Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Bakırköy-Beylikdüzü Raylı Sistem Projesi
« önceki   123 ... 111213 ... 155156157   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 12
ssahin
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 15:29

Nedense toplu taşıma projeleri Avcılar'a gelmeden sonlanıyor veya kısa vadede Avcılar'a gelmeyecek gibi görünüyor:
1. Bildiğim kadarıyla başlık konusu Bakırköy-İncirli-Beylikdüzü metrosu ilk etapta K. Çekmece'ye kadar ihale edilecek.
2. Metrobus projesi ilk etapta K.Çekmece-Cevizlibağ arasında uygulanacak.
3. Marmaray projesi K.Çekmece'den geçip gidiyor. Beylikdüzü metrosu tamamlanmadan Avcılar'a çok fazla faydası yok.
4. Aksaray-Havalimanı LRT'si Havalimanında sonlanıyor, bence Avcılar'a uzatılabilirdi.
Oysa Avcılar'da çok yoğun yerleşim var. Proje planlaması yapılırken Avcılar da düşünülmeli ve en az bir proje Avcılar'a uzatılmalı ama 10 yıl sonrası için değil en geç 2008 yılına kadar en azından ihalesi yapılmalı.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 16:59

Ben liseyi okurken ( 94-97 ) Havaalanı Metrosunun Avcılar'a kadar uzatılacağını çok defalar işitiyordum.Ama maalesef mümün olmadı.

SON 2 SENE HARİÇ İBB Metro konusunda havanda su dövüyordu.


Havaalanı kısmını 2002 sonunda ( 2003 başı da olabilir ) açmışlardı.


4 senedir bir milim bile uzatmadılar.Bence bahanesi olamaz......



Halbu ki en azından Havaalanın'dan K.Çekmece'ye kadar 2-3 km lik bir hat eklenerek gelirlerdi.


Geçen zamana yazık.


Kris Hazel
15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 20:50

Evet Havalimanı LRT yi pekalada uzatabilirlerdi. Bu metroyu yap işlet devret şeklinde yaptıramazlar mı?

tolginho

15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 03:56

Havaalanı hattının iki tane uzatılmama nedeni var bence:

    Metronun pistin altından geçecek olması
    Havaalanının ara durak haline gelecek olmasının getireceği etkiler

Tolga KAPROL[/list]


alabay

15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 14:28

Alıntı:
Metronun pistin altından geçecek olması
Havaalanının ara durak haline gelecek olmasının getireceği etkiler

Pistin altından tüneli sabit geçiremezler mi? Bence hesabı yapıldıktan sonra olur bir iş.
Ana durak konusu problem olmaz, oradan kalkan hat kalır, ilâveten ileriden gelen (ve ileriye giden) bir hat daha çalışır. Yani hat aynı olur da, varış noktaları ayrı olur. Meselâ. Hem de ilginç bir fikir akspres seferler koymak olurdu, ama bilmiyorum tren mesafeleri ile, ray makasları ile olur mu. Olmazsa olması için gerekli işlemler yapılabilir mi. Ama şimdilik bu metro zaten hâlen biraz üveyçocuk rolünde. Ben Osmanbey'den havaalanına gitmek için Aksaray otobüs durağından metro istasyonuna kadar semtin ortasından koca çantayı taşımakla ne ızdırablar çektim, anlatamam  

B. Alabay



vestaerhan
15 yıl önce - Pts 26 Mar 2007, 17:43

Ana durak olması bir endişe kaynağı ise çözüm olarak Otogar - Esenler örneğinde olduğu gibi hat Yenibosna'dan kuzey doğuya, Sefaköy istikametine yönlendirilerek çatallanabilirdi.

tolginho

15 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 06:14

Alıntı:
Pistin altından tüneli sabit geçiremezler mi? Bence hesabı yapıldıktan sonra olur bir iş.


Maliyeti fazla olabilir.

Tünel kazısı yapılan zeminde mukavemet düşeceği için genelde oturmalar gözlebilir. Hatırlayalım çok değil birkaç hafta önce metro kazısı nedeniyle boşaltılan binalar olmuştu İstanbul'da.

Pistte oluşacak birkaç santimlik çökme bile uçaklar için risk oluşturması sözkonusu.

Kaldı ki üzerinden tonlarca ağırlıkta uçakların geçtiği bir zeminde deformasyon daha çok olacaktır.

İkinci olarak da pistin altından geçecek bir tünel havaalanı için güvenlik zaafiyeti yaratabilir. Herhangi bir bombalı saldırı vs. olursa pist yine çalışmayacaktır.

Bence bu iki nedenden ötürü pistler altından tünel açılmasından kaçınılıyor olabilir.

Tolga KAPROL


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 09:51

Pistin altından metro geçmesini sağlayacak İNŞAat TEKNİĞİ mutlaka vardır.Teknik açıdan zor olsa da imkansız değildir.

Ama Havaalanı Metrosu yaplırken TAKSİCİ LOBİSİNİN ne denli ayak dirediğini ve engellemeye çalıştğını görmüştük.


Havaalanı-Sefaköy-Avcılar bağlantısını destekliyorum.


Ama Beylikdüzü Metrosunun e-5'in kuzeyinden geçmesine mani olmamalı.2'Sİ DE YAPILMALI.


alikurultay

15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 06:46

Pistin altından geçme konusunda fazla iyimser değilim. Bildiğim kadarıyla yer yüzeyinden çok da aşağıda değil hafif metro; yani Taksim istasyonuyla karşılaştırınca daha az çıkmak gerekiyor. Bu tabii önemli bir dezavantaj, üstteki toprak katmanının ince olması, muhtemelen yumuşak olması gibi faktörler devreye giriyor. Kazarken de yüzeyde çökme olma ihtimali artıyor haliyle.

Ayrıca, havalimanında pek çok teknik mesele ortaya çıkar ki, örneğin yakıt boruları falan bile geçiyor olabilir yer altında bir yerlerden. Etraflıca bilmiyorum tabii ama aklımıza dahi gelmeyen teknik sorunlar çıkartabilir bu tasarı.

Bir de tabii esas önemlisi, teoride yapılabilr gözükse de olası bir hatanı/kazanın maliyeti. Uzun pist daha yeni bakımdan çıkıyor; tekrar kapanma durumunda kalması Ataköy'de oturanları hayatlarından bezdirecektir.

Gerçi şu da var; uzun pist madem yeni yeni bakımdan çıkıyor, metro kazısını şimdi başlatalım ki yeni tamamlanmış bir işi bozma şansımız olsun, bu havalimanının İstanbul'da olduğunu herkes görsün  



Son olarak şunu ekleyeyim; bana sorsanız Marmaray da aşağı Yeşilköy'e sapmadan havalimanının altından geçsin derim ama çıkar bir bit yeniği, temkinli olalım yine de.


Burç
15 yıl önce - Prş 29 Mar 2007, 08:46

Aşağıda göreceğiniz üzere bu tünel ile yol en çok 1 km kısalır.
Bu da saatte 30 km ile bile gitsen 2 dakika fark eder.
Yani asıl yapılması gereken bu yolun tıkanmamasını sağlamak.






Yok illa tünel yapılmalı derseniz, ve illa pistin altından geçmemeli derseniz,
sadece 300 metre fark ile pistin altından geçmeyecek şekilde yapılabilir :






sayfa 12
« önceki   123 ... 111213 ... 155156157   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM