Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Demiryolunun yer altına alınması ve Yeni Gar binası inşaatı
« önceki   123 ... 101102103   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 102
H6K6N
1 yıl önce - Çrş 12 Nis 2017, 18:18
Eskişehir Yeni Tren Garı


İNŞALLAH bir an önce bu Projeyi gerçekleştirirler. Güzel Eskişehir'e çağdaş bir Gar kesinlikle yakışır!


(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


eses_65
9 ay önce - Sal 18 Tem 2017, 00:28

Hat boyunun yapımı tamamlandı. O bölgeye biraz ferahlık getirdi gibi. Ama daha farklı değerlendirilebilirdi.





eses_65
9 ay önce - Sal 18 Tem 2017, 00:31


(+)




Misafir 2fc

9 ay önce - Çrş 26 Tem 2017, 01:34

Burası ambarlar sokaktan kütahya yoluna kadar bağlanmadığı sürece hiçbir anlam ifade etmiyor! Sığ kalıyor!

nebil026
8 ay önce - Çrş 02 Ağu 2017, 22:05
HATBOYU BULVARI, YHT ÖNCESİ VE SONRASI YAPILAN HATALAR!


Başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere pek çok şehrimizde artan taşıt sayısıyla orantılı bir ulaşım ve trafik sorunu yaşanıyor. Ve tabii yaşadığımız şehir Eskişehir de de!
Sayın Yılmaz Büyükerşen'in 1999 yılından beri Şehrimizin Büyükşehir Belediye Başkanı olduğunu, yani AK parti daha kurulmadan önce Eskişehir’imizi yönetmeye başladığı gerçeğini ve onun 1999 yerel Seçimleri öncesinde, Eskişehirliye verdiği 26 sözü hatırlayarak başlayalım konuya! ( https://www.facebook.com/nebil.koken/media_set?se ...amp;type=3 )



Bunları hatırladıktan sonra da, konumuza gelelim; Sayın Yılmaz Büyükerşenin verdiği o 26 sözden birisi ( 10. SÖZ:
(+)


Verilen 10.söz’de: ...” * Şehrin kuzey ve güney bölgelerini içine alan raylı toplu taşımacılık tramvay ring sisteminin etüd ve uygulama projelerinin başlatılması ve bir an önce uygulamaya geçilmesi için TÜLOMSAŞ ile işbirliği yapılacaktır.!
* Kentin ortasından geçen mevcut demiryolundan yararlanılarak, şehrin doğu batı doğrultusunda "BANLİYÖ TRENİ" işletimi hizmetini sağlamak üzere DDY ile işbirliğine gidilecek ya da işletme yetkisi alınacaktır. Şehir içi ulaşımı masaya yatırılarak, şehre rahat nefes aldıracak çözümler üretilecektir.. denilmişti. Burada düşünülen iş, Şehrin doğusu ile batısı arasında ( Sanırım Çukurhisar’dan Organize sanayi bölgesine kadar uzanan ) bir Banliyö hattının yapılmasıydı. Ve bunun için de TCDD ile işbirliği yaparak tamamen yerli üretimden yararlanılacağını belirtmişti. Ancak bu sözünü hiçbir zaman yerine getirmediği gibi, ESTRAM projesinde bile bırakınız Tramvay set'ini, raylarını bile hemen yanıbaşımızdaki TCDD / TÜLOMSAŞ dan almadı.
Beni sosyal medyadan izleyenler ESTRAM projesinde yapılan hatalara dikkat çektiğimi, ESTRAM'ın projedeki gibi hayata geçirilmesiyle ( Özellikle ana kavşaklarda HEMZEMİN GEÇİŞ olduğu için ) şehirde büyük trafik sorunları yaşanacağını ve üstelik bu küçük ve düşük kapasiteli tramvay setinin şehrin toplu ulaşım ihtiyacını karşılayamayacağını belirttiğimi hatırlarlar. Nitekim bu öngörümde haklı çıktım ve benzer hatalar ESTRAM ek hatlarında da yapılınca, şehrimiz artık bir trafik yoğunluğundan öte, zaman zaman "TRAFİK KAOSU" yaşamaya başladı. Görünen o ki gelinen noktada ESTRAM set sayısını artırmanın da çözüm olamayacağı ortada!
İşte böyle bir ortamda YHT nin Eskişehir içi bölümünün yapımı sırasında önce yeni yapılacak İstasyon'un yeri konusunda TCDD ile bir uzlaşı sağlanamadı. Sonrada YHT hattının Muttalip Caddesinden İstasyon Gar binasına kadar olan kısmının yer altına alınmasıyla, işte Yılmaz Hoca'mızın o vaadini kısmen de olsa yerine getirme şansı doğdu. Ne idi bu; Yıkılan İstasyon köprüsünün yerine yapılan ve o görsel güzelliği ile herkesin beğenisini kazanan yeni istasyon meydanından başlayacak bir Hafif Raylı sistemin Organize sanayi bölgelerine kadar ulaştırılarak, şehir trafiğinde büyük bir rahatlama sağlanması fırsatı!
Peki bu fırsat nasıl kaçtı derseniz bu konuda da sosyal medyadan defalarca, Atlar tepişti olan Eskişehir ve Eskişehirliye oldu dediğim paylaşımlarım ile dile getirdim. Gören, duyan bile olmadı. Bu büyük fırsat kaçırıldı ve sonuçta TCDD’ nin Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile adeta bir görsellik yarışına girmesiyle işte bu HAT-BOYU BULVARI PROJESİ gerçekleşti, Daha doğrusu bu HAT-BOYU UCUBESİ ortaya çıktı.
Uzun zamandır buraları gezip görme fırsatım olmamıştı. Bugün bu fırsat doğdu ve gördüklerim beni bir kez daha kahretti. Bu bölgede üst-üste yapılan hatalar bir kez daha dikkatimi çekti.
Bu hatalar zincirini yapılış sırasıyla anlatmak gerekirse;


(+)

1.HATA:
Eski hal binasını, HALLER GENÇLİK MERKEZİ'ne dönüştüren restorasyonunun ( ki aslında bu bir restorasyon değil RENOVASYON ( değiştirerek yenileme ) olmuş, ortaya çıkan bu güzel eserin tarihi geçmişi ile hiç bir alakası kalmayan, Üniversite caddesini daraltan bir proje ile yapılması olmuştu.



2.HATA: Eski TMO beton yapısının yine RESTORASYON (Aslına uygun onarım ) değil bir RENOVASYON (Aslı ile alakası olmayacak veya sadece bir kısmı kalacak şekilde yenilenmesi) suretiyle İBİS OTELİNE dönüştürülmesi ve YHT sonrası ortaya çıkan HAT-BOYU BULVARI’NIN burada daralmasına neden olması ve TCDD tarafından yapılan düzenleme sonrasında, bulvarın YENİ İSTASYON MEYDANI’NA bağlanmasına engel olunması.!


(+)

3.HATA:
Ve bu bölgedeki en büyük hata şehrin böylesine merkezi bir yerinde ESPARK AVM nin yapılmasına izin verilmesi olmuştur. ESPARK AVM çevresinde zaman zaman trafik akışının tamamen kilitlendiğini tüm Eskişehirliler gözlemlemiş olmalıdır?


(+)


4. HATA:
Yeni İstasyon meydanının, yukarıda sözünü ettiğim, TCDD nin görsellikte Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile adeta yarışa girercesine yaptığı yeni HATBOYU düzenlemeleriyle, , ( Haller gençlik merkezinden meydana doğru tek yönlü ve tek şeritli bir geçişin yakın bir zamanda yapılmış olmasına rağmen! ) yapılan Yeni HAT-BOYU BULVARINA iki yönlü olarak ve toplu ulaşıma elverişli biçimde bağlanması imkanının adeta yok edilmesi, ve burada, Büyükşehir Belediyesi ile işbirliği yaparak, Şehrin ulaşımına büyük katkılar sağlayacak bir Toplu ulaşım sistemi kurulmasının hiç düşünülmemiş olması ve büyük bir fırsatın kaçırılmış olmasıdır.




(+)


SONUÇ;
Muhalefet Partili bir Belediye ile İktidarın kontrolündeki TCDD arasında, hem yeni istasyonun yeri hem de yeni Hat-boyu Bulvarının nasıl değerlendirileceği konusunda bir uzlaşı sağlanamadığı, tam aksine büyük inatlaşmaların yaşandığı, yani ATLARIN TEPİŞTİĞİ YHT sürecinde, olan Şehrimize ve Şehrimiz halkına olmuştur.
Yazık!
Bir sonraki yazımızda, TCDD tarafından, YHT için yapılan yeni İstasyon binasının yapımı sırasında, başta Yolcu karşılama ve uğurlamada büyük sıkıntıların yaşanmasına neden olan OTOPARK sorunu olmak üzere, ( Tabii yine zıtlaşmalardan dolayı ortaya çıkan ) hataları ele alacağız. NE DÜŞÜNÜLMÜŞTÜ? NE YAPILDI? NEDEN BÖYLE OLDU? sorularına cevap arayacağız.



Nebil Köken


sedces

8 ay önce - Prş 10 Ağu 2017, 14:52


(+)





(+)





(+)





(+)




(+)




Erdogan..
8 ay önce - Cmt 12 Ağu 2017, 10:19
Eskişehir Demiryolunun yer altına alınması ve Yeni Gar binası inşaatı


Merhaba sedces Bey,

güzel cekmissin, tesekkürler!



Misafir 9ea

8 ay önce - Sal 15 Ağu 2017, 19:02

Sedces Bey, keşke bu çekmiş olduğunuz fotoğrafların birkaç yüz metre ilerisindeki Eskişehir'e yakışmayan yıkılmaya yüz tutmuş harabe, pislik ve tinerci yuvalarınıda çekip paylaşmış olsaydınız. Emeğinize sağlık. Teşekkürler

ethem özer
8 ay önce - Çrş 16 Ağu 2017, 09:24

Misafir9,
Biz de zaten devlet gar ve çevresini yapsın diye çabalıyoruz. Senin mezbelelik dediğin yer, yapılmadığı için öyle. Enerjini devletin yapması için harcaman lazım. Kimsenin bir şeylerden yakınmaya hakkı yok. Tutacaksın, milletvekilinin kulağından yaptıracaksın. Yoksa senin gar hikayesinden haberin yok mu?


Misafir ed8

8 ay önce - Çrş 16 Ağu 2017, 09:27

ethem bey neden milletvekilinin kulağından tutacaksınki.



sayfa 102
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 101102103   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM