Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Mehmet Kasım
8 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 12:54
İstanbul M1B metro hattı : Otogar-Esenler-Kirazlı metro inşaatı



Site denetçisi arkadaşımız bu şekilde bir başlık koyabilirler mi acaba? Çünkü bu inşaatla ilgili de aktaracaklarımız var. Bu adrese aktaralım.


Mahmuttan
8 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 13:21
İstasyon


Mehmet Bey, haritanızın hatalı olduğunu düşünüyorum üzerinde Ulaşım A.Ş. logosunu görmeme rağmen bence hatalı, çünkü haritada gösterilen bölge Ulaşım A.Ş. nin hemen üzerinde yolun tek yöne döndüğü kavşak ve trafo bölgesine denk geliyor, ki bu hattın inşaatıda bu yönde ilermiyor zaten, sanırım bu ilk projede yer alan halihazırda otogar çıkışında kör bırakılan köprünün devamı olarak düşünülen ama şu anda vazgeçilmiş olan nokta olabilir, inşaat otobanın kenarından Ulaşım A.Ş. nin hemen yanında park alanının kenarından geçerek Esenler Fevzi Çakmak altından yer altına giriyor ve istasyon muhtemelen şu andaki Esenler istasyonunun bulunduğu noktadan yükseltilerek otoyol istikametine ilerletilmesi ile yeniden inşaa edilecek bir ikinci ihtimalde yine ilk projelerde yer aldığını sandığım otoban,ikinci köprü ve aksaray kavşaklarının bulunduğu noktanın altında kalan delme işleminin başlayacağı noktaya yapılacak olması, ki buradan hergün geçiyorum ve gördüğüm kadarı ile kazı başlamamış durumda halen kazıcı makinenin montajı yapılıyor, haritayı nereden edindiniz bilemiyorum ama büyük ihtimalle hatalı müsadeniz olur ise resmi kaydedip üzerinde işaretleyerek göstereyim

(+)
hat inşaa alanından yer altına giriyor buradan yaklaşık 45 derece dönerek Esenler Sondurak İstasyonuna buradan Karabayır istikametinde inerek ÇinÇin Deresi İstasyonuna buradanda yukarı tırmanarak Bağcılar istasyonuna ulaşacak fakat şu an çalışma sadece Esenler bölgesinde görülüyor


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 13:40

Logoyu İBB oraya  koymuş.yoksa verdiğiniz bilgiler doğru.Metro logosu caddeye konmuş sadece.

Mahmuttan
8 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 08:08
Esenler Dağılımı


Bu hattın ilk çıkış noktası halen Otogar dan Terazidereye doğru çıkışı bulunan kör köprü olmalıdır aslında, şu anki noktadan yapılacak çalışma daha önce projelendirildimi bilemiyorum ama Otogar - Esenler - Mahmutbey güzergahı olmalıdır bu noktadaki asıl entegrasyon Otogar istasyonundan olmalı, bu kullanılmayan köprünün karşısınında nereden baksanız bir kaç blokluk bir istimlak gerekmekte sanırım ve daha önce Sn. Tayyip Erdoğan' ın bu bölgede kamulaştırma yapılarak bir raylı sistem yapmanın imkansız hale geldiğini söylediğini hatırlıyorum, (ki asıl proje otoban kenarından giden bir yer LRT hattı idi) ama zamanın belediye Başkanları Dalan ve Sözen hattı varoşlara uzatmaktansa Ataköy' e ulaştırmayı tercih ettiler, bu hatta gerekli idi ama ikinci planda kalmalıydı ve eğer Zeytinburnu noktası olmasa zaten yolcu sayısı düşük kalacaktı, her neyse zamanında yer üstünden yapılamadı şimdi metro oluyor ) ama her halükarda şu anki çalışma noktası bence Otogar - Yüzyıl - Mahmutbey - İkitelli olmalıydı, Otogar çıkışındaki köprü ile Esenlere yer altından girilerekte Otogar - Esenler (Şu anki Davutpaşa Kampüs arkası) - Güngören - Bağcılara ulaşılmalıydı, çünkü sanırım önümüzdeki 2 yıl içerisinde Otogar - G.O.Paşa - Alibeyköy - Mecidiyeköy - Beşiktaş ile ilgili çalışmalar netleşecek bu durumda kaba bir hesap ile İstanbul Otogarı Doğu - Batı (Yenikapı-Havalimanı) Güneydoğu - Kuzeybatı (Yenikapı-Bağcılar-İkitelli) ve Güneybatı-Kuzeydoğu (Havalimanı-Mecidiyeköy) istikametlerinde ızgaralanmış olacaktı bu hat üzerinde Otogarın öneminin büyük olduğunu düşünüyorum şu anki hali ile bile Otogar istasyonu Otogar içine genişletilebilecek durumda, yani pek çok hattı aynı anda kaldırabilir.

Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 21:57
ESENLER VE ÇEVRESİ


Esenler İstabulun en kalabalık mahallelerinden oluşan devasa bir ilçe.Trafik sorunu diğer bölgelere nazaran biraz daha az saylır.Metrosu var AMA ne hikmetse Otogara kadar 1 durak gidiyorsunuz sonra inip aktarma yapıp taa Havaalanından gelen tıkabasa dolu olan metroya biniyorsunuz.Bu uygulamadan derhal ve kesinlikle vazgeçilmelidir.

Diğer bir önerimde şu anki istasyonun ESENLER DÖRTYOL Meydanına dahada yaklaştırılmasıdır.


Mahmuttan
8 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 10:11
Esenlerin Ulaşım Problemi


Esenler gerçekten şu anda bence G.O.Paşadan sonra İstanbul un en kalabalık ilçelerinden birisi ve Ulaşım problemi var, nasıl var şöyle özetleyelim.

1. Mehmet Beyinde söylediği gibi Esenler Metro istasyonu hatalı bir konumda ama buna rağmen korkunç yolcusu var, yanlışlık şu sabahları burayı bilenler yüzlerce insanın metronun garajlarının üzerinden yürüyerek metro istasyonuna geldiğini bilir, bu anlamda Bağcılar hattı için düşünülen Esenler Kuzey (ilk proje ismi) istasyonu en idealidir, böylece Fevzi Çakmak ve Menderes Mahallelerinden gelenler çok daha kısa bir yürüyüş ile metroya ulaşabilir.

2. İkinci seçenek ki şu anki Bağcılar güzergahında yok görünüyor yine Mehmet Beyin önerdiği Esenler Dörtyol durağıdır ki her hali ile şu anda bile uygun konumda tabii buraya Metro yu getirmenin tek yolu bir önceki mesajlarda bahsettiğim Otogar çıkışı köprüsü ile Esenlerin altına girilerek ayrı bir hat oluşturulmasıdır.

3. Üçüncü seçenek yine sadece tek bir otobüsün çalıştığı Mecidiyeköy' e ulaşılmasını sağlayacak bir çalışma ki bununda projesi var ) Otogar - G.O.P. - Alibeyköy - Mecidiyeköy - Beşiktaş )

4. Esenler ilçesi kesinlikle ama kesinlikle minibüs trafiğinden arındırılmalıdır, bu tamamen kaldırma degil minimize etmek şeklinde olmalıdır ama şu anki yapısı ile bu imkansızdır (tramvay hattı geçirmek çok zor) ve Esenlerin G.O.P. - Sultançiftliği tramvayına kesinlikle bağlanmalıdır.

5. Son olarak eğer metro bir şekilde Esenler Dörtyol dan geçer ise Dörtyol' dan başlayarak Davutpaşa Cad. üzerinden geçen ve eski Davutpaşa Kışlası üzerinden ikiye ayrılarak bir kolu Keresteciler civarında Zeytinburnu - Bağcılar tramvayına diğer kolu Davutpaşa dan Aksaray - Havalimanına bağlanmalıdır.

Saygılarımla


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 20:16

"Esenler-Bağcılar" arasında plânlanan LRT sisteminde belirlenen istasyon isimleri için daha uyduruklarını bulamamışlar mı acaba? "Son Durak", "Merkez", "Batı"...  



İETT otobüs hatlarında sık sık karşılaşılan onlarca; "cami", yüzlerce; "okul" ve "çeşme" durağından sonra  , şimdi de buna benzer isimsiz diyebileceğimiz adları istasyonlara da yapıştırmaya başladılar? Hadi "Çinçin"i anlarım. Çin-çin Deresi'nden gelmekte... Peki "Son durak"; "Esenler"in son durağı olarak mı düşünülmüş? "Merkez" ve "Batı" ekleri de gördüğüm kadarıyla "Bağcılar" yerleşmesi için kullanılmış. İleride tramvay hattının yeni bir şubesi düşünülecek olsa, bunlara da; "İçbatı-Bağcılar", "Yukarı-Bağcılar," "Kenar-Bağcılar", "Orta-Bağcılar", Kuzeydoğu-Bağcılar", "Ortanın sağı-Bağcılar", "Yokuşun Dibi-Bağcılar", "Yan-Bağcılar", "Üst-Bağcılar", "Yeni-Bağcılar", "Hakiki-Bağcılar", "Öz-Bağcılar"... türünden ekler mi konulacak acaba?     (Çok mu abarttım acaba ben de?   ) Bu istasyonların bulunduğu noktaların kendine has bir ismi yok mudur?...

İncirli'ye; "Bakırköy", Tınaztepe'ye; "Merter", Merter'e; "Zeytinburnu" isimlerini yakıştırdılar. Bari bundan sonra doğru ve nokta vuruşlu (!) isimler kullanılsın...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 12:11
ESENLER SONDURAK


Akın bey eleştirilerinize hak veriyorum.Ama Esenlerde gerçekten SONDURAK diye bir mevkii var ve bütün Esenlerde yaşayanlar orayı bilirler.

Benim küçüklüğüm Esenlerde geçti.Eskiden uzun burunlu minibüsler vardı TOPKAPI-ESENLER hattı diye.Bunların sondurağı orasıydı.Yani Atışalanına giden caddenin E-6'ya yakın olan bölümünde.Sonra mahaleler arttıkça bu minibüsler o bölgeden kimi kuzeye doğuya batıya giti ( Üçyüzlü,Karabayır,Tepe,100.Yıl,Tabya miniüsleri bu meşeilidir.)

Ama Bağcılar Batı ile kastedilen bene durak ismi değil.Oradaki istasyonun adı Kirazlı yada Bağcılar Çiftlik yada Demirkapı olacaktır bence.


Mustafa Noyan

8 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 14:55
Durak İsimleri


Esenler'de Sondurak Mevkii minibüsçülerin adlandırmasıdır, İETT yönetimi en az yirmi senedir minibüsçülerin ve tabii semt halkının kullandığı durak isimlerini kullanmamıştır; bence doğru olan da budur, hatta çok kolay bir sistemle Cami, Çeşme, Çarşı vesair durakların önüne bulundukları semt eklenerek bu onlarca benzer Cami gibi duraklar birbirinden ayrılmalıdır; bu durakların isimleri ÜMRANİYE SANTRAL, ÜMRANİYE ÇARŞI,
ÜMRANİYE CAMİ, ÇAĞLAYAN ÇARŞI, GÜNGÖREN ÇEŞME, GÜNGÖREN FEVZİ ÇAKMAK MAH. olarak tekrar düzenlenmelidir.
Esenler'de de yıllardır İETT'nin kullandığı durak isimleri metro projesinden farklı, Metro'nun Esenler Durağı minibüsçülerin Meydan dediği, İETT'nin CUMHURİYET MEYDANI durağı; Esenler minibüsçülerinin Sondurak durağının adı İETT tabelasında sadece ESENLER olarak geçer.
Metro istasyonuna Sondurak denilince Esenler'in mi, Bağcılar'ın mı nasıl ayırdedilecek? İstanbul'da yoksa 100 tane minibüsçülerin kullandığı artık sondurak olmayan sondurak isimli yerler var...

İşin farklı bir kısmı da Ulaşım A.Ş.'nin bir birimi olan İETT nin durak isimlerini kullanmak yerine minibüs durak isimlerini kullanmaya çalışmasındaki çelişki, hatta karmaşa; resmi kurumlarca kullanılan isimlerde mutlaka bir standart yakalnmalı, GaziOsmanpaşa mı, Pazariçi mi, Taşlıtarla mı diyeceğiz bilelim artık!...


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 16:31
METRO GELSİNDE İSMİ SONRAYA KALSIN


Tabiki İBB adam gibi durak isimleri belirlemeli.Sondurak istasyonuna o bölgenin daha güzel bir  
ismi mutlaka bulunur.

Ama ben enerjimizi  bu yönde değil metronun inşaa edilmesi için kamuoyu oluşturma yönünde kullanmamız gerektiği kanaatindyim.

VE DİYORUM Kİ :

BU METRO İNŞAATLARI EN KISA ZAMANDA TAMAMLANMALI VE HİZMETE AÇILMALIDIR.

İsim meselesi sonra gelir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM