Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26

Construction KABATAŞ 'ESKİ' İSKELE Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Kabataş 'Eski' İskele: Kabataş'ta, yeni iskelenin hemen kuzeyindeki tek katlı ve ahşap iskeledir. 1950'li yıllara kadar ahşap ve derme-çatma bir yapı olup, önceleri kıyı doldurulmadığı için, bugünkü yerine göre bayağı bir içeride, küçük limanın yanıbaşında olan iskelenin önündeki rıhtım da henüz inşa edilmemişti. Mermer liman kitâbesinin ("Hadika") yanındaydı. İstanbul’da ilk araba vapurları seferlerinin başladığı yıllarda, Üsküdar bağlantısını sağlayan, oldukça önemli bir noktaydı (İlk araba vapurlarımız; "26-Suhulet" ve "27-Sahilbend" Kabataş-Üsküdar arasında çalışırlardı). Nisan 1988’de Üsküdar'a yapılan araba vapur seferleri kaldırıldı. 1 yıl kadar sadece yolcu taşındı. Günümüzde, Üsküdar-Kabataş arasındaki motorbot seferleri buradan yapılmaktadır. İskelenin önündeki derinlik; 8.7 metre olup, Köprü’ye 1.11 deniz mili mesafededir.
KABATAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Eskiden kıyıda bulunan "büyük bir taş kütlesi"ni Mustafa Necip Çelebi oydurarak iskele hâline getirtti. Civarındaki yerleşme de bu adla anılır oldu.

  2. Osmanlılar döneminde, Fatih'teki Etmeydanı Baruthanesi’nin bir kaza sonucu infilâk etmesiyle, buraya kadar fırlayan "kaba bir taş"ın, düştüğü semte adını verdiği rivayet edilir.
KABATAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Kabataş - Eski İskele - Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Kabataş - Eski İskele - Aydın SERT - 24/11/2004
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 24/11/2004
KABATAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M06 KABATAŞ-ÜSKÜDAR 10 dk. 14 + 14 30 dk. - - Direkt Motor 0.75 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27

Construction BEŞİKTAŞ 'BARBAROS HAYREDDİN' İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Barbaros Hayreddin İskelesi: Eskiden yük iskelesi olarak kullanılan bu alandan, özel girişimcilerin tekneleriyle Üsküdar’a geçilirdi. Beşiktaş İskelesi’nin yükünü hafifletmek amacıyla 1981’de, denize çakılan çelik boruların üzerinde oluşturulan 510 m²lik bir alana inşa edildi. Uzun yıllar; "Beşiktaş-Kadıköy" vapur seferleri buradan yapıldı. Beton platform iskelenin, can ve mal emniyeti açısından riskli bulunması üzerine İDO A.Ş. tarafından yenileme çalışmaları başlatıldı. 2005 yılında esaslı bir onarımdan geçen ve görünümü yenilenen iskele; 8 Ekim 2005'de tekrardan hizmete girdi. İDO, Beşiktaş'taki Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi'ni 400 bin YTL harcayarak restore etti. Önündeki su derinliği; 7.6 metredir. Köprü’ye 1.7 deniz mili mesafededir.
BARBAROS HAYREDDİN İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • Kaptan-ı Derya "Barbaros Hayreddin Paşa"nın ölmeden evvel Beşiktaş'ta kendi için Mimar Sinan'a yaptırdığı türbenin bulunduğu mıntıkanın adıdır. Donanma sefere çıkmadan önce, Beşiktaş-Üsküdar arasında Barbaros önlerinde toplanır, burada yapılan törenle yola koyulurdu.
BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Barbaros Hayreddin İskelesi - Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005
Barbaros Hayreddin İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Sina - 22/10/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aykut_a - 03/11/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Simon - 07/02/2006
Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 Fotoğraf (Photo by):   Sina - 22/10/2005 Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006
Barbaros Hayreddin İskelesi - Simon - 07/02/2006 Barbaros Hayreddin İskelesi - Faruk ÖNCAN - 20/09/2006
Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V03 BEŞİKTAŞ-KADIKÖY 25 dk. 28 + 28 30 dk. 30 dk. - Direkt Vapur 1 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27

Construction BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELE Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Beşiktaş 'Eski' İskele: Eski yıllarda, Boğaziçi’nin Rumeli kıyısındaki ilk büyük iskelesi olması nedeniyle uzun yıllar büyük önem taşıdı. Bina 1913'de yapılmış olup, mimarı Ali Talât Bey’dir. İki yanında bir çift kulesi olan iki katlı yığma kârgir bina, günümüze kadar birçok defalar onarımdan geçti. 1941 yılında zemin kat bekleme salonundaki sivri kemerli revaklı kısmı, 1970'de iki yanındaki kulelerin üzerindeki kubbeler kaldırılarak, yerleri kırma çatı ile kaplandı ve 1979 yılında da üst katı kısmen camlı bölmelerle kapatıldı. Son olarak 1987'de kapsamlı bir tadilâttan geçirildi. Yolcu giriş alanı genişletilerek, salona turnikeler yerleştirildi. Ortadaki dörköşe sütunlara, birbirinin eşi iki adet çini pano monte edildi. İskele önünün derinliği; 5.7 metredir. Köprü’ye 1.78 deniz mili mesafededir.
BEŞİKTAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Barbaros'un gemilerinin bağlandığı, sahildeki 5 adet taş direğe; "Beştaş" denilirdi.

  2. İçinde, Hz. İsa'nın "taş beşiği"nin bulunduğu rivayet edilen bir kiliseden dolayı, semt "Taş Beşik (Kune Petro)" olarak anılmaya başlandı. Sonradan kelimelerin yerleri değiştirilerek günümüzde kullanılan biçimini aldı.
BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aykut_a - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aydın SERT - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aydın SERT - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Sina - 21/10/2005
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by):    Sina - 21/10/2005
Beşiktaş 'Eski' İskele - Mustafa NOYAN - 15/01/2006 Beşiktaş 'Eski' İskele - Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V04 BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR 10 dk. 56 + 56 15 dk. 20 dk. 30 dk. Direkt Vapur 0.75 YTL.
V11 M14 BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ 15 dk. 9 + 9 15 dk. - - Direkt Vapur Motor 1.25 YTL.
V15 BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ 15 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur (Özel) 4 YTL.
V11 BEŞİKTAŞ-Ç.KÖY 25 dk. 4 + 4 40 dk. - - Uğraklı Vapur 1.25 YTL.
M12 M13 BEŞİKTAŞ-ÇUBUKLU 55 dk. 3 + 3 20 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 BEŞİKTAŞ-BEYKOZ 65 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M14 BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI 85 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
V15 BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI 75 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur (Özel) 4 YTL.




ANA SAYFA -> ULAŞIM