Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 03:25

Construction YEMİŞ (EMİNÖNÜ/HALİÇ) İSKELESİ Construction
İSKELENİN TARİHÇESİ ve ÖZELLİKLERİ (PORT HISTORY and DETAILS)

  • Yemiş İskelesi: Haliç'in deniz taşımacılığındaki ilk noktası olan iskele, Eminönü'nde Galata Köprüsü'nün hemen solundadır. Haliç'e ilk vapur işlemeye başladığı yıllarda eski Galata Köprüsü'nün üzerindeki dubalardan birinde hizmet verirken, köprünün artık iyice eskimesi nedeniyle 1981'de Eminönü'ne nakledildi. Yeni Galata Köprüsü'nün şantiye alanı içinde kaldığından, Ağustos 1986'da biraz daha sola, eski Yemiş İskelesi yakınına nakledildi ve prefabrik olarak yeniden inşa edildi. Önüne de bir duba bağlandı. Yapı tek katlı olup, önündeki su derinliği; 4.2 metredir. Günümüzde iskeleden, karşılıklı olarak 13 motor seferi kalkmaktadır. Merkez Eminönü iskelelerine uzaklığı; 0.24 deniz milidir.
YEMİŞ İSMİNİN KÖKENİ NEREDEN GELMEKTEDİR?

  • İstanbul'a dışarıdan gelen sebze ve meyveler, Haliç'te aynı adla anılan iskeleye yanaşan gemilerden indirilirdi. İskelenin bu amaçla kullanılması; "Yemiş" adını almasına yol açmıştır (Eski dilde meyveye; "yemiş" adı verilirdi).
YEMİŞ (EMİNÖNÜ/HALİÇ) İSKELESİNİN SİTEDE YERALAN FOTOĞRAFLARI
Yemiş (Eminönü) İskelesi - Tuncer HALICI - 02/07/2004 Yemiş (Eminönü) İskelesi - Eminya - 02/07/2005 Yemiş (Eminönü) İskelesi - Eminya - 10/10/2005 Yemiş (Eminönü) İskelesi - Mustafa NOYAN - 01/01/2006
Fotoğraf (Photo by): Tuncer HALICI -   02/07/2004 Fotoğraf (Photo by): Eminya - 02/07/2005 Fotoğraf (Photo by): Eminya - 10/10/2005 Fotoğraf (Photo by): Mustafa NOYAN - 01/01/2006
YEMİŞ (EMİNÖNÜ) İSKELESİNDEN KALKAN VAPUR HATLARI VE DETAYLARI
HAT NO SEFER SEFER SÜRESİ SEFER SAYISI PRYT (S/A) PRYT (ARA) PRYT (GECE) SEFER ŞEKLİ TEKNE ÜCRET
M07 EMİNÖNÜ-KARAKÖY 5 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Direkt Motor 1 YTL.
M07 EMİNÖNÜ-ÜSKÜDAR 20 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Direkt Motor 1 YTL.
M07 EMİNÖNÜ-EYÜB 35 dk. 13 + 13 60 dk. 60 dk. - Uğraklı Motor 1 YTL.


ANA SAYFA -> ULAŞIM