Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:54

Construction PAŞABAHÇE İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Paşabahçe İskelesi: Boğaziçi'nin Anadolu yakasındaki iskelelerinden olup, sadece sabah ve akşamları zirve saatlerde hizmet vermektedir. Eski iskele binası 1989’da terkedilerek, hemen 100 metre aşağısına günümüzde kullanılan yeni iskele ve binası inşa edildi. İskele binasının 150 m2 kullanım alanı olup, 22 m. x 40 m. ebatlarında yolcu çıkış mahalli bulunmaktadır. Bina tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 5.6 metredir. Köprüye; 9.43 deniz mili mesafededir. 1970’li yılların başlarında Boğaziçi’nin kuzeyinde, karşıdan karşıya araç geçişi amacıyla kurulan; "Paşabahçe-İstinye" araba vapuru iskelesi ise 2-3 yıl sonra 30 Ekim 1973’de Boğaziçi Köprüsü’nün açılmasıyla işlevini yitirerek iptal edildi. Günümüzde, Paşabahçe’deki eski araba vapuru kapak atma iskelesinin olduğu yer, park olarak hizmet vermektedir.
PAŞABAHÇE İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Semt, ilk önce, "Hezarpâre Ahmed Paşa"nın bahçesinin içine ve çevresine kurulduğu için; "Paşa’nın bahçesi" adıyla anılmaya başlandı.

  2. Yöredeki incir ağaçlarının bolluğundan dolayı ilk ismi; "İncir Köyü" idi.
PAŞABAHÇE İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI


(+)

(+)
Fotoğraf (Photo by): Simon - 13/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Simon - 13/01/2006
ÇUBUKLU İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M13 PAŞABAHÇE EMİNÖNÜ 70 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL
M13 PAŞABAHÇE BEŞİKTAŞ 55 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL
M13 PAŞABAHÇE BEYKOZ 10 dk. 2 + 2 35 dk. - - Direkt Motor 1.25 YTL
M13 PAŞABAHÇE ÇUBUKLU 10 dk. 2 + 2 35 dk. - - Direkt Motor 1.25 YTL


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:54

Construction ÇUBUKLU İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Çubuklu İskelesi: Boğaziçi'nin Anadolu yakasındaki iskelelerinden olup, sadece sabah  ve akşamları zirve saatlerde hizmet vermektedir. İlk kez 1912 yılında inşa edilen iskele, sonradan 1991’de yıktırılarak, günümüzde kullanılanı inşa edildi. Yolcu çıkış mahalli betondur. İskele ve iskele binası betonarme olup, bina tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 5.6 metredir. Köprüye; 8.52 deniz mili mesafededir.
ÇUBUKLU İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Osmanlılar döneminde, burada bulunan bir bahçeye, "çubuk şeklinde kızılcıklar" ekilerek, yetiştirilirdi. Bahçe; "Çubuklu Bahçe" diye adlandırılırdı.

  2. Tütün içmeye yarayan; "çubuk lüleleri"nin yapımında kullanılan toprak, bu yöreden temin edilirdi.
ÇUBUKLU İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Çubuklu İskelesi - Simon - 13/01/2006 Çubuklu İskelesi – Simon - 13/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Simon - 13/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Simon - 13/01/2006
ÇUBUKLU İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M12 M13 ÇUBUKLU-EMİNÖNÜ 70 dk. 3 + 3 20 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M12 M13 ÇUBUKLU-BEŞİKTAŞ 55 dk. 3 + 3 20 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 ÇUBUKLU-BEYKOZ 20 dk. 2 + 2 35 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 ÇUBUKLU-P.BAHÇE 10 dk. 2 + 2 35 dk. - - Direkt Motor 1.25 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:55

Construction KANLICA İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Kanlıca İskelesi: Boğaziçi'nin Anadolu yakasındaki iskelelerinden olup, günboyu hizmet vermektedir. İskele ve iskele binası 1990’da yeniden inşa edilmiş olup, betonarmedir. Bina tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 6.5 metredir. Köprüye; 7.52 deniz mili mesafededir.
KANLICA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Anadolu'dan, "kağnılar"ı ile buraya topluca göç eden Türk halkı, bu ilginç taşıma araçlarının ismini, yerleştikleri köye ad olarak koydular. "Kağnılıca"nın söylenişi sırasındaki yuvarlatılarak bazı harflerinin yutulması sonucu semtin ismi günümüzdeki şeklini almıştır.

  2. Fetih'ten çok önce, burada yaşayan; "Kanglı" adlı Türk boyundan gelmedir.

  3. Bu köyde yetişen bir otu yiyen ineklerin sütü hafif pembeye çalardı. Bu sütten yapılan yoğurdun çok özel bir tadı olurdu. Yoğurdun ve sütün renklerinin "açık kan rengi"ne çaldığı benzetmesi, köyün isminin; "kanlı" olarak anılmasına sebep olmuştur.

  4. Osmanlılar’dan kalma mezartaşlarının üzerinde köyün ismi; "Kanlıcak" olarak geçer. [/i]
KANLICA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Kanlıca İskelesi - Aykut_a - 02/07/2004 Kanlıca İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004
KANLICA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M12 M13 KANLICA-EMİNÖNÜ 60 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M12 M13 KANLICA-BEŞİKTAŞ 45 dk. 3 + 3 45 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M13 KANLICA-BEYKOZ 30 dk. 2 + 2 35 dk. - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M12 M13 KANLICA-ÇUBUKLU 10 dk. 3 + 3 20 dk. - - Direkt Uğraklı Motor 1.25 YTL.
V15 KANLICA-EMİNÖNÜ 40 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur (Özel) 4 YTL.
V15 KANLICA-BEŞİKTAŞ 25 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur (Özel) 4 YTL.
V15 KANLICA-A.KAVAĞI 50 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur (Özel) 4 YTL.
M16 KANLICA-ARNVTKÖY 70 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Motor 1.25 YTL.
M16 KANLICA-ÇENGLKY 55 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 1.25 YTL.
M16 KANLICA-İSTİNYE 20 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 1.25 YTL.




ANA SAYFA -> ULAŞIM