Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 02:30

Construction BURGAZADA İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Burgazada İskelesi: İstanbul'un Adalar ilçesinin üçüncü büyük adası olan Burgaz'ın vapur iskelesi, yolculara günboyu hizmet vermektedir. Günümüzdeki iskele yapısı 1993'de eskisi yıktırılarak inşa edildi. İskelenin önündeki derinlik; 4.8 metre olup, köprüye; 9.22 deniz mili mesafededir.
BURGAZADA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Rumca adı; "Pyrgos" olup, zamanla "Burgaz"a dönüşmüştür.

  2. Piri Reis, adadaki "kule"den ötürü; buraya "Burgazlu" adını vermiştir. "Panarmos" ve "Antigoni" (Antiganos: Büyük İskender’in Generali) de denilirdi. Adanın uzunluğu; 1.900 metre, eni; 1.300 metre ve yüzölçümü ise; 1.5 km²'dir.
BURGAZADA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Burgazada İskelesi - Aykut_a - 02/07/2004
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004
BURGAZADA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V21 BURGAZ-SİRKECİ 65 dk. 9 + 9 50 dk. 150dk. 210dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 V24 BURGAZ-KADIKÖY 75 dk. 7 + 8 120dk. 150dk. 195dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 BURGAZ-KABATAŞ 55 dk. 1 + 2 75 dk. - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BURGAZ-BOSTANCI 40 dk. 14 + 14 60 dk. 60 dk. 120dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 V22 BURGAZ-BYK.ADA 30 dk. 23 + 22 15 dk. 60 dk. 120dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V24 BURGAZ-YALOVA 100 dk. 2 + 2 - - - Uğraklı Vapur 3.5 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 02:35

Construction SEDEFADASI İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Sedefadası İskelesi: İstanbul'un Adalar ilçesinin beşinci büyük adası olan Sedef'in   vapur iskelesi, yolculara sadece Yaz Sezonu'nda günboyu hizmet vermekte olup, Kış Sezonu’nda vapur yanaşmamaktadır. 1970’lerde Sedefadası’nın rağbet görmeye başlaması üzerine, buraya dubalı bir iskele inşa edildi. İskelenin önündeki derinlik; 3.6 metre olup, köprüye; 12.0 deniz mili mesafededir.
SEDEFADASI İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. Güneş vurduğu zaman, üzerindeki mevcut makilerin, "sedef taşı" gibi parlaması yüzünden bu adla anılmaktadır.

  2. İsminin üç defa değiştirildiği adanın en meşhur adı ise; "Terebinthios" 'terementin ağacı' yani 'sakızağacı'dır. XIX. asrın yarısına kadar tavşanlardan başka canlı yaşamayan adaya, Sultan Abdülmecid'in damadı Fethi Ahmet Paşa, bol miktarda zeytin ağacı ile bağ ve meyve ağaçları diktirmiştir. Ada kayalık olduğu için ziraate pek elverişli değildir. Doğal bitki örtüsünün de zayıf olduğu adanın, son maliki Şehsuvar Mememencioğlu'dur. 1920 senesine kadar Seferoğulları tarafından işletilen taşocaklarının bulunduğu adada, 1956 senesine kadar hiçbir faaliyet yoktur. Ada 1956 yılında, Ş. Menemencioğlu'na iki milyon TL.'ye satılmıştır. Adanın yüzölçümü; 0.157 km²'dir.
SEDEFADASI İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Sedefadası İskelesi - Xxxxx XXXXX - 01/01/2000 Sedefadası İskelesi - Xxxxx XXXXX - 01/01/2000
Fotoğraf (Photo by): Xxxxx XXXXX - 01/01/2000 Fotoğraf (Photo by): xxxxx XXXXX - 01/01/2000
SEDEFADASI İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V21 SEDEF-SİRKECİ 110 dk. 0 + 0 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 SEDEF-KADIKÖY 90 dk. 0 + 0 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 SEDEF-BOSTANCI 85 dk. 0 + 0 - - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V21 V22 SEDEF-BÜYÜKADA 15 dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 2 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 03:38
E00-MARMARA İSKELELERİ-Yalova-Çınarcık


Construction YALOVA İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Yalova İskelesi: İstanbul’un Armutlu Yarımadası’yla denizyolu bağlantısını sağlayan hattın, karşı ayağı olan Yalova, aynı zamanda uzun yıllar İstanbul-Bursa yolunun da en önemli kısımlarındandı. 1920’lerden beri hizmet vermektedir. İlk yapıldığında, denize doğru uzanan taş bir rıhtımdan ibaretti. Sonradan elden geçirilerek, günümüzde kullanıldığı şeklini aldı. 1988 yılına kadar; "Yalova-Kartal" ve "Yalova-Darıca" araba vapurları da yanaşmaktaydı. Bu tarihten itibaren sadece yolcu vapurlarına hizmet vermektedir. Yaz/kış günde karşılıklı 2’şer sefer yapılmaktadır. İskele binası tek katlıdır. İskelenin önündeki derinlik; 3.8 metredir. Köprüye; 24.9 deniz mili mesafededir.
YALOVA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • 17. yüzyılda buralara uğradığını ifade eden Evliya Çelebi'nin yöreyi Kara Yalvaçoğlu'nun fethettiğini belirtmesinden dolayı, adının "Kara Yalovaç" olduğu söylenmektedir. Katip Çelebi de, "Yalakabad" adından söz etmekte ve "Yalıova" dendiğini belirtmektedir. 19. yüzyılda araştırmacıların yöreye geldikleri, "Karayalovaç" yahut "Jailakabad" veya "Yalıova" da denildiği bilinmektedir. Yalıova olan bu adın zamanla (-ı) harfinin düşmesiyle, "Yalova" olarak söylendiği ifade edilmektedir (Yalova Belediyesi web sitesinden alınmıştır).
YALOVA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Yalova İskelesi - Simon - 10/01/2006 Yalova İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Yalova İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Yalova İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Simon - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006
YALOVA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V24 YALOVA-SİRKECİ 165 dk. 2 + 2 8saat - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.
V24 YALOVA-KABATAŞ 150 dk. 1 + 1 - - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.
V24 YALOVA-KINALI 115 dk. 2 + 2 8saat - - Uğraklı Vapur 3.5 YTL.
V24 YALOVA-BURGAZ 100 dk. 2 + 2 8saat - - Uğraklı Vapur 3.5 YTL.
V24 YALOVA-HEYBELİ 85 dk. 2 + 2 8saat - - Uğraklı Vapur 3.5 YTL.
V24 YALOVA-BÜYÜKADA 70 dk. 2 + 2 8saat - - Direkt Vapur 3.5 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 09 Oca 2006, 03:39

Construction ÇINARCIK İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Çınarcık İskelesi: İstanbul’un Armutlu Yarımadası’yla denizyolu bağlantısını sağlayan hattın diğer karşı ayaklarından ikincisi olan Çınarcık İskelesi, 1975 yaz döneminde inşa edildi. Ağustos 1991’deki beton iskelesi, bir vapurun çarpmasıyla çöktü. Bir süre dubayla idare edildikten sonra, günümüzde kullanılan yeni betonarme iskele yapıldı. İskele yazları faaliyette olup, Kış Sezonu’nda sadece hafta sonları 2’şer sefer yapılır. İskele binası tek katlı olup, önündeki derinlik; 6.5 metredir. Köprüye; 22 deniz mili mesafededir.
ÇINARCIK İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  1. İlçe merkezindeki "Anıt Çınar"dan gelmektedir. Mareşal Fevzi Çakmak’ın burayı ziyareti sırasında, Belediye Parkı’ndaki (Çınaraltı Gazinosu) anıt çınarı gördüğünde; “Çok yazık etmişler buraya Çınarcık demekle, Kocaçınar demeliydiler” şeklinde konuştuğu söylenmektedir (Çınarcık Belediyesi web sitesinden alınmıştır).

  2. Rumlar dönemindeki adı, "Kio"dur. "Temiz havası olan şehir" anlamına gelmektedir.
ÇINARCIK İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Çınarcık İskelesi - Simon - 10/01/2006 Çınarcık İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Çınarcık İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Çınarcık İskelesi - Mustafa NOYAN - 10/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Simon - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 10/01/2006
ÇINARCIK İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V25 ÇINARCIK-SİRKECİ 140 dk. 0 + 0 - - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.




Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:32

Construction BOSTANCI İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Bostancı İskelesi: 1912-13 yılları arasında inşa edilen iskele binasının mimarı bilinmemektedir. Eski antik limanın önünde, uzunca bir taş rıhtımın ucunda yer alan bu yığma binanın karakteristik özelliği, çatısında bir kubbenin bulunması (Beşiktaş, Karaköy, Büyükada iskelelerinde olduğu gibi). İskelenin yolcu mahalli, 1978'den sonra genişletilmiştir. İskelenin önündeki derinlik; 4.0 metre olup, köprüye; 6.5 deniz mili mesafededir.
BOSTANCI İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • Şehre giriş-çıkışları kontrol eden "Bostancı Derbendi (karakolu)" burada idi. Şehir, Bostancı karakolundan hemen sonra biterdi. Şehrin bu noktadaki kesin sınırı, Bostancı Köprüsü'ydü. Derbent ve köprü, sonradan bu noktadan başlayarak yayılan mahalleye isim olmuştur.
BOSTANCI İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Bostancı İskelesi - Aykut_a - 02/07/2004  Bostancı İskelesi - Aydın SERT - 19/04/2005  Bostancı İskelesi - Cumhur - 19/04/2005  Bostancı İskelesi - Aydın SERT - 03/11/2005
Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by): Cumhur - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 03/11/2005
BOSTANCI İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V22 BOSTANCI KINALI 25 dk. 14 + 14 60 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI BURGAZ 40 dk. 14 + 14 60 dk. 60 dk. 120dk. Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI HEYBELİ 55 dk. 15 + 16 35 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI BÜYÜKADA 70 dk. 15 + 16 35 dk. 60 dk. 120dk. Direkt/ Uğraklı Vapur 2 YTL.
V22 BOSTANCI SEDEF 85 dk. 0 + 0 (Yazın) - - Uğraklı Vapur 2 YTL.
V23 BOSTANCI EMİNÖNÜ 45 dk. 1 + 1 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.
V25 BOSTANCI ÇINARCIK 110dk. 0 + 0 (Yazın) - - Uğraklı Vapur 4.5 YTL.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 11 Oca 2006, 03:53

Construction MODA İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Moda İskelesi: 1916-17 yılları arasında inşa edilen iskelenin mimarı Vedat Bey'dir. Denize doğru uzanan taş bir iskelenin gerisindeki iskele binası iki katlı olup, Kütahya çinileriyle bezenmiştir. Sonradan üst katı kaldırıldı. 1964 yılı Ekim ayında faaliyeti durdurulan iskele, uzun bir süre sahil gazinosu olarak işletildi. 1976'da yeniden faaliyete geçti. Kadıköy iskelelerinin tüm bakım ve inşa aşamaları sırasında, geçici olarak Ada vapurlarına da hizmet veren iskeleye 1987-88 kışına kadar vapur çalıştıktan sonra, Nisan 1992'den beri seferler yeniden kesildi. Önceki yıllarda yine günde karşılıklı birer seferle hizmete girmesine rağmen, bir yıldan beri faaliyetleri yeniden durdurulmuştur. İskelenin önündeki derinlik; 5.6 metre olup, köprüye; 3.10 deniz mili mesafededir.
MODA İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • XIX. yy'da bilhassa yabancıların tercih ettiği bir semt olup, ağırlıklı olarak İngilizler burada ikamet ederlerdi. Batılılaşma hareketinin yoğunluk kazandığı dönemde Osmanlı ileri gelenleri de, geleneksel kibar semtlerde oturmayı terk ederek, bu Avrupaî semte rağbet etmeye başlamışlar ve halk arasında bu gözde semtin; "Moda" olması sebebiyle, yerleşme aynı adla anılmaya başlamıştır.
MODA İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Moda İskelesi - Aydın SERT - 02/07/2004  Moda İskelesi - Aykut_a - 19/04/2005 Moda İskelesi -   Burç - 02/07/2004 Moda İskelesi -   Burç - 02/07/2004
Fotoğraf (Photo by): Aydın SERT - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Aykut_a - 19/04/2005 Fotoğraf (Photo by):   Burç - 02/07/2004 Fotoğraf (Photo by):   Burç - 02/07/2004
MODA İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
V23 MODA-EMİNÖNÜ 25 dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.
V23 MODA-BOSTANCI 30 dk. 0 + 0 - - - Direkt Vapur 1.25 YTL.




ANA SAYFA -> ULAŞIM