Ana Sayfa  



Mustafa Yıldırım



Sal 24 Nis 2007, 15:59  

Arkadaşlar,

Benim bu konuda daha önce bu forum bağlığında açmış olduğum önerimi incelemenizi tavsiye ederim. Bu da bir alternatif olarak düşünülemez mi?

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19705&start=100

Sayfa 11e bakınız


 mesajı beğendiniz mi?
Semih Yaşar




Sal 24 Nis 2007, 16:49   Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy metrosu

Alıntı:
Bu tramvay hattı iptal oldu,bunun yerine büyük ihtimalle beşiktaş sarıyer metrosu beşiktaşda değil kabataşta son bulacak.Bu şekilde olacağı %100, kesin gözüyle bakılmaktadır.bilginize.


Gökhan merhaba

Kabataş-Sarıyer metrosu diye bir proje yok, Kabataş-Beşiktaş-Şişli- Alibeyköy metro
projesi var. Bugün zaten izdiham halinde olan Kabataş'a metro istasyonu yapılıyor,
Metro projesi kesinlikle gerekli fakat neden Kabataş kalkışlı yapılıyor, çünki tramvayın
Beşiktaş'a uzatılmasından vazgeçildi de o yüzden. Halbuki tramvay Beşiktaş'a uzatılsa
Metro projesi Beşiktaş'tan başlar ve daha kısa bir hat olarak Gayrettepe yada Şişli istasyonlarında
Taksim metrosu ile entegrasyon sağlayıp Alibeyköy'e devam edilebilirdi.
Metro'yu Kabataş'tan başlatınca zaten otobüs aktarması olarak sıkıntılı bir nokta daha da
zorlanmış olacak.
Beşiktaş meydanı aktarma merkezi olarak oldukça müsait, yukarıda gönderdiğim fotoğrafta
bu net olarak görülmüyor mu? Bir avantaj daha var,  Barbaros Bulvarından inen otobüsler
Meydan'dan U-dönüşü yapacak, Emirgan ,İstinye, Sarıyer kalkışlı sahil yolundan
gelen otobüsler ise vapur iskelesinden dönüş yapacak, yoğunluğu ikiye bölmüş oluyoruz.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Sal 24 Nis 2007, 17:28  

Semih Üstad'ın haftalardır yana-yakıla anlatmaya çalıştığı bağlantı meselesi o kadar yerinde ve de mantıklı ki... Birçok konuda dağıtıcı/toplayıcı özelliği barındrıması yüzünden çok müsbet...

Aşağıda, bu aşamaları oldukça basitleştirerek anlatmaya çalışalım:



Şu anda, bölgenin mevcut raylı sistem ağı üstte göründüğü şekildedir...


 

Beşiktaş kalkışlı ve Şişli üzerinden geçerek kentin güneybatısına doğru uzanacak II. bir Metro hattının başlangıç noktası yukarıda (aşağı-yukarı bir geçişle) belirtildi...


 

Görüldüğü üzre, Beşiktaş ile Kabataş arasında bir kopukluk sözkonusu ve bu bağlantı, şimdilik İETT otobüsleriyle yapılmaya çalışılıyor... Burada bir şekilde raylı sistemle bağlantı sağlanması gerekli. Bir uzatma elzem ama, hangi sistem kullanılmalı?


 

Beşiktaş'a ileride bir de Levend yönlü bir Metrobüs hattının kurulması gündemde iken, Beşiktaş'ın önemi, Semih Üstad'ın altını çizdiği gibi bir kat daha artacak...


 

İşte bu mecburî bağlantı; Cadde Tramvayı'nın 1-2 istasyon ötelenmesiyle çözülmüş olacak ve raylı sistemlerin son noktaları; ara bir aktarma noktası yerine, "Ana Aktarma" noktasına yönlendirilmiş olacaklar.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?: +4
Murat Caner



Sal 24 Nis 2007, 22:22  

Beketler arasında Perpa, Yedikule varsa olur tabi. Ama ben bu kuşağın(aynı kuşaktan söz etmiyoruz.) Taksim'den başlaması ve tramvay ya da hafif metro olmasından yanayım. AKM'nin altına güzel bir beket, üstüne 2000 kişilik sergi salonu, üstüne 10000 kişilik opera salonu, üstüne dikuçar inişliği, deniz gören kesimlere 100 kişilik bakı terasları, geniş yemek, çay, nargile salonları, sanatçılar için konuk evi, 120 metreyi tek geçişle alan kirişler, sırf arrrrtistlik olsun diye ağustosta milleti donduracak bayanların içini gıçıklayacak yanlarındaki eşlerine sarılmalarını sağlayacak iklimlendirme düzeni, içerden dışarıyı görebileceğiniz dışardan içeriyi göremeyeceğiniz ayakyolu, içerden dışarıyı görebileceğiniz dışardan içeriyi göremeyeceğiniz sahne arkası, uzar, bitmez...

Yanında açılışa gideceğim hanım hanımcık bir bayan da verirlerse iyi olur tabiki...

Ne? Konumuz ulaşım mı?


 mesajı beğendiniz mi?
Murat Kandemir



Sal 24 Nis 2007, 22:35  

Alıntı:
Akın Kurtoğlu:

"Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş" arasında nasıl bir Metro tüneli düşünülecek pekiyi? Bilindiği gibi Dolmabahçe; denize dolgu yapılarak kazanılmış bir alanın üzerine oturmuştur. Altı kazıklarla sağlamlaştırılmaya çalışılsa da, yine de denize doğru her yıl milim milim kayma mevcuttur.


Herhalde tüneli Dolmabahçe tarafından değilde Otel tarafından geçirerek bu sorun çözülebilir. Çünkü yeraltından gidiyorsunuz zemin dinamikleri haricinde başka bir engeliniz yok. Tabii tarihi eserler çıkmazsa kazı sırasında o ayrı bir mesele.

Benim söylemeye çalıştığım, metro gibi daha sağlam ve uzun vadeli bir çözüm varken tramvay gibi yarın birgün değişikliğe çok daha müsait bir sisteme daha az rağbet etmemiz gerektiği. Neticede yarın başka bir belediye gelir, 2 günde trafik sorununu çözeceğim der rayları söker olur biter. Benim önerim, Kabataş-Karaköy arası tramvayın yerin altına alınması, hatta belki bir kol verip şişhane'de tekrar metroya bağlanması. İlerde çünkü Marmaray'a aktarma için alternatifler yaratılmalı. Bir yandan Beşiktaş-Şisli'den, bir yandan da Beşiktaş-Şişhane aktarması sağlanabilir.

Bunun da ötesinde, tramvay limitlerine gelmiş durumda. Metro olduğunda, büyük bir yoğunluğu zaten Kabataşa taşımadan Şişli üzerinden almış olacaksınız. Beşiktaş'a uzanacak bir tramvay ise tek hat üzerinden bu yoğunluğu kaldırmaya çalışacak. Geliştirilmeye, kapasite arttırılmasına çok da müsait bir sistem değil, daha çok destek raylı sistem olarak kullanılacak bir sistem.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Sal 24 Nis 2007, 22:52  

Evet, kesinlikle... Şayet yerin altına inilmesi gerekecekse, bu muhakkak otelin üzerinde bulunduğu tepeliğin altından geçirilmelidir. Rıhtıma doğru yaklaşıldıkça dolgunun gevşediği, zaten daha ilk kazmada ortaya çıkacaktır.

Bu tepenin altından geçmesi muhtemel bir tüneli de çizerek tartışmıştık zaten ilk sayfalarda... Aslında bu tünel "0" rakımn altına inmeden de buradaki sorunu çözmeye muktedir. Zeminle aynı hizada ilerleyerek (belki bir miktar eksi kota inerek), tepelik aşılabilecek gibi görünse de, teknik detayların iyice didik-didik edildiği bir çalışma gerekecek galiba Semih üstada ve bizlere...

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Murat Kandemir



Çrş 25 Nis 2007, 12:47  

Merhaba Akın Bey,

Ulaşımla ilgili sorunların büyük bölümünün çözümü raylı sistemden geçiyor, vede öyle böyle değil ağır raylı sistemler. Bu Kabataş-Beşiktaş-Şişli arası metro projesi başlasa artık fena olmayacak. Ama burada umarım tüm hattın bitmesi beklenmez, parti parti ihale edilir ve inşaatı biten bölümler perderpey açılır (Şişhane istasyonunun bir türlü açılmaması örneğini yaşamayız). İlk aşamada da Beşiktaş-Kabataş arası tercihimiz olabilir. Çünkü Kabataş demek artık metro demek, Taksim demek.

Sizin, otelin altından metro için kazılacak tünel konusunda fikirlerinizi ve proje önerilerinizi merakla bekliyor olacağım. Bir bölümüyle Beşiktaşa raylı sistemin getirilmesi başlığında bu konuyu tartıştığımızı hatırlıyorum.


 mesajı beğendiniz mi?
Semih Yaşar




Çrş 25 Nis 2007, 16:21   Beşiktaş tramvayı

Arkadaşlar

İki farklı projeden bahsediyoruz, fakat bunları birbirine karıştırmayalım.
Metro projesi Kabataş'tan başlayabilir ve Beşiktaş-Şişli-Alibeyköy olarak devam edebilir,
fakat yinede tramvayın Beşiktaş'a uzatılması lazım.

Nedenlerine gelince :

Tramvay'la Kabataş'a gelen yolcuların %80'i otobüse aktarma yapıyor , ve muhtemelen
ya sahil yolundan giden Ortaköy, Emirgan, İstinye otobüslerinden birine biniyor,
yada Barbaros Bulvarından giden  Ferahevler, Sarıyer, Gültepe, Çeliktepe, Rumeli Hisarüstü
otobüslerinden birine biniyor, Kabataş-Alibeyköy metrosu bu otobüs hatlarının alternatifi değil.
Yada diyelim ki Beşiktaş çarşı'da büyük bir metro istasyonu yaptık, otobüsleri Beşiktaş'tan
döndürdük ve Kabataş'ta son durak yapan tramvay yolcularını Metro+otobüs aktarmasına
zorladık. Bu durumda Kabataş-Beşiktaş arasında yolcuyu tramvaydan indiriyorsunuz, 30 metre
yer altına yürütüyorsunuz, Beşiktaş Çarşı istasyonundan 30 metre yukarıya çıkartıyorsunuz
ve tekrar otobüse bindiriyorsunuz, ilave akbil bastırıyorsunuz. Bunun pek ideal bir
durum olduğunu zannetmiyorum, fakat yapılan işin adı Beşiktaş'a raylı sistem getirmek oldu.

Bu nedenle ben ısrarla Tramvay Beşiktaş'a devam etmeli ve yolcular fazla yürümeden
pratik bir şekilde otobüse aktarma yapabilmeli diyorum. Bunun yanında Metro yapılsın,
ister Kabataş kalkışlı olsun, ister Beşiktaş kalkışlı olsun, fakat otobüse aktarma yapacak yolculara
Beşiktaş'a kadar tramvayla gelme alternatifi sunulmalıdır.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Çrş 25 Nis 2007, 18:12  

Semih'in önerisi de mantıklı... İki raylı sistem üstüste bindirilemez diye bir kaide yok. Kaldı ki; Kabataş-Beşiktaş arası oldukça özel bir durum... Burada tek sorun; eldeki kıt kaynakları kullanırken aynı aksa 2 farklı raylı sistemin üstüste oturtulması olacak. Muhtemelen oldukça fazla tepki çekecektir (Tabi, bu arada Metro'nun mümkün olduğu kadar içeriden devam etmesi kaydıyla)ç Yoksa, işlerlik açısından, soruna çifte dikiş olması dolayısıyla birçok faydayı da beraberinde taşıyacaktır.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
Semih Yaşar




Prş 26 Nis 2007, 17:00   Beşiktaş tramvayı

Bu sabah Yıldız'dan Karaköy'e kadar yürüdüm, saat 9:30'da eğitime gideceğim için
zamanım vardı. Yol boyunca Beşiktaş meydanı ve Dolmabahçe yolunu gözlemlemeye
çalıştım.

- Beşiktaş Meydan'da,  Dolmabahçe yönünden gelen arabaların Barbaros Bulvarına
 katıldıkları trafik lambası  yaklaşık 75 saniye yeşil yanıyor, 45 saniye kadar kırmızı
 yanıyor, toplam çevrim süresi 75+45=120 saniye diyebiliriz.
 Bu 75 saniye sürede geçen arabaları saymaya çakıltım , trafik oldukça rahattı,
 44 araba  ve 4 tane otobüs geçtikten sonra kırmızı yandı, başka bir deyişle
 120 saniyede yaklaşık 50 araç Bulvar'a doğru devam etti.
 Diyelim ki trafik yoğunluğunun fazla olduğu saatlerde 90 araba geçebilecek, bu hesaba
 göre  Levend yönüne 120 saniyede 90 , dakikada ise 45 araba devam ediyor.
 Gelmek istediğim nokta şu, Beşiktaş köprüsünü bugünki gibi %20 kapasite ile Ortaköy yönüne
 doğru 2 şerit olarak vermek yerine, 1+1 olarak iki yönlü kullanıma açılsa ve Dolmabahçe'den
 gelen otomobiller  köprüyü kullanarak tek şeritten hiç ışık beklemeden Bulvar'a katılsalar
 inanıyorum ki dakikada 45 araba çok rahat geçebilir.
 Bu hesaba göre yeni köprü yapmaya da gerek yok, mevcut köprüyü 1+1 şerit iki yönlü
 trafiğe açın,  Tansaş önündeki alanı otomobil trafiğine kapayın, aktarma merkezi oluşmuş oldu.
 Fotoğrafta köprünün 1+1 şerite müsait olduğu görülüyor.

 

(+)



 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: