Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
AgaH
17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 15:54
İstanbul Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Levent raylı sistem projesi



NTV’ye sorun programına konuk olan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, başlangıçta iki istasyon olarak planlanan 4. Levent-Ayazağa metro hattının, Atatürk Oto Sanayi Sitesi’ni de içine alarak 3 istasyon çıkarıldığını söyledi.
     
Kadir Topbaş, Levent-Beşiktaş metro hattı inşa ederek Beşiktaş meydanını yayalaştıracaklarını da açıkladı.
ntvmsnbc.com


messiah_haktan

17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 16:09

Levent-Besiktas metrosu mu?Levent-Besiktas arasi bir aralar lastikli tramvay projesi düsünülüyordu,acaba baskan o projeyi mi anlatti yoksa acik acik mtro mu dedi?

www.sercan.de
17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 16:16

bende dün baktim..
benim anladigima göre sahilin altindan besiktastan dogru sariyere galiba..aynisi karsi taraftada..üsküdarda (galiba) beykoza...

EDIT:

Başkan Kadir Topbaş, NTV'de ulaşım yatırımlarını anlattı

Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, 'NTV'ye Sorun' adlı tv programına katılarak İstanbulluların ulaşım konusundaki sorularını cevaplandırdı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, Celal Pir'in sunduğu 'NTV'ye Sorun' adlı programda İstanbulluların ulaşım konusundaki sorularını cevaplandırdı.

Bir ülkedeki hızlı ve konforlu toplu taşıma araçlarının kullanım oranının o ülkenin medeniyet seviyesini gösterdiğini belirten Başkan Kadir Topbaş, İstanbul'da daha 19. yüzyılın sonlarında dünyanın ilk metrolarından birinin inşa edilmesine rağmen, daha sona raylı sisteme gerekli önemin verilmediğini söyledi.

50 yılda 13 milyon göç almış, fazlasıyla yoğunlaşmış ve yerleşim alanları gelişi güzel yapılmış olan İstanbul'un en önemli probleminin ulaşım olduğuna dikkat çeken Başkan Topbaş, ulaşım projelerini anlatmaya 12 Mart Cumartesi günü 4. Levent-Ayazağa Metrosu'nun temelini atacaklarını müjdeleyerek başladı. 30 ayda tamamlamayı hedefledikleri metroyu daha sonra Sarıyer'e kadar uzatmayı planladıklarını ifade eden Mimar Topbaş, açıklamalarını şöyle sürdürdü;

"Taksim-Kabataş Finiküleri tamamlanıyor. Bu arada açılışını yaptığımız Eminönü-Kabataş Hattı Beşiktaş'a kadar uzatılacak. Buradaki yolcu yoğunluğunu da almak için Beşiktaş'taki hattı bir metroyla Levent'e kadar uzatacağız. Bunun da proje çalışması için talimat verdim. Göreve geldiğimizde çalışmalarını hızlandırdığımız Sultançiftliği-Edirnekapı Hattı'nı ise Şubat 2006'da tamamlamayı hedefliyoruz. Bu hatta özellikle trafiğin kesiştiği 6 kilometrelik bölümü yerin altına alıyoruz. Bu arada yeni yapılan projelerin birçoğunu metro olarak yerin altından inşa edeceğimiz için, ulaşımı da etkilemeyecek."

Topbaş, İstanbul'un dört bir yayına inşa edilen ulaşım yatırımlarının kaynağının nasıl sağlandığına ilişkin bir soruya ise, şu cevabı verdi; "İstanbul'daki mevcut raylı sistemin toplam uzunluğu 48 kilometre civarında ve inşaat aşamasında da 24.8 kilometre var. Bu yılki yatırımlarımızın yüzde 60'ını ulaşıma ayırmamıza rağmen, ulaşım yatırımları gerçekten ciddi bir maliyet. Sadece Kadıköy-Kartal Hattı'nın maliyeti 550 milyon dolar. Maliye Bakanımızla bu kaynak konusunu konuştuk. Metro yatırımlarının bir kısmını yap-işlet modeliyle yaptırmayı düşünüyoruz. Bakanımızdan bu yatırımlara Hazine garantisi istedim. Çünkü İstanbul için çok önemi olan bu yatırımları çok kısa zamanda yapmazsak, uzun vadeye yayarsak bunun ekonomik kayıpları ile karşılaşırız."

http://www.ibb.gov.tr/index.htm


AgaH
17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 16:24

Evet açık açık yeni bir metro hattı yapılacak dedi. 1. Levent'ten Beşiktaş'a yeni bir hat yapılacak dedi.
Programın detaylı metni burada:
http://www.ntvmsnbc.com/news/313454.asp


irfan x
17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 18:02

Bu harika bir haber Ben bu Beşiktaş meydanının yayalaştırılması ile ilgili haberi duymuştum. Hem metro, hem karayolu yer altına alınacak. Galiba, inönü stadından itibaren araçlar topkapıdaki gibi yerin altından gidecekler. İşte bu önemli bir haber.



messiah_haktan

17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 18:33

Besiktas meydani denilen yer neresi oluyor?Besiktas'da ben simdiye kadar meydana benzer birsey göremedim? Bu arada,insaa halinde olan tramvayin 6 kilometresi yer altinda olacakmis Hailc gecisini de cözmüsler,2006 yilinda Metro ile hafif metro yenikapida bulusuyorlar!

esra_okur

17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 19:11

Alıntı:

Bu harika bir haber Ben bu Beşiktaş meydanının yayalaştırılması ile ilgili haberi duymuştum. Hem metro, hem karayolu yer altına alınacak. Galiba, inönü stadından itibaren araçlar topkapıdaki gibi yerin altından gidecekler. İşte bu önemli bir haber.


ancak besıktas meydanı denılen yerın rakımı neredeyse 0, topkapı ıse daha yuksek olmalı
besıktasa metro neyse de yer altı otoyolu... bunlar besıktasın ruhunu öldürür gibi gelıyor bana, gercı topkapıya gore ınsanların yer ustunden gecıs yogunlugu daha fazla ama besıktasın yollarını yer altına alma fıkrı bana pek cazıp gelmedı
eger metro da ınsa edılırse, ılk duragı barborosun yokusta ılk ısıklarında olur en az sanırım...

neden hafıf metro dusunulmuyor, ya da monorail! evet monorail besıktas-levent aksı ıcın en ıdeal tasıma bence...


irfan x
17 yıl önce - Cmt 12 Mar 2005, 21:46

Haifif metor mu? Tramvayı mı kastediyorsunuz? Çünkü hafif metro demilen şey bambaşka, Aksaray - Havaalanı hattı hafifi metro. Mono rail dünyanın hiç bir yerinde şehir içinde olmaz. Yer altına alınan yolun neden Beşiktaşı öldüreceğini merak ettim... Asıl Binaların önünden geçen, kazıklara oturtulmuş Monoray değil Beşiktaşı, İstanbul'u öldürür.

yunus erdem
17 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 14:09

Monorail Konusunda daha bilincli olunmasi gerektigini ve bunun Istanbul icin daha iyi olacagini dusunmekteyim.

En son yunus erdem tarafından Çrş 16 Mar 2005, 14:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


yunus erdem
17 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 14:11

Alıntı:
Mono rail dünyanın hiç bir yerinde şehir içinde olmaz.

Monorail Seattle basta olmak uzere dunyanin bir cok sehrinin tam icinden gecmektedir. Hatta Monorail Hafif Metro'nun sehir icinden gecerken olusturdugu dezavantajlari gidermek icin uygulanmaktadir. Dolayisiyla vermis oldugunuz bilgi tamamiyle yanilticidir. Bu konuda Monorail Society Page i veya "Ucuncu Kopru mu Metro mu degil, Metro mu Monorail mi" basligini inceleyebilirsiniz.
Monorail Besiktas Mecideyekoy arasinda gerceklestirecek rayli sistem projeleri arasinda degerlendirilmesi gereken onemli ve modern bir cozumdur.



sayfa 1
123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM