Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Demiryolunun yer altına alınması ve Yeni Gar binası inşaatı
« önceki   123 ... 103104105   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
sefa_m64

12 yıl önce - Pts 15 May 2006, 15:43
demiryolunun yer altına alınması


arkadaşlar demiryolunun yeraltına alınması hususunda kesin ve net bir haber varmı ya da güncel bir haber? çünkü uzun zamandır gündemde ama Eskişehir'de hiç bir çalışma yok şu anda.

Murat Kandemir
12 yıl önce - Pts 15 May 2006, 16:42
Maliyet ve Paralarımız nereye gidiyor!


Merhaba, bu başlığı ilk gördüğümde ben de çok merak ettim nasıl bir projenin sözkonusu olduğunu. Anlıyorum ki 5 KM'ye yakın bir bölüm sözkonusu olan. Maliyet olarak da 40-50 milyon Euro gibi bir rakam var. Ortalama KM başına 10 m Euro ediyor. Bu makul bir rakam mıdır ona bakmak lazım. Alternatifleri nelerdir bir de ona. Benim aklıma gelenler: 1) Yolun varolan yolun üstüne alınması, viyadük olarak geçiş. Genelde bu yeraltından geçişlerden çok daha ekonomik olan bir çözüm ama bu proje hızlı tren'in bir parçası olacağı için uygulama şansı nedir bilmiyorum. 2) Aynı yolun modernize edilmesi, şu an ki oto ve yaya geçişlerin hemzemin yerine üst ya da altgeçit olarak düzenlenmesi. Bu çok daha kolay uygulaması olabilecek ve ekonomik bir projedir.

Bu seçimler içersinde hangisi kabul edilirse kabul edilsin hepsi de şu anki durumdan daha iyi olacağı kesindir. Eskişehir eskiden beri bu hat ile ikiye ayrılmış durumdadır bunun giderilmesi gerekmektedir. Fakat Eskişehir merkezi hükümetten yatırım isterken kendini diğer şehirlerle karşılaştırma hatasına düşmemelidir. İstanbul çok fazla yatırım alan bir şehir doğrudur ama bunu şehrin dağılımına (yüzölçümüne) ve nüfusuna orantılarsanız çok da muhteşem rakamların ortaya çıkmadığını farkedersiniz. Metro yapılıyor doğru, yollar yapılıyor o da doğru fakat İstanbul'da eskişehir'in ne kadarı bir trafik çilesi çekiliyor? Bu yol yerin altına alınınca Eskişehir'in hangi trafik sorunu çözülecek? Ya da hangi sorunu çözülecek? Bu 40-50 milyon Euro'yu Eskişehirliler mevcut tramvayın geliştirilmesi için talep etseler merkezi hükümetten ne kadar daha rahatlarlar onu düşünmek belki biraz farklı bir bakış açısı ama değmez mi?

Saygılarımla.


Şerif Ali
12 yıl önce - Pts 15 May 2006, 18:21

Gerçekten böyle bir uygulama faliyete geçirilirse Eskişehir çok daha modern ve yaşanılası bir kent olur diye düşünüyorum.Tabi söylenenler sadece söz olarak kalmazsa.



KOCATURK
12 yıl önce - Pts 14 Ağu 2006, 17:00

Merhaba arkadaslar...
Eski bir belediye calisani olarak bu konu hakkinda birkac kelime katkida bulunmak isterim; Demiryolunun yer altina alinmasi yeni bir konu degil. Benim calistigim zaman hem de DSP hukumetinin oldugu donem Hoca bu projenin gerceklesmesi icin cok caba gosterdi. Calmadigi kapi kalmadi diyebilirim. Sonucta is yine donup dolasip burokrasiye takildi. Sonraki donemdede pes etmedi. Onemli burokratlarla yapilan gorusmeler esnasinda her firsatta bu konuyu gundeme getirip halkin yararina olcak bu projeye destek vermelerini istemistir. Simdi kimin adina olur bilmem ama bu hukumetten tasin altina elini koyacak bir delikanli cikarsa Yilmaz hoca o adami alnindan oper.
Hocanin buna benzer bir projesi daha vardi; "Sehir merkezinde oto park yapimi icin yer sorunu var. Caddeler gelisi guzel parkedilmis arabalarla dolu" diyordu.(Kizilcikli.Ikieylul ve Ataturk caddeleri ozellikle hamam yolunun arka sokaklari bahsettigim park degil terk edilmis arbalarla doludur. itfaiye arac soforleri ve Su sakalari neden bahsettigimi iyi bilir) Izin verin Sehir merkezindeki Okul bahcelerinin altina oto park yapalim. Hem sehir trafigi altust eden yol kenarina parkedilmis arbalardan kutulur,  hem otopark icin yuksek betonarme binalar yapmaktan kurtulalim hemde buradan eldeedilecek gelirin bir kismini okullara verelim...
Sonucta  bu projede burokrasiye takildi.
projeye harcanacak parayi hesap eden, odedigigimiz vergilerle yapiliyor,reklam panolarina resimlerini... avrupalilasmak sozlerine sadece      
EN SON KAC PARA VERGI ODEDINIZ ????????????
BEN AVRUPADA YASIYORUM!!!!
HER YIL KAZANCIMIN 10/1 ini BELEDIYEYE VERGI OLARAK VERIYORUM ( Bu sehirde kiraci olarak yasadigim icin. Ev sahibi olsam bir misli daha odemem gerek)
Evimde televizyon var diye de 700 Euro civarinda bir + vergi
VERGIMI DEDINIZ?????     ııı


M.Ali Sade
12 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 12:50

Bence yolların tamamı,ister demiryolu olsun isterse de karayolu, bir şehrin can damarıdır.

Yol olmadığı taktirde yaşanan yerin ne kıymeti olur bir düşünün.

Eskişehir de de öyle.Şehir içinden geçen demiryolunun ve de karayolunun ekonomiye büyük katkısı vardır.Kaldı ki Eskişehir bir de makas başıdır. Yani burada tren yolu ikiye ayrılır.Aynen karayolunda olduğu gibi.

Bence bırakın bulvar yapmayı falan .Varsın tren şehrin içinden geçsin.Boşuna trilyonlarca lirayı toprak altına gömmeyin.Bunlardan maddi/manevi/siyasi çıkarlar ummayın.

Mahalleyi bölüyormuş.Neyini bölecek?Bulvar olsa daha beter bölecek ya.

Neticesinde tren işte gelip geçecek.Kimseye bir zararı yok.Havayı kirletmez,suya sabuna dokunmaz.

Ha; bizim hemzemin geçitlerimizde kazalar oluyor,insanlar zarar görüyor diyorsanız,bu geçitlerde emniyetli geçiş o kadar da zor bir şey değil.Şehir içindeki hemzemin geçitlere gerekli emniyet tedbirini,ışıklı,sesli,bariyerli üç beş kuruşa en güzel şekliyle yaparsınız, kalan paranız da ekonomiye döner.

Bir sürü insanı yerinden yurdundan etmeyin.Tamam Avrupa kenti olacağız ama müsrifliğe de gerek yok.

O zaman ESTRAM'ı da yer altına alalım.Olmaz değil mi?Varsın tren yine mahallelerden düdüğünü çala çala geçsin.Oralarda yaşayanları bu zevkten mahrum etmeyin.

Herkese selamlar...


muratB
12 yıl önce - Sal 15 Ağu 2006, 13:09

öncelikle kendi görüşümü yazayım: Eskişehir'de tren yolunun yeraltına alınması elzemdir. Ben lükse, gösterişe, gereksiz harcamalara karşı olan bir insanım, bu paraların herkestan toplanan vergiler olduğunun bilincindeyim ve cicili bicili "avrupa şehri" vaatlerine aldanacak biri de değilim. Ama şunları da izninizle belirtmek isterim:

Tren yolu malumunuz Eskişehir'in orta yerinden boydan boya geçmekte. Aslında ilk yanlış çok öncelere gidiyo. Yüz yıl önce, odunpazarı semtinde, tepe üzerinde kurulu olan kentimiz demiryolu gelince malesef ovaya doğru kaymış, verimli tarım alanları şimdinin konut-işyeri bölgeleri olmuş ve ayrıca bu durum deprem riski açısından çok güvensiz durumlar ortaya çıkarmıştır. Belediyecilik açısından yerleşime açılmaması gereken yerler şimdi Eskişehir'in en nezih semtleri. Artık yapacak birşey yok malesef.

Alıntı:
Ha; bizim hemzemin geçitlerimizde kazalar oluyor,insanlar zarar görüyor diyorsanız,bu geçitlerde emniyetli geçiş o kadar da zor bir şey değil.Şehir içindeki hemzemin geçitlere gerekli emniyet tedbirini,ışıklı,sesli,bariyerli üç beş kuruşa en güzel şekliyle yaparsınız, kalan paranız da ekonomiye döner.


Keşke herşey bu kadar basit olsaydı. Tek sorun trenin geçip gitmesi değil. Trenyolunun geçtiği caddelerde dediğiniz gibi ışıklı, kulubelerde görevlilerin beklediği hemzemin geçitler var. Hatta bazı caddelerimizin üzerinde araç trafiği için sevimsiz köprüler de mevcut ( hatta birinin üzerinden tramvay da geçirdiler) Ancak istasyonumuz merkezi bir istasyon olduğundan sık sık manevra yapan trenler yüzünden hemzemin geçitler bir süre kapalı kalmak zorunda kalıyo ve bu durum sakarya ve trafiğin estram yüzünden yeniden çift yönlü akmaya başladığı bağlar caddesi üzerinde inanlımaz araç kalabalıklığına neden oluyo. Ayrıca sık sık beklemekten sıkılan yayalar canlarını tehlikeye atarak ağır ağır manevra yapan yük trenlerinin üzerinden atlıyor.

Ayrıca çamlıca yönüne giderken altınevler mevkiindeki hemzemin geçit ise tam bir komedi. Bu hemzemin geçitte görevli bulunmıyor ve bariyerler tren yaklaşınca otomatik olarak kapanıyor. Ancak yine manevra yapan trenler yüzünden tren geçmeyecek bile olsa belli bir mesafe yakınına gelince bariyer kapanıyor ve açılmak bilmiyor. İşin kötüsü vatandaşlar bunu keşfetmişler ve çok tehlikeli işler yapıyorlar. Mesela bir gönüllü cengaver vatandaş çıkıyor ve el yordamı ile bariyeri kaldırıyor ve trafiği açıyor. Merak ederim eğer farketmeden ters yönden hızla gelen bir anahat treni hızla bu geçide yaklaşsa ne olur diye. Sonucu tahmin edersiniz herhalde.

Bütün bu olumsuzlukları gidermek için bir şeyler yapmak için bence geç bile kalındı..



husnuca
12 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 08:11
tren yolunun yerin altina alinmasi


Bence cok gereksiz bir durum tren yolunun yerin altina almak.
Adam gibi sinyalinizasyon yapilsin bu sorunlarin hepsi biter yerin altina para gommeye ne gerek var..
Buyukersen buyuk adamdir.. bu tip dusuncelere neden kapildigini hic anlamadim.

Eger sorun trenlerin yeterince hizli olamadigi ise bu TCDD sorunu sehir icinden disariya nasil daha hizli cikarimi onlar dusunecek belki tren yolunun guzergahi degismeli.


Murat Kandemir
12 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 10:40
Olay siyasi


Yani şu an Eskişehirde olay zaten teknik gereklilik, proje etüdü yapılmasından ziyade siyasi daha çok. Büyükerşen çok güçlü, AKP merkezi hükümet olarak güç gösterisinde bulunmak istiyor. Bu proje üzerinden bilek güreşi yapılıyor.

Oktay Kasman

12 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 11:06

Demiryolu güzergahı daha uygun bir yere kaydırılamaz mı?

yunus0616
12 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 22:27

bana 40~50 milyon dolardan daha fazlaya mal olur gibi geliyor, oraya ayrılan para yüzündende eskişehir-istanbul hızlı tren hattının inşaatinin biraz olsun yavaşlayacağını düşünüyorum.
ama bana kalsa yapılmalı mı? sadece eskişehirde değil, eskişehir durumunda olan diğer bütün şehirlerimizde şimdiye kadar yapılmaması ayıp..



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 103104105   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM