Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Tarık ANDAY
16 yıl önce - Prş 22 Arl 2005, 18:34
İstanbul Kabataş-Beşiktaş tramvayı uzatma inşaatı



Merhaba,

Hattın Beşiktaş'a uzatılma projesi hakkında gelişmeden bilgisi olan var mı ?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 17:48

Alıntı:
Hattın Beşiktaş'a  uzatılma projesi hakkında  gelişmeden bilgisi olan var mı ?


Öncelikle, Kabataş'taki Füniküler giriş şantiyesinin kaldırılması bekleniyor. Zemin çalışması tamamlanınca, Fındıklı son durağı "Kabataş"a ötelenecek. Ardından da; "Dolmabahçe" ve "Beşiktaş" istasyonlarının inşasına başlanacak. Fakat bu son 2 istasyon ve güzergâhı ile ilgili herhangi bir ihale olduğunu sanmıyorum. Yüklenici firmanın son noktası, benim bildiğim kadarıyla Kabataş idi. Aslında, vagonlarının iç kapılarının üzerlerinde bu 2 istasyon da belirtilmekte... Ek şube hattı, yeni bir ihale ile şekillenecek olmalı... Bu yeni yol; 1750 metreye karşılık gelmekte... (Eminönü-Kabataş; 2650 metre olarak tamamlandı). Gerçekleştiğinde; 4400 metrelik "Eminönü-Beşiktaş" arasında tramvay yolumuz olacak...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 17:50

Benim hesabıma göre; 1750 metre olarak ölçüldü. İhale bilgilerinde ise; 1400 metre olarak belirlenmiş. Ben ölçümü, Kabataş füniküler girişi önünden, Beşiktaş Barbaros Bulvarı katılımının önüne kadar yapmıştım. Demek ki; 1750 - 1400 = 350 metrelik az bir inşaat sözkonusu. Öyleyse, Cadde Tramvayı'nın Beşiktaş'taki başdurağı, "Akaretler ile Deniz Müzesi" arasında bir yerlerde olacak... (Aradaki tek istasyon ise; "Dolmabahçe-Stadyum" isminde olup, bu da herhalde Dolmabahçe Camii'nin tam önünde inşa edilecek)

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 09:53
beşiktaş tramvay


Günaydın  Akın  Bey

Ben  Beşiktaş  baş  durağının  tam olarak Barbaros Bulvarının başlangıcında  yani otobüs durağının  olduğu yerde  orta refüjde yapılacağını  duymuştum.  Sizin  dediğiniz gibi
Akaretler -Denizmüzesi  civarında 2 tramvay aracının yanyana durabilmesi pek mümkün görünmüyor. Bu  dar  bölge  tek hat olarak geçilecek bildiğim kadarıyla.

Saygılar


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 14:00

Alıntı:
Ben  Beşiktaş  baş  durağının  tam olarak Barbaros Bulvarının başlangıcında  yani otobüs durağının  olduğu yerde  orta refüjde yapılacağını  duymuştum.  Sizin  dediğiniz gibi
Akaretler -Denizmüzesi  civarında 2 tramvay aracının yanyana durabilmesi pek mümkün görünmüyor. Bu  dar  bölge  tek hat olarak geçilecek bildiğim kadarıyla.

Tabi tabi Semih Bey... Tramvay yolunun bir bölümünün tek hat üzerinden sağlanacağı haberi konusunda hemfikiriz... Dolmabahçe Stadı'nın önünden, Akaretler Sıraevleri'nin başına kadar olan kesimde tek hat olarak inşa edileceği haberini duyduğumuzu yazmıştık önceden... Sonradan, Resim-Heykel'in oradan itibaren yol genişleyince, tekrardan çift hatta çıkacak diye biliyordum ben de... Sadece Beşiktaş'taki başdurağının nerede olacağı konusunda muallâktayım hâlâ...

 

(+)


İBB'nin WEB Sitesi'ndeki; halka kullanımı serbest olan harita ve mesafe ölçümü bölümünde, yeniden çalıştım ve 1750 sayısına ulaştım tekrardan (1753 metre)... Bu mesafe, tam olarak Fındıklı Parkı'nın bitim noktasından (meydan çeşmesinin yanından), Barbaros Bulvarı katılımının ortasına kadar olan kısımdır. Otomatik olarak ölçtürttüğüm için; 1750 - 1400 = 350 metrelik (-) mesafe nereden çıkıyor, anlamış değilim halen!...

Akın KURTOĞLU



Mehmet Kasım
16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 21:39
BEŞİKTAŞ'IN ÇEHRESİ DEĞİŞECEK


Arkadaşlar İBB kaynaklarında edindiğim bilgilere göre Beşiktaş Meydanındaki trafik tamamen YERALTINA ALINACAK.Ve bölge yayalaştırılacak.Tıpkı TOPKAPI gibi.Trafik sadece alttan işleyecek.Cadde Tramvayıda Topkapı İstasyonu gibi Köprünün altında olacak.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 00:07

Alıntı:
Beşiktaş Meydanındaki trafik tamamen YERALTINA ALINACAK.Ve bölge yayalaştırılacak.Tıpkı TOPKAPI gibi.Trafik sadece alttan işleyecek.Cadde Tramvayıda Topkapı İstasyonu gibi Köprünün altında olacak.

Desenize, o zaman cadde tramvayının "Kabataş"tan "Beşiktaş"a  uzatılmasını en az 1 yıl daha unutalım. Çünkü, Beşiktaş gibi, trafiği yoğun ve devâsâ bir meydanda bu tarzda bir inşaat çalışması, 1 yılın altında toparlanamaz...

Akın KURTOĞLU


Aytac_yolas
16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 00:59

Akın Bey ben şunu anladımki akp'nin yerleştirdiği mevcut şehir planlamacıları hiçbirşeyden anlamıyor.Bir tanesi de eniştem olur oradan biliyorum.Bu kadar düzensiz ve karmakarışık bir raylı sistem planlaması olamaz.Geçen Beyazıt'ta tramvay bekliyorum garibim bir turist geldi "findikli findikli" diye soruyor.Ne bir işaret var ne bir tabela.Olmadık yerlere anlaşılmaz haritalar koymuşlar.Ben bile ilk bindiğimde yolumu zor buldum, turistler napıyor merak ediyorum.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 01:11

Aytaç, maalesef lokal çözümlerle sorunu çözmeye çalıştılar hep belediyeler. Uzun yıllar boyunca günlük çözümler üretildi ve bugüne gelindi. Halbuki, nasıl ki Türkiye için varolan 5'er yıllık Kalkınma Plânları mevcut. Benzer bir plân da İstanbul için yapılmalıydı. Raylı sistemlerimizin bile envai çeşidi var (Metro, Hızlı Tramvay, Cadde Tramvayı, Nostaljik Tramvay, Tünel, Füniküler, Banliyö...) ve çoğu da şehrin merkezi noktalarını birbirine bağlayamadı hâlâ tam olarak! Yerin altında giden ve nisbeten durak mesafeleri daha aralıklı ve daha hızlı çalışan bir Metro ağı ile, yerüstünden giden ve durakları birbirine daha yakın, ama hız olarak da biraz daha düşük tramvay ağını birbirine karmalıydılar... Bu 2 ana tip ulaşım sistemini plânlayıp, geçen zaman zarfında peyderpey uygulasalardı, şimdi herşey çözülmüştü bile...

Akın KURTOĞLU


mbasturk
16 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 12:46

anlamadığım bir durum var.tramvay hattı için domabahçenin önündeki yol mu kullanılacak?o yol zaten istanbul trafiğinin en sorunlu bölgelerinden birisi.tramvay hattı bu yoldan şerit alacak mı?



sayfa 1
123 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM