Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27
 | BEŞİKTAŞ 'BARBAROS HAYREDDİN' İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Barbaros Hayreddin İskelesi: Eskiden yük iskelesi olarak kullanılan bu alandan, özel girişimcilerin tekneleriyle Üsküdar’a geçilirdi. Beşiktaş İskelesi’nin yükünü hafifletmek amacıyla 1981’de, denize çakılan çelik boruların üzerinde oluşturulan 510 m²lik bir alana inşa edildi. Uzun yıllar; "Beşiktaş-Kadıköy" vapur seferleri buradan yapıldı. Beton platform iskelenin, can ve mal emniyeti açısından riskli bulunması üzerine İDO A.Ş. tarafından yenileme çalışmaları başlatıldı. 2005 yılında esaslı bir onarımdan geçen ve görünümü yenilenen iskele; 8 Ekim 2005'de tekrardan hizmete girdi. İDO, Beşiktaş'taki Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi'ni 400 bin YTL harcayarak restore etti. Önündeki su derinliği; 7.6 metredir. Köprü’ye 1.7 deniz mili mesafededir.
| BARBAROS HAYREDDİN İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Kaptan-ı Derya "Barbaros Hayreddin Paşa"nın ölmeden evvel Beşiktaş'ta kendi için Mimar Sinan'a yaptırdığı türbenin bulunduğu mıntıkanın adıdır. Donanma sefere çıkmadan önce, Beşiktaş-Üsküdar arasında Barbaros önlerinde toplanır, burada yapılan törenle yola koyulurdu.
| BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Sina - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 | Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 | Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V03 | BEŞİKTAŞ-KADIKÖY | 25 dk. | 28 + 28 | 30 dk. | 30 dk. | - | Direkt | Vapur | 1 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27
 | BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELE |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Beşiktaş 'Eski' İskele: Eski yıllarda, Boğaziçi’nin Rumeli kıyısındaki ilk büyük iskelesi olması nedeniyle uzun yıllar büyük önem taşıdı. Bina 1913'de yapılmış olup, mimarı Ali Talât Bey’dir. İki yanında bir çift kulesi olan iki katlı yığma kârgir bina, günümüze kadar birçok defalar onarımdan geçti. 1941 yılında zemin kat bekleme salonundaki sivri kemerli revaklı kısmı, 1970'de iki yanındaki kulelerin üzerindeki kubbeler kaldırılarak, yerleri kırma çatı ile kaplandı ve 1979 yılında da üst katı kısmen camlı bölmelerle kapatıldı. Son olarak 1987'de kapsamlı bir tadilâttan geçirildi. Yolcu giriş alanı genişletilerek, salona turnikeler yerleştirildi. Ortadaki dörköşe sütunlara, birbirinin eşi iki adet çini pano monte edildi. İskele önünün derinliği; 5.7 metredir. Köprü’ye 1.78 deniz mili mesafededir.
| BEŞİKTAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Barbaros'un gemilerinin bağlandığı, sahildeki 5 adet taş direğe; "Beştaş" denilirdi.
- İçinde, Hz. İsa'nın "taş beşiği"nin bulunduğu rivayet edilen bir kiliseden dolayı, semt "Taş Beşik (Kune Petro)" olarak anılmaya başlandı. Sonradan kelimelerin yerleri değiştirilerek günümüzde kullanılan biçimini aldı.
| BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Sina - 21/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V04 | BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR | 10 dk. | 56 + 56 | 15 dk. | 20 dk. | 30 dk. | Direkt | Vapur | 0.75 YTL. | V11 M14 | BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ | 15 dk. | 9 + 9 | 15 dk. | - | - | Direkt | Vapur Motor | 1.25 YTL. | V15 | BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ | 15 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V11 | BEŞİKTAŞ-Ç.KÖY | 25 dk. | 4 + 4 | 40 dk. | - | - | Uğraklı | Vapur | 1.25 YTL. | M12 M13 | BEŞİKTAŞ-ÇUBUKLU | 55 dk. | 3 + 3 | 20 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | BEŞİKTAŞ-BEYKOZ | 65 dk. | 3 + 3 | 45 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI | 85 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | V15 | BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI | 75 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. |
 |
|
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|
| | | |