Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 17:24
BUR » B4.01. Bandırma-Bursa-Osmaneli Hızlı Demiryolu Projesi




Alıntı:

Demiryolunda Hedef 2007

Bursa'yı demiryoluna kavuşturacak projenin ihale edilmeye hazır olmasına karşın, yıllardır kaynak yetersizliğinden yapımına başlanamadığını, 2006'da yalnızca 1 YTL ödenek konulan bu projeye 2007 ve 2008 proğramlarında da start verilmesinin öngörülmediğini dün bu köşede belirtmiştim.

Bu projenin görünürde 3 yıl daha rafta duracak olması ve başlangıç tarihinin hala belirsizlik içinde bulunması tabi ki, Bursa'nın ekonomik gerçekleriyle pek bağdaşır bir durum değil.

Geçecek yıllar içinde ihracat ve ithalat hacmi daha da büyüyecek Bursa'da karayollarına daha fazla yük bineceği, taşımacılıktaki sorunların ağırlaşacağı ve bir limanla bağlantılı demiryolu ihtiyacının çok ciddi şekilde kendini hissettireceği kesin. Demiryolu projesinin fizibilite raporunda da bu tespitlerin yer aldığına eminim. İleriye dönük böyle bir eksiklik görülmeseydi zaten bu proje hazırlanmaz ve Bursa'nın demiryoluna bağlanmasına gerek de duyulmazdı.

Tüm bu gerçekler karşısında gelinen nokta ise oldukça sıkıntılı.



"Konya'ya yol verdik..."



Bu durumda, 3 yıl daha beklenip beklenmeyeceği, ya da projenin bir an önce başlatılması için girişimde bulunulup bulunulmayacağı önem kazanıyor.

Bu belirsizlikleri dün AK Parti Grup Başkanvekili Faruk Çelik'le enine boyuna konuştuk.

Çelik önce "biz iktidar olur olmaz demiryolu projesiyle işe başladık ve bu projeyi proğrama aldırdık"sözleriyle demiryolu projesine verdikleri önceliği ortaya koydu, ardından gelişmeleri şöyle anlattı:

"Proje 2006'da konulan 1 YTL'lik iz bedeli ile kaynak yetersizliğinden bekliyor. Biz eğer projeyi Bursa-Osmaneli olarak düşünürsek işimiz kolay. Bu hattın 200 milyon dolar cıvarında bir maliyeti var. Ama bu işi çözmüyor. Hattın bir ucunun limana bağlanması gerekiyor. Yani fizibıl olması için hattı Bandırma-Bursa-Osmaneli olarak düşünmek gerekiyor ki, bu da maliyeti 700 milyon dolara yükseltiyor. Projenin bu şekilde düşünülmesi doğru. Bu arada neler oldu. Bursa'nın Çevre Yolu, devam eden barajları gibi bir sürü sıkıntıları vardı. Özelde, genelde hep bu sorunlarla boğuştuk. Bu projelerde güçlü ödeneklerle belli bir mesafe alındı. Biz 2006'da demiryoluna başlanması için de bir çalışma yapacaktık. Ama Konya demiryolu çıktı karşımıza. Konya'nın tek beklediği bu projeydi. O noktada insiyatif alabilirmiydik, bence alamazdık. Çünkü Konya demiryolu daha düşük maliyetli ve kolay bir proje. Üstelik biz Çevre Yolu'na 2 yıl üst üste 100 trilyon lira ödenek aldığımızdan dikkat çekmiştik. Bu bazı illeri rahatsız etti. Bunun yanısıra Bursa demiryolunun gerçekten ciddi bir kaynağa ihtiyacı vardı. O bakımdan durduk."



"Varsa, yoksa demiryolu..."



2006 da dahil demiryolu projesine başlanamamasının nedenlerini bu sözlerle ifade eden Çelik, hedefini ve izleyeceği yol haritasını da açıkladı.

Çelik bundan sonrası için umut verdi ve şunları söyledi:

"Çevre Yolu artık benim gündemimden çıktı. O iş rayına girdi. Bundan sonrası rütin bir iş. Ayrıca aldığımız ödeneklerle baraj inşaatlarını da toparladık. Artık biz 2006'nın ortasından itibaren 'varsa, yoksa demiryolu' diyeceğiz. 2006'da 2007'nin hazırlığını yapmamız gerekiyor. Demiryolunun temelini 2007'de atmamız lazım. Biz bu mücadeleyi 2006'nın 6.ayında başlatacağız.

Tabii Ulaştırma Bakanımızın size daha önce söylediği gibi, kaynak sorunumuz var. Bunun arayışı içinde olacağız.

Demiryolu 'para, para, para'demek. Çevre Yolu için nasıl mücadele verildi ve iş kotarıldı ise, demiryolu için de sıkı durursak ben 2007'de demiryolunun temelini atacağımıza inanıyorum. Ama işin doğrusu bunun için iyi bir mücadele vermemiz lazım.

Ben bu konuyu Ulaştırma Bakanımızla beraber Bursa'ya geldiğimizde konuştum. Bu proje kesin hükümetimizin proğramında.

2007'de niyetimiz bu. 2007'de demiryolu projesini başlatırsak biz de çok rahat hale geleceğiz. Böylece Bursa'nın ana sorunları toparlanmış olacak."

Demiryolu projesinde belirlenen yeni hedef 2007 yılını gösteriyor.

Eğer söylendiği gibi bu hedef gerçekleşir ve inşaata ilk kazma vurulabilirse 2007 Bursa'nın demiryoluna kavuşturulmasında tarihi bir yıl olur.

Dileriz bu hedef gerçekleşir.

        Olay Gazetesi Köşe Yazarı Yılmaz İşel


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 19:12

Diyebileceğim tek bir şey var çooooooook geç kalındı ama buna da şükür.

Şu anda en azından Mudanya-Bursa arasındaki demiryolu hattı sökülmeseydi çoktan değişiklik yapılıp BURSARAY bağlantılı bir hale gelirdi. Mudanya bağlantısı da hakettiği gibi Bursa'nın bir mahallesi olarak kaliteli ulaşım hizmetini alırdı.

Eski Mudanya demiryolu kalsaydı bir bakıma Bursa'nın banliyö hattı olacaktı. Neyse zaten Mudanya'nın da banliyö bölgesi denebilecek bir yeri pek kalmadı. Benim gözümde ciddi ciddi Ataevler gibi oldu. Hatta Görükle mahallesi bile Mudanya'dan daha uzak geliyor bana   Tabi varolan bir demiryolu hattının da bağlantılarını yapmak daha kolay olacaktı.

En azından devlet yöneticilerinin ve özelliklede Bursa Milletvekili Faruk ÇELİK'in bu konuyu zaten gündeminde tuttuğunu duyunca insan rahatlıyor. Çünkü bu güne kadar kimsenin inkar edemeyeceği kadar çok yardımı oldu. Şu verdiğimiz Bursa ile ilgili haberlerin pek çoğu onun yardımlarıyla hayata geçiyor.


Akın Alan
16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 16:51

Bilecik’i limana ulaştıracak olan ve Bilecik’in sanayileşmesi için büyük önem taşıyan Bandırma-Bursa- İnönü Demiryolu hattı hayata geçirilmeyi bekliyor

Bilecik’i limana ulaştıracak olan ve Bursa’nın yıllardır özlemini duyduğu demiryolu projesi 2002 yılında hayata geçirilmesi bekleniyordu.

Yaşanan ekonomik krizler nedeniyle Bandırma-Bursa-Osmaneli-İnönü demiryolu 3 yıl önce ilk kazma vurulacak diye tahmin edilmişti.

Aradan tam üç yıl geçmesine rağmen konuyla ilgili hiçbir çalışma yapılmadı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Oktay Vural tarafından proje ile ilgili 2002 yılında ilk kazma vurulacağına  dair bir açıklama bile yapılmıştı. Vural o zaman ki sözlerinde şunları dile getirmişti; “ülkemizin tarım, sanayi ve turizm bölgesi olan Bursa’nın bir taraftan maden ve sanayi yönünden önemli bir liman olan Bandırma’ya diğer taraftan İstanbul ve Ankara yönlerindeki bağlantılarının sağlanması amacıyla planlanan 268 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli;Ayazma-İnönü demiryolu hattının etüd-proje işleri 22,10,1992 tarihinde ihale edilmiş olup uygulama proje çalışmaları 2000 yılında tamamlanmıştır.

Ancak 2000/11 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca 2001 yılı yatırım programına güvenlik ve zaruri haller dışında yeni proje teklif edilemediğinden söz konusu hattın inşaat işinin 2001 yılı yatırım programına teklifi mümkün olmamıştır.

2002 yılı yatırım programına ise 89 kilometrelik Bandırma-bursa demiryolu projesi kredili olarak ihale edilmek üzere 658 trilyon lira proje bedeli ile dahil edilmiştir.

Projeyi hazine garantili dış kredi şartıyla 2002 yılı yatırım programını koydurduk. Körfezin demiryolu ağına bağlanmasını çok önemli görüyoruz.” Demişti.


 


Hattın Teknik Özellikleri :

Hattın Uzunluğu : 278 Km.

Hat Sayısı : Çift Hat

Çekim Türü : Elektrikli

Proje Hızı : 200 Km/h

Min. Kurp Yarıçapı : 2000 m.

Max. Eğim : % 012.5

Tünel Sayısı : 27 Adet

Toplam Tünel Uzunluğu : 28547 m

En Uzun Tünel Uzunluğu : 6441 m.

İstasyon Sayısı : 16 Adet


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 18:37

Sitedeki Hızlı Tren projesi ile ilgili bilgileri okurken gözüme çarpmıştı bu konu. Gerçi Bursa'dakiler daha olaydan pek haberdar değil ama hem burada yazılan teknik bilgiler hem de diğer Hızlı Tren başlığındaki bilgilere bakınca olayın tam anlamıyla "Körün istediği bir göz, Allah verdi iki göz" sözüne uygun hale geldiğini düşünüyorum.  

Bursa insanı hiç olmamasından iyidir diye düşünüp normal bir tren hattına bile razı olmuştu ama tabi en doğal ve akıllıca olan Hızlı Tren için bu hattın kurulacak olması çok büyük bir gelişme. Uçaklardaki fiyat düşüşlerinden sonra bir de bu hızlı trenler çıkınca otobüs firmaları ne yapacaklar asıl ben onu merak etmeye başladım.  


Akın Alan
16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 19:17



(+)




Batur

16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 19:38

Vay be olaya bak, Bilecik'in sanayileşmesi için çok önem taşıyan demiryolu projesiymiş, diğer iller nasıl sanayileşmiş o zaman. Bu biraz canımı sıksa da demiryolunun sonunda yapılacak olması güzel bir haber. Yıllar önce söküp attıkları demiryoluna, yıllar sonra umarım çabuk kavuşur Bursa.

SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 21:12

Her ne kadar Batur gibi nedenini sorgulama gereği hissetsem de en azından yapılacak olmasından memnunum.Düşünsenize Bilecik sanayileşek diye yapılacak yanlış anlamadıysam;yoksa Bursa çok büyük,sanayi kenti,ticaret kenti vs.. olduğundan değil.Biz yıllardır bu özelliklerimize rağmen demiryolunu getiremedik ama ilçeden daha küçük Bilecik sayesinde  bu hayalimize kavuşucağız.Neyse söz konusu yatırım olunca nedenlerin ya da kaynağının hiçbir önemi yok.

Batur

16 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 21:26

Alıntı:
Tünel Sayısı : 27 Adet

Toplam Tünel Uzunluğu : 28547 m

En Uzun Tünel Uzunluğu : 6441 m.


Baya da tünel varmış, inşallah bu tüneller Bolu tüneline dönmez, yoksa demiryolu hayali çok uzun sürer.


Akın Alan
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 00:16

Arkadaşlar harita DDY'nin proje haritası,İstanbul-Ankara arası yapılıyor daha sonra Ankara-Konya sonrada Bursa projesi var fakat 2002 yatırım programına alınmış olmasına rağmen Bursa ya sıra gelmedi bir türlü ama herşeyi hazır ihaleye çıkacak durumda.

Konuralp16
16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 03:43

Ben size soyle belirteyim.

Ulastirma bakanligi ikiz projeler yurutuyor.

2006 da Istanbul-Ankara hatti ile Polatli-Konya beraber gidiyor.

2007 de de Ankara-Sivas ile de Bursa-Osmaneli hatti beraber gidecek.

artik 2009 gibi de Polatli-Afyon-Usak-Izmir hatti gider.

Simdi, Osmaneli-Bursa arasi hizli tren hatti olacak, yani iki ray hatti yanyana. ilerleyen yillarda sadece yuk tasimaciligi icin, Bandirma' ya bir tek rayli hat yapilacaktir, hizli tren ise Balikesir' e ve oradan da Izmir' e yonelir. Osmaneli-Bursa hatti kolay bir hat olacak, zira cografya da hatirladigim kadari ile musait (bir Sivas-Ankara degil), sadece 105 km, 380 milyon dolara malolacak, kisaca en ucuz proje. Bursa' nin ben ihalesinin bu yil icerisinde yapilacagini, 2007 de de insaatin baslayacagina inaniyorum. Cunku zor olmayan bir hat.

Tahminim, Polatli-Izmir hattindan sonra, yani gelecek proje gruplarinda tahminen Sivas Demiryolu' ndan cikacak bir kolun, Kayseri' ye ulasmasi, Sivas-Erzincan-Erzurum, Bursa-Balikesir-Izmir, mevcut bir Adana hatti var (otoyol ile beraber ilerleyecek), zorlama olarak da Konya-Antalya olur.

BEN EK BILGI VEREYIM: Su an Mersin-Adana hatlari arasinda da cift hatli, elektrifikasyonlu bir hat yapiliyor, ancak hizli trene uygun mu, bilemeyecegim. Yalniz orada da bir modernizasyon soz konusu, yolculuk suresini yarim saat civarina indirecekmis. Belki bu tarz, hizli tren icin olmayan, ama yine de trenlerin normal bir hizda (150 km/s ortalama ile) gidebilecegi bir hat Bandirma-Bursa arasina yapilabilir. Ama Bandirma' ya hizli tren gitmez, Bursa' dan  hizli tren, Balikesir' e gider ancak, dogru olan da budur.



sayfa 1
123 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara