Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
OzanEmre

3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 00:43

Alıntı:
Bu felaket bir haber. Proje icin finansal planlama felaketi derken bir de operasyonel planlama felaketi oldugu ortaya cikti.

Kısacası b e c e r i k s i z l i k!
Ne olacak "İş bilenin, Kılıç kuşananın" olmayıp, yandaş, akraba, vesaire olunca!


dcakmak
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 02:19

Alıntı:
Kısacası b e c e r i k s i z l i k!
Ne olacak "İş bilenin, Kılıç kuşananın" olmayıp, yandaş, akraba, vesaire olunca!

öyle deme kesin bu projede de istemezükçü tayfanın parmağı vardır. bişeyler bulup engellemişlerdir mutlaka. naptılar acaba bağcıların altına tarihi eser mi gömdüler? evet evet hatta kesin öyle olmalı. ah bu istemezükçüler yok mu!


Mehmet Kasım
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 09:30

İLK DEFA BU PROJEDE İSTEMEZÜKÇÜ ETKİSİ SIFIR

OzanEmre

3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 13:09

dcakmak demiş ki:
öyle deme kesin bu projede de istemezükçü tayfanın parmağı vardır.

İstemezükçü değil
İstemem, yan cebime koycular!
Mehmet Kasım demiş ki:

Alıntı:
Şimdide Bağcıları pas geçerek


bunu sordum. olmuyormuş. bağcılar ile bahçelievler farklı stil imiş?

Mehmet'in de bahsettiği gibi, bir engel ortaya koymuşlar, aslında farklı kazı teknikleri kullanılarak halledilecekleri bir iş.

Engel olarak gösterilmesi gerçekten çok endişe verici. Endişenin nedeni, emrinde bir sürü mühendis, mimar ve vesaire teknik eleman ve imkan olan ve dolaylı olarakta yüklenici firmalardaki olan imkanları bulunan İBB'nin acemice işler yapması.

Bunun nedeni ne peki!

Nedeni yukarıdaki gibi "yandaş, akraba, vesaire tanıdık"ların bazı konumlara getirilmesi ve işi yapacak uzmanlık ve deneyimlerinin olmaması fakat söz sahibi olmaları nedeni ile, bu uzmanlık ve deneyime sahip kişilerinde o zatların altında iş yapıyor olması, yani o zatlara laf anlatana kadar iş işten geçtiğinden dolayı böyle abuk sabuk sorunlarla yapılan güzelim işlerde ya mahvoluyor ya da uzadıkça uzuyor.

Ayrıca her İBB'de çalışan bahsettiğim gibi olumsuzluklara sahip nitelikte değildir eminim. İnşallah...
İşini hakkıyla yapanlara diyecek tek sözüm, "Allah Razı Olsun"dur. Ama işi eline gözüne bulaştıranlara da fazla müsamaha göstermemek lazım.

Varsa bir kusurum, affola. Ama benim bu güne kadar İBB icraatleri ve gerek İBB içinden, gerek dışından aldığım bilgilerle malesef bu böyle.

Bana, bir İBB iştirakindeki bir sorumlu ağabey'in iş aradığım için bana bahsettiği; "Burada iş bulabilmen, çalışman için artık tanıdık falan olman değil ancak başkanın akrabası olman lazım!" sözü sanırım bazı şeyleri açıklamak için yeterlidir.

Vede, hadi Yenikapı İstayon ve Haliç geçişi için anıtlar, falan sorun çıkarıyor iş uzuyor diyelim. Ama yahu şu Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir hatlarında böyle sorun yokken niye böyle şeyler oluyor. Yok para kalmamış, bu yüzden bakanlığa devredilmiş, yok istimlak yapılacakmış. Parayı ona göre ayarlasaydın o zaman yada burada şu bu sorun çıkabilir hazırlıklı olmak lazım deyipte ona göre de farklı fikirler üretseydin. Ama yok. Hepsi de plansızlık, acemilik, iş bilmemezlik.

Bahane arayana bahane çok, ama en geç 2010'da bitmesi gereken hatlar dahala beklenmekte.


nazım bıçak

3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 15:58

Alıntı:
Proje icin finansal planlama felaketi derken bir de operasyonel planlama felaketi oldugu ortaya cikti.


Maalesef öyle.Aksaray'dan Kirazlı'ya kadar aynı katenerli sistem 4'lü diziler devam ediyor.Kirazlı'dan sonra Başakşehir'e,Olimpiyat Stadına kadar farklı bir sistem (Rijit katener) 8'li diziler yapılıyor. Birinde 750 diğerinde 1500 voltla çalışan araçlar. O hattın aracı sistem farklı olduğundan öbür hatta giremiyor)
Eğer Kirazlı Başakşehir sekizli dizi olacaksa Aksaray Kirazlı arası 16'lı dizi olması lazım.(Aynı mantıkla)
Mademki Kirazlı'ya kadar aynı sistem devam ediyor,Başakşehir'e kadar da aynı sistemi devam etsin. Bakırköy'den kalkan trenlerde, Aksaray'dan kalkan trenlerde aktarma yapmadan Kirazlı'dan sonra aynı hattı ortak kullanarak Başakşehir'e, Olimpiyat Stadına gidebilsin.Yolcular aktarmaya mahkum edilmesin.
Maç günleri M2 hattında yaşanan sıkıntılar malum.Tüm yolcular maça gidişte sanayi istasyonunda aktarma yapmak mecburiyetinde kalıyor.Taksim'den Mecidiyeköy'den trene binen yolcular.Stada gidebilmek içinSanayi istasyonunu'nda trenden indikten sonra 98(sabit) basamaklı merdivenden çıkarak arakattan geçtikten sonra tekrar merdivenlerden inerek Seyrantepe Peronuna ulaşıyor.Sonrada araç bekleyip stada gidebiliyor.
Şimdi Yenikapı bitti farz edelim.Olimpiyat stadında önemli bir maç var. Taksim'den Şişli'den gelen yolcular Yenikapı'da aynı şartlarda bir aktarma yaparak (ilave olarak Marmaray yolcularınında aynı yerde aktarmaları var) Aksaray-Kirazlı hattına geçecek.Kirazlı'da bir aktarma daha yapacak (Otogar da herhalde şimdiki gibi gereksiz daha düşünülmez İnşallah). Planlama harikası..Artık Kirazlı'dan sonra Olimpiyat-Başakşehir çatalında da Aktarma yaptırmak kimsenin aklına gelmez umarım.Şimdi vatandaş tek biletle hiç aktarma yapmadan Taksim'den Olimpiyat stadına,Başakşehir'e imkanı varken 2-3 aktarma eziyeti ile birlikte 2-3 bilet ödeyerek aynı mesafeyi niye gitsin?


xxxeee
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 17:11

'Bu felaket bir haber. Proje icin finansal planlama felaketi derken bir de operasyonel planlama felaketi oldugu ortaya cikti.'

operasyonel anlamda hiçbir şekilde bir felaket diyemezsiniz. bu hatta yapılan istasyonlar diğer hatlardan çok farklı ve çook derin. bazı durumlarda yapılabilirlik ölçütü ön plana çıkar.


ozvardar2
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 17:27

Alıntı:
operasyonel anlamda hiçbir şekilde bir felaket diyemezsiniz. bu hatta yapılan istasyonlar diğer hatlardan çok farklı ve çook derin. bazı durumlarda yapılabilirlik ölçütü ön plana çıkar.


Operasyonel felaket diye yazarken demek istedigim su. Bu hat neresinden baksaniz 3-5 yil planlanmistir (fizibilite, detayli cizim, ihale sureci, vs); asagi yukari 5 yildir da yapilmakta. Yani toplam 8-10 yillik bir gecmisi var. Eger Mehmet Kasim'in dedigi gibi hattin acilabilmesi icin Bagcilar istasyonunun kesinlikle bitirilmis olmasi gerekiyorsa ve bu 8-10 yildir planlanan ve insaat edilen hat icin su ana kadar Bagcilar'da birakin insaati, kamulastirma icin bile duzgun bir adim atilamamissa, bu tabii ki bir operasyonel planlama hatasidir.

Mehmet'in dedigine inanmak istemiyorum; zira 19. yuzyilda yapilan hatta bile 21. yuzyilda yeni istasyon eklenebilecek teknolojideyiz (orn: Londra'daki Hammersmith & City hattina yeni eklenen Wood Lane istasyonu). Insallah Mehmet yaniliyordur. Zira yoksa bu hat planlandigindan doganlar acildiginda askere gidecek.


Mehmet Kasım
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 17:50

inşaallah yanılıyorumdur. istasyon delme tünel olduğu için bahçelievler gibi sonradan yapılabilecek bir şey değil. bağcılar meydandan tünele inen konkors tüneli imal edilmemiş daha. belki şöyle bir ara formül düşünülebilir. bağcılar istasyonunu tek hat tek peron şeklinde işletmeye açıp, diğer hatta inşaat yapıp bir süre böyle devam ederler.

ozvardar2
3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 17:59

Alıntı:
inşaallah yanılıyorumdur. istasyon delme tünel olduğu için bahçelievler gibi sonradan yapılabilecek bir şey değil. bağcılar meydandan tünele inen konkors tüneli imal edilmemiş daha. belki şöyle bir ara formül düşünülebilir. bağcılar istasyonunu tek hat tek peron şeklinde işletmeye açıp, diğer hatta inşaat yapıp bir süre böyle devam ederler.


Ingilizler de Wood Lane'in iki tarafini 140 yil once ac-kapa ile yapmislardi, sonra 3 yil once bir sekilde yaya ulasim ve konkors tunellerini kazip tuneldeki trafigi hic etkilemeden yeni istasyonu actilar.

Kimbilir...


OzanEmre

3 yıl önce - Çrş 23 Mar 2011, 18:06

Yapmak istendikten sonra yapılır. İstemek lazım.
Zamanında "Bağcılar İstasyonu" olarak belilenen noktanın tam üstünde okul binası vardı ve metro çalışması için yıkıldı. Sanırım şehir rehberindeki 1982 tarihli uydu fotosunda görünen bu binaydı. Bir ara buralarda çalışma falan vardı sonra yok oldu!

Ama İBB'nin meydan ve çevresine AVM yapma sevdası yüzünden buraya istasyon çalışması yapılmıyor. Birde AVM için gerekli arsa içinde istimlak falan sorunları çıktı tabiki.


$$ AVM Sevdası(+)


AVM'den vazgeçip istasyonu yapsalar hiç sorun kalmaz. Zaten istasyon meydandaki okullar ve kaymakamlık/karakol altında olduğu için istimlakle uğraşmazlar ama.... .... resmi ve güvenilir kaynaklardan hiçbirinden (Topbaşı saymıyorum, devamlı tarih verip duruyor!) bilgi veren yok, ne zaman açılacağı tam belli değil.


En son OzanEmre tarafından Çrş 23 Mar 2011, 18:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM