Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Aytac_yolas
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 23:00
[İST-C9.15] - Kartal - Sabiha Gökçen Havalimanı Hafif Metro Hattı



Kadıköy - Kartal hattının devamı olarak düşünülen proje.Böylece havalimanı ve Istanbul Park pistine rahatlıkla ulaşım olanağı sağlanacak.Aşağıdaki resmi istanbul-ulasim'dan ekledim, elinizde daha güzeli varsa koyarsanız iyi olur.



irfan x
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 23:39

Gerekli tab, ama harita pek aydınlatıcı değil...

Mahmuttan
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 00:18
Sabiha Gökçen


Evet harita pek aydınlatıcı değil, zaten bu konuda öncelikle Kadıköy - Kartal arasının bitiş tarihi konusunda önümüzü görmeliyiz, birde bu güzergah metro yapılacak denildi, peki E-5 altından mı gidecek yoksa minibüs yoluna yakınmı bu konuda da net bir bilgi edinemedik, açıkası İBB de bu konuda çok ketum bilgi edinme kanununu hatırlatmak lazım Sabiha Gökçen Havalimanına giden bir metro ya da lrt her ne ise en az bir hat muhakkak olmalı, bence Atatürk Havalimanın dan daha kolay ulaşılabilir görünse bile nüfus yoğunluğu merkezlere uzaklığı bir dezavantaj bu da ancak metro ile avantaja dönüştürülebilir.

Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 17:31
KARTAL-İSTANBULPARK METROSU


Koyu kırmızılar normalde ince çizgiydi.Belirgin olsun diye koyu renkle gösterdim.
 

(+)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 15 Oca 2006, 21:48

Anladığım kadarıyla; "Kartal-Sabiha Gökçen" bağlantısı, bir şekilde Anadolu yakasında bir noktada Banliyö treni hattıyla kesişiyor. Yani, Marmaray'ın güzergâhında bir yolcu alış-verişine imkân sağlayacak gibi. Bu taktirde, İstanbul'un 2 havaalanı da (2 raylı sistem değiştirerek), birbirine bağlanmış olacak. Gerçi, Marmaray'ın Avrupa yakasındaki yolu üzerinde "Atatürk Havaalanı" istasyonu yok ama, bunu da program dahiline almaları çok doğru olurdu. Yoksa Batı banliyösü, Yeşilköy yakınlarında havaalanını pas geçerek yoluna devam edecek (en yakın istasyon "Yeşilyurt" çünkü).

Akın KURTOĞLU



Mahmuttan
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 17:16
Entegrasyon


Elimdeki haritalara baktım ve yeni bir kaç harita daha buldum ama Sabiha Gökçen kısmını doğru düzgün gösteren bir haritaya bir türlü ulaşamadım, açıkçası elimdeki kaynakta da Kartal civarında bir yakınlaşma ya da entegrasyon görülmüyor, ama belli de olmaz çok sağlam bir kaynak resim değil, elimdeki çizimlerde bu hat Ümraniye ve Sultanbeyli üzerinden gelen LRT ile birleşiyor ama sanırım bu en son uygulanacak projelerden biri  olur(olmalı) ilk etapta Marmaray için 2010 deniliyor, yani en iyi ihtimal 4 yıl var bu 4 yıl içerisinde umalım ki Kadıköy - Kartal tamamlansın çünkü Marmaray büyük bir hareketlilik sağlayacak bu hareketliliği aynı şekilde dağıtamaz iseniz alın yine size karayolu trafik keşmekeşi...

Kemal Çevik
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 18:45
Hafifçe uzatsak


Alıntı:
Gerçi, Marmaray'ın Avrupa yakasındaki yolu üzerinde "Atatürk Havaalanı" istasyonu yok ama, bunu da program dahiline almaları çok doğru olurdu


Akın bey,

Hafif metroyu biraz daha batıya uzatıp Florya gibi Marmaray'ı kestirsek, ne dersiniz?

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 19:04

Alıntı:
Hafif metroyu biraz daha batıya uzatıp Florya gibi Marmaray'ı kestirsek, ne dersiniz?

Üstadım, zaten en mantıklı olanı da bu... Bir şekilde batıda birbirleriyle kesişmeleri lazım. Hiç değilse "Yenibosna-Havaalanı" şube hattını devam ettirerek, dediğiniz gibi "Florya" veya "Yeşilköy" civarlarında bir yerde Marmaray üzerinde sonlandırmalılar. Böylece Avrupa yaksının doğu tarafında Aksaray-yenikapı'da kesişen hatlar, bir kez de batıda bu civarlada biryerlerde kesişmeli. Böylece alternatif bir ring hattı da doğmuş olur (Zaten, benzer bir düşünce tâ Dalan zamanında vardı ama tek farkla: LRT'yi Banliyö hattıyla kesiştirmek ve banliyö hattında da LRT vagonları işletmek, böylece bir iç döngü sağlayabilme düşüncesi vardı. Dalan'ın siyasî ömrü vefa etmedi )

Akın KURTOĞLU


alimemo
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 22:47

Marmaray'ın Yeşilköy Havaalanından geçmediğine parmak basacaktım ki, bir baktım Akın Ağabey de bu konuda fikrini dile getirmiş. Ufak bir ekle LRT ve Marmaray birbirine havaalanında bağlanabilir.

Peki, Kadıköy-Kartal metro hattının metro, Sabiha Gökçen'e devam eden kısmın ise LRT olması ne kadar doğru? Aynı yönde devam etmek için aktarma yapılması saçma değil mi? Üstelik o 9.6 km'lik ek için ayrıca LRT aracı almak falan gerekecek. Devamını da metro yapsalar metro aracı Sabiha Gökçen'e devam edebilir. Gerçi metro için tünel kazmak (hele hele de mecbur değilsen) pahalı iş, onu kabul etmek lazım. Acaba metroyu Kartal'dan sonra yer üstüne çıkarmak olur mu? Tabii yüksek gerilimli metro raylarının yer yüzüne çıkması da ayrı bir tehlike.

Ne yapmalı?


Esat San
16 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 23:37

Şu an nerede olduğunu tam hatırlayamadığım bir kaç ülke nin sistemlerinde her iki enerji sisteminin bir arada kullanıldığı yerler var, burada öncelikle gerekli olan hat güvenliği yani hatta yüzey alanlarından herhangi bir canlının girmesine engel olunması bu sağlandıktan sonra sistemi kurmak çok büyük sorun değil, çünkü her iki sistem ile de çalışan araçlar mevcut, bu araçlarda hem alt kısımda 3.ray dan enerji alan plakalar hemde katener den enerji alan pantograf sistemleri mevcut, pantograf sistemleri makinist kontrolünde açılıp kapanabilmektedir, dolayısı ile sectionları ayarlanması ile araç üzerinde enerji yüklemesine sebep olmadan bir sistemden diğerine geçiş mümkün, halihazırda bu geçiş uygulaması zaten kullanılıyor iki trafo bölgesi arasında birinden diğerine geçişte çok hassas ayarlar ile kurulan katener hatları buna örnektir, burada da yeraltı sisteminde ilerleyen ve 3. raydan enerji alan araç hattın sonuna doğru aynı zamanda katener sistemli bir bölgeye geçer, bu bölgede makinistin pantograf açması ile birlikte katenere temas sağlanır, section sonuna gelindiğinde katener izolelerden ayrılarak enerji almaya başlar aynı bölgede 3. rayında sonlanması ile birlikte sistem işler, burada teknik anlamda sorun olabilecek konu makinistin pantograf açmayı ya da tam tersi yüzeyden yer altına geçişte kapatmayı unutması durumunda büyük sorunlar ile karşılaşılabilecek olunmasıdır, bunu önlemek için 3. ray ile birlikte pantografın sürekli açık kalmasını sağlayacak klavuz havai hat uygulaması olabilir ama bunuda yaptıktan sonra 3. ray a gerek kalmamakta, bilgim kadarı ile cevaplamaya çalıştım burdan sonra biraz karışacak iyisimi biraz araştırıp öyle geleyim

Saygılarımla



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM