Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Demiryolunun yer altına alınması ve Yeni Gar binası inşaatı
123 ... 102103104   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
gusanmaz
12 yıl önce - Pzr 15 Oca 2006, 20:04
Eskişehir Demiryolunun yer altına alınması ve Yeni Gar binası inşaatı


Galiba demiryolunun yer altına alınacakmış.
Alıntı:
AKP Milletvekili Murat Mercan, demiryolu hattının şehir merkezinde yer altına alınmasının muhteşem bir hizmet olacağını söyledi. Bu sayede yıllardır Eskişehir'in ikiye bölünmesinin ortadan kalkacağını belirten Mercan, parti binasında yaptığı konuşmada "Gelecek yıl, demiryolu yeraltına inip yol açıldığında, burada Recep Tayyip Erdoğan Bulvarından geçerken hepimiz bundan büyük gurur duyacağız."dedi.
AKP Milletvekili Murat Mercan, demiryolunun yer altına alınacak olmasının Eskişehir tarihinin en önemli hizmetlerinden biri olduğunu söyledi. Parti binasında partililere hitaben bir konuşma yapan Mercan, "Demiryolunun yer altına alınmasıyla yıllardır büyük sorun olan Eskişehir'in ikiye bölünmesi ortadan kalkacaktır. Şimdi bizlere düşen görev siz teşkilat mensuplarına düşen görev, bütün bu yapılanları mahallelerde anlatmaktır. Gece gündüz demeden anlatmanız gerekiyor. İşte o zaman seneye, Recep Tayyip Erdoğan bulvarından geçerken şunu gururla söyleyebilirsiziniz. 'Bizime bu çorbada tuzumuz var.' diyebilirsiziniz. Çünkü eğer o bulvar açılıp ta tren yolu yer altına indiği zaman Avrupai bir görünüm ortaya çıkacaktır. Üstü bulvar, çevresi büyük yerleşim alanları olacak. Gururla söyleyeceksiniz, işte biz bunu yaptık diye. Bu nedenle gece gündüz mahallelerde bu yapılanların anlatın." Diye konuştu.


Alıntı:
DSP İl Yöneticisi Ayhan Büyükarslan, Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ın kenti ikiye bölen demiryolunun yer altına inmesi konusundaki müjdesinin lafta kalmaması gerektiğini belirterek; "Bu konuda bir an önce çalışmaların başlamasını tüm Eskişehir halkı bekliyor" dedi.
DSP İl Yöneticisi Ayhan Büyükarslan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın 'Demiryolu yer altına inecek' sözlerini değerlendirdi. Büyükarslan; "Bu sözler lafta kalmasın. Düne kadar büyük külfet getirdiğini belirten AKP yöneticilerinin bugün Büyükşehir Belediye Başkanımız Yılmaz Büyükerşen'in hazırladığı 'Demiryolunun Yer Altına Alınması Projesi'ne sahip çıkmalarını hayretle izliyoruz. Bu konuda yapılacak olan icraatların takipçisi olacağız" dedi.


Sevindirici bir gelişme yalnız Akpartini bu işi böyle sahiplenmesi hayret verici doğrusu.Sonuçta bu fikir Büyükerşen'in fikriydi,ayrıca belediyenin böyle bir iş yapma hakkı olsaydı muhtelemen bu iş çoktan yapılırdı.Aslında bu bulvar Büyükerşen Bulvarı ismi çok daha anlamlı olur.


göçmen
12 yıl önce - Pzr 15 Oca 2006, 20:45

bence bu aslik altinda konu gayet uygun duruyor, bilmiyorum ama denetciler icin de sorun olmaz heralde.

konu güzel yine siyasi sahiplenme söz konusu, kimsenin hizmet anlayisi icin de hizmet yaptigi yok, oraya Recep Tayyip Erdogan isminin verilmesi yanlis bence, cünkü daha yolun basinda ne yapabilecek gelecek de görecegiz, Basbakanin ismi bir cok yere verilir zaten daha, ama onun yerine edebiyatinimizda cok önemli yere sahip yazarlar sairler var, onlarin isimleri verilebilir(di).



Alıntı:
Aslında bu bulvar Büyükerşen Bulvarı ismi çok daha anlamlı olur


Ayrica buna da hayir, heryerde resmini görmekteyiz Sayin Büyükersenin, Anadolu üniversitesinin de muhtelif yerlerine ismi verildi bu sonbaharda.
Bayramlarda yilbaslarinda kendisinin koskoca resimlerini asip caddelere, köprülere halkin bayramini kutluyordu kendisi, tamam bircok iyi sey yapmistir ama, o afislerin parasi da halkin cebinden cikiyor, dikkat etmesi gerekir.

Su cilgin Türkler kitabinda Mustafa Kemalin Sakarya zaferinden sonraki meclis önünden alkislarla yürüyüsünü anlatiliyor, öyle alelade bir insan gibi gecmis ki halkin önünden, iste bizim ihtiyacimiz olan liderler böyle olmalidir, alcak gönüllü ve yaptiklarini tekrar tekrar halka hatirlatmayan.


gusanmaz
12 yıl önce - Pzr 15 Oca 2006, 21:40

Bursa'da oturduğumdan dolayı Eskişehir'de olup biteni çoğu zaman için sadece internetten öğrenebiliyorum.
Panolardaki bayram mesajlarından haberim yoktu.

Elbette bu tip işlerin yapılması yanlış.Fakat bence birileri öne geçmek için yanlış bir iş yaptı mı başkaları da istemese de arkada kalmamak için bu yanlış işleri yapmak istemediği halde yapıyor olabilir.

Örnek vermek gerekirse.

Bursa'da oturuyorum.Bayram nedeniyle tüm Bursaray (Bursa Raylı sistemi) daki panoları Tayyip Erdoğan'ın bayram mesajları kapladı.Burada ki belediyenin akp li olduğu göz önünde bulundurulursa muhtemelen bu reklamlardan belediyenin kasasına bir kuruş girmemiştir.

Bir vatandaşın bu arada Bursa'ya ziyarete geldiğini düşünelim ve memleketinde beledeyi başkanının panolarda kutlama mesajı olmadığını düşünelim.Bu durumda vatandaş çok büyük bir ihtimalle Bursa'daki panoları eleştirmek yerine benim şehirimde niye böyle panolar yok diyecektir.

Bence sorun da burada.Ben çoğu vatandaşımızın bu panoların belediyediye dolayısı ile vatandaşa ne gibi bir bedeli olacağı sorusunu soracağını sanmıyorum.
Hal böyle olunca da bence yanlış yapmak herkezin(yanlış yapmak isteyenin de,istemeyenin de) işine geliyor

Bu arada bulvara herhangi bir şairimizin,yazarımızın isminin konulması bence de güzel olur.Hatta bir bilimadamımızın veya sanatçımızın(televizyonlarda her gün gördüklerimizin değil) ismi de koyulabilir.



Hüseyin Tarhan
12 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 19:37

AMAN HAAA...
Tren yolunun yer altına alınmasından vazgeçilmesi büyük bir hataydı. Sanırım bu yanlış düzeltildi ve tren yolunun yer altına alınması hükümet üyellerince deklere edildi. Bu güzel bir haber. Çok sevindirici. Bu kritik günlerde "projenin sahibi kim?" gibi yaklaşımlar ve tartışmalar
projeye zarar verir diye korkarım. Projenin sahibi  Büyükerşen'den de, bu projeye olur vercek olan AKP'den de "Allah razı olsun," demeliyiz. Yeter ki tren yer altına insin.


tuncaytezgöçen

12 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 22:45

GERÇEKTEN BU HABER DOĞRUMU ŞAKA DEĞİL DEĞİLMİ  İNŞALLAH YER ALTINA ALINIRDA ŞEHİR MERKEZİNDEN GEÇEN TREN HEM TRAFİĞİ HEMDE ÇEVRE DÜZENİ YENİDEN YAPILIR
HAYDİ HAYIRLISI  


HakanTR
12 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 02:28

eskişehirde demiryolunun şehirin altına alınması hem şehrin estetik yapısı bakımından hemde gelişimi bakımından çok iyi olur.mesela kayseride de şehrin içinden geçen demiryolu çok yakın zamanda şehrin dışına alınacak.demiryollarının şehrin içinden geçmesi pek hoş gözükmüyor doğrusu.



Fahriye
12 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 10:37

Yer altına alınıp da ne olacakmış? Zaten, ne dolmuşlar ne de otobüsler girebiliyor şehrin göbeğine. Yıllarca toz toprak, kazılan çukurlar, bundan dolayı değişecek trafik ve yaşanacak sıkıntıyı gene halkımız çekmeyecek mi? Avrupai bir görünüm kazanacak diye söylemişler, nedir bu avrupaî olma yarışması, bir türlü anlayamadım. Halk, tramvay'a yeni yollara ve güzergâha yeni yeni alışıyor, öyle değil mi? Bitsin bu çile! Zaten Eskişehir Avrupa'daki birçok şehirden kültür sanat dalında daha iyi bir durumda. Opera ve Bale, Kültür merkezleri, sinemaları ve üniversiteleriye (Osmangazi ve Anadolu), alış veriş merkezleri ve dünya markalarının şubeleri ile Avrupa ülkelerindeki şehirlerden ne farkı var? Sadece, bazı zihinlerin değişmesi lazım, o kadar; işe de partici adamlardan başlamak gerekli. Konuşmalarından, her şeyi partileri için (halk için değil) yaptıkları anlaşılıyor yeteri kadar. Ben Recep Tayyip E. gibi uzun bir isim yerine Büyükerşen gibi tek kelimeyi söylemeyi tercih ederim. Ankara'da bir hintçe cadde mi, sokak mı adı varmış; çok uzun ve yabancı bir isim. Halk burayı kendi istediği isim ile anıyor çünkü başvurmuşlar ve kabul edilmemiş isim değişikliği. Bu ismi koyan da sonuçta bir siyasetçi. İşte, siyasetçilerin bunun gibi mantıksız ve zora sokucu bazı uygulamaları oluyor, kime oy verirseniz verin bu değişmez kanun gibidir; demek ki o atmosfere girenlerin havası da değişiyor.

gusanmaz
12 yıl önce - Prş 02 Şub 2006, 16:47

Bu arada Gar da yer altına alıncakmış .
Umarım Gar binasına bir şey yapmazlar.Mimarisi en güzel binası o bina belki Eskişehir'in
Alıntı:

Tren Garı da yer altına iniyor
02.02.2006
TCDD Yol Dairesi Başkan Yardımcısı Ahmet Bozoklu, şehir içinden geçen demiryolu hattının yer altına alınması ile ilgili geniş bilgi verdi. İl Genel Meclisi Toplantısında konuşan Bozoklu, şehir içinden geçen hattın 4 bin 600 metresinin yer altına alınacağını söylerken, projenin maliyetinin zeminin durumuna göre 35 ila 50 milyon Euro arasında değişebileceğinin altını çizdi.
Şu aşamada çalışmalarla ilgili uygulama projelerinin hazırlanmakta olduğunu ifade eden Bozoklu, hattın yer altına alınma işinin hızlı trenin Ankara-Eskişehir seferlerinin başlamasına yetişemeyeceğini söyledi. Bozoklu, "alt geçiş tamamlana kadar hızlı tren, Eskişehir geçişinde mevcut hattın yanına yapılacak ayrı bir hattı kullanacak. Proje, kazma vurulmasının ardından yaklaşık 1 yılda tamamlanabilir. Ancak, zeminin ne durumda olduğu, su bulunup bulunmadığı önemli. Zeminden su çıkması durumunda inşaat açısından hiçbir sakınca olmaz, yalnızca maliyetin artmasına neden olur" şeklinde konuştu.
Bozoklu projenin amacını şu sözleriyle anlattı:
"Bu projenin amacı, yani garın yer altına alınmasındaki amaç, Eskişehir içindeki şehir ulaşım yollarının demiryo lu hatlarımızı sık sık kesmesi nedeniyle oluşan hemzemin geçitler gerek demiryolu gerekse de şehir içi ulaşımını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu bakımdan Eskişehir gar geçişinin hızlı tren işletmeciliğine uygun olarak, Eskişehir Garı’nın biraz küçültülüp, buradaki atölye, depo, ambar ve yük boşaltma tesislerinin Hasanbey’e kaydırılmasıyla Eskişehir Garı küçültülerek, yer altına alınacaktır.
Eskişehir Garı’nın yer altına alınmasıyla birlikte, Eskişehir Garı’nın doğusunda ve batısında bulunan bir çok hemzemin geçitten de kurtulmuş olacağız.
Mevcut yük merkezi, depo ve atölyelerin Hasanbey’e taşınarak Gar’daki diğer alanlar Eskişehir ile bütünleşecek ve kent dokusuna uygun bir cazibe merkezi haline getirilecektir."
Alt geçişin toplam 4 bin 600 metre olacağını da belirten Bozoklu, bunun 2 bin 200 metresinin aç-kapa tünel sistemi, 2 bin 400 metresinin de yarma-U kesit tünel sisteminde olacağını kaydetti.
Yer altına alınması çalışmasının Muttalip Köprüsü’nün hemen bitiminden başlayacağını anlatan Bozoklu, trenin Polis Okulu kavşağında yer üstüne çıkacağını da ifade etti. Tünelin uzaması durumunda trenlerin Kütahya-İzmir yönüne dönüşlerinin mümkün olamayacağını da dile getiren Bozoklu, "Altınevler Hemzemin Geçiti’nde araçlar için üst geçit yapılacak. Bu üst geçitin yapılmasını da TCDD olarak biz gerçekleştireceğiz" dedi.
TCDD YETKİLİSİ AHMET BOZOKLU’NUN VERDİĞİ BRİFİNGTEN SATIR BAŞLARI:
"ESKİŞEHİR GARI’NIN YERİ VE ÖNEMİ"
* Eskişehir Gar, gerek Yük ve Yolcu taşımacılığı açısından kilit noktada bulunması, gerekse de TCDD’ ye ait Eğitim Merkezi, Atelye, Depo, Ambar gibi tesisleri bir arada bulundurması ve gerekse de TÜLOMSAŞ’ın Eskişehir’de bulunması bakımından TCDD için özel öneme sahip Garlardan birisidir.
* Eskişehir Gar’ın Ankara-İstanbul, Ankara-İzmir, İstanbul-İzmir, İstanbul-Afyon-Konya-Adana yönlerine bağlantısı olması sebebiyle yoğun bir tren trafiği bulunmaktadır.
* Eskişehir’in demiryolu tarihindeki özel önemi ve çevre illere demiryolu ile rahat ulaşım imkanının bulunması sebebiyle Eskişehir Gar yılın her döneminde yoğun ilgi görmektedir.
"PROJENİN AMACI"
* Eskişehir içindeki şehir ulaşım yollarının mevcut demiryolu hatlarımızı sık sık kesmesi nedeniyle oluşan hemzemin geçitler gerek demiryolu trafiğini gerekse de şehir içi ulaşımını olumsuz yönde etkilemektedir.
v Bu bakımdan Eskişehir Gar geçişinin hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile birlikte Eskişehir Garın küçültülerek sadece yolcu garı haline getirilmesi planlanmış,
* Mevcut yük merkezi, depo ve atölyelerin Hasanbey’e taşınarak Gardaki diğer alanların Eskişehir ile bütünleşen ve kent dokusuna uygun bir cazibe merkezi haline getirilmesi ve ve şehrin her iki yakasında oluşan ulaşım problemlerinin çözümü amaçlanmıştır.
"YAPILAN ÇALIŞMALAR"
* Eskişehir Gar Geçişi ile ilgili olarak 5.5.2005 tarih ve 2005/8806 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı alınmış olup, sözkonusu iş Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin 1.etabı olan Sincan-İnönü kapsamına alınmıştır.
* Eskişehir Gar Geçişi Uygulama Projelerinin hazırlatılması için 13.10.2005 tarihinde ihale yapılmış olup, firma ile 23.12.2005 tarihinde imzalanmıştır.
* Mayıs 2006 tarihine kadar uygulama projelerinin tamamlanması planlanmaktadır.
PROJE İLE İLGİLİ BİLGİLER
* Eskişehir Gar Geçişi projesi toplam 4.600 m uzunluğundadır.
* 2.400 m.si yarma
(Ankara-İstanbul ve Kütahya yönü), (U Kesit sanat yapısı)
* 2.200 m.si aç-kapa tünel
(200 m.si Kütahya yolu üzeri) geçilmesi,
* Eskişehir gar’ın aç-kapa tünel içinde 5 yollu olarak yapılması planlanmıştır
PROJENİN ESKİŞEHİR’E
KAZANDIRACAKLARI
* Eskişehir Gar’daki tesislerin Hasanbey’e taşınması ile birlikte yerel idarelerle koordineli çalışılarak kent dokusuna uygun cazibe merkezi haline getirilecektir.
* Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin tamamlanması ile birlikte Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresi 1 saat 5 dakikaya, İstanbul-Eskişehir arası da 1 saat 55 dakikaya inecektir.
* Seyahat süresinin kısalması ile birlikte yolcu taşımacılığında Eskişehir’in payı artacak, Eskişehir-Ankara-Eskişehir-İstanbul arasındaki ticaretin canlanmasına katkı sağlayacağı tahmin edilmektedir.
* Ayrıca, Eskişehir Gardaki tesislerin Hasanbey’ e taşınması ve Eskişehir Gar sahasının Kentsel dönüşüm projesi ile yeni cazibe merkezi haline getirilmesi kent yaşamında önemli değişimler ve yenilikler getirmesi beklenmektedir.
* Projenin tamamlanması ile birlikte Eskişehir çevre illerinden Ankara ve İstanbul’a gitmek isteyen yolcular için Eskişehir merkez olacağından iç turizmde canlanma ve dolayısıyla şehir ekonomisine katkıları olacağı tahmin edilmektedir.  


http://www.istikbalgazetesi.com/haber.asp?menuid= ...wsid=11218


sipahi
12 yıl önce - Cum 03 Şub 2006, 05:50

bir sitedeki bahisler üyelerine endekslidir... denetcileride, üyelerinin yönetimdeki yansimalaridir. yinede kurallara muhalefetten yana degilim. yani umarim siyasi bir tartismaya dönüsmez, dönüsürse yaptirimlar uygulanir!

tren yolunun topragin altina alinmasi hikayesi cok maliyetli bir istir diye okurum bazen...kesin ölcü ve verilerden bihaberim elbet..wow'da ki uzmanlarin bir el atmasi gerek!

ilk mesajlari okurken mesafesi ne kadar ve maliyeti? diye takilmistim, alintinin birinde bahsedilmis..

Alıntı:
şehir içinden geçen hattın 4 bin 600 metresinin yer altına alınacağını söylerken, projenin maliyetinin zeminin durumuna göre 35 ila 50 milyon Euro arasında değişebileceğinin altını çizdi.


umarim gerceklesir...

nasil olur hic bir fikrim yok...tek bildigim benim yillardir memlekete giderken Eskisehirin icinden gecmem, 2004'te yolu sormak durumunda kalmistim, o kadar büyümüs Eskisehir.

selamlarimla.


Hüseyin İnhisarlı
12 yıl önce - Cmt 06 May 2006, 00:12

Biz Eskişehirliler, tren yolunun yer altına alınmasının maliyetini düşünmek zorunda değiliz. Vatandaş olarak istemek hakkımızdı. Bu projenin devamı konusunda ısrarlı olmak asli görevimiz olmalıdır. İzmit'te deniz dolduruldu ve tren şimdi o güzergahtan geçiyor. Halk maliyetini düşünmedi. İstanbul'a ,Ankara'ya,  İzmir'e milyarlarca dolar harcanıyor. Her yıl onlarca köprü, viyadük, kilometrelerce metro yapılıyor.  Halk yine maliyetini düşünmüyor. Yer altına alınacak trenin maliyetinin 40-50 milyon dolar olacağı söyleniyor. Bunu kendimize çok görmemeliyiz. Eskişehirliler olarak; "biz de iyi şeylere layığız, bizde istiyoruz' diyebilmeliyiz. İsterken siyasi ayrışmalardan uzak durmalıyız. Sonuçta şehre gelen hizmetten herkes yararlanacaktır.
Trenin yer altına alınması projesinde "olmaz"ı bugunkü mühendislikte ve teknolojide düşünemiyorum.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 102103104   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM