İstanbul Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Hattı Projesi
KABATAŞ-BEŞİKTAŞ-ALİBEYKÖY-MAHMUTBEY METRO HATTI PROJESİ
"Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey" arasını bağlayacak bir proje bu. Anadolu yakasından vapurla Beşiktaşa gelip Şişli'ye gitmek isteyen yolcuları 5 dak.da ulaştıracak bir sistem bu.
Ayrıca güzergahında Çağlayan, Kağıthane ve Haliçin Kuzeyi (Sadabad) gibi metrodan mahrum olan bölgeleri büyük mekezlere ulaştıracak bir proje bu.
Güzergahta birde Gaziosmanpaşa var ki nufusu 1 milyona yakın bir ilçe burası.
Sadece Otogar'a hizmet vermeyecek bir proje.İstanbulun büyük ilçelerini
(BEŞİKTAŞ,ŞİŞLİ,KAĞITHANE,G.O.P,ESENLER devamında Bağcılar) birbirine bağlıyor.
Haritalardan anladığım kadarıyla bu hat, tam olarak Beşiktaş Meydanı'ndan değil de, Çırağan civarından başlıyor ve kuzeybatıya doğru, ortalama 45 derecelik bir açıyla ilerleyerek Yıldız'ı geçip, Mecidiyeköy-Şişli'ye ulaşıyor ve oradan da Otogar istikametine doğru yoluna devam ediyor. Bu açı, eğimi mümkün mertebe normalize etmek amacıyla mı düşünülmüş, yoksa Mehmet Kasım senin tahmini güzergâhın mı?
Şu an ihale aşamasında olan bu sistemin teknik ve güzergah ile ilgili bilgilerimiz sınırlı.Ama Mecidiyeköy'den direk Beşiktaş'a inecek (Fulyadan olabilir belki). Çırağana çıkacağını zannetmiyorum. Çünkü Beşiktaş meydanı tamamen revize edilerek yeraltına alınıyor ve bir kaç metro hattının kesiştiği bir nokta oluyor. Entgrasyon yani. Bundan dolayı Beşiktaşa değil de Çırağana inmesi etkinliğini azaltır.
bu üç raylı sistemin kesişim (hatta başlangıç istasyonu) olacak "Beşiktaş".
Meydan yeraltı projesinin de gündemde olduğu biliniyor. Pekiyi, Beşiktaş, bu kadar yükü kaldırabilecek mi? Buraya toplanan yolcuları, aynı hızla dağıtabilecek bir deniz ulaşım ağı oturtulabilinecek mi?
*BEŞİKTAŞ : Zincirlikuyu'dan ve Şişli'den metroyla gelenler
*KABATAŞ : Taksim'den fünikülerle gelenler
*KARAKÖY : Beyoğlu ve İstiklal'den Tünelle gelenler
*EMİNÖNÜ ve SİRKECİ : Cadde Tramvayı ile gelenler
*YENİKAPI : LRT ile Aksaray Metrosunan gelenler.
Yani herkes Beşiktaşa gelmek zorunda değil.Alternaifleri çok olacak.Mesela Otogardan gelenler direk Yenikapıya oradan Marmaraya.Yani şehrin sadece kuzeyi Beşiktaşı kullanıyor.
Allahtan bu proje hayata geçmeyecek. Beşiktaş hattı Levent'e gidecek. Zaten Otogar, Aksaray ve Kabataş tramvayı ile zaten Beşiktaş'a bağlanıyor, fazlasına gerek yok.
Beşiktaş-Levent hattı ile Beşiktaş-Şişli-Otogar hattı farklı güzergah takip edecekler. Otogar hattı elimdeki yeni haritaya göre http://www.ibb.gov.tr/IBB/Images/Flash/bilgihizme ...fik/38.jpg Şişli'den değil de Osmanbey'den Nişantaşı Maçka tarikiyle Beşiktaş'a varıyor. Beşiktaş-Şişli vazgeçilemez bir hat olmasına rağmen Şişli-Otogar süre bakımından pek karlı olmayacak gibi, ama Mehmet Kasım'ın da dediği gibi "Çağlayan,Kağıthane,Sadabad ve Gaziosmanpaşa gibi şehrin kuzeyi metrodan mahrum" kalmamalı.