Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 19:51

Başar, zannedersem Funiküler; İngilizce "Funnel" kelimesinden gelmekte: Funnel: Baca, boru, huni anlamlarını karşılıyor. TDK'nın sözlüğünde ise henüz bu kelime yerleşik değil. İlk önce WDK sözlüğünde geçerlilik kazandı bu kelime ("WDK: Wowturkey Dil Kurumu")    

Akın KURTOĞLU


alabay

16 yıl önce - Cum 13 Oca 2006, 20:48

Hm, bence Fransızca'dan, funiculaire.
İlk "fünikülerler" Amerika'da kanal yapımlarında oluşmuş (erken 18 YY). Avrupa'daki en eski füniküler 1877 Lausanne-Ouchy idi (Lozan Uşi).
Bizim tünel tam ne zaman yapılmıştı?!
Kaynak (Almanca): <http://de.wikipedia.org/wiki/Funikular>. Burada ne yazık ki yoktu: <http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%96zel:Search?go= ...k%C3%BCler>

B. Alabay


Mahmuttan
16 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 17:15
Barbaros' a Ray :)


Başlarda havaray havaray diye tutturmuştum ama İBB metro yapıcaz dediğine göre teknik olarak olabilirliği kanıtlanmış demektir, dolayısı ile tabii ki metroyu havaray' a tercih ederim, bu bölgede bir funiküler ise yazıları takip ettiğim kadarı ile imkansız değil ama maliyeti arttırıcı etkenleri ve sefer/yolcu kapasitesi nedeni ile tercih sebebi olamıyor gördüğüm kadarı ile, gerçi artık yapın da ne yaparsanız yapın demek istemiyorum ama İstanbul' u birileri kurtarsın da bir an önce kurtarsın demeye başladım, sırf otobüs işkencesi çekmemek için her daim yürüdüğüm Tophane' ye artık tramvay ile varabiliyorum, eh ne güzel olur Beşiktaş' a da gitsem ordan metroya binip Levent' e geçebilsem, çok kişisel oldu ama eminim benim gibi düşünen binlerde İstanbul' lu vardır.

Kemal Çevik
16 yıl önce - Sal 17 Oca 2006, 17:40
Funiculaire


Arkadaşlar,

Gene etimoloji merakımı depreştirdiniz, ben de buldum.

Funicule : (isim) Bitkilerde  plesantanın tohumları taça (orijinali péricarpe, türkçede böyle mi deniyordu emin değilim) bağlayan uzantısı.

Funiculaire : (sıfat) Füniküler demiryolu, füniküler tramvay. Zamanla isme dönüşmüştür. Fünikülere binmek.

(Kaynak Académie Française sözlüğü)

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 18 Oca 2006, 00:36

Alıntı:
Funnel: Baca, boru, huni anlamlarını karşılıyor.


Alıntı:
Funicule : (isim) Bitkilerde  plesantanın tohumları taça (orijinali péricarpe)... bağlayan uzantısı


Evet arkadaşlar. Neticede çiçeklerdeki ya da diğer materyallerdeki boru, baca benzeri bir açıklamaya karşılık geliyor. Adamlar aslında çok güzel benzetmişler. Eskiden tek bir fünikülerimiz vardı ve adı da; "Tünel"di. Tünel denilince, bütün İstanbullular bir dağ tünelini değil, sadece ve sadece Karaköy-Tünel hattını akıllarına getiriyorlardı. Hatta fünikülerin üst çıkışındaki semete adını bile vermiştir. Şimdi ise bir kardeşi olunca, buna da Tünel mi demeliyiz acaba, yoksa başka bir isim mi uydurulacak? Bence Tünel kelimesiyle hiç oynamasınlar. O her zaman için bizim ilk gözağrımızın ismi olsun. Kabataş fünikülerine de yine böyle bizden bir isim yakıştırsınlar (Gerçi Tünel kelimesi de bizden değil 'Tunnel'den gelmekte ama, yüzyıllardır dilimize yerleşmiş). Yoksa halk bu "Füniküler" kelimesine asla alışamaz... Birkaç teknik adam ve bizler dışında bu kelimeyi telâfuz eden pek çıkmaz.

Akın KURTOĞLU



Mahmuttan
16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 16:54
Beşiktaş - Sarıyer


Geçtiğimiz günlerde nerede gördüğümü ya da duyduğumu hatırlayamıyorum ama Sn. Topbaş Beşiktaş' tan Sarıyer' e metrodan söz ediyordu, bu konuda bilgisi olan varmı? Yani harita üzerinde Beşiktaş - Barbaros - Levend bağlantısı yapıldıktan sonra buradan inşaası devam eden Levent -> San. Mah. - Kampüs - Ayazağa hattından mı devam edilmesi de yolu uzatmak olarak görülmüyor, sahil araç trafiğine girmektense tercih edilmesi muhtemel, yoksa İBB bunun dışında sahile paralel bir hat mı düşünüyor acaba? (Olabilirliği nedir, yani zemin olarak İstanbul pek iç açıcı değil sahile bu kadar yakın bir metro ne kadar güvenli?)

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 17:43

Bu gidişle, Şile'ye, Kilyos'a, Poyrazköy'e, Kavaklar'a, Kemerburgaz'a, Terkos'a, Ömerli'ye falan da "Metro" yapılacak haberleri çıkmaya başlar. İlk önce şehrin merkezini halletsinler de, sonra sırayla kademe kademe açılsınlar. Sarıyer'e metro, mantıksızlığın dik alâsı olur. Nüfusu belli, yolu belli, mesafesi belli. Sabah-akşam sen Sarıyer'e vapur seferi koyma, sonra metro yapacağım de... İnanın, vapur seferleri yeterli olsa, Sarıyer-MİA arası seyahatlerin yarısından fazlası bu şekilde eritilebilir. Kalanlar da yeterli otobüs seferleriyle tamamlanır. Sarıyer'in deniz kenarında olmasının avantajını görmezden gelip, metro bağlantısı yapmaya uğraşmak pek mantıklı değil (hatta hiç değil!   ) Belediye önce şehrin merkezinin altını halletsin, ileride belediye başkanının biri, Hacıosman'a nasıl olsa yapar bu metroyu

Akın KURTOĞLU


Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 11:56
BİR SÜRÜ FARKLI TAŞIMA SİSTEMİ PRATİK DEĞİL..


Eğer bu konuda belediye samimi ise ( ki ben pek ihtimal veremiyorum ) Beşiktaş- Levent metro hattı İstanbul merkez trafiği için kurtuluştur.

Metro yerine monorail - funikülüer havaray-hafif tramvay-hele lastikli karayolu (öğğğğğğğ   ) zaten köprüleri kitlemeye devam edin demenin başka bir yoludur..durmadan toplu araç değiştirmek insanı usandırır belli bir yerden sonra..etkisini kaybetttirir.

Beşiktaş -Maslak metro hattı bağlanıp (hatta bir ucu rumeli hisarına kadar götürülebilirse )müthiş bir adım olur..yani Bostancı'da metroya binen de üsküdar da binen de maslakta binen de aynı metro vagonuna ve sistemine binecektir..yani bugünkü mevcut taksim metrosu sistemi her yerde olmalıdır.

Bunun bir sonraki adımı Beşiktaş- Üsküdar arasındaki dar boğaz alanında metroyu yapıp hattı Kadıköy'e hatta oradan Göztepe ve Bostancı'ya kadar ulaştırmaktadır..  bir diğer değişle Bostancı'dan adam Maslak'a Levent'e ; Mecidiyeköy'e 17 dakkada gelir..arabayı da çıkarmaz..kışın da işe geç kaldım..okula gidemiyom diyip mazeret uydurmaz..köprüde bir kamyon devrilince evine 7 saat 43 dakikada  ulaşmaz.

Ana hat köprüleri boşaltırsanız tali yollar açılacaktır.
AV AHMET KEMAL ŞENPOLAT


Mahmuttan
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 12:27
samimi?


Sn. Şenpolat samimiyet konusunda size fazlası ile katılıyorum bu aralar onu yapıcaz bunu yapıcaz gibi bir sürü laflar ortalığa atılıyor, Başkan Beşiktaş - Levent metro lafını etti, ama hala İBB ve İETT de burası için metrobus tan söz ediliyor bazı kaynaklarda hala havaray diyor, yani bu iletişimsizlik arasında bir metroyu kafamıza soktular, (bunu savunanların gerekçesi çelik tekerlekli raylı araçların %6 lık eğimdeki sürtünme ve kavrama katsayıları) ha metro yapılacakmı, evet metro yapılsın görüntü kirliliği yok, gürültü kirliliği yok, modern, upgradable yani ne bileyim metro olsun işte yaaa alıştık 3 kat merdiven inmeye Taksim orda da ineriz kardeşim, BEŞİKTAŞAAA METROOOO İSTİYORUZZ

tolginho

16 yıl önce - Sal 31 Oca 2006, 17:34

Çizdiğiniz şemada Beşiktaş - Darphane arası çok uzun tutulmuş. Bu arada Yıldız üniversitesi kampüsü olduğunu düşünürsek, Yıldız Üniversitesi'nde bir durak daha olması gerekebilir. Bu durumda Darphane durağını biraz daha ötelemek iyi olabilir.

Ayrıca bu hat metro olursa Harp Akademilerinin orada Yıldız Posta Cad. sinin olduğu kavşakta hattın oldukça aşağı inmesi gerekecek. Çünkü burada hali hazırda alt geçit bulunuyor.



sayfa 5
« önceki   123456 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM