Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Pts 23 Oca 2006, 15:20
[İST-E1.14] - Gişelerin Ötelenmesi, OGS'den Komisyon Kapma Yarışı ve Benzeri Arabesk Çözümler



Trafige köprüdeki giselerin neden olduğu gerekçesi ile öteleme kararı / kaldırma kararı almışlar..para ödemek isteyenler de 2. köprüden dolaşacaklarmış..peh peh peh..ne cin fikirler var bizim memlekette ya...köprüde trafiğin oluşmasına gişelerin oluşmadığını ne zaman görecekler merak ediyorum..asıl trafiği köprü yapıp 3 şeritli yola 6-7 şerit sokmaktır. yani ampul yapıp yolu daraltıyorlar...neden inadına görmek istemiyorlar..? olmaz ya adam Paris'ten , Samsun'dan , Münih'ten arabayla gelecek ..ve ilk defa geldiği istda ogssi olmadığı için harala gürele 2 ye gerisin geri gidecek..neden ? ...çünkü 2.5 ytl geçiş parası olduğu halde kuralı bilmek zorunda.. ..adım gibi eminim bazılarına OGS den para kazandırmak için yapılmış bir tuzak bu...bilmem ne partisinin ilçe başkanı kesin işin içindedir...şimdiden ellerini ovuşturuyordur bile...

Bu , aslında tek plakalar çıksın çiftler çıkmasın ya da aşağıdaki benzer arabesk çzöüm üretenlerin ancak masa başında karar almasıyla olusmus kurallar bütünü..hatirlarsaniz bir zamanlar bunlar meteorolijiye de güveniyor " sabah çıktım balkaona baktım kar yoktu o nedenle okulları tatil etmemeye karar verdim" in başka bir versiyonu  

hep aynı basit kısır yaklaşım ..alın size diğer örnekler  :

İstanbul'un değişmeyen ve gittikçe kangren olan ve herzamanki gibi bu gerçeği kabul etmek istemeyip geçici çözümler üreten ve kendini kandıran bilgisiz yetkililer ile bilgili yetkisizlere ve onlara inanlara aşağıdaki çözümleri neden gündeme almadıklarını sormak isterim.

Türkiyede'ki trafik canavarını önlemek için her yıl belirli oranda artırılan para cezaları ne kadar komiktir bilir misiniz ? yani zengin arabasıyla sürat yapsın gariban yapmasın ya da herkeş rüşvetini polis abisine versin polis amucasının maaşına destekde bulunsun çünküm devletin verdiği maaş azdır demektir bu düpedüz ...  

Ya da yeteri kadar yol yapalım yolları dubleleyelim trafik ışıkları koyalım şeritleri artıralım veya alternatif yeni yollar yapalım çözümüne ne dersiniz ?.. Ulen burası petrol ülkesi mi herkeşe bir araba ? Teknoloji ülkesi mi kaynaklarımız milyarlarca dolar ?... Adam bizi gümrük birliğinden niye atsınki bulmuş bal gibi pazarı ...ucuza sat yedek parçadan sonra serviste nasıl olsa giydirirsin .... neyse ben tüm bunları geçip doğrudan bizim mega köy İstanbula gelmek isitiyorum..:

Aslında tek çözüm öncelikle kente olan göçü engellemektir..bunun dışındaki aşağıda sunulan bilimsel çözümler dahi yetersiz kaldığını itiraf etmek zorundayım. Yani karadeniz ve doğuya yatırım yapılmadığı sürece bu kentin nüfusu çok yakın zamanda 25 milyona dayanacak ve nerdeyse tamami istanbulu rant olarak gören ve istanbullu olmayan insan sürüsünden oluşacaktır. Bu sürüye de ne taze su , ne yol , ne elektrik , ne metro , ne altyapı , ne çicek , ne böcek , ne evcil hayvan   rahat nefes aldırır....Çünkü kentli bilincinde olmayan kentli olamamış göçebe kasaba ruhu zaten kenti yoketmek için fırsat kollar ...Orman arazilerini açar kaçk inşaat yapar ; dükkanı hana , hanı otele , oteli apartumana , apartumanı da gökdelene çevirir..yani herşey ranttır onun için !...şimdi gelelim yapılanlara :

İstanbul büyükşehir belediyesinin yaptığı en olumlu iş METROdur. ama bunun metromu metre mi olduğunu tarihçiler araştırsın.    

Taksim - 4.Levent arasındaki hat oldukça kısadır ve beklenmeyecek derecede ( 8kmlik yol ihale fesatlıklarından ve Hz.Tayyipin albayraklar şirketini kayırmasından ) 15 yılda bitirilmiştir. Şu haliyle bile kısmi yükü kaldırmaktadır ama koca istabul trafiğinde bir hiçtir. Bu metronun 4.Leventten Maslak'a kadar uzatılması diğer ayağının da ilk etapta Mecidiyeköy üzerinden Beşiktaşa gitmesi olmazsa olmazdır.  

Yani insanları en azında tüp geçit yapılana kadar sizin denize ulaştırmanız gerekmektedir ki arabalarından uzak dursunlar ve daha konforlu olan hızlı metro ve denizi seçsinler..yani Beşiktaşa asya yakasınan ulaşan insanlar iş merkezi yapılan Maslak Levent Mecidiyeköy ve Taksim ( hatta havaalanı ) gibi ana iş merkezlerine 8 dakika içine ulaşsınlar..  

Şimdi yapılan ne ? ..Taksimden saçma bir şekilde ve yeni bir hat ile fünüküler adlı sistemle Kabataşa tünel kazılıyor. Ulen oğlum Kabataş şu anki İstanbul tarafiği içinde nedir ? Kim gider oraya ? hiçbir yerden ulaşımı olmayan sadece denizotobülseri ile adalardan gelen vapurlara hizmet eden bir yer...ulaşım master planına zorla kabul ettirmişsin..halbuki buranın 2-3 km kuzeyi Beşiktaşın göbeği ve az önceki metroya ulaşabilmek için en kısa ve net bir yol..  

insanlar zaten bir şekilde vapurlarla yatakhane olan asya yakasından beşiktaşa inip yukarıya tepeye , iş merkezlerine çıkmaya çalışıyor...Yani Beşiktaş'ta inen ve zaten araba kullanmayan Kadıköy , Üsküdar Çamlıca Ümraniye Beylerbeyi Kuzguncuk'tan gelen adam rahatlıkla Barboros bulvarı üzerinden Yıldız üniversitesi ve Balmumcudan Zincirlikuyudaki mevcut metroya bağlanacaktır...YANİ BEŞİKTAŞ MECİDİYEKÖY arasına yapacağın birkaç kmlik metro hattı tüm anadolu  yakasını iş merkezine atacaktır..asya yakasındaki millet arabasını çıkarma ihtiyacı duymadan en fazla 15 dakka içinde iş merkezinde olacaktır..dolayısıyla köprüyü gönüllü olarak kullanmayacaktır.  

Sen ne yapıyorsun ? Milleti Kabataş'a çekiyorsun...olum orada kimse yok..boşuna masraf..insanları yanlış yerden denize indiriyorsun...insanları öncelikle Asya ve Avrupa arasında araba kullanmaktan caydıracaksın ....senin ki çözüm değil yolu uzatmak...insanları metrodan indirip fünkilere bindrimek oradan in buna bin burdan in oraya bin neymiş akbilin varmış...  Ya, insanlara zaman kazandır kardeşim burasını yerel değil uluslarası insanlara hitap edecek düzeye getir..indi bindi yaptırma...olmaaazzz...münübüs kültürü var ya..millet ondan buna arabesk dünyanın çözümü münübüs gibi insin binsin dursun...elin gavuru , istanbullu olmayan yabancısı nerden inip nereye binecek ..çözümü baştan düşünsene ....Tabelalar zaten nereyi gösterdiği bile belli değil ....ingilizce fransızca hak getire...ancak bilen bilir bilmeyen de kullana kullana öğrensin ! ..bak heleeeeeeee...  

O kadar devletin paralarıyla inceleme yapmak için yurtdışlarına gidiyon hiç mercedeslerden inip bir bakmadın mı o beğenmediğin elin gavuru ne ince hesaplar yapmış ...  ..insan okuma yazma bildiğine ne kadar seviniyor..ne kadar hoşuna gidiyor oralarda tabelaları işaretleri gördükçe..burada indi bindilerle..koordinasyonsuzlukla..ve basit olarak çözülebilecek bir işi iyice karıştırarak daha da zorlaştırıyorsun...bin düşünecen...basit çözüm yaratabilmek için..bizdeki tam tersi..basit düşün..sürü nasıl olsa deneye yanıla bulur çözümü...hırrrrrrrrrrrrrrrrr.....nefret ediyorum....    

Gelelim havaalanı saçmalığına ..zar zor sonuda hafif metro da uzandı Atatürk havaalanına..tutun ki bir turistsiniz ..adam nereden bulacak bu metroyu kente nasıl inecek havaş ve taksi mafyasına kendini kaptırmadan rahat rahat..tabela yok ... gösterge yok...olsa da belli bir yere kadar sonra tabelalar bir kesiliverir kalırsın dörtlü kavşakta valla......hindi gibi düşünür durursun nereye gitcem diye...ya o havaalanı içine yapılan metro yolu yürü yürü bitmek bilmez..en azından bir istayon yolu kadar uzaklıktadır metro istasyonu . ellerinde bavullarla hanig enayi yüryecek o yolu merak ederim..yerli turist bile yürümez o mesafeyi yaptın metroyu uzat şunu havaalanın içine kadar...yoh olmaz...neden ? Çünkü havaalanı taksi mafyası taş koyar di mi ? Neymiş havaalanına kadar metro varmışmış..dalga mı geçiyon sen ? bir de olimpiyat düzenleyecem diye gene kendini kandırıyon ...  

Hadi diyelim bindin elinde onca bavulla metroya havaalanından ne işin var senin Bayrmapaşa'da , Sağmalcılar'da , Kartaltepe'de ? yurtdışında da öyleymiş..olabilir..sen yapma..sen yeni yapıyorsun..o yüzyıl önce yapmış.....ders al....bu kadar mı dolaştırılır kent merkezi ile havaalanı arası..bir anda münibüse döndrüyorsun Paristen New Yorktan Tokyo'dan gelen adamın metro vagonunu...oraya başka direkt bir hat çek ...adamı Londradan al gecekonduların içinden şehre sok... ne güzel reklam ama...ne güzel ilk izlenim ? ...Senin asli görevin yolcuyuu şehre rahat ve hızlı sokup çıokarman..en büyük döviz girdin turistler.....ülke hakkında  verdiğin intibaya bak ..hem giderken hem çıkarken .....kasabalım benim yesinler seni..  

Ya bu hafif (!) metrodan inişe ne demeli adam son istasyon Aksaray...adam bir anda Aksarayın ortasında..Taksime merkeze nasıl gitsin ? ...Ya sultanahmete ? elllerinde bavularla metrelerce uzaktaki 400 metre engelli parkurdan diğer normal tramvaya geçicek öyle mi ?...    

Tabii ki ne tabela var ne işaret...olsa da ben bile bulamam....adam bir de Yusufpaşa'da üstgeçide tırmanıp hangi tarafta ineceğini bulup tramvaya da şanslı ise kendini atacak...olum kim gelir havaalanından kente metroyla o zaman ? nasıl plandır projedir bu kardeşim ? nasıl birbiriyle bağlantılı yapılmaz tüm bu basit sistem ? bize plan değil pilav lazım di mi hemşom benim..öptüm gıdından seni ...sersefil ettin milleti ulan..daha şimdiden midem kalktı oraya gitmiş gibi oldum...Avrupa'da icabında hilton müşterisi bile daha hızlı diye metroya biner..burda ya binmeye teşebbüs ederse olacağı en iyi olasılıkla budur..adamı cangıla at daha iyi...  

Şimdilerde bir de şu meşhur tüp geçitten bahseldiliyor ..tamtaray mıdır nedir.. projede haremden gelip üsküdardan sarayburnuna geçiyor...ulan düşündükçe başıma ağrılar giriyor....    3000 yıllık kentin tarihi merkezini insana boğuyorsunuz düdük makarnalarım benim..trafiği öncelikle TARİHSEL YARIMADANAN KURTARMANIZ gerekir...  siz ise tam tersini yapıp ulaşımı zorla Sultanahmete Beyazıta sur içine alıyorsunuz...yerim ulan sizi...    

Ya tarihi bir kalıntı çıkarsa 500metre aşağıda ya arkeoljik bir bölüme gelirseniz ne olacak ? Zaten mevcut taksim metrosunda yeni hata yapıldı ve Şişhane Süleymaniye arasında 500 trilyona boşu boşuna bir tünel yapıldı ve aynen tarih kuurulunun kararı ile bu tünel hiçbir işe yaramayacağı tescillenerek yerinde kaldı...3. dünya savaşında o bölge eşrafı sığınak olarak kullanır artık..ya da İETT araçlarına depo olur..ben biliyorum....oh ne güzel kentimizin yer alıtıında işe yaramaz bir tüneli oldu... çünkü adamlar plansız bir şekidle proje yapıp kazı yapıyorlar ...aaaa bir de bakıyorlar bizans sarnıcı roma heykeli ..ne çıkacaktı o bölgeden ????......   .......o zaman DUUURDURURLAR SENİ KOÇUM....Tokatta mı kazı yapıyon sen ? Bayburtta mı ?...... Daha ilerleyemezsin bir daha kaz yeniden başla...tarihi yarımada adı üstünde ....buaraya ne araç sokacaksın ne ulaşım..olacağı budur...aksine burayı açık hava müzesi yapman lazım senin...Efes gibi Afrodisias gibi...  ...yok sen ne yapıyorsun tramvay yolundan beyazıta kamyon sokuyorsun beyefendilerin malları var ....insin binsin..çünküm para kazancak amucam onla da kaçak kat çıkacak koopereatife üye olcek ! devre mülk alacak ..  

Dünyanın neresinde görülmüş tarihi bölgeye trafği yığmak..zaten kent taksim levent maslak doğrultusunda genişliyor işmerkezleri gökdelenlere bu bölge için izin vermişsin ...bir daha neden hala tarihi bölgeye trafiği çekiyorsun ? Yenikapı bağlantısı ile tüm trafği egsozu araç yığılması ile sur içinin içine ediyorsun ? sana kim veriyor bu hakkı ? ve yaptığın bu master planı ve projesizlik ileride telafi edilemeyecek hasarlar oluşturuyor ... olanı da kim zaten yıkıp yeniden yapma cesaretini gösterir ?

Neymiş karayolu ile Bursa yolu kısalmış...yol istanbula zarar verecek şeklide mi kısalır ? hala otomobil..hala kamyon ..hala münübüs zihniyetini pompolama...adamın görüşü yok...vizyonu yok..en iyi ürettiği proje bu işte...Tarihi kent içine sen hangi hakla araç sokarsın ? ve neden tramvay yolunda araçlar cirit atar kamyonetler geçer , koca tramvay onlara yol vermek zorunda kalır ? Bu mu turizm anlayışın ? Bu mu trafik çözümün ? Bu mu tarihe ecdadlarına sahip çıkman ? Hiç mi kitap okumadın ? hiç mi Mozart dinlemedin ? Müzeye gitmedin ? Devletin parasıyla avrupada amerikada adam gibi gezemedin ? Nasıl proje üretiyorsun öyle ?  

İnsanların istanbulda asıl trafik yarattığı bölüm 1. ve 2. boğaziçi köprüleridir.   yani ana arter bunları takip eden yollardır...ana arteri açarsanız bunlara bağlanan diğer tali yollar da akacaktır..ana arteri 3. ve 4. köprüler yaparak açamazsınız...bunun çöümü insanları denize ulaştırmak  ve hızlı metroya bindirmektir..çünkü köprü araç taşır metro insan taşır..sen adamı 17 dakika içinde bostancıdan maslaka ulaştırırsan 9 dakika içinde taksimden kadıköye vardırırsan o da şehre zaten araba sokmaz...öyle tekli çiftli plaka yasaklamasıyla o arabesk kafayla sen bu sistemi çözemezsin kardeşim..


Sonuçta metro raylı tüp geçiş sistemin Kadıköy Üsküdar ana hattı ile Beşiktaş Mecidiyeköy Levent Maslak olmalıdır . Çünkü istanbulun %70 i asyadaki yatakhaneden kalkar avrupadaki bu merkeze çalışmaya her sabah akşam gider gelir....(bu hattan da tek aktarmayla -hatta aktarmasız-insanlar Taksime ve Havaalanı yönüne ulaşabilmeliler..) Köprüyü rahatladın mı zaten trafik öyle bir açılır ki ne oto park mafyası kalır ne de trilyonlarımız arap petrolüne akar ! bunu göremiyor musun ? insanlar köprülerde ömür tüketiyorlar...   kenti tarihi yarım adadan çıkarıp bu yönde geliştirmektir aslolan.  

Ama amaç toplu tşımaya teşvik ypıyomuş gibi görünüp , belirli taşıt kartellerine benzin istasyonlarına taşeronlara destek olmak. bu kafayla zaten bir depremlik işiniz kaldı..45 saniyelik bir öncü bile sayenizde işimizi görecek...çünkü projeniz yok..acil durumda insanları yine arabalara yığacak herşeyi felç edeceksiniz bu sistemle..

ha bu arada anadolu yakası üvey evlat mı ?   neden tüm yatırımlar tarihi bölgeye ? anadolu yakasında neden hala bir tramvay hatta metro projesi yok ? oradan hep sol oylar çıkıyor ..nasıl olsa oradan oy gelmez di mi ?  

E5 i üç ayda 6 şerit yptınız gene trafik sıkışıyor..halbuki, ne güzel olurdu orada bir raylı entegre sistem ?köprüye her sabah ve akşam 6 şerit geliyor ve sonra üçe düşüyor..ne oldu canikom ? hani çözmüştünüz trafiği ? gene sıkıştı..    ....ampul yapıyorsunuz sonra sıkıştı diye bağırıp bir şerit daha çekiyorsunuz her defasında ..bu mu çözüm anlayışınız ? yollar her defasında köprülere bağlanıyor ve düğüm iyice karışıyor ... arıza şeridini kullanan uyanak ama dangalak vatandaşlarım ise en çok Aziz Nesin'e  işlerine gelmediği için kızanlardır ...onu da belirtip bunu bir kalem geçiyorum...))  

ve daha da önemli bir konuya geliyorum : diyelim bir kurum önemli bir iş yapacak kolları sıvadı...artık herkes karışmıştır o işe..büyükşehir belediyesi , küçükşehir belediyesi , valilik , emniyet , anıtlar kurulu , ilgili bakanlık , müsteşarlık hatta askerler....yuh be...ulan bir türlü bitmez o proje..yıllardır başalanamayan ve bitemeyen GALATAPORT projesi böyledir..cruise turizminden binlerce doların akması gereken yer bir türlü adam gibi düzeltilemez çünkü her kafadan bir ses çıkar ! tek bir elde yetki olmayınca iş iyice arap saçına döner !   son kez söylüyorum..Istanbulda çözüm öncelikle göçü önlemektir.

Ulaşımda ise bu arada yapacağınız en hayırlı iş projeleri gözden geçrimektir..öyle trafik cezaları ile ışıklar ile bu işi çözemezsiniz..aadam gibi metro projesi yapacaksınız.. insanları kabataşa yenikapıya yığmak çözüm değil yeni problemdir göz boyamadır...Pendik ve Kartalı , Bostancı Kadıköy Üsküdar ( toplam merkezi ) üzerinden Beşiktaş ( diğer toplama merkezi ) Levent Maslak hattına bağlamak ŞARTTIR....

Ve ana hedef istanbulu 10 milyon bariyerinde tutup uluslararası bir kent yapmaktır...ama bu kasaba zihniyeti ile mega köy olacağını tahmin etmek ise kötümserlik değil gerçek bir saptamadır.

İlim değil de bilim yaparsanız ve bilim adamlarını dinlerseniz er geç siz de uzun vadeli yatırımlar yapar seçim yatırımlarını unutursunuz -ki bunun için de biraz Mozart biraz da Dostoyevksy az biraz da Van Gogh hatta Housman bilmek gerekir. Bu da arap çöllerinde pek bulunmaz ve parayla satın alınmaz !


AV AHMET KEMAL ŞENPOLAT


En son Ahmet Kemal Senpolat tarafından Sal 24 Oca 2006, 15:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 5 kere değiştirildi


Deniz Gözlü

16 yıl önce - Sal 24 Oca 2006, 01:58

Yalnız gişeler ötelenmeyecek, ogs'ye geçiş yaptırılacak hepsi araçların. Bu İstanbul barosu da anıtlar kurulu gibi birşey sanırım, ulaşıma da el attı yargı

Ali@
16 yıl önce - Cmt 28 Oca 2006, 20:51

KEMAL ŞENPOLAT hocam yine döktürmüş, ulaşım zirvesi dediler sonunda çıkana bakın, bu kararların hepsi ERKAN Mumcu tarafından zamanında önerilen fikirler, al uygula bir de uygularken vatandaşı mağdur et, ben para ile geçicem köprüden belki kim beni zorlayabilir ogs  taktırmaya arabama, nasıl bir özgürlüktür bu.

Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 18:43
ARABESK ÇÖZÜMLER HAKKINDA..


Şimdi biz burada ne yapıyoruz ? kendimizce en akıllı en bilimsel en minimum masrafla maksimum çözümleri bulmaya çalışıyor , fikir üretip daha iyisi için pişiriyoruz..

1950lerden beri istanbul için yapılan ne peki ? şuradaki fikirlerin sanki 1//10 'i bile tartışılamamış , bu kadarı bile düşünülememiş hep basit , günlük geçer çözümler..

işte ben buna ifrit oluyorum asıl...biz çzöümden yanayız..sankim onlar da İstanbul'u aracı olarak kullanıp cepleri şişirme peşindeymiş gibi ...

bir kaldırımın ömrü avrupada 60 yıl türkiyede en fazla 2 yıl ..bu bile işin vehametini göstermiyor mu ? nerde kaldı büyük projelerdeki akılcılık , "canlar" adına gerçekçi çözümler ? inanmıyorum işte bu yüzden..inadına inanmıyorum..

floransada dantenin boccacionun yürüdğü sokakta yürüyorsunuz..burada mustafa kemalimin yürüdüğü kaldırımdan yürüme şansım bile yok..

bu beni kahrediyor...bunları çözüm diye sundukları çetrefilli problemler beni daha çok yaralıyor..yapamadıkları problemleri karıştırıyorlar..bizler yine bu sefer onlara çözüm bulmaya çalışıyoruz...ayyyy....fena oluyorumm...tırlatacam wallaaa...


Ali clarkkent
7 yıl önce - Pts 27 Nis 2015, 13:31

9 yıllık hort.

Gişeler kaldırıldı. İnsanlar durmadan geçiyor. Fakat ampul düzeni devam ediyor. 15 gişeden geçen arabalar 3 şeritli köprüye girerken trafik yine sıkışıyor. Artık otoyollar her yere ulaştı gibi bir şey. Hemen herkeste OGS veya HGS var. Hatta köprüler yayaya açılsa ve yayalardan da ücret alınacak dense yine HGS veya OGS alırız. İnsanlar sistemi kabullendi artık. Sıkıntı küçük şehilerden gelenler olduğunda yaşanıyor. Aslında bu durumun köprülerle direkt bir ilgisi de yok. İstanbul'a gelmek isteyen vatandaş köprüden bedava geçiyor. Çıkış paralı. Ama zaten çıkacak olan vatandaş otoban kullanacağı için yine HGS veya OGS sahibi olmalı. Bunda sorun yok.

Ha derse ki o vatandaş, hayatımda bir kere köprü kullanacam. Otoyola para vermemek için de E-5'ten gidecem. O zaman da köprüyü kullanmasın bi'zahmet. Arabalı vapuru kullansın. Gitsin Harem'e veya Sirkeci'ye. Vapur kullansın.

Ben HGS'yi benimsedim. İnsanlar para verip geçerken elbette trafik yoğunlaşıyordu. Bunu neden inkar ediyorsunuz ki?


Gulabii
7 yıl önce - Pts 27 Nis 2015, 13:36

Onu geçin ötelenmek nedir arkadaş türkçe kurallara göre başlık açın allah aşkına dilimizde tüy bitti.Hadi noktalama işaretlerini doğru yazmıyoruz bi nebze anlıyorum ama bu nedir ya



ANA SAYFA -> ULAŞIM