Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:23
V1-İÇ LİMAN İSKELELERİ - Rumeli


Construction EMİNÖNÜ - 1 İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Eminönü - 1 İskelesi: 1960'lı yıllarda balkon sistemiyle inşa edildi (Aynı tarihte, Eminönü Rıhtımı'nda yanyana 4 adet aynı tip iskele inşa edildi). 90'lı yıllara kadar Kadıköy hattının iskelesi iken, 1 ve 2 numaralı iskeleler yer değiştirdi ve bundan böyle; "Üsküdar" vapur seferlerine hizmet vermeye başladı. Temmuz/2005 tarihinde tadilâttan geçirildi. İskele binası tek katlı ve betonarme olup, üzeri kırma çatıyla örtülüdür. Önündeki su derinliği; 9.5 metredir.
EMİNÖNÜ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Osmanlılar devrinde, zabıta anlamına gelen; "Eminlik"ler, bu bölgede bulunurdu. Her eminlik; yağ, un vs... gibi maddeleri, ayrı ayrı kontrol ederdi. Bahçekapı'da; gümrük emini de vardı. Gümrük yatıracak olanlar, buradaki "Emin'in Önü"ne gelirlerdi. Bu söyleyiş, zamanla birleşerek, semtin adını oluşturmuştur.

  2. Burada, "Gümrük Emini"nin dışında, esir ticaretinde esirlere sahiplik belgesi veren, sarayca görevlendirilmiş; "Pencik Emini" ve ticarî gemilerinden sorumlu olan; "Deniz Emini" de bulunurdu.
EMİNÖNÜ - 1 İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Eminönü - 1 İskelesi - Mustafa NOYAN - 21/12/2004
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 21/12/2004
EMİNÖNÜ - 1 İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V02 EMİNÖNÜ-ÜSKÜDAR 15 dk. 53 + 54 15 dk. 20 dk. 30 dk. Direkt Vapur 1 YTL.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:24

Construction EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Eminönü - 2 İskelesi: 1960'lı yıllarda balkon sistemiyle inşa edildi (Aynı tarihte, Eminönü Rıhtımı'nda yanyana 4 adet aynı tip iskele inşa edildi). 90'lı yıllara kadar Üsküdar hattının iskelesi iken, 1 ve 2 numaralı iskeleler yer değiştirdi ve bundan böyle; "Kadıköy" ve "Bostancı" vapur seferlerine hizmet vermeye başladı. Temmuz/2004'de tadilâttan geçirildi. İskele binası tek katlı ve betonarme olup, üzeri kırma çatıyla örtülüdür. Önündeki su derinliği; 7.5 metredir.
EMİNÖNÜ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Osmanlılar devrinde, zabıta anlamına gelen; "Eminlik"ler, bu bölgede bulunurdu. Her eminlik; yağ, un vs... gibi maddeleri, ayrı ayrı kontrol ederdi. Bahçekapı'da; gümrük emini de vardı. Gümrük yatıracak olanlar, buradaki "Emin'in Önü"ne gelirlerdi. Bu söyleyiş, zamanla birleşerek, semtin adını oluşturmuştur.

  2. Burada, "Gümrük Emini"nin dışında, esir ticaretinde esirlere sahiplik belgesi veren, sarayca görevlendirilmiş; "Pencik Emini" ve ticarî gemilerinden sorumlu olan; "Deniz Emini" de bulunurdu.
EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Eminönü - 2 İskelesi - Aydın Sert - 02/07/2004 Eminönü - 2 İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 07/12/2004 Eminönü - 2 İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 27/02/2005 Eminönü - 2 İskelesi - Mahmut ERDAL - 08/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT  -  02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ -  07/12/2004 Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ -  27/02/2005 Fotoğraf (Photo by): Mahmut ERDAL -  08/01/2006
EMİNÖNÜ - 2 İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V01 EMİNÖNÜ-KADIKÖY 20 dk. 25 dk. 42 + 42 15 dk. 20 dk. - Direkt/ Uğraklı Vapur 1 YTL.
V01 V05 EMİNÖNÜ-H.PAŞA 20 dk. 11 + 0 20 dk. - - Direkt Vapur 1 YTL.
V23 EMİNÖNÜ BOSTANCI 45 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:24

Construction EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Eminönü - 3 İskelesi: 1960'lı yıllarda balkon sistemiyle inşa edildi (Aynı tarihte, Eminönü Rıhtımı'nda yanyana 4 adet aynı tip iskele inşa edildi). 2004 yılında tadilâttan geçirildi. İskele binası tek katlı ve betonarme olup, üzeri kırma çatıyla örtülüdür. Boğaziçi'ne kalkmakta olan normal ve özel tarifeli vapurlara günboyu hizmet verir. Önündeki su derinliği; 5.5 metredir.
EMİNÖNÜ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Osmanlılar devrinde, zabıta anlamına gelen; "Eminlik"ler, bu bölgede bulunurdu. Her eminlik; yağ, un vs... gibi maddeleri, ayrı ayrı kontrol ederdi. Bahçekapı'da; gümrük emini de vardı. Gümrük yatıracak olanlar, buradaki "Emin'in Önü"ne gelirlerdi. Bu söyleyiş, zamanla birleşerek, semtin adını oluşturmuştur.

  2. Burada, "Gümrük Emini"nin dışında, esir ticaretinde esirlere sahiplik belgesi veren, sarayca görevlendirilmiş; "Pencik Emini" ve ticarî gemilerinden sorumlu olan; "Deniz Emini" de bulunurdu.
EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Eminönü - 3 İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 27/02/2005
Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ -  27/02/2005
EMİNÖNÜ - 3 İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V11 M14 EMİNÖNÜ-BEŞİKTAŞ 15 dk. 9 + 9 15 dk. - - Direkt Vapur Motor 1.25 YTL.
V15 EMİNÖNÜ-BEŞİKTAŞ 15 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur Özel 4 YTL.
V11 EMİNÖNÜ-Ç.KÖY 30 dk. 4 + 4 40 dk. - - Uğraklı Vapur 1.25 YTL.
M12 M13 EMİNÖNÜ-ÇUBUKLU 70 dk. 3 + 3 20 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 EMİNÖNÜ-BEYKOZ 80 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M14 EMİNÖNÜ-A.KAVAĞI 100dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
V15 EMİNÖNÜ-A.KAVAĞI 90 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur Özel 4 YTL.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:25

Construction SİRKECİ (ARABALI VAPUR) İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Sirkeci İskelesi: İstanbul'un Avrupa yakasındaki tek araba vapuru (feribot) iskelesi olup, yolcu vapuru çalışmaz. Günboyu hizmet vermektedir. Aralık 1981'de eski iskele yıktırıldı. Ekim 1982'de yeniden inşa edilerek hizmete sokuldu. İnşaat çalışmaları sırasında geçici olarak bu hatta yolcu vapurları çalıştırıldı. Daire formundaki yeni iskele betonarme dolgu sistemindedir. Önünde kapak atmak için 2 adet rampası bulunmaktadır. İskelenin önündeki derinlik; 5.5 metredir.
SİRKECİ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • "Sirkeci" isminin kökeni hakkında sağlıklı bir veriye ulaşılamamıştır.
SİRKECİ (ARABALI VAPUR) İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Sirkeci (Arabalı Vapur) İskelesi - Mustafa NOYAN - 14/12/2004 Sirkeci (Arabalı Vapur) İskelesi - Mustafa NOYAN - 14/12/2004
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 14/12/2004 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 14/12/2004
SİRKECİ (A. VAPUR) İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
A31 SİRKECİ-HAREM 20 dk. 30 + 30 30 dk. 30 dk. - Direkt A.Vapur 1 YTL.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:25

Construction SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Sirkeci (Adalar) İskelesi: Tekmil Adalar'a çalışan vapurların ilk kalkışlarını yaptıkları iskeledir. 1980 öncesinde Galata Köprüsü üzerindeki "5" ve "6" numaralı iskelelerden kalkan Ada vapurları, Galata Köprüsü'nün artık iyice yaşlanması ve sağa doğru meyletmeye başlaması üzerine, 1981'de Sarayburnu'na doğru yaptırılan bu yeni iskeleden kalkmaya başladılar. İskele betonarme dolgu sistemine göre inşa edilmiş olup, önünde bir duba bağlıdır. İskele binası da betonarme ve tek katlı olup, önündeki derinlik; 5.5 metredir.
SİRKECİ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • "Sirkeci" isminin kökeni hakkında sağlıklı bir veriye ulaşılamamıştır.
SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Sirkeci (Adalar) İskelesi - Kemal BEREKET - 02/07/2004 Sirkeci (Adalar) İskelesi - Mustafa NOYAN - 21/12/2004 Sirkeci (Adalar) İskelesi - Mustafa NOYAN - 01/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Kemal BEREKET - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 21/12/2004 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 01/01/2006
SİRKECİ (ADALAR) İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V21 SİRKECİ-KINALI 50 dk. 9 + 9 50 dk. 150dk. 210dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-BURGAZ 65 dk. 9 + 9 50 dk. 150dk. 210dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-HEYBELİ 80 dk. 9 + 9 50 dk. 150dk. 210dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-BÜYÜKADA 95 dk. 9 + 9 50 dk. 150dk. 210dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-SEDEF 110dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-KADIKÖY 20 dk. 8 + 7 120dk. 150dk. 195dk. Direkt Vapur 2 YTL.
V21 SİRKECİ-KABATAŞ 15 dk. 2 + 1 75 dk. - - Direkt Vapur 2 YTL.
V24 SİRKECİ-YALOVA 165dk. 2 + 2 8saat - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.
V25 SİRKECİ-ÇINARCIK 140dk. 0 + 0 - - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26

Construction KARAKÖY İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Karaköy İskelesi: Şehirhatları vapurlarının çalışmaya başladığı yıllardan beri var olan Karaköy iskelesi, günümüze kadar farklı şekillerde gelmiştir. Yüzyılın başından beri kullanılan eski iskelenin yerine, Haliç Tersanesi'nde inşa edilen ve kalın zincirlerle hem Köprü'ye, hem de baş tarafından dibe oturtulan beton bloklara tesbit edilen yenisiyle 2 Ekim 1936 tarihinde değiştirildi. O yıllarda; "Avrupa'da bile emsaline nadir tesadüf olunan, her türlü konfor ve tekemmülâtı câmi, yepyeni ve modern bir deniz istasyonu" olarak lanse edilmişti. Alt katı vapurlara ayrılmıştı. Üst katında ise İdare'nin enspektörlük binaları bulunmaktaydı. Sol tarafı Haydarpaşa, sağ tarafı ise Kadıköy vapurlarının yanaşması için ayrılmıştı. Taşıyıcı dubalarının iyice eskimesi üzerine, 1958'de kullanıma kapatıldı ve bir süre sonra da çürüyen dubaları su alarak, iskele yan yattı. Vapurlar, geçici olarak Köprü üzerindeki Adalar iskelesinden kalkmaya başladılar. 18 Aralık 1958'de batık iskele Haliç Tersanesi'ne çekildi. Birkaç ay içinde alelacele yenisi yaptırıldı. Bu kez köprüye dik olarak değil, Karaköy Rıhtımı'na dik olarak (günümüzde kullanılan şekliyle), Kefeli Han'ın önüne sabitlendi. Bu yeni iskele de, 1 Mart 1966 günü, iki Sovyet tankerinin liman ağzında çarpışmaları sonucunda denize dökülen mazotun alev alması ile, yanına bağlamış olan "Kadıköy" vapuruyla birlikte yanarak hizmet dışı kaldı. Hızlı bir şekilde onarılarak 16 Mart 1966'da yeniden hizmete girdi. Yenilenen iskele, yüzer duba şeklinde çelik konstrüksiyondan inşa edilmişti. 8 Ekim 1984'de ise, bugün de kullanılmakta olan yenisi hizmete girdi. Eskisi ise Ocak 1986'da Harem'e bağlandı ve hizmet binası olarak kullanılmaya başlandı.

    Günümüzde kullanılan iskele, 1984 İstinye Tersanesi yapımı olup, çelik konstrüksiyon tipindedir. 81 metre uzunluğunda ve 26.5 metre genişliğindedir. 9 sac duba üzerinde durmaktadır. Altı adet kalın zincirle rıhtıma bağlıdır. Aynı zamanda baş tarafından da 8 adet büyük çapa ile dibe demirlidir. Sekiz gişesi ve 12 turnikesi mevcuttur. İçeride gazete bayileri ile bir de sergi salonu vardır. Üst katı; Teknik Baş Enspektörlük, İskele ve Hareket Baş Enspektörlükleri bürolarına ayrılmıştır. İskele önündeki su derinliği; 6.5 metredir.

    İskele, 21 Kasım 2008'i 22 Kasım 2008'e bağlayan Cuma gecesi şiddetli lodosun etkisiyle dubalarından birinin su alması ve dengesinin bozulması sonucu tamamıyla battı.
KARAKÖY İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Burada ikamet eden Yahudi halkı; "Karaim (Karay)" adlı Yahudi kolundan idi (Bu Yahudi kolu, Avrupalı Yahudi cemaatinin ismidir. Ancak, buradaki Bizans Yahudiler’i Orta Asya kökenli ve Türk idiler. VI. yy’da Kafkasyalılar ve Hazarlar’la kaynaşarak, onlarla birlikte Musevilik’i kabul etmişlerdir). Bu semte; "Karai Köy", "Karaim Köy" adı verilmişti. Sonradan "im" hecesi düşerek, günümüzde kullanılan şeklini almıştır.

  2. Cenevizliler Dönemi’nde kullanılan adı; "Kiarahori" idi.
KARAKÖY İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Karaköy İskelesi - Aykut_a - 02/07/2004 Karaköy İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004 Karaköy İskelesi - Mustafa NOYAN - 28/11/2004 Karaköy İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 28/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005
Karaköy İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005 Karaköy İskelesi - Mustafa NOYAN  - 11/01/2006 Karaköy İskelesi - Başdoğan - 31/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 06/10/2005 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 11/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Başdoğan - 31/01/2006
KARAKÖY İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V05 KARAKÖY-KADIKÖY 20 dk. 55 + 55 15 dk. 20 dk. 30 dk. Direkt / Uğraklı Vapur 1 YTL.
V05 KARAKÖY-H.PAŞA 20 dk. 48 + 22 15 dk. 20 dk. 30 dk. Direkt Vapur 1 YTL.
M07 KARAKÖY-EMİNÖNÜ 5 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Direkt Motor 1 YTL.
M07 KARAKÖY-ÜSKÜDAR 15 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Direkt Motor 1 YTL.
M07 KARAKÖY-EYÜB 35 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Uğraklı Motor 1 YTL.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26

Construction KABATAŞ 'YENİ' İSKELE Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Kabataş 'Yeni' İskele: Günümüzde kullanılan yeni iskele 1989’da hizmete girdi. Denize spiral kaynaklı çelik borular çakılarak üzerine oturtulan iskeleye, aynı anda 3 şehirhatları vapuru aynı anda yanaşabilmektedir. Sadece yaz aylarında faaliyette olan iskeleden; Yalova, Çınarcık ve Adalar’a vapur seferleri yapılmaktadır. İskele önü derinliği; 8.7 metredir. Köprü’ye 1.11 deniz mili mesafededir.
KABATAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Eskiden kıyıda bulunan "büyük bir taş kütlesi"ni Mustafa Necip Çelebi oydurarak iskele hâline getirtti. Civarındaki yerleşme de bu adla anılır oldu.

  2. Osmanlılar döneminde, Fatih'teki Etmeydanı Baruthanesi’nin bir kaza sonucu infilâk etmesiyle, buraya kadar fırlayan "kaba bir taş"ın, düştüğü semte adını verdiği rivayet edilir.
KABATAŞ 'YENİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Kabataş - Yeni İskele - Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Kabataş - Yeni İskele - Aydın SERT - 24/11/2004 Kabataş - Yeni İskele - Aykut_a - 03/11/2005 Kabataş Yeni İskele - Başdoğan - 31/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 24/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 Fotoğraf (Photo by): Başdoğan - 31/01/2006
KABATAŞ 'YENİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V24 KABATAŞ-KINALI 35 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur 2 YTL.
V24 KABATAŞ-BURGAZ 50 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V24 KABATAŞ-HEYBELİ 65 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V24 KABATAŞ-BÜYÜKADA 80 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V24 KABATAŞ-SİRKECİ 15 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur 2 YTL.
V24 KABATAŞ-YALOVA 150dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.
V25 KABATAŞ-ÇINARCIK 190dk. 1 + 1 (Cuma) - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:26

Construction KABATAŞ 'ESKİ' İSKELE Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Kabataş 'Eski' İskele: Kabataş'ta, yeni iskelenin hemen kuzeyindeki tek katlı ve ahşap iskeledir. 1950'li yıllara kadar ahşap ve derme-çatma bir yapı olup, önceleri kıyı doldurulmadığı için, bugünkü yerine göre bayağı bir içeride, küçük limanın yanıbaşında olan iskelenin önündeki rıhtım da henüz inşa edilmemişti. Mermer liman kitâbesinin ("Hadika") yanındaydı. İstanbul’da ilk araba vapurları seferlerinin başladığı yıllarda, Üsküdar bağlantısını sağlayan, oldukça önemli bir noktaydı (İlk araba vapurlarımız; "26-Suhulet" ve "27-Sahilbend" Kabataş-Üsküdar arasında çalışırlardı). Nisan 1988’de Üsküdar'a yapılan araba vapur seferleri kaldırıldı. 1 yıl kadar sadece yolcu taşındı. Günümüzde, Üsküdar-Kabataş arasındaki motorbot seferleri buradan yapılmaktadır. İskelenin önündeki derinlik; 8.7 metre olup, Köprü’ye 1.11 deniz mili mesafededir.
KABATAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Eskiden kıyıda bulunan "büyük bir taş kütlesi"ni Mustafa Necip Çelebi oydurarak iskele hâline getirtti. Civarındaki yerleşme de bu adla anılır oldu.

  2. Osmanlılar döneminde, Fatih'teki Etmeydanı Baruthanesi’nin bir kaza sonucu infilâk etmesiyle, buraya kadar fırlayan "kaba bir taş"ın, düştüğü semte adını verdiği rivayet edilir.
KABATAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Kabataş - Eski İskele - Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Kabataş - Eski İskele - Aydın SERT - 24/11/2004
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 24/11/2004
KABATAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M06 KABATAŞ-ÜSKÜDAR 10 dk. 14 + 14 30 dk. - - Direkt Motor 0.75 YTL.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27

Construction BEŞİKTAŞ 'BARBAROS HAYREDDİN' İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Barbaros Hayreddin İskelesi: Eskiden yük iskelesi olarak kullanılan bu alandan, özel girişimcilerin tekneleriyle Üsküdar’a geçilirdi. Beşiktaş İskelesi’nin yükünü hafifletmek amacıyla 1981’de, denize çakılan çelik boruların üzerinde oluşturulan 510 m²lik bir alana inşa edildi. Uzun yıllar; "Beşiktaş-Kadıköy" vapur seferleri buradan yapıldı. Beton platform iskelenin, can ve mal emniyeti açısından riskli bulunması üzerine İDO A.Ş. tarafından yenileme çalışmaları başlatıldı. 2005 yılında esaslı bir onarımdan geçen ve görünümü yenilenen iskele; 8 Ekim 2005'de tekrardan hizmete girdi. İDO, Beşiktaş'taki Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi'ni 400 bin YTL harcayarak restore etti. Önündeki su derinliği; 7.6 metredir. Köprü’ye 1.7 deniz mili mesafededir.
BARBAROS HAYREDDİN İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • Kaptan-ı Derya "Barbaros Hayreddin Paşa"nın ölmeden evvel Beşiktaş'ta kendi için Mimar Sinan'a yaptırdığı türbenin bulunduğu mıntıkanın adıdır. Donanma sefere çıkmadan önce, Beşiktaş-Üsküdar arasında Barbaros önlerinde toplanır, burada yapılan törenle yola koyulurdu.
BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Barbaros Hayreddin İskelesi - Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004 Barbaros Hayreddin İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 08/10/2005
Barbaros Hayreddin İskelesi - Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Sina - 22/10/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Aykut_a - 03/11/2005 Barbaros Hayreddin İskelesi - Simon - 07/02/2006
Fotoğraf (Photo by): Kemal SÖYLEMEZ - 07/10/2005 Fotoğraf (Photo by):   Sina - 22/10/2005 Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 03/11/2005 Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006
Barbaros Hayreddin İskelesi - Simon - 07/02/2006 Barbaros Hayreddin İskelesi - Faruk ÖNCAN - 20/09/2006
Fotoğraf (Photo by): Simon - 07/02/2006 Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
BARBAROS HAYREDDİN İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V03 BEŞİKTAŞ-KADIKÖY 25 dk. 28 + 28 30 dk. 30 dk. - Direkt Vapur 1 YTL.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 04:27

Construction BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELE Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Beşiktaş 'Eski' İskele: Eski yıllarda, Boğaziçi’nin Rumeli kıyısındaki ilk büyük iskelesi olması nedeniyle uzun yıllar büyük önem taşıdı. Bina 1913'de yapılmış olup, mimarı Ali Talât Bey’dir. İki yanında bir çift kulesi olan iki katlı yığma kârgir bina, günümüze kadar birçok defalar onarımdan geçti. 1941 yılında zemin kat bekleme salonundaki sivri kemerli revaklı kısmı, 1970'de iki yanındaki kulelerin üzerindeki kubbeler kaldırılarak, yerleri kırma çatı ile kaplandı ve 1979 yılında da üst katı kısmen camlı bölmelerle kapatıldı. Son olarak 1987'de kapsamlı bir tadilâttan geçirildi. Yolcu giriş alanı genişletilerek, salona turnikeler yerleştirildi. Ortadaki dörköşe sütunlara, birbirinin eşi iki adet çini pano monte edildi. İskele önünün derinliği; 5.7 metredir. Köprü’ye 1.78 deniz mili mesafededir.
BEŞİKTAŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Barbaros'un gemilerinin bağlandığı, sahildeki 5 adet taş direğe; "Beştaş" denilirdi.

  2. İçinde, Hz. İsa'nın "taş beşiği"nin bulunduğu rivayet edilen bir kiliseden dolayı, semt "Taş Beşik (Kune Petro)" olarak anılmaya başlandı. Sonradan kelimelerin yerleri değiştirilerek günümüzde kullanılan biçimini aldı.
BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELENİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aykut_a - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aydın SERT - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Aydın SERT - 02/07/2004 Beşiktaş 'Eski 'İskele - Sina - 21/10/2005
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by):    Sina - 21/10/2005
Beşiktaş 'Eski' İskele - Mustafa NOYAN - 15/01/2006 Beşiktaş 'Eski' İskele - Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005
BEŞİKTAŞ 'ESKİ' İSKELEDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V04 BEŞİKTAŞ-ÜSKÜDAR 10 dk. 56 + 56 15 dk. 20 dk. 30 dk. Direkt Vapur 0.75 YTL.
V11 M14 BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ 15 dk. 9 + 9 15 dk. - - Direkt Vapur Motor 1.25 YTL.
V15 BEŞİKTAŞ-EMİNÖNÜ 15 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur (Özel) 4 YTL.
V11 BEŞİKTAŞ-Ç.KÖY 25 dk. 4 + 4 40 dk. - - Uğraklı Vapur 1.25 YTL.
M12 M13 BEŞİKTAŞ-ÇUBUKLU 55 dk. 3 + 3 20 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 BEŞİKTAŞ-BEYKOZ 65 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M14 BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI 85 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
V15 BEŞİKTAŞ-A.KAVAĞI 75 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur (Özel) 4 YTL.




ANA SAYFA -> ULAŞIM