorunu ulaşım değil aksine ÇARPIK KENTLEŞME.

Bu sorun tüm sorunlarının da kaynağı. Eğer ki planlı bir şehir olsaydı yolları dar olmazdı. Bu yolların alternatifleri çok olurdu. Çirkin görünmezdi. Trafik çilesi böyle olmazdı. Bir yerdeki yol kapanınca ne yapacağını kara kara düşünmezdi insanlar. Kısaca ben yerel yönetimler yerinde olsam çok önemli bazı ulaşım düzenlemelerini yaptıkdan sonra başka şeylerle hiç uğraşmadan en önce kentsel dönüşüm projelerine girişip planlı, geniş, otoparkları ve parkları olan bir nevi site türü yerleşimler kurmaya uğraşırdım. Çok önemli güzergahlar ve caddeler dışında bitişik nizam yapılaşmayı terk edip her şartta ayrık nizam binalar kurulması için uğraşırdım. Tabi bu Bursa'nın en zor çözülecek ve en pahalı sorunu. O yüzden hiç kolay şeyler olamdığını da biliyorum.

Geçen günlerde 1950'lerde yapılan ilk Bursa şehir planlarını okudum gazete. O planlar ugulansaydı emin olun bugün ne metronun güzergahı sorun olurdu ne de yollarda yetersizlik olurdu. Yatay ve dikey yollar 3er şeritli öngörülmüş. Hatta dikey yollar belli aralıklarla 4+4 şekllindeymiş. Bugünkü Atatürk caddesi tamamen park alanı iken önünden geçmesi öngörülen yatay yol nalbantoğlu üzerinden geçerek Emirsultan'a kadar 4+4 şeklinde gidiyormuş. Hatta idda ediyorum onca para verilip hazırlatılan o plandakiler uygulansaydı bugün Emirsultan'ın dağ yönünde hiç bir yapılaşma olamayacağı için Dünya'nın en güzel şehirlerinden biri olurdu Bursa.  

Evet ben yine konuyu kentsel dönüşüme bağladım   ama ne yapalım ki tüm sorunların temeli burda yatıyor. Şu anda Demirtaş köprüsü kapanınca Atatürk caddesinin Uluyol, Gazcılar ve Ankara yolu yönüne akan trafiği nereye yönelendirilecek ben asıl onu merak ediyorum. Haşim İşcan caddesindeki metro çalışmaları o köprü olmazsa aşağı akan trafiği bıcak gibi kesiyor olacak. Üstelik de H.İ. Caddesi kullanılamıyor.

Sürücülere ALLAH SABIR VERSİN    


Ünal111
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 16:47

" Okul fazlalığı" mı? Aman Allah korusun, böyle laflar etmeyiniz birini yık yerine park alanı falan  yap yanlış düşünceler bunlar. Bu işin kolayı var yeşil parkı alıyorsun altını otopark yapıyorsun üstünü yeşil alan tekrar, otopark sorunu falan kalmıyor. Gerçekten kenstel dönüşüm çok önemli trafik sorunu için ve şu an bu konuda çok hızlı çalışmalar görüyorum ben bu konuda. Toki başkanı Erdoğan bey çok gayretli ve içten. Halkalı, Çekmeköyde kule vinçleri sayamıyorsunuz. Bu hızla gidersek şehirleşme sorununu çokkısa sürede çözeceğiz, Türk insanı önü açılırsa herşeyin en iyisini yapar, 5-10 yıl sonra kentsel dönüşümlerin etkisini her alanda açıkça ve tamamen görebileceğiz.

Akın Alan
16 yıl önce - Pts 27 Şub 2006, 17:39

Valla arkadaşlar işin kolayı var bizim işyerimiz haşim işcanda oturduğum yer saygınkent aslında araç en çok bana lazım fakat ben trafikte canavarlaşan bir kişi olarak küçük sanayide arabayı bırakıyorum oradan metroya...bazen hiç almıyorum küçük sanayiyeotobüsle gidiyorum biraz halkımızında duyarlı olması gerekir...toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız...bugun celal sönmez bile metroyla merkeze gidiyorsa bizim biraz daha düşünmemiz gerekir...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara