Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:32

Construction BOSTANCI İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Bostancı İskelesi: 1912-13 yılları arasında inşa edilen iskele binasının mimarı bilinmemektedir. Eski antik limanın önünde, uzunca bir taş rıhtımın ucunda yer alan bu yığma binanın karakteristik özelliği, çatısında bir kubbenin bulunması (Beşiktaş, Karaköy, Büyükada iskelelerinde olduğu gibi). İskelenin yolcu mahalli, 1978'den sonra genişletilmiştir. İskelenin önündeki derinlik; 4.0 metre olup, köprüye; 6.5 deniz mili mesafededir.
BOSTANCI İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • Şehre giriş-çıkışları kontrol eden "Bostancı Derbendi (karakolu)" burada idi. Şehir, Bostancı karakolundan hemen sonra biterdi. Şehrin bu noktadaki kesin sınırı, Bostancı Köprüsü'ydü. Derbent ve köprü, sonradan bu noktadan başlayarak yayılan mahalleye isim olmuştur.
BOSTANCI İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Bostancı İskelesi - Aykut_a - 02/07/2004  Bostancı İskelesi - Aydın SERT - 19/04/2005  Bostancı İskelesi - Cumhur - 19/04/2005  Bostancı İskelesi - Aydın SERT - 03/11/2005
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by): Cumhur - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 03/11/2005
BOSTANCI İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V22 BOSTANCI KINALI 25 dk. 14 + 14 60 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI BURGAZ 40 dk. 14 + 14 60 dk. 60 dk. 120dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI HEYBELİ 55 dk. 15 + 16 35 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI BÜYÜKADA 70 dk. 15 + 16 35 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI SEDEF 85 dk. 0 + 0 (Yazın) - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V23 BOSTANCI EMİNÖNÜ 45 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.
V25 BOSTANCI ÇINARCIK 110dk. 0 + 0 (Yazın) - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:53

Construction MODA İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Moda İskelesi: 1916-17 yılları arasında inşa edilen iskelenin mimarı Vedat Bey'dir. Denize doğru uzanan taş bir iskelenin gerisindeki iskele binası iki katlı olup, Kütahya çinileriyle bezenmiştir. Sonradan üst katı kaldırıldı. 1964 yılı Ekim ayında faaliyeti durdurulan iskele, uzun bir süre sahil gazinosu olarak işletildi. 1976'da yeniden faaliyete geçti. Kadıköy iskelelerinin tüm bakım ve inşa aşamaları sırasında, geçici olarak Ada vapurlarına da hizmet veren iskeleye 1987-88 kışına kadar vapur çalıştıktan sonra, Nisan 1992'den beri seferler yeniden kesildi. Önceki yıllarda yine günde karşılıklı birer seferle hizmete girmesine rağmen, bir yıldan beri faaliyetleri yeniden durdurulmuştur. İskelenin önündeki derinlik; 5.6 metre olup, köprüye; 3.10 deniz mili mesafededir.
MODA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • XIX. yy'da bilhassa yabancıların tercih ettiği bir semt olup, ağırlıklı olarak İngilizler burada ikamet ederlerdi. Batılılaşma hareketinin yoğunluk kazandığı dönemde Osmanlı ileri gelenleri de, geleneksel kibar semtlerde oturmayı terk ederek, bu Avrupaî semte rağbet etmeye başlamışlar ve halk arasında bu gözde semtin; "Moda" olması sebebiyle, yerleşme aynı adla anılmaya başlamıştır.
MODA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Moda İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004  Moda İskelesi - Aykut_a - 19/04/2005 Moda İskelesi -   Burç - 02/07/2004 Moda İskelesi -   Burç - 02/07/2004
Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by):   Burç - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by):   Burç - 02/07/2004
MODA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V23 MODA-EMİNÖNÜ 25 dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.
V23 MODA-BOSTANCI 30 dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.




ANA SAYFA -> ULAŞIM