Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 19:35
Hatalı isimler verilen İstanbul metro ve tramvay istasyonları sonrasında çorbaya dönen sistem



Bu konuyu tartışmaya açıyorum.

Gayrettepe istasyonunun adı Esentepe veya Zincirlikuyu olmalıydı.
Şişli de Mecidiyeköy olmalıydı.

Gayrettepe Tatko inşaatının yapıldığı yer, Şişli'nin de neresi olduğu malum.

Metro açıldığında çok iyi hatırlıyorum, Osmanbey durağında Pangaltı çıkışı " PANGA ALTI " olarak yazılmıştı. Aynen böyle. Çok gülmüştüm. Sonradan düzelttiler. İnsan istasyonlara isimleri verenlerin şehir bilgisi ile ilgili ister istemez şüpheye düşüyor. Eminim daha pek çok yerde hatalar yapılmıştır. Görüşü olup da paylaşmak isteyenler lütfen bu başlığa ekleme yapsın.


Murat Erol 2
16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 19:49

Aksaray-Havaalanı  hattında da;
Yukarıdaki teze göre Bakırköy ,İncirli olmalı


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 20:07

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=15033& ...;start=130

Yukarıdaki sayfada benzer bir konuyu tartışmıştık


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 14 Oca 2006, 20:32

Alıntı:
Metro açıldığında çok iyi hatırlıyorum, Osmanbey durağında Pangaltı çıkışı " PANGA ALTI " olarak yazılmıştı. Aynen böyle. Çok gülmüştüm. Sonradan düzelttiler.

Hakikaten de gülünmeyecek gibi değil.. Aslında bu kelimenin asıl çıkış noktasındaki rivayetlerden birisi de; "Banka Altı"ndan türediğidir. Harbiye-Şişli arasındaki muhitin giderken sol cephesinde, Osmanlılar'ın son döneminde banka şubeleri açılmaya başladığı için, adıgeçen bu cephenin gerisinde kalan yerleşmenin de; "Bankaların arkasında/altında kalan" yer isminden türediği rivayet olunur.

Bu konuda Pangaltı başlığı altına gönderdiğim açıklama şöyleydi:

Alıntı:
1. XIX.yy sonunda, Cumhuriyet Caddesi'nin iki yanına dizilen banka binaları, yöreyi finans merkezlerinden bir yapma yoluna gitmiştir. Caddenin sol yakasının arka yamacında kurulan semte ise; “banka altı” mânâsına gelen bir ad konulmuş, bu ad zamanla birbirine ulanarak bugünkü şeklini almıştır.

2. 1840’lı yıllarda bu yöreye kır gezmesi ve avcılık için gelenlerin mola verdikleri bir handa lokanta ve birahane işleten İtalyan; “Giovanni Batista Pancalti”'nin soyadı, civar semte de adını vermiştir.

3. 1860’lı yıllarda bu bölgede kurulmuş olan ekmek fırınlarının çokluğundan dolayı bu yöreye; “Pani Caldi (sıcak ekmek)” adı verilmiştir.

Hangi kökenden gelmiş olursa olsun, artık günümüzdeki kullanımı tektir ve bu da; "Pangaltı"dır. Yüzyıl evvelinde kullanılan ulanma/büküm öncesindeki hâline dönmek ise, sadece abesle iştigaldir. Nasıl ki artık; "Fenerbahçe"ye "Fenerbahçesi" ya da "Cibali"ye "Cebe Ali / Cübb-i Âlî" demiyorsak, "Pangaltı"yı da günümüzde kullanılan şekliyle yazmaları en doğru olanıdır (Neyse ki, bu yanlıştan çabuk dönmüşler   )

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
14 yıl önce - Çrş 12 Mar 2008, 15:22

Tophane tramvay duragının oldugu yerede bir çok kişi salı pazarı diyor.Hangisi dogru bilmiyorum ama İstasyon girişine ve tramvay içi istasyon isimlerinin yazdıgı yere TOPHANE-SALI PAZARI yazılabilir.



İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 12 Mar 2008, 17:41

Mevcut Lrt hattında Ataköy diye geçen istasyon Şirinevler diye geçmeli,zaten yolcunun büyük bölümüde Şirinevler'e gidip-geliyor.Artık yerleşti değişmez ama Zeytinburnu'nun adı Merter olmalı,Merter adını taşıyanda Merter Belpa olabilir mesela.Taksim hattı için Rıfat Bey'in söyledikleri doğrudur,iştirak ediyorum.Yapılan Yenikapı bağlantısının Unkapanı İstasyonuda aslında Küçük Pazar'da oranın adıda zikredilmeli ve Şehzadebaşı İstasyonuda Vezneciler'in kalbinde bence Vezneciler denmeli,Maslak yönüne uzayan hattada kesinlikle isimler şöyle olmalı Sanayi Mah.:(Seyrantepe mekik sefer yapacak olan)-Maslak İTÜ-Maslak AOS.Sit.-Maslak Darüşşafaka ..

Bayrampaşa adındaki istasyonada Maltepe denmeli zira merkeze yürüyerek 5-10 dakika mesafede,gerçi bazı istasyon adlarında ikisi birden yazıyor ve anons ediliyor.


OzanEmre

14 yıl önce - Çrş 12 Mar 2008, 18:22

Ayrıca Bağcılar-Merter Tramvay Hattında Soğanlı istasyonunun Soğanlı ile alakası sadece Soğanlı Caddesinden geçmesiyle ibaret. Soğanlı'ya olan mesafesi ise neredeyse 1km.

Durağın isminin Soğanlı Caddesi olması lazım. Bilmeyen insanlar Soğanlıya gideceğim diye Güngören'e gidiyor (1 defa böyle bir olayla karşılaştım).

Ayrıca İsmail Abinin dediği gibi M1 AHL-Otogar-Aksaray Hattındaki Zeytinburnu istasyonun adı "Merter" olabilirdi hatta asıl bulunduğu mevki göz önüne alınarak (Merter'in tekstil merkezi olmasının başlangıcı olan zamanındaki "Çırpıcılardan" yani boyanan kumaşları Çırpıcı deresinde yıkanlardan dolayı gelen ismi ile) "Çırpıcı" olabilirdi.
İSMAİL ÇELİK demiş ki:
Merter adını taşıyanda Merter Belpa olabilir

Fakat burada kendisininde hatası var. Belpa zaten "Merter" olmalı dediğimiz Zeytinburnu istasyonun yanındaki şimdiki Tekzen.

Şuan ismi "Merter" olan istasyon ise "Tınaztepe" veya "Tozkoparan" olabilirdi.


turgutakbaş
14 yıl önce - Çrş 12 Mar 2008, 23:52

kabataş-zeytinburnu hattunda gülhanı istasyonu bence gereksiz ... orada inen binen yok gibi birşey ... turistik amaçlı yapıldı derseniz insanlar sultanahmet durağında inmeyi tercih ediyorlar ...

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 12 Mar 2008, 23:59

Yıldız Teknik Üniversitesi'nde 2007 Eylül'ünde düzenlenen ulaştırma kongresinde İTÜ'den mimar doçent dr bir hanımefendi (ismini hatırlayamıyorum) bir tebliğ sunmuştu. Aksaray istasyonunda yolcu davranışını simüle etmişlerdi ve araştırma bulgularına göre Aksaray istasyonunun giriş - çıkış kapasitesi hafif metro hattının kapasitesinde işletilmesine izin vermiyordu.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 13 Mar 2008, 10:21

Kabataş-Zeytinburnu istasyonunda Merkezefendi istasyonu bence gereksiz,Seyyitnizam çok yakın hatta biraz daha ışıklara doğru yaklaştıralabilir.Ayrıca tamam Merkez Efendi Mahallesi orası ama Merkez Efendi Türbesine ve camizine gidecek kimseleri yanıltıyor.Oraya en yakın istasyon Topkapı.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM