Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:24
 | EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Eminönü - 2 İskelesi: 1960'lı yıllarda balkon sistemiyle inşa edildi (Aynı tarihte, Eminönü Rıhtımı'nda yanyana 4 adet aynı tip iskele inşa edildi). 90'lı yıllara kadar Üsküdar hattının iskelesi iken, 1 ve 2 numaralı iskeleler yer değiştirdi ve bundan böyle; "Kadıköy" ve "Bostancı" vapur seferlerine hizmet vermeye başladı. Temmuz/2004'de tadilâttan geçirildi. İskele binası tek katlı ve betonarme olup, üzeri kırma çatıyla örtülüdür. Önündeki su derinliği; 7.5 metredir.
| EMİNÖNÜ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Osmanlılar devrinde, zabıta anlamına gelen; "Eminlik"ler, bu bölgede bulunurdu. Her eminlik; yağ, un vs... gibi maddeleri, ayrı ayrı kontrol ederdi. Bahçekapı'da; gümrük emini de vardı. Gümrük yatıracak olanlar, buradaki "Emin'in Önü"ne gelirlerdi. Bu söyleyiş, zamanla birleşerek, semtin adını oluşturmuştur.
- Burada, "Gümrük Emini"nin dışında, esir ticaretinde esirlere sahiplik belgesi veren, sarayca görevlendirilmiş; "Pencik Emini" ve ticarî gemilerinden sorumlu olan; "Deniz Emini" de bulunurdu.
| EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 07/12/2004 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 27/02/2005 | Fotoğraf (Photo by): Mahmut ERDAL - 08/01/2006 | EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V01 | EMİNÖNÜ-KADIKÖY | 20 dk. 25 dk. | 42 + 42 | 15 dk. | 20 dk. | - | Direkt/ Uğraklı | Vapur | 1 YTL. | V01 V05 | EMİNÖNÜ-H.PAŞA | 20 dk. | 11 + 0 | 20 dk. | - | - | Direkt | Vapur | 1 YTL. | V23 | EMİNÖNÜ BOSTANCI | 45 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:24
 | EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Eminönü - 3 İskelesi: 1960'lı yıllarda balkon sistemiyle inşa edildi (Aynı tarihte, Eminönü Rıhtımı'nda yanyana 4 adet aynı tip iskele inşa edildi). 2004 yılında tadilâttan geçirildi. İskele binası tek katlı ve betonarme olup, üzeri kırma çatıyla örtülüdür. Boğaziçi'ne kalkmakta olan normal ve özel tarifeli vapurlara günboyu hizmet verir. Önündeki su derinliği; 5.5 metredir.
| EMİNÖNÜ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Osmanlılar devrinde, zabıta anlamına gelen; "Eminlik"ler, bu bölgede bulunurdu. Her eminlik; yağ, un vs... gibi maddeleri, ayrı ayrı kontrol ederdi. Bahçekapı'da; gümrük emini de vardı. Gümrük yatıracak olanlar, buradaki "Emin'in Önü"ne gelirlerdi. Bu söyleyiş, zamanla birleşerek, semtin adını oluşturmuştur.
- Burada, "Gümrük Emini"nin dışında, esir ticaretinde esirlere sahiplik belgesi veren, sarayca görevlendirilmiş; "Pencik Emini" ve ticarî gemilerinden sorumlu olan; "Deniz Emini" de bulunurdu.
| EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 27/02/2005 | EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V11 M14 | EMİNÖNÜ-BEŞİKTAŞ | 15 dk. | 9 + 9 | 15 dk. | - | - | Direkt | Vapur Motor | 1.25 YTL. | V15 | EMİNÖNÜ-BEŞİKTAŞ | 15 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur Özel | 4 YTL. | V11 | EMİNÖNÜ-Ç.KÖY | 30 dk. | 4 + 4 | 40 dk. | - | - | Uğraklı | Vapur | 1.25 YTL. | M12 M13 | EMİNÖNÜ-ÇUBUKLU | 70 dk. | 3 + 3 | 20 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | EMİNÖNÜ-BEYKOZ | 80 dk. | 3 + 3 | 45 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | EMİNÖNÜ-A.KAVAĞI | 100dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | V15 | EMİNÖNÜ-A.KAVAĞI | 90 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur Özel | 4 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:25
 | SİRKECİ (ARABALI VAPUR) İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Sirkeci İskelesi: İstanbul'un Avrupa yakasındaki tek araba vapuru (feribot) iskelesi olup, yolcu vapuru çalışmaz. Günboyu hizmet vermektedir. Aralık 1981'de eski iskele yıktırıldı. Ekim 1982'de yeniden inşa edilerek hizmete sokuldu. İnşaat çalışmaları sırasında geçici olarak bu hatta yolcu vapurları çalıştırıldı. Daire formundaki yeni iskele betonarme dolgu sistemindedir. Önünde kapak atmak için 2 adet rampası bulunmaktadır. İskelenin önündeki derinlik; 5.5 metredir.
| SİRKECİ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- "Sirkeci" isminin kökeni hakkında sağlıklı bir veriye ulaşılamamıştır.
| SİRKECİ (ARABALI VAPUR) İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 14/12/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 14/12/2004 | SİRKECİ (A. VAPUR) İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | A31 | SİRKECİ-HAREM | 20 dk. | 30 + 30 | 30 dk. | 30 dk. | - | Direkt | A.Vapur | 1 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:25
 | SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Sirkeci (Adalar) İskelesi: Tekmil Adalar'a çalışan vapurların ilk kalkışlarını yaptıkları iskeledir. 1980 öncesinde Galata Köprüsü üzerindeki "5" ve "6" numaralı iskelelerden kalkan Ada vapurları, Galata Köprüsü'nün artık iyice yaşlanması ve sağa doğru meyletmeye başlaması üzerine, 1981'de Sarayburnu'na doğru yaptırılan bu yeni iskeleden kalkmaya başladılar. İskele betonarme dolgu sistemine göre inşa edilmiş olup, önünde bir duba bağlıdır. İskele binası da betonarme ve tek katlı olup, önündeki derinlik; 5.5 metredir.
| SİRKECİ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- "Sirkeci" isminin kökeni hakkında sağlıklı bir veriye ulaşılamamıştır.
| SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Kemal BEREKET - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 21/12/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 01/01/2006 | SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V21 | SİRKECİ-KINALI | 50 dk. | 9 + 9 | 50 dk. | 150dk. | 210dk. | Direkt/ Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-BURGAZ | 65 dk. | 9 + 9 | 50 dk. | 150dk. | 210dk. | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-HEYBELİ | 80 dk. | 9 + 9 | 50 dk. | 150dk. | 210dk. | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-BÜYÜKADA | 95 dk. | 9 + 9 | 50 dk. | 150dk. | 210dk. | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-SEDEF | 110dk. | 0 + 0 | - | - | - | Direkt | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-KADIKÖY | 20 dk. | 8 + 7 | 120dk. | 150dk. | 195dk. | Direkt | Vapur | 2 YTL. | V21 | SİRKECİ-KABATAŞ | 15 dk. | 2 + 1 | 75 dk. | - | - | Direkt | Vapur | 2 YTL. | V24 | SİRKECİ-YALOVA | 165dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. | V25 | SİRKECİ-ÇINARCIK | 140dk. | 0 + 0 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26
 | KARAKÖY İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Karaköy İskelesi: Şehirhatları vapurlarının çalışmaya başladığı yıllardan beri var olan Karaköy iskelesi, günümüze kadar farklı şekillerde gelmiştir. Yüzyılın başından beri kullanılan eski iskelenin yerine, Haliç Tersanesi'nde inşa edilen ve kalın zincirlerle hem Köprü'ye, hem de baş tarafından dibe oturtulan beton bloklara tesbit edilen yenisiyle 2 Ekim 1936 tarihinde değiştirildi. O yıllarda; "Avrupa'da bile emsaline nadir tesadüf olunan, her türlü konfor ve tekemmülâtı câmi, yepyeni ve modern bir deniz istasyonu" olarak lanse edilmişti. Alt katı vapurlara ayrılmıştı. Üst katında ise İdare'nin enspektörlük binaları bulunmaktaydı. Sol tarafı Haydarpaşa, sağ tarafı ise Kadıköy vapurlarının yanaşması için ayrılmıştı. Taşıyıcı dubalarının iyice eskimesi üzerine, 1958'de kullanıma kapatıldı ve bir süre sonra da çürüyen dubaları su alarak, iskele yan yattı. Vapurlar, geçici olarak Köprü üzerindeki Adalar iskelesinden kalkmaya başladılar. 18 Aralık 1958'de batık iskele Haliç Tersanesi'ne çekildi. Birkaç ay içinde alelacele yenisi yaptırıldı. Bu kez köprüye dik olarak değil, Karaköy Rıhtımı'na dik olarak (günümüzde kullanılan şekliyle), Kefeli Han'ın önüne sabitlendi. Bu yeni iskele de, 1 Mart 1966 günü, iki Sovyet tankerinin liman ağzında çarpışmaları sonucunda denize dökülen mazotun alev alması ile, yanına bağlamış olan "Kadıköy" vapuruyla birlikte yanarak hizmet dışı kaldı. Hızlı bir şekilde onarılarak 16 Mart 1966'da yeniden hizmete girdi. Yenilenen iskele, yüzer duba şeklinde çelik konstrüksiyondan inşa edilmişti. 8 Ekim 1984'de ise, bugün de kullanılmakta olan yenisi hizmete girdi. Eskisi ise Ocak 1986'da Harem'e bağlandı ve hizmet binası olarak kullanılmaya başlandı.
Günümüzde kullanılan iskele, 1984 İstinye Tersanesi yapımı olup, çelik konstrüksiyon tipindedir. 81 metre uzunluğunda ve 26.5 metre genişliğindedir. 9 sac duba üzerinde durmaktadır. Altı adet kalın zincirle rıhtıma bağlıdır. Aynı zamanda baş tarafından da 8 adet büyük çapa ile dibe demirlidir. Sekiz gişesi ve 12 turnikesi mevcuttur. İçeride gazete bayileri ile bir de sergi salonu vardır. Üst katı; Teknik Baş Enspektörlük, İskele ve Hareket Baş Enspektörlükleri bürolarına ayrılmıştır. İskele önündeki su derinliği; 6.5 metredir.
İskele, 21 Kasım 2008'i 22 Kasım 2008'e bağlayan Cuma gecesi şiddetli lodosun etkisiyle dubalarından birinin su alması ve dengesinin bozulması sonucu tamamıyla battı. | KARAKÖY İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Burada ikamet eden Yahudi halkı; "Karaim (Karay)" adlı Yahudi kolundan idi (Bu Yahudi kolu, Avrupalı Yahudi cemaatinin ismidir. Ancak, buradaki Bizans Yahudiler’i Orta Asya kökenli ve Türk idiler. VI. yy’da Kafkasyalılar ve Hazarlar’la kaynaşarak, onlarla birlikte Musevilik’i kabul etmişlerdir). Bu semte; "Karai Köy", "Karaim Köy" adı verilmişti. Sonradan "im" hecesi düşerek, günümüzde kullanılan şeklini almıştır.
- Cenevizliler Dönemi’nde kullanılan adı; "Kiarahori" idi.
| KARAKÖY İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 28/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 11/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Başdoğan - 31/01/2006 | KARAKÖY İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V05 | KARAKÖY-KADIKÖY | 20 dk. | 55 + 55 | 15 dk. | 20 dk. | 30 dk. | Direkt / Uğraklı | Vapur | 1 YTL. | V05 | KARAKÖY-H.PAŞA | 20 dk. | 48 + 22 | 15 dk. | 20 dk. | 30 dk. | Direkt | Vapur | 1 YTL. | M07 | KARAKÖY-EMİNÖNÜ | 5 dk. | 13 + 13 | 60 dk. | 60 dk. | - | Direkt | Motor | 1 YTL. | M07 | KARAKÖY-ÜSKÜDAR | 15 dk. | 13 + 13 | 60 dk. | 60 dk. | - | Direkt | Motor | 1 YTL. | M07 | KARAKÖY-EYÜB | 35 dk. | 13 + 13 | 60 dk. | 60 dk. | - | Uğraklı | Motor | 1 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26
 | KABATAŞ 'YENİ' İSKELE |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Kabataş 'Yeni' İskele: Günümüzde kullanılan yeni iskele 1989’da hizmete girdi. Denize spiral kaynaklı çelik borular çakılarak üzerine oturtulan iskeleye, aynı anda 3 şehirhatları vapuru aynı anda yanaşabilmektedir. Sadece yaz aylarında faaliyette olan iskeleden; Yalova, Çınarcık ve Adalar’a vapur seferleri yapılmaktadır. İskele önü derinliği; 8.7 metredir. Köprü’ye 1.11 deniz mili mesafededir.
| KABATAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Eskiden kıyıda bulunan "büyük bir taş kütlesi"ni Mustafa Necip Çelebi oydurarak iskele hâline getirtti. Civarındaki yerleşme de bu adla anılır oldu.
- Osmanlılar döneminde, Fatih'teki Etmeydanı Baruthanesi’nin bir kaza sonucu infilâk etmesiyle, buraya kadar fırlayan "kaba bir taş"ın, düştüğü semte adını verdiği rivayet edilir.
| KABATAŞ 'YENİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 24/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 | Fotoğraf (Photo by): Başdoğan - 31/01/2006 | KABATAŞ 'YENİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V24 | KABATAŞ-KINALI | 35 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur | 2 YTL. | V24 | KABATAŞ-BURGAZ | 50 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V24 | KABATAŞ-HEYBELİ | 65 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V24 | KABATAŞ-BÜYÜKADA | 80 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V24 | KABATAŞ-SİRKECİ | 15 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur | 2 YTL. | V24 | KABATAŞ-YALOVA | 150dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. | V25 | KABATAŞ-ÇINARCIK | 190dk. | 1 + 1 | (Cuma) | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26
 | KABATAŞ 'ESKİ' İSKELE |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Kabataş 'Eski' İskele: Kabataş'ta, yeni iskelenin hemen kuzeyindeki tek katlı ve ahşap iskeledir. 1950'li yıllara kadar ahşap ve derme-çatma bir yapı olup, önceleri kıyı doldurulmadığı için, bugünkü yerine göre bayağı bir içeride, küçük limanın yanıbaşında olan iskelenin önündeki rıhtım da henüz inşa edilmemişti. Mermer liman kitâbesinin ("Hadika") yanındaydı. İstanbul’da ilk araba vapurları seferlerinin başladığı yıllarda, Üsküdar bağlantısını sağlayan, oldukça önemli bir noktaydı (İlk araba vapurlarımız; "26-Suhulet" ve "27-Sahilbend" Kabataş-Üsküdar arasında çalışırlardı). Nisan 1988’de Üsküdar'a yapılan araba vapur seferleri kaldırıldı. 1 yıl kadar sadece yolcu taşındı. Günümüzde, Üsküdar-Kabataş arasındaki motorbot seferleri buradan yapılmaktadır. İskelenin önündeki derinlik; 8.7 metre olup, Köprü’ye 1.11 deniz mili mesafededir.
| KABATAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Eskiden kıyıda bulunan "büyük bir taş kütlesi"ni Mustafa Necip Çelebi oydurarak iskele hâline getirtti. Civarındaki yerleşme de bu adla anılır oldu.
- Osmanlılar döneminde, Fatih'teki Etmeydanı Baruthanesi’nin bir kaza sonucu infilâk etmesiyle, buraya kadar fırlayan "kaba bir taş"ın, düştüğü semte adını verdiği rivayet edilir.
| KABATAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 24/11/2004 | KABATAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M06 | KABATAŞ-ÜSKÜDAR | 10 dk. | 14 + 14 | 30 dk. | - | - | Direkt | Motor | 0.75 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27
 | BEŞİKTAŞ 'BARBAROS HAYREDDİN' İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Barbaros Hayreddin İskelesi: Eskiden yük iskelesi olarak kullanılan bu alandan, özel girişimcilerin tekneleriyle Üsküdar’a geçilirdi. Beşiktaş İskelesi’nin yükünü hafifletmek amacıyla 1981’de, denize çakılan çelik boruların üzerinde oluşturulan 510 m²lik bir alana inşa edildi. Uzun yıllar; "Beşiktaş-Kadıköy" vapur seferleri buradan yapıldı. Beton platform iskelenin, can ve mal emniyeti açısından riskli bulunması üzerine İDO A.Ş. tarafından yenileme çalışmaları başlatıldı. 2005 yılında esaslı bir onarımdan geçen ve görünümü yenilenen iskele; 8 Ekim 2005'de tekrardan hizmete girdi. İDO, Beşiktaş'taki Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi'ni 400 bin YTL harcayarak restore etti. Önündeki su derinliği; 7.6 metredir. Köprü’ye 1.7 deniz mili mesafededir.
| BARBAROS HAYREDDİN İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Kaptan-ı Derya "Barbaros Hayreddin Paşa"nın ölmeden evvel Beşiktaş'ta kendi için Mimar Sinan'a yaptırdığı türbenin bulunduğu mıntıkanın adıdır. Donanma sefere çıkmadan önce, Beşiktaş-Üsküdar arasında Barbaros önlerinde toplanır, burada yapılan törenle yola koyulurdu.
| BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Sina - 22/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 | Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 | Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V03 | BEŞİKTAŞ-KADIKÖY | 25 dk. | 28 + 28 | 30 dk. | 30 dk. | - | Direkt | Vapur | 1 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27
 | BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELE |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Beşiktaş 'Eski' İskele: Eski yıllarda, Boğaziçi’nin Rumeli kıyısındaki ilk büyük iskelesi olması nedeniyle uzun yıllar büyük önem taşıdı. Bina 1913'de yapılmış olup, mimarı Ali Talât Bey’dir. İki yanında bir çift kulesi olan iki katlı yığma kârgir bina, günümüze kadar birçok defalar onarımdan geçti. 1941 yılında zemin kat bekleme salonundaki sivri kemerli revaklı kısmı, 1970'de iki yanındaki kulelerin üzerindeki kubbeler kaldırılarak, yerleri kırma çatı ile kaplandı ve 1979 yılında da üst katı kısmen camlı bölmelerle kapatıldı. Son olarak 1987'de kapsamlı bir tadilâttan geçirildi. Yolcu giriş alanı genişletilerek, salona turnikeler yerleştirildi. Ortadaki dörköşe sütunlara, birbirinin eşi iki adet çini pano monte edildi. İskele önünün derinliği; 5.7 metredir. Köprü’ye 1.78 deniz mili mesafededir.
| BEŞİKTAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Barbaros'un gemilerinin bağlandığı, sahildeki 5 adet taş direğe; "Beştaş" denilirdi.
- İçinde, Hz. İsa'nın "taş beşiği"nin bulunduğu rivayet edilen bir kiliseden dolayı, semt "Taş Beşik (Kune Petro)" olarak anılmaya başlandı. Sonradan kelimelerin yerleri değiştirilerek günümüzde kullanılan biçimini aldı.
| BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Sina - 21/10/2005 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V04 | BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR | 10 dk. | 56 + 56 | 15 dk. | 20 dk. | 30 dk. | Direkt | Vapur | 0.75 YTL. | V11 M14 | BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ | 15 dk. | 9 + 9 | 15 dk. | - | - | Direkt | Vapur Motor | 1.25 YTL. | V15 | BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ | 15 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V11 | BEŞİKTAŞ-Ç.KÖY | 25 dk. | 4 + 4 | 40 dk. | - | - | Uğraklı | Vapur | 1.25 YTL. | M12 M13 | BEŞİKTAŞ-ÇUBUKLU | 55 dk. | 3 + 3 | 20 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | BEŞİKTAŞ-BEYKOZ | 65 dk. | 3 + 3 | 45 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI | 85 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | V15 | BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI | 75 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. |
 |
|
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | |