Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul Bakırköy-Bahçelievler-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Raylı Sistem Projesi
123 ... 113114115   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:53
İstanbul Bakırköy-Bahçelievler-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Raylı Sistem Projesi


Üye arkadaşların isteği üzerine açılan bu başlık altında, son günlerde gündeme gelen ve güzergâhı başta olmak üzere birçok konuda bilinmeyenleri bünyesinde barındıran adıgeçen projeyle ilgili görsel ve dokümanter malzemeyi işleyebilirsiniz

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:11
BEYLİKDÜZÜ METRO GÜZERGAHI




(+)



Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:15
LRT OLARAK PLANLANIYOR.




e_mutlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 16:59

Akın abi açtığın başlık için teşekkurler....görüşlerimi paylaştığın için sevgili mehmet sana da teşekkur ederim  


e_mutlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 17:37
bana göre olması gereken sistem bu




(+)



e_mutlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 17:57

kırmızı yuvarlak içine aldığım bölge ,pek çok konut projesinin devam ettiği (soyak olympiakent ,avrupa konutları,toki,toplu konut4. etap....) anadolu yakasında ataşehir civarı kadar değerli bi yer ,üstelik olimpiyat parkına en yakın bölge.burası için düşünülen proje sefaköy-istoç havaray hattı(yapımı bu gidişle  bence 2020 yı bulur.)sınırlı bir kapasitesi olan bu projeyle tüm yolcu yükü sefaköy aktarma istasyonuna binecek.burası için kesinlikle sağlıklı bir metro ağı kurulmalı.havalimanından başlıyacak hat sefaköy-halkalı-toplu konutlar- olimpıyat stadı güzergahını takip ederek  bahçeşehire uzanmalı.kırmızı çizgiyle bu hattı tarif ediyorum.

mavi ile çizdiğim yapılması düşünülen bakırkoy-b.evler-k.çekmece-avcılar-b.düzü metro güzergahı.bu hattın sefaköy- b.evler kısmı bana göre bir işlevi olmayan kısım.ayrıca şirinevlere uğramaması da büyük bir kayıp.o kısım iptal edılıp ,mevcut havaalınana uzanan (sarı ile çizilmiş kısım) hat sefaköye uzatılmalı (yeşil  çizgiyle çizdim).bu şekılde yapılmazsa ,beylikdüzü-avcılar civarından gelenler havalımanında direk ulaşamıcak yada tam tersi havalimanından bu civara gitmek isteyenler,mevcut hattı kullanarak once incirliye gidecek ordan tekrar ,beylikdüzü hattına binecek.bu işkenceye dayanabilirse tabi

çizdiğim o küçüçük yeşil çizgi aynı zamanda havalimanının olimpiyat parkına entegrasyonu sağlıyacak ,mevcut projeler ile havalimanından olimpiyat parkına ulaşım tam bir keşmekeş.havalimanında inip olmpiyat parkına gidecek olanlar neden bağcıları dolaşıyo ilginç doğrusu.


En son e_mutlu tarafından Prş 12 Oca 2006, 18:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mahmuttan
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 17:58
Sefaköy


Not: Sn. Mutlu ile aynı anda yazmışız bazı sözler çakışıyor sanırım ama ortak konularda aynı fikirde olduğumuza eminim bu mesajı önceki iki mesajın arasında gibi okursanız daha sağlıklı olur.

Bu haritalar üzerinde bence de Sefaköy önemli bir nokta, Sn. Mutlu Sefaköy üzerinden sanırım Bahçeşehir' e doğru bir güzergah çizmiş ben böyle bir çıkarımda bulundum, ama sanırım İBB buradan Sefaköy - İkitelli - İstoç Havaray düşünüyor son açıklamalar bu yönde, bence gerçekçi bir çözüm değil, çözüm illa olacaksa metro olmalı bu hatta.

Bakırköy - Bahçelievler - Beylikdüzü ise bence olması gereken ve öncelik verilmesi gereken bir proje çünkü burada biz hala yok günde kaç metre kazılıyor yok yüzde kaç eğim tartışıyoruz, ama gerçekçi bakarsak her iki konuda da inşaat süresi açısından en avantajlısı olacaktır, sadece K.Çekmece den sonra toprağın büyük bölümü Heyelan bölgesi diye biliyorum bu bir dezavantaj, ayrıca Akın hocam öğrendiğim kadarı ile raylı sistemlerde maksimum eğim %6 olabiliyor, bunun dışındaki eğimlerde daha önce başka bir arkadaşın bahsettiği dişli sistemler ya da lokomotif ekleme ile çözülüyor ki metro araçları tamamı çekici araçlardır, herbiri enerjisini katenerden alır ve bojilere aktararak hareket sağlar, bu konu ile ilgili bir kaç makale bulmaya çalışıyorum.

Konuyu yine dağıttım, dediğim gibi bence inşaat süresi çok kısa olabilecek ve hizmete açılışı ile de birim maliyetini yolcu potansiyeli ile çok çabuk karşılayabilecek bir güzergah, yanlız bu konuda bir kafa karışıklığı var Sn. Topbaş Funiküler açılışında burada bir metrobus (saçmabus) güzergahı oluşturacaklarını söyledi, bunu araştırmalıyız.


Mahmuttan
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 18:06

e_mutlu çok doğru tespitler, havaalanı kısmını gözden kaçırdığımız için kusura bakma, bencede bu hat Bakırköyden değil- arazi olarak müsait olan Yenibosna' dan ya da yine senin önerinde olduğu gibi Havaalanında olmalı idi, bu şekilde hem havaalanı istasyonu daha verimli kullanılabilir hem de insanlar gereksiz aktarmalar yapmak zorunda kalmaz.

e_mutlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 18:25

tespitlerim kendi yorumlarım ama sanırım böyle olması gerekiyor.ya ben yanlış düşünüyorum yada büyükşehir belediyesi bizim bilmediğimiz bi şeyleri biliyo ki bu şekilde projelendirme yapıyor.yıllardır herkes havalimanındaki hattın uzamasını bekledi hatta sefaköy civarındaki yol yapım çalışmasını tramvay çalışması diye yorumlayan pek çok kişi oldu  

Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 18:55
HAVAALANININ ALTINDAN TÜNEL


TÜNELİN BİR UCU SEFAKÖY'E....

DİĞER ALTERNATİF İSE SAHİLDEN YEŞİLKÖY YADA FLORYA  TCDD'YE ENTEGRASYON

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=7981&a ...p;start=80


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM