Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 18:31
V3-BOĞAZİÇİ İSKELELERİ-Rumeli
 | YENİKÖY İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Yeniköy İskelesi: Boğaziçi'nin Avrupa yakasında olup, tek katlı ve ahşap-betonarme olarak inşa edilmiştir. İskele önü derinliği; 3.8 metredir.
| YENİKÖY İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Kanuni Sultan Süleyman tarafından, Boğaziçi'ndeki boş araziye kurdurulan köye bu ad uygun görülmüştür. Buraya yerleştirilen Rum halk da, köye; “Nea Polis (Yeni Şehir)” adını yakıştırmıştı.
- Eski adı; “Geni” olan köyün adı Kanuni'nin bir fermanıyla değiştirilerek; “Geni => Yeni” şekline dönüştürüldü ve sonuna köy takısı eklendi (Geni adını, burada yaşayan Ulah halkı takmıştı).
| YENİKÖY İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 01/02/2006 | YENİKÖY İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M14 | YENİKÖY-EMİNÖNÜ | 55 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı (Norml) | Vapur | 1.25 YTL. | M14 | YENİKÖY-KAVAKLAR | 40 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı (Norml) | Vapur | 1.25 YTL. | V15 | YENİKÖY-EMİNÖNÜ | 55 dk. | 2 + 2 | - | 180dk | - | Uğraklı (Özel) | Vapur | 4 YTL. | V15 | YENİKÖY-KAVAKLAR | 35 dk. | 2 + 2 | - | 180dk | - | Uğraklı (Özel) | Vapur | 4 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 21:54
 | BÜYÜKDERE İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Büyükdere İskelesi: Boğaziçi'nin Avrupa yakasındaki iskele, eskiden aşı boyalı, önü kemerli ve kârgir büyükçe bir binaydı. 1989 yılında Boğaziçi'nden geçirilen kazıklı sahil yolunun arkasında kaldığı için, hizmeti sona erdi. İskele binası onarılıp restore edildi ve Eylül 1994'de satışa çıkarıldı, ancak satılamadı. Sahilyolunun önüne inşa edilen yeni iskele ise; tek katlı ve ahşap-betonarme karışımı bir yapıdadır. İskelenin önündeki derinlik; 3.8 metredir. Günümüzde iskeleye, gidiş-geliş sadece bir çift vapur seferi uğramaktadır.
| BÜYÜKDERE İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Ormanların içinden başlayarak Boğazdaki derin körfezlerden birine dökülen “uzun ve geniş” dere, iki yanındaki yerleşmeye kendi coğrafî özelliğini ad olarak vermiştir.
Semtin eski adı; “Vathi Colpas/Batikolpos (Derin Vadi)”'ydi.
| BÜYÜKDERE İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 29/11/2004 | BÜYÜKDERE İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M14 | B.DERE-EMİNÖNÜ | 75 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı (Norml) | Motor | 1.25 YTL. | M14 | B.DERE-KAVAKLAR | 25 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı (Norml) | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 02:59
 | EMİRGÂN İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Emirgân İskelesi: Boğaziçi’nin Rumeli yakasındaki en eski iskelelerinden olup 1852'de ik olarak inşa edildi. Tek katlıdır ve yolcu çıkış mahalli betondur. İskele binasında, ahşap-betonarme karışımı bir malzeme kullanılmıştır. Günboyu hizmet vermektedir. 1988'de iptal edilerek yıkıldıktan sonra, 29 Haziran 2001'de kapatılarak iptal edildikten sonra, 24 Kasım 2001'de yeniden hizmete girmiştir. 6 Ekim 2002 günü transit geçiş yapan Malta bandıralı Gotia adlı tankerin çarpması sonucu iskele hasar gördü ve yeniden hizmete kapatıldı. 25 ton mazot da Boğaz'a yayıldı. 13 Nisan 2004'de yeniden hizmete girdi. Köprüye; 6.90 deniz mili mesafededir.
| EMİRGÂN İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- IV. Murad Erivan’ı fethederken, şehri savaşsız teslim eden İranlı komutan "Emir Gûne Han"ın oğlu Tahmasb Kulu Han’ı beraberinde İstanbul'a getirmiş ve ismini "Yusuf Paşa" olarak değiştirerek, Boğaziçi'nde "Feridun Bahçesi" adıyla anılan toprakları ona bağışlamıştır. Yusuf Paşa’nın lâkabı olan "Emir Gûne" Bahçesi adıyla anılmaya başlanan köyün adı, Osmanlılar Devri’nde; "Emir Gûne" ve Cumhuriyet Dönemi’nde de bir süre; "Mirgün" olarak telaffuz edildi.
| EMİRGÂN İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | EMİRGÂN İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M14 | EMİRGÂN-EMİNÖNÜ | 40 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | EMİRGÂN-BEŞİKTAŞ | 25 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | M14 | EMİRGÂN-A.KAVAĞI | 55 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | EMİRGÂN-ARN.KÖY | 35 dk. | 7 + 7 | 100dk. | 90 dk. | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | EMİRGÂN-Ç.KÖY | 10 dk. | 3 + 3 | 90 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 03:56
 | ORTAKÖY İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Ortaköy İskelesi: Boğaziçi'nin Rumeli yakasındaki iskelelerinden olup, sadece sabah ve akşamları, pik saatlerde hizmet vermektedir. İskele binası tek katlı ve ahşaptır.
İskelenin önündeki derinlik; 8.7 metredir. Köprüye; 6.90 deniz mili mesafededir. | ORTAKÖY İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- "Dere vadisinin ortasında" boydan boya dere yatağını izleyerek 1520'lerde (Kanuni Dönemi'nde) yerleşimi başlayan köyün, derenin sahile dek uzanarak denize dökülen konumundan dolayı bu ad yakıştırılmıştır.
- Bizans Devri'ndeki adı; "Kilidion" veya "Arkheion" idi.
| ORTAKÖY İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 29/03/2005 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 30/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 30/01/2006 | ORTAKÖY İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M13 | ORTAKÖY-EMİNÖNÜ | 25 dk. | 2 + 3 | 35 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | ORTAKÖY-BEŞİKTAŞ | 10 dk. | 2 + 3 | 35 dk. | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | M13 | ORTAKÖY-BEYKOZ | 60 dk. | 3 + 2 | 35 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 15:35
 | ARNAVUTKÖY İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Arnavutköy İskelesi: Boğaziçi'nin Rumeli yakasındaki iskelelerinden olup, günboyu hizmet vermektedir. 1980'lerin ortalarında yalıların önünden geçirilen kazıklı yolun gerisinde kalan eski ahşap iskele yıktırılarak, 1988'de yolun önünde deniz kıyısına yenisi inşa edildi. Bekleme mahallinin önündeki yolcu çıkış yeri de daha geniş tutuldu. İskele binası tek katlı ve betonarmedir. İskelenin önündeki derinlik; 8.7 metredir. Köprüye; 4.40 deniz mili mesafededir.
| ARNAVUTKÖY İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Fatih Sultan Mehmed'in "Arnavutluk"u fethetmesinden sonra bu topraklarda yaşayan yerli halkın bir kısmı İstanbul'a getirilerek, Boğaziçi'nde kendilerine tahsis edilen bu köye yerleştirildiler. Bir müddet sonra da köye kendi adlarını verdiler.
| ARNAVUTKÖY İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Emre MEYAVUZ - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 15/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | ARNAVUTKÖY İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M13 | ARNVTKY-EMİNÖNÜ | 35 dk. | 1 + 2 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | ARNVTKY-BEŞİKTAŞ | 20 dk. | 1 + 2 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | ARNVTKY-BEYKOZ | 50 dk. | 2 + 1 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | ARNVTKY-EMİRGÂN | 40 dk. | 7 + 7 | 100dk. | 90 dk. | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | ARNVTKY-ÇENGLKY | 10 dk. | 3 + 3 | 90 dk. | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 16:07
 | BEBEK İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Bebek İskelesi: Boğaziçi’nin Rumeli yakasındaki iskelelerinden olup, günboyu hizmet vermektedir. İskele binası tek katlı ve betonarme-ahşap karışımıdır. İskelenin önündeki derinlik; 4.9 metredir. 2001'de tadilât altına alınarak, 24 Kasım 2001 tarihinde yeniden hizmete girdi. Açıkları çok sığ olduğu için, vapurlar şamandıralarla belirlenmiş dar bir koridordan geçerek iskeleye yanaşırlar. Köprüye; 5.12 deniz mili mesafededir.
| BEBEK İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Fatih Sultan Mehmed tarafından tayin edilen, "Bebek Çelebi" lâkaplı ve çocuk yüzlü bir "Bölükbaşı" bu semtte otururdu. Lâkabı, sonradan semte ad olmuştur.
- Bizanslılar zamanında semte verilen isimler ise; "Kela", "Challae", "Chilai" ve "Khile"dir.
| BEBEK İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Emre MEYAVUZ - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Emre MEYAVUZ - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | BEBEK İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M13 | BEBEK-EMİNÖNÜ | 40 dk. | 2 + 2 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | BEBEK-BEŞİKTAŞ | 30 dk. | 2 + 2 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | BEBEK-BEYKOZ | 50 dk. | 2 + 1 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | BEBEK-EMİRGÂN | 30 dk. | 7 + 7 | 100dk. | 90 dk. | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | BEBEK-ÇENGLKY | 15 dk. | 2 + 3 | 50 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:50
 | SARIYER İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Sarıyer İskelesi: Boğaziçi'nin Rumeli yakasındaki kuzey iskelelerinden olup, günboyu hizmet vermektedir. İskele ve iskele binası betonarmedir. Bina tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 3.6 metredir. Köprüye; 11.92 deniz mili mesafededir.
| SARIYER İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Buranın imarı için, zamanında oldukça büyük masraflar yaptırılmıştı. Buraya gezip eğlenmeye gelenler de, bolca para sarf ederlerdi. Bu özelliğinden ötürü; "sarı (altın lira) yer" adı takılmıştır.
- "Sarı Baba" adındaki evliyadan bir zatın, semtin çarşısı içinde bulunan kabri, semte de ad olmuştur.
- Yerleşim merkezinin sırtını verdiği dik yamaç, bakır filizinin yoğun olduğu topraktan oluşmaktadır. Bu özelliği, toprağa "sarı" bir renk verir. Böylece; "Sarıyar" adıyla anılagelmiştir. Bu yarda, halen bakır madeni ocakları bulunmaktadır. Alçak rakımlı tepelerden oluşan kuzey kesimindeki mahallenin adı da uzun yıllardan beri "maden mahallesi" olarak adlandırılmaktadır (XIX. yy’da buralarda altın çıkarıldığı yönünde bir rivayet de vardır).
- Bizans Dönemi öncesi ismi; "Skiletrinas" idi. Bizans döneminde bu isim; "Simas" oldu.
- Fatih Sultan Mehmed’in korumalarının ikamet ettiği semt olup, korumalar genellikle "sarışın" askerlerden oluşmaktaydı. Korumaların renklerine izafeten; "Fatih’in Sarı erleri" adı verilen bu askerler, bulundukları semte de bu ismin verilmesine neden olmuşlardır.
| SARIYER İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Emre_emre - 02/07/2004 | SARIYER İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M14 | SARIYER-EMİNÖNÜ | 80 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | SARIYER-BEŞİKTAŞ | 65 dk. | 2 + 2 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | SARIYER-A.KAVAĞI | 20 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | SARIYER-R.KAVAĞI | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | V15 | SARIYER-EMİNÖNÜ | 70 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | SARIYER-BEŞİKTAŞ | 55 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | SARIYER-A.KAVAĞI | 20 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | SARIYER-A.KAVAĞI | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | M17 | SARIYER-A.KAVAĞI | 10/ 20 dk. | 15 + 15 | 45 dk. | 60 dk. | 75 dk. | Direkt/ Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M17 | SARIYER-R.KAVAĞI | 10 dk. | 7 + 8 | 90 dk. | 160dk. | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:53
 | RUMELİKAVAĞI İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Rumelikavağı İskelesi: Boğaziçi'nin Rumeli yakasının en kuzeydeki iskelesi olup, günboyu hizmet vermektedir. İskele ve iskele binası ahşap-betonarmedir. Bina tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 5.2 metredir. Köprüye; 13.41 deniz mili mesafededir.
| RUMELİKAVAĞI İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Osmanlılar döneminde, Karadeniz’den İstanbul’a giriş-çıkış yapan gemilerin mutlaka uğramak zorunda bulundukları ve günümüzün deniz gümrüğü işlevini üstlenen kontrol karakollarına; "kavak" adı verilirdi. Boğaziçi’nin Karadeniz’e yakın kesiminde her iki yakada da karşılıklı birer kontrol noktası oluşturulmuştu. Bu gümrüklerden Rumeli yakasında olanına verilen; "Anadolu-Kavağı (gümrüğü)"nün hemen yanındaki köy de aynı isimle anılmaya başlandı.
- Halk arasında, burada bulunan büyük "kavak ağaçları"ndan dolayı sözü geçen ismi aldığı da söylenmektedir (Ancak bu kesinlikle yanlış bir inanıştır).
- Kavak: Bu kelime, Osmanlılar Devri’nde birkaç farklı mânâda kullanılmıştır:
a. "Kavak ve "kav”: Kavlık, çakmak kabı, büzülmek, dikilmek anlamlarında kullanılırlar.
b. Kavak: Orduya ait istihkâm ve tabya yerlerine verilen addır. Çevirmek, kapamak, tutmak, engel olmak anlamlarına gelir (Selimiye Kavağı ve önünde bulunan Kavak İskelesi, Haliç’teki Aynalı Kavak, Kavacık, Rumeli Kavağı, Anadolu Kavağı ve Anadoluhisarı Kavak iskelesi, İstanbul’da bilinen Kavak noktalarından birkaçıdır).
c. Kavak ağacı: Yukarıda sözü edilen anlamların paralelinde özelliğe sahip olan bir ağaç türüdür. Genellikle sınır çevirmek ve kapamak için dikilirler. Bu özeliklerinden dolayı istihkâm ve tabyalara kavak ağacının alan sınırlayıcı ismi konulmuştur.
d. Kıl’a-ı Erbaa: "Dört Kale" demektir. Rumeli Kavağı, Anadolu Kavağı, Telli Tabya ve Yuşa istihkâmlarına verilen genel isimdir. Osmanlılar zamanında Boğaziçi’nin Karadeniz’e açılma noktalarında bulunan ve ikisi Rumeli, ikisi de Anadolu yakasında bulunan bu dört istihkâma; "Kavak Kaleleri/Hisarları" da denilirdi. | RUMELİKAVAĞI İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Emre_emre - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Faruk ÖNCAN - 20/09/2005 | RUMELİKAVAĞI İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M14 | R.KAVAĞI-EMİNÖNÜ | 90 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | R.KAVAĞI-BEŞİKTAŞ | 75 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | R.KAVAĞI-SARIYER | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | M14 | R.KAVAĞI-A.KAVAĞI | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | V15 | R.KAVAĞI-EMİNÖNÜ | 80 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | R.KAVAĞI-BEŞİKTAŞ | 65 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | R.KAVAĞI-A.KAVAĞI | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur (Özel) | 4 YTL. | V15 | R.KAVAĞI-A.KAVAĞI | 10 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur (Özel) | 4 YTL. | M17 | R.KAVAĞI-SARIYER | 10 dk. | 8 + 7 | 90 dk. | 60 dk. | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | M17 | R.KAVAĞI-A.KAVAĞI | 10 dk. | 7 + 8 | 90 dk. | 160dk. | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 21:55
 | İSTİNYE İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- İstinye İskelesi: Boğaziçi'nin Rumeli yakasındaki iskelelerinden olup, sadece sabah ve akşamları zirve satlerde hizmet vermektedir. İskele ve iskele binası betonarmedir. Bina tek katlıdır. İstinye Tersanesi’nin 1991 yılında kaldırılmasıyla, yolcu sayısı iyice azalmıştır. Önünde bir duba bağlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 4.7 metredir. Köprüye; 7.70 deniz mili mesafededir.
| İSTİNYE İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Eski devirlerde Argonotlar adlı kavmin, "Sosthenion" adlı mitolojik kanatlı kurtarıcıya teşekkür mahiyetinde diktikleri heykelin, Bizanslılar'a; "Stenos" adıyla geçmesi ve Osmanlılar'ın da bu ismi; "Stinye"ye çevirmeleri ile, bugünkü şeklini almıştır ("Leosthenion" isminin Bizans lehçesindeki söyleniş biçimi; "Sosthenion"dur. Rumca’da ise bu kelime; "Stenos", "Stenid" şekline dönüşür.
| İSTİNYE İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | İSTİNYE İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | M13 M14 | İSTİNYE-EMİNÖNÜ | 50 dk. | 2 + 1 | 15 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 M14 | İSTİNYE-BEŞİKTAŞ | 35 dk. | 2 + 1 | 15 dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M14 | İSTİNYE-SARIYER | 25 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M13 | İSTİNYE-BEYKOZ | 30 dk. | 0 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | İSTİNYE-EMİRGÂN | 10 dk. | 3 + 3 | 105dk. | - | - | Direkt | Motor | 1.25 YTL. | M16 | İSTİNYE-ARNVTKÖY | 40 dk. | 3 + 3 | 105dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. | M16 | İSTİNYE-ÇNGLKÖY | 50 dk. | 2 + 2 | 100dk. | - | - | Uğraklı | Motor | 1.25 YTL. |
 |
|
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|
|
| | | | | | | | | | | | | | | | |