Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 03:38
E00-MARMARA İSKELELERİ-Yalova-Çınarcık
 | YALOVA İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Yalova İskelesi: İstanbul’un Armutlu Yarımadası’yla denizyolu bağlantısını sağlayan hattın, karşı ayağı olan Yalova, aynı zamanda uzun yıllar İstanbul-Bursa yolunun da en önemli kısımlarındandı. 1920’lerden beri hizmet vermektedir. İlk yapıldığında, denize doğru uzanan taş bir rıhtımdan ibaretti. Sonradan elden geçirilerek, günümüzde kullanıldığı şeklini aldı. 1988 yılına kadar; "Yalova-Kartal" ve "Yalova-Darıca" araba vapurları da yanaşmaktaydı. Bu tarihten itibaren sadece yolcu vapurlarına hizmet vermektedir. Yaz/kış günde karşılıklı 2’şer sefer yapılmaktadır. İskele binası tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 3.8 metredir. Köprüye; 24.9 deniz mili mesafededir.
| YALOVA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- 17. yüzyılda buralara uğradığını ifade eden Evliya Çelebi'nin yöreyi Kara Yalvaçoğlu'nun fethettiğini belirtmesinden dolayı, adının "Kara Yalovaç" olduğu söylenmektedir. Katip Çelebi de, "Yalakabad" adından söz etmekte ve "Yalıova" dendiğini belirtmektedir. 19. yüzyılda araştırmacıların yöreye geldikleri, "Karayalovaç" yahut "Jailakabad" veya "Yalıova" da denildiği bilinmektedir. Yalıova olan bu adın zamanla (-ı) harfinin düşmesiyle, "Yalova" olarak söylendiği ifade edilmektedir (Yalova Belediyesi web sitesinden alınmıştır).
| YALOVA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Simon - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | YALOVA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V24 | YALOVA-SİRKECİ | 165 dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. | V24 | YALOVA-KABATAŞ | 150 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. | V24 | YALOVA-KINALI | 115 dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Uğraklı | Vapur | 3.5 YTL. | V24 | YALOVA-BURGAZ | 100 dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Uğraklı | Vapur | 3.5 YTL. | V24 | YALOVA-HEYBELİ | 85 dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Uğraklı | Vapur | 3.5 YTL. | V24 | YALOVA-BÜYÜKADA | 70 dk. | 2 + 2 | 8saat | - | - | Direkt | Vapur | 3.5 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 03:39
 | ÇINARCIK İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Çınarcık İskelesi: İstanbul’un Armutlu Yarımadası’yla denizyolu bağlantısını sağlayan hattın diğer karşı ayaklarından ikincisi olan Çınarcık İskelesi, 1975 yaz döneminde inşa edildi. Ağustos 1991’deki beton iskelesi, bir vapurun çarpmasıyla çöktü. Bir süre dubayla idare edildikten sonra, günümüzde kullanılan yeni betonarme iskele yapıldı. İskele yazları faaliyette olup, Kış Sezonu’nda sadece hafta sonları 2’şer sefer yapılır. İskele binası tek katlı olup, önündeki derinlik; 6.5 metredir. Köprüye; 22 deniz mili mesafededir.
| ÇINARCIK İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- İlçe merkezindeki "Anıt Çınar"dan gelmektedir. Mareşal Fevzi Çakmak’ın burayı ziyareti sırasında, Belediye Parkı’ndaki (Çınaraltı Gazinosu) anıt çınarı gördüğünde; “Çok yazık etmişler buraya Çınarcık demekle, Kocaçınar demeliydiler” şeklinde konuştuğu söylenmektedir (Çınarcık Belediyesi web sitesinden alınmıştır).
- Rumlar dönemindeki adı, "Kio"dur. "Temiz havası olan şehir" anlamına gelmektedir.
| ÇINARCIK İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Simon - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 | ÇINARCIK İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V25 | ÇINARCIK-SİRKECİ | 140 dk. | 0 + 0 | - | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:32
 | BOSTANCI İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Bostancı İskelesi: 1912-13 yılları arasında inşa edilen iskele binasının mimarı bilinmemektedir. Eski antik limanın önünde, uzunca bir taş rıhtımın ucunda yer alan bu yığma binanın karakteristik özelliği, çatısında bir kubbenin bulunması (Beşiktaş, Karaköy, Büyükada iskelelerinde olduğu gibi). İskelenin yolcu mahalli, 1978'den sonra genişletilmiştir. İskelenin önündeki derinlik; 4.0 metre olup, köprüye; 6.5 deniz mili mesafededir.
| BOSTANCI İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- Şehre giriş-çıkışları kontrol eden "Bostancı Derbendi (karakolu)" burada idi. Şehir, Bostancı karakolundan hemen sonra biterdi. Şehrin bu noktadaki kesin sınırı, Bostancı Köprüsü'ydü. Derbent ve köprü, sonradan bu noktadan başlayarak yayılan mahalleye isim olmuştur.
| BOSTANCI İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 19/04/2005 | Fotoğraf (Photo by): Cumhur - 19/04/2005 | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 03/11/2005 | BOSTANCI İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V22 | BOSTANCI KINALI | 25 dk. | 14 + 14 | 60 dk. | 60 dk. | 120dk. | Direkt/ Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V22 | BOSTANCI BURGAZ | 40 dk. | 14 + 14 | 60 dk. | 60 dk. | 120dk. | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V22 | BOSTANCI HEYBELİ | 55 dk. | 15 + 16 | 35 dk. | 60 dk. | 120dk. | Direkt/ Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V22 | BOSTANCI BÜYÜKADA | 70 dk. | 15 + 16 | 35 dk. | 60 dk. | 120dk. | Direkt/ Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V22 | BOSTANCI SEDEF | 85 dk. | 0 + 0 | (Yazın) | - | - | Uğraklı | Vapur | 2 YTL. | V23 | BOSTANCI EMİNÖNÜ | 45 dk. | 1 + 1 | - | - | - | Direkt | Vapur | 1.25 YTL. | V25 | BOSTANCI ÇINARCIK | 110dk. | 0 + 0 | (Yazın) | - | - | Uğraklı | Vapur | 4.5 YTL. |
 |
Akın Kurtoğlu
16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:53
 | MODA İSKELESİ |  | İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS) |
- Moda İskelesi: 1916-17 yılları arasında inşa edilen iskelenin mimarı Vedat Bey'dir. Denize doğru uzanan taş bir iskelenin gerisindeki iskele binası iki katlı olup, Kütahya çinileriyle bezenmiştir. Sonradan üst katı kaldırıldı. 1964 yılı Ekim ayında faaliyeti durdurulan iskele, uzun bir süre sahil gazinosu olarak işletildi. 1976'da yeniden faaliyete geçti. Kadıköy iskelelerinin tüm bakım ve inşa aşamaları sırasında, geçici olarak Ada vapurlarına da hizmet veren iskeleye 1987-88 kışına kadar vapur çalıştıktan sonra, Nisan 1992'den beri seferler yeniden kesildi. Önceki yıllarda yine günde karşılıklı birer seferle hizmete girmesine rağmen, bir yıldan beri faaliyetleri yeniden durdurulmuştur. İskelenin önündeki derinlik; 5.6 metre olup, köprüye; 3.10 deniz mili mesafededir.
| MODA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR? |
- XIX. yy'da bilhassa yabancıların tercih ettiği bir semt olup, ağırlıklı olarak İngilizler burada ikamet ederlerdi. Batılılaşma hareketinin yoğunluk kazandığı dönemde Osmanlı ileri gelenleri de, geleneksel kibar semtlerde oturmayı terk ederek, bu Avrupaî semte rağbet etmeye başlamışlar ve halk arasında bu gözde semtin; "Moda" olması sebebiyle, yerleşme aynı adla anılmaya başlamıştır.
| MODA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI | Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 19/04/2005 | Fotoğraf (Photo by): Burç - 02/07/2004 | Fotoğraf (Photo by): Burç - 02/07/2004 | MODA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI | HAT NO | SEFER | SEFER SÜRESİ | SEFER SAYISI | PRYT (S/A) | PRYT (ARA) | PRYT (GECE) | SEFER ŞEKLİ | TEKNE | ÜCRET | V23 | MODA-EMİNÖNÜ | 25 dk. | 0 + 0 | - | - | - | Direkt | Vapur | 1.25 YTL. | V23 | MODA-BOSTANCI | 30 dk. | 0 + 0 | - | - | - | Direkt | Vapur | 1.25 YTL. |
 |
|
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|
|
| | | | | | |