Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Oktay Töre
17 yıl önce - Prş 24 Mar 2005, 23:36
Levent - Beşiktaş metro hattı


Esra ve Yunus kardeşler,
İstanbula monoray yapmak,aman Allahım ,düşünmek bile istemiyorum. Barbaros bulvarının denizden çekilmiş bir çok resmi var,aynı şekilde Yıldız üniversitesinin önünden Haydarpaşaya kadar Adaları da içine alan resimleri önünüze koyun ve bu resimlerin ortasına da ; ters L şeklinde beton direkleri dikin,altında bir kaç yerde trafik geçeceği için mecburen de yüksek yapın.bunların duraklarını da yüksekte yapmayı unutmayın .
Başka bir şey söylememe gerek yok.
Bu direkleri yukarıya Levent istikametinde devam edip yürütün, kulelerin arasından geçirin!
Tramvaya evet ama monoray'a her şekliyle kesinlikle hayır.
Selamlar sevgiler

Oktay


irfan x
17 yıl önce - Prş 24 Mar 2005, 23:46

yunus erdem demiş ki:
Alıntı:
Monorail Seattle basta olmak uzere dunyanin bir cok sehrinin tam icinden gecmektedir. Hatta Monorail Hafif Metro'nun sehir icinden gecerken olusturdugu dezavantajlari gidermek icin uygulanmaktadir. Dolayisiyla vermis oldugunuz bilgi tamamiyle yanilticidir. Bu konuda Monorail Society Page i veya "Ucuncu Kopru mu Metro mu degil, Metro mu Monorail mi" basligini inceleyebilirsiniz.
Monorail Besiktas Mecideyekoy arasinda gerceklestirecek rayli sistem projeleri arasinda degerlendirilmesi gereken onemli ve modern bir cozumdur.

Sevgili Yunus Seattle zaten hiçbir yer İstanbul oralara benzeyecekse Allah yazdıysa bozsun. Ne Japon, ne Amerikan şehirleri gibi tarihsiz, mazarasız, kimliksiz bir yer değil burası. Ağaçlı geniş bir bulvarımız, hele Beşiktaş gibi tarihi bir semtte olmasın mı? Barbaros Bulvarına monoray, bir soykırımdır.


Gökçe

17 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 16:00

Bence bu hat kesinlikle metro olmalı, aksi taktirde irfan'ın dediği gibi ağaç katliamına döner olay. eğimin sorun yaratacağını sanmıyorum, Taksim-Unkapanı güzergahanın eğimi daha yüksek.

Bu hat Beşiktaş - Levent (entegre istasyon) - Akmerkez - Boğaziçi Ünv. güzergahı şeklinde olsa daha mantıklı bence. Böylece Etiler'e ve Rumeli Hisarüstüne de metro götürülmüş olur. Beşiktaş'tan Meslak tarafına gitmek isteyenler de Levent istasyonunda diğer metroya aktarma yaparlar örneğin.


messiah_haktan

17 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 17:31

2010 yilina kadar gerceklestirilecek projerin en son hali

http://www.ibb.gov.tr/ibbtr/140/14002/2005/182/pa ...s.asp?p=10

Havarayin gececegi hatlar:
Besiktas-Zincirlikuyu
Sishane-Sisli
Bakirköy


irfan x
17 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 18:13

Beşiktaş-Zincirlikuyu havaray Bu tam bir şehircilik cinayeti

Ben başkandan bu hattın metro olacağını kulaklarımla duydum...



messiah_haktan

17 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 18:17

Besiktas Levent hattini metro olarak duydum ben!Besiktas Zincirlikuyu havaray hattini da ilk defa duyuyorum.Acaba ayni yöne iki ayri hat mi cekecekler.Teki zincirlikuyuya kadar giden havaray öbürü Levent'in icine kadar giren metro?Bir arada lastikli metro hatti yapmayi düsünüyorlardi.

yunus erdem
17 yıl önce - Pzr 27 Mar 2005, 20:28

Levent Besiktas arasına Havaray yapmak sehircilik cinayeti evet.
Tarlabaşı'ndaki evleri restarasyon edeceğine hepsini yokedip bulvar yapmak şehircilik cinayeti değil.
Cami mimarisi konusunda hiçbir gelişme göstermeye ihtiyaç duymadan Osmanlı zamanındaki Camileri (ki onlar şehre siluet oluşturacak kadar karakteristik yapılardır) adi şekilde taklit edip butun estetik duygularına meydan okumak şehircilik cinayeti değil.
Istanbul'un yarısını talan edip gecekondu gettoları oluşturmak, konut sorununa makro çözümler getirmeden bu sorunun kangrenleşmesini izlemek şehircilik cinayeti değil.
Beyazıt Meydanı'nın yüksekliğini kafana göre değiştirme hakkını kendinde görmek şehircilik cinayeti değil.
Daha 80'li yıllarda bomboş olan Boğaz tepelerini hiçbir planlamaya bağımlı olmaksızın, hatta çoğun hukuka aykırı olarak, göstere göstere betonlarla doldurmak şehircilik cinayeti değil.
Istanbul'un orman alanına Istanbul'da sanki bir başka yer kalmamış gibi hatta başka yerler gösterilmesine rağmen bir takım ilişkileri kullanarak hatta bu ilişkilerin egemenliğini direterek inadına universite "kondurmak", bunu da bilimin adı altında yapmak şehircilik cinayeti değil.
Abdulhamid zamanından beri yapı yasağı olan bir yere, hukuka aykırı olarak, idari bölgeleri bir gecede değiştirerek, üniversite arazisini de gasp ederek temeli atıldığında kaç kat çıkılacağı belli olmayan bir yapıyı sonradan usulune aykırı bir şekilde yukselterek gokdelen "kondurmak", sonra bunu modernitenin artı değeri olarak lanse etmeye çalışıp, yanlışlığı vurgulamaya çalışanları bu yolda hukuk mücadelesi verenleri hatta hukuken haklılığı ispatlananları Istanbul'un modern yuzune karşı olanlar diye nitelendirmek ve bu hukuksuz aymazlığı ve estetikten yoksunluğu zihinlerde meşru kılmak böylesi bir yapıyı yaşatmaya devam etmek şehircilik cinayeti değil.
Yine aynı şekilde artık Istanbul'un bir simgesi olacak ölçüye gelmiş o tarihi dolmuşları hiç bir yerel görüşe değer vermeden merkezi bir tahakkümle birilerinin cebi dolacak diye yok saymak, o araçların bakımı ve motorlarının yenilenmesi için kredi açmak yerine sadece birinin ürettiği araçların alınması için kredi açmak ve artık ıstanbul'un bir parçası olmuş bu araçların gözümüzün önünden silinmesi şehircilik cinayeti değil.
Haliç'in üstünden on şeritli yol geçirmek, (geçmesin demiyorum ama bu başka bir şekilde ve başka bir çözümle yapılabilinirdi, bugün bir metro köprüsü geçirilemediği düşünüldüğünde anlatmaya çalıştığım tezat daha açık olur sanırım) Vatan Caddesi açacağım diye tarihi hanları yapıları yok etmek ve Sur İçini çirkin yapılaşmaya açmak şehircilik cinayeti değil evet.
Ama Levent Beşiktaş arasına Monoray yapmaktan bahsetmek şehircilik cinayetidir.
Biz zaten İstanbul hakkında daha iyisini isteyemeyiz. Bizim istekdiklerimizin uygulanması şehircilik cinayeti olur. Birilerinin aklına sabah kalktığında bir proje gelir akşama basın açıklması yapar ve bunu bir mecburiyet gibi gösterir ve o yapılır bu bir şehircilik cinayeti olmaz. Bizim yapmamız gerekense bu cinayeti kayıtsız izlemektir.
Demek istediğim burada konuşulanlar tartışılmayacak anlamında değil ama tartışılamadığı anlamında. Monoray Türkiye'de örneği olmayan bir uygulama, bunun Istanbul'un sorunlarına ne şekilde bir çözüm getirebileceğini düşünmeliyiz. Monoray için çizimler yapılsın önce, planlamalar, Levent Beşiktaş hattının ulaşım sorunu ele alınsın. Sonra bu hatta yapılacak, metro, tramvay, elevetad train, liht rail system, monorail, maglev monorail( ingilizce için özür) gibi çözümlerin hangisinin Istanbul için daha iyi olacağına karar verin. Çevre, estetik, şehir kimliği, yapım maliyeti, işletme ve ulaşım sorununa getireceği çözüm yönünden. Karar verilen proje belki hiç bir ağacı kesmiyeceğini taahhüt edebilir, alternatif projeleri sunup estetik kaygısı doğuranları pas geçebilir, ama daha baştan bu projenin konuşulmasını engellemek şehircilik cinayeti demek, yıllardır önümüze konulan şehircilik cinayetlerini izlemeye devam edeceğimiz anlamına gelmekte, belkide bu bölgeye kazandıralacak modern ve yeni bir kimliğe sahip olma fırsatını daha yıllar boyu kazanamayacağımz anlamına gelmekte hatta bakıldığında böyle bir söylemin kendi içinde bir şehircilik cinayeti olduğu sonucuna götürmektedir.
Monorail Levent Beşiktaş hattında estetik açıdan uygulanabilecek değerde ve bu aksın ulaşım sorununa çözüm getirecek kapaside bir değerlendirilmesi gereken bir alternatiftir ve demokrasi alternatiflerin varolduğu yerde vardır. Yoksa Üçüncü Köprü yapılmasını tek alternatif görmek ve bunun yapılışını hep beraber izlememiz miydi demokrasi?
Demokrasiyle yönetilebilen bir İstanbul'da şehircilik cinayetleri azalacak ve bu ortamda Levent Beşiktaş arasında Monorail projesi bir ulaşım alternatifi olarak varolabilecektir.


irfan x
17 yıl önce - Pts 28 Mar 2005, 00:04

sevgili yunus, bütün bu saydıkların şehircilik cinayeti değildir diyen olmadı. O konularda hem fikiriz, ama ben o cinayetlere bir tane daha eklenmesine katlanmak istemiyorum, şu monorail ile...

Mert K
17 yıl önce - Pts 28 Mar 2005, 04:09

Besiktas Zincirlikuyu hattina havaray yapilmasina pek ihtimal vermiyorum, Projeyi yapmis olsalar bile birileri cikar engel olur yenisini cizerler, tek yol metro! Ancak arazi sartlari da metro icin elverisli degil pek.Barbaros bulvari Yildizdan itibaren cok egimli acaba oyle bir acida metro yapilabilir mi? Dunya da baska ornegi var mi bunun?

Gökçe

17 yıl önce - Pts 28 Mar 2005, 10:13

Taksim-Yenikapı hattının eğimi çok daha yüksek, bence Beşiktaş-Levent metro yapılabilir, eğim burada daha az.



sayfa 2
« önceki   123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM