Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Hattı Projesi
123 ... 142143144   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 11:19
İstanbul Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Hattı Projesi



KABATAŞ-BEŞİKTAŞ-ALİBEYKÖY-MAHMUTBEY METRO HATTI PROJESİ



"Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey" arasını bağlayacak bir proje bu. Anadolu yakasından vapurla Beşiktaşa gelip Şişli'ye gitmek isteyen yolcuları 5 dak.da ulaştıracak bir sistem bu.

Ayrıca güzergahında Çağlayan, Kağıthane ve Haliçin Kuzeyi (Sadabad) gibi metrodan mahrum olan bölgeleri büyük mekezlere ulaştıracak bir proje bu.

Güzergahta birde Gaziosmanpaşa var ki nufusu 1 milyona yakın bir ilçe burası.

Sadece Otogar'a hizmet vermeyecek bir proje.İstanbulun büyük ilçelerini
(BEŞİKTAŞ,ŞİŞLİ,KAĞITHANE,G.O.P,ESENLER devamında Bağcılar) birbirine bağlıyor.

 

(+)


BÜTÜN BU İLÇELER BU ŞEKİLDE TAKSİM'E ENTEGRE EDİLİYOR. Tabi Kabataş'a da.


 

(+)


BEŞİKTAŞ'TAN HAVAALANI'NA,ATAKÖY'E,İNCİRLİ'YE,MERTER'E RAYLI SİSTEMLE GİDİLEBİLEK BU PROJEYLE.
 

(+)



Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:29
KAYNAK


İBB'nin Yap-İşlet-Devret Modeli ile yaptırmayı düşündüğü projenin ayrıntıları.

 


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:39

Haritalardan anladığım kadarıyla bu hat, tam  olarak Beşiktaş Meydanı'ndan değil de, Çırağan civarından başlıyor ve kuzeybatıya doğru, ortalama 45 derecelik bir açıyla ilerleyerek Yıldız'ı geçip, Mecidiyeköy-Şişli'ye ulaşıyor ve oradan da Otogar istikametine doğru yoluna devam ediyor. Bu açı, eğimi mümkün mertebe normalize etmek amacıyla mı düşünülmüş, yoksa Mehmet Kasım senin tahmini güzergâhın mı?

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:50
İBB kaynaklarından esinlenerek tahmini güzergah


Şu an ihale aşamasında olan bu sistemin teknik ve güzergah ile ilgili bilgilerimiz sınırlı.Ama Mecidiyeköy'den direk Beşiktaş'a inecek (Fulyadan olabilir belki). Çırağana çıkacağını zannetmiyorum. Çünkü Beşiktaş meydanı tamamen revize edilerek yeraltına alınıyor ve bir kaç metro hattının kesiştiği bir nokta oluyor. Entgrasyon yani. Bundan dolayı Beşiktaşa değil de Çırağana inmesi etkinliğini azaltır.

Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 16:24

Alıntı:
Çünkü Beşiktaş meydanı tamamen revize edilerek yeraltına alınıyor ve bir kaç metro hattının kesiştiği bir nokta oluyor.

  • "Güngören-Zeytinburnu-Eminönü-Beşiktaş" Cadde Tramvayı,
  • "(4. Levend)-Zincirlikuyu-Beşiktaş" Raylı Sistemi,
  • "Otogar-Şişli-Beşiktaş" Raylı sistemi,
bu üç raylı sistemin kesişim (hatta başlangıç istasyonu) olacak "Beşiktaş".

Meydan yeraltı projesinin de gündemde olduğu biliniyor. Pekiyi, Beşiktaş, bu kadar yükü kaldırabilecek mi? Buraya toplanan yolcuları, aynı hızla dağıtabilecek bir deniz ulaşım ağı oturtulabilinecek mi?

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 16:50
DENİZYOLLARI ENTEGRASYONU


Avrupa yakasından Anadoluya geçiş Merkezleri :

*BEŞİKTAŞ : Zincirlikuyu'dan ve Şişli'den metroyla  gelenler

*KABATAŞ : Taksim'den fünikülerle gelenler

*KARAKÖY : Beyoğlu ve İstiklal'den  Tünelle gelenler

*EMİNÖNÜ ve SİRKECİ : Cadde Tramvayı ile gelenler

*YENİKAPI : LRT ile Aksaray Metrosunan gelenler.

Yani herkes Beşiktaşa gelmek zorunda değil.Alternaifleri çok olacak.Mesela Otogardan gelenler direk Yenikapıya oradan Marmaraya.Yani şehrin sadece kuzeyi Beşiktaşı kullanıyor.


 

(+)


kutlay34
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 17:42

Bazı otobüs hatları kaldıralacak o zaman proje hayata gaçtiğinde... Mesela ilk aklıma gelen hatlar 28o, 30a, 30m... Bunlar sadece tahminimdir...

irfan x
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 23:54

Allahtan bu proje hayata geçmeyecek. Beşiktaş hattı Levent'e gidecek. Zaten Otogar, Aksaray ve Kabataş tramvayı ile zaten Beşiktaş'a bağlanıyor, fazlasına gerek yok.

Mehmet Kasım
8 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 17:23
PROJE İPTAL Mİ YANİ


İrfan yine karşı karşıyayız Projenin hayata geçmeyeceği ile ilgili bir bilgin varmı?Hangi kaynaktan edindin bu bilgiyi?

İptal olursa Çağlayan,Kağıthane,Sadabad ve Gaziosmanpaşa gibi şehrin kuzeyi metrodan mahrum kalacak.İETT'ye devam yani.

Ama www.istanbul-ulasim.gov.tr'de bilgi hala mevcut.

 


OmerFaruk
8 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 18:08

Beşiktaş-Levent hattı ile Beşiktaş-Şişli-Otogar hattı farklı güzergah takip edecekler. Otogar hattı elimdeki yeni haritaya göre http://www.ibb.gov.tr/IBB/Images/Flash/bilgihizme ...fik/38.jpg Şişli'den değil de Osmanbey'den Nişantaşı Maçka tarikiyle Beşiktaş'a varıyor. Beşiktaş-Şişli vazgeçilemez bir hat olmasına rağmen Şişli-Otogar süre bakımından pek karlı olmayacak gibi, ama Mehmet Kasım'ın da dediği gibi "Çağlayan,Kağıthane,Sadabad ve Gaziosmanpaşa gibi şehrin kuzeyi metrodan mahrum" kalmamalı.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM