Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Bakırköy-Beylikdüzü Raylı Sistem Projesi
« önceki   123 ... 155156157   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
Ahmet Tan
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 20:15

e_mutlu çok doğru tesbitler..zira ben de Esenler -Bağcılar hafif metro başlığında senden 1 buçuk saat kadar önce Olimpiyat köyüne gidenlerin Bağcıları dolaşacaklarına  Toplu konutlardan geçerek direkt Havaalanı bağlantısı olması gerektiğini savunmuştum. http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=188124#188124
Bu fikri paylaştığına sevindim.


e_mutlu

16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 20:23

ben de senın yazını okudum.hatta sana teşekkur edıp alıntı yapçaktım senden ama sen benden önce davrandın sanırım  

Volkan
16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 22:23

istanbulun mevcut ve insat halinde olan rayli sistemler


(+)


Mahmuttan
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 00:59
Asıl Güzergah


Bu hattın illa ki Bakırköy' den başlatılması ısrarına anlam veremiyorum, çevrenin yoğun faydalanamadığı bir istasyonu merkez yapma çabası ve zaten var olan bir hatta paralel ikinci bir hat ile gereksiz bir kaç km metro yapmanın anlamı nedir?

Bence Yenibosna' dan başlamalı, eğer bu olmaz ise Havalimanın' dan ama bu durumda da Beylikdüzü güzergahına gidecekler Havalimanına kadar gitmez zorunda, ayrıca Yenibosna bir otobüs aktarma merkezi bu merkezin metro ile kombine edilmesi daha doğru, hat Yenibosna - Sefaköy - K.Çekmece - Avcılar - Beylikdüzü olmalı, Yenibosna aktarma merkezi - Sefaköy Işıklar - K.Çekmece Işıklar - K.Çekmece Sahil - Avcılar DenizKöşkler ya da Avcılar Meydan ve Beylikdüzü Tüyap da güzergah merkezleri olmalı, Havalimanı nı ikinci tercih bırakmamın sebebi güzergah üzerinde yoğun bir havalimanı yolcusu olduğuna inanmıyorum şu hali ile bile oldukça az yolcuya sahip, tabii yok kardeşim havalimanı yoğun olacak (bilet fiyatları düştü ya   ) ve buradan bir kaç hat olmalı denilirse mevcut istasyondan geçilecek bir pasaj ile hem Havalimanı - Sefaköy - K.Çekmece - Avcılar - Beylikdüzü güzergahı hem de Havalimanı - Sefaköy - İkitelli - Toplu Konutlar - BaşakŞehir güzergahı yapılabilir, havalimanından delme yapılarak (ileri gidilmesi mümkünmü bilemiyorum çünkü sanırım pistin altına denk geliyor) Yenikapı -Havalimanı - Yeşilköy - Florya bağlantısıda oluşturulabilir, Olimpiyat Köyü için özel bir hatta gerek olduğuna inanmıyorum bu hattan bir tali hat ile ring aracı çalıştırılabilir, bu durumda bizlerde gerçek anlamda bir havalimanı şehir metro bağlantısına (ki yetersiz) sahip olabiliriz.


e_mutlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 01:04

sevgili mahmut fikirlerin çok güzel ve ayrıntılı ama bu anlattıkların büyükşehir belediyesindeki kimsenin aklına gelmez inan bana...biraz mantıklı olsalardı zaten  mevcut hattı bu şekilde projelendirmezlerdi.neyse biz doğruyu sonun kadar savunmaya devam edelim ,belki bi gün biri sesimize kulak verir.  



Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 17:01
Beylikdüzü Güzergahı***Nedenler


İBB bu güzergahı tasarlarken özellikle E-5 ile paralel gitmesini istememiş.

İncirliden sonra E-5'in kuzeyinden başayarak Bahçelievler'in içinden( Yayla,Ünverdi,Kocasinan) Şirinevler'in içi,Yenibosna'nın içi( Kuyumcukent dahil ) ve Sefaköyün içi,Cennet Mahallesinin içi ve Küçükçekmece güzergahını izlemiş.

YANİ PROJE ŞEHRİN E-5 PARALELİNDE DEĞİLDE İÇ KISIMLARINI TOPLAMAYI AMAÇLAMIŞ.

BEN ALKIŞLIYORUM

***Ama Havaalanına kadar gelen LRT sistemi alttan tünelle Sefaköy'e entegre edilmelidir bu benim için ayrı bir konu.


OmerFaruk
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 17:36

Değerli Arkadaşlar;
İlk olarak İncirli'nin aktarma merkezi olmasına itirazları anlayamadığımı belirtmeliyim. İstanbul yeraltı demiryolu şebekesinin iki ana hattı olacağını hepimiz biliyoruz: Maslak-Yenikapı ve Bağcılar-Yenikapı. Diğer şebekelerle yeraltı demiryolunun esas birleştiği yer Yenikapı olacak. Fakat Rumeli'de Yenikapı istasyona yardımcı bir ikincil esas istasyon olmalı ve bunun yerinin Bakırköy yakınlarında tesis edilmesi gayet mantıklı. Yenibosna mevcut halde zaten bir otobüs-LRT aktarma merkezi ve oradaki kargaşa Yenibosna-Şirinevlerin bu yükü kaldıramadığının çok basit bir ispatı gibi. İncirli'de ise geniş arazi içinde her türlü imkânı barındıracak bir kompleks inşası mümkün. Sonra Bahçelievler'e kurulan istasyon yaşam alanlarının uzağında kaldığı için pek işlev görmüyor; Beylikdüzü hattı hem Yenibosna'nın hem Bahçelievlerin iç kesimlerinden geçecek, böylece E5'deki yığılmayı pekâlâ azaltacak ve mesela Şirinevler'de şimdi olduğu gibi, trenden inenlerin 2 km içerdeki evlerine gitmek için otobüs bekleme işkenceleri sona erecektir. İncirli istasyonu ilerde Beylikdüzü'ne, Otogar'a, Havaalanı'na, Bağcılar'a, Yenikapı'ya ve Bakırköy garı ve iskelesine gidecek trenlerin karşılaştığı bir merkez olacaktır. Bu durum gerek süre gerekse iktisat bakımından idealdir.


Ahmet Tan
16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 18:31

Ömer Faruk Bakırköy İncirli metro istasyonunun ilerde aktarma merkezi olması konusunda tamamen aynı fikirdeyim.
Bakırköy İncirli (LRT)  istasyonu şu andaki konu ile her iki metro hattını birleştirebileceği gibi üstüne kat çıkılarak Bakırköy Marmaray (tren) istasyonu ve İDO iskelesine gidecek olan  Havaray (Monorail) raylı sistemi için başlangıç istasyonu olarak tasarlanmaya çok uygun yapıda..
Bu sebeple Beylikdüzüne gidecek olan LRT sisteminin Bakırköy (incirli) merkezli düşünülmesi doğrudur.


Mahmuttan
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 17:35
Aktarma


İncirli Metro istasyonunun aktarma merkezi olarak kullanılması fikrine bende inadına karşıyım Neden?

1. Tarihini hatırlayamadığım ama İBB de muhakkak bulacağım UKOME kararı gereği, minibüslerin, midibüslerin ve Silivri yönü Otobüslerinin E-5 üzerinde Yenibosna' dan içeri sokulmayacağı kararı (Karar halen sadece minibüslere uygulanmıyor bunun sebebi de henüz etkin raylı sistemin kurulamamış olması)(Bu karar ilk önce Sur İçi Millet Cad.(Yeni adı ile Turgut Özal Bulvarı için alınmış ve Beyazıt' a kadar çıkan minibüsler bölgeden çıkarılmıştır.)),

2. Bakırköy Metro civarında ki (diğer toplu taşıma araçlarının buraya kadar girebileceği varsayılarak) yegane minibüs otobüs park alanına Bakırköy adliyesinin inşaa edilmiş olması, (pazarı kaldırırlarsa olabilir, başka  türlü bilemem),

3. Bakırköy istasyonunu kullanan yolcu yoğunluğunun zaten istasyon çıkışından meydana gitmek için bile aktarma yapıyor olması (Havaray projesi İstanbul Caddesinden sonra İDO ya kadar olan kısımda uygulama zorluğu nedeni ile askıda ya iptal sanırım),

4. Beylikdüzü yönünden gelerek Otobüs ile yoluna devam edecek yolcular için Bakırköy istasyonunun aktarmaya uzak olması Yenibosna bu yüzden bir avantaj,

5. Havaalanı yolcuları için daha az aktarma, Havaalanı yönü için dolu araca binme şansının düşmesi (Yenibosna' da yolcuların yüzde 90'ı iniyor şu anda),

Bunlar eksileri idi, görünen ya da tahmin edilebilen artıları da aşağıda;

1. Cumartesi pazarı kaldırılarak oluşturulabilecek bir otobüs aktarma alanına yakın olması,

2. Prestijli bir semtte bulunması (Sağolasınız Dalan ve Sözen)(Bu şakası)

3. Buradan hareket edecek metronun (projede olduğu gibi) Bahçelievlerin içine (Siyavuşapaşa) - Şirinevlerin içine (Çavuşpaşa) girecek bir hat oluşturulabilmesi (Bu en büyük artısı)

4. Eğer yapılacak olur ise İdo - İncirli Havaray ile deniz yoluna entegrasyonu olması,

Tabii bunlar bildiklerim ve gördüklerim daha çok artı ya da daha çok eksik oluşturmak bakış açısı ile mümkün, burada akli olan mantıklı ve alınmış kararlara uygun (destroy all minibüs ) hareket imkanı sağlayan kısa vadede işletmecilik anlamında karlı (yatırıma dönük karlılık) bir güzergah oluşturarak entegrasyon sağlamaktır.


Ahmet Tan
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 21:54

Mahmut üstadım,  karşı olduğunuz İncirli metro istasyonunun aslında ne kadar mantıklı bir aktarma istasyonu olduğu konusunda kendinize çok iyi cevap vermişiniz     Ben de size katkıda bulunayım:
1) Metrolar yapıldıktan sonra aktarma fonksiyonlarını şimdiki gibi otobüslere veya minibüslere göre düşünmeyeceğiz. (Beylikdüzü tarafından yolcular çoğunlukla metro ile gelecek)
2) Beylikdüzünden metro ile gelecek yolcular Yenibosna istasyonu dediğiniz E5 in deniz tarafındaki şimdiki LRT istasyonunda inmeyecek. Zira hat burdan geçmiyor. (Kendiniz de değinmişiniz).  Direkt olarak Beylikdüzünden İncirli istasyonuna gelinecek.
3) Yenikapı-Havalanı ve İncirli-Beylikdüzü hatlarını birleştirecek İncirli istasyonunun (güzergahlarda değişiklik yapılmadığı sürece) Marmaray ve İDO iskelesi ile ilişkilendirilmesi elzemdir. Bu da ancak Havaray hattı ile olur. Havaray olmuyorsa (elverişsizlik nedeniyle) bu güzergahda Metro hattı düşünülmelidir. Havaray hattının rafa kalkışının sebebi başka sanki        
4) Sudışında İstanbul batısının merkezinin Bakırköy oluşu  Dalan-Sözenden beri değil Makriköy zamanından beridir. Bu interlandın  merkezi kesinlikle Bakırköydür. Otobüs- Minibüs seferlerinden de bu anlaşılabilir. Saygılar.



En son Ahmet Tan tarafından Cmt 21 Oca 2006, 18:21 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
« önceki   123 ... 155156157   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM