Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 17:28
İstanbul Trafiğini Çözüyorum!


İstanbul Trafiğini Çözüyorum:

Ben çözmüyorum, bu beni veya herhangi bir tek kişiyi fazlasıyla aşan bir konu. Burada bu konuyu tartışmaya açmak ve aklımdan geçenlerini listelemek istiyorum. Düşüncem, herkesin bu başlığa olabildiğince katkıda bulunması, sonuçta insanların ulaşımını kolaylaştıracak çözümlerin ana ve alt başlıklar halinde sıralabilir hale gelmesidir.

Açılışı birkaç değişik konuyla açıyorum:

1- Marmaray İstanbul’un iki yakası arasındaki araç trafiğini kesinlikle ÇÖZMEYECEKTİR. Marmaray açıldıktan sonra aracını bırakıp metroya binenlerin sayısı çok fazla olmayacaktır. Boğaziçi köprüsü sabah ve akşam saatlerinde aynen tıkanmaya devam edecektir. Zaten Marmaray şehrin güneyi ile Anadolu yakasını bağlıyor. Oysa asıl problem şehrin kuzeyi ile Anadolu yakasını bağlamaktan geçiyor. Bunun için ne yapmalı?

KESİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
a) BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜN BİTİŞİĞİNE İKİZİNİN YAPILMASI (ARAÇ GEÇİŞİ + METRO = SÜPER ÇÖZÜM):

Daha önce de yazmıştım,

Alıntı:
Üçüncü köprü yapılacaksa 1.nin bitişiğine ikizi yapılsın. Bence in iyi yer burası. Böylece en çok talep olan yerde trafik sıkışıklığı ortadan kalkar. Üzerinden raylı sistem de geçerse (Mesela Levent-Söğütlüçeşme Arasinda) kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olur. Tabiat tahrip olmaz, kamulaştırma vb maliyeti minimum olur, sabah - akşam köprü trafiği diye bir şey kalmaz, iki ikiz köprü yan yana duracağından esetik problemi olmaz, en çok talep görülen kıtalararası trafik HUNİsinin genişlemesi şehir içi tarfiği de çözer. Raylı sistem de ulaşım kalitesini arttırır. Avrupa yakasının kuzey aksını metro hatlarının kesişeceği Söğütlüçeşme'ya bağlarsanız sabah - akşam binlerce servis, özel araba vs ortadan kalkar. Bu metronun maliyeti de tümüyle yeraltında gitmeyeceğinden çok olmaz, önemli bir kısmını yüzeyden yürütecek kadar yer var.  Bu fikrimi burada tartışalım. Uygulanabilir gibi duruyorsa bu "fikri" 2. köprünün ötesine köprü yapmaktan bahseden İSTANBUL TRAFİĞİ için SÜPER ÇÖZÜMLER üreten pek değerli başkanlara BOMBARDIMAN edelim... Lütfen görüşlerinizi belirtiniz.


Bakınız: Boğaziçi Köprüsü: Trafik, Sorunlar ve Çözüm Önerileri BAŞLIĞI

b) Bu herhangi bir sebeple mümkün değilse, Mesela Rumelihisarüstü’nden başlayan bir metro hattı Levent’te diğer metro ile aktarma yaptıktan sonra Barbaros Bulvarı’nı geçer, Beşiktaş’ta boğaza dalarak, Üsküdar-Harem-Kadıköy üzerinden karşıda yapımı devam eden metro hatlarından birine bağlanır. Veya kesenin ağzıını biraz daha açabilirsek;

- İyice kuzeyden giden bir metromuz olacak (E-5 üzerinden giden Kadıköy-Kartal metrosu)
- İyice güneyden giden bir metromuz da olacak (şimdiki banliyo hattı Marmaray ile yüzeysel metroya dönüşecek)
- Geriye bayağı bir mesafe tutan ortası kalıyor. Kabaca Minibüs Yolu’nun çevresinde oturanlar. Bunu da işte Beşiktaş metrosuna bağlarsınız mesela 2015 yılında İstanbul’da iki yaka arasında trafik sorunu kalmaz (hemen hemen).

Burada bu b şıkkında yazılı olanlar da yeterli değil, zira bunca metro hattı varken hala araçları ile Boğazı geçmek isteyenler hala Boğaz köprülerinde trafiğe çakıldı. Bunun da çözümü bu Beşiktaş-Harem tünelinin araç geçişine olanak verecek şekilde yapılması. Beşiktaş’dan tünele girecek araçlar Harem’den yüzeye çıkar ve E-5 karayoluna bağanırlar.

Diğer tartışmalar / Çözümler:

Yenikapı Neden 5 metronun kesiştiği bir AKTARMA MERKEZİ olarak planlanıyor?

Soru: Yenikapı Neyin Merkezi
Cevap: Hiçbirşeyin!

Yenikapı gerçekten de hiçbirşeyin merkezi değil Bütün bu metroları kesiştirmek için ortada ciddi nedenler olması gerekir ama ben göremiyorum. Yenikapı yerine Beyazıt, Aksaray, Eminönü gibi yerler aktarma merkezi olarak düşünülse gayet anlamlı olacaktı. Bana ortada ciddi bir sorun var gibi geliyor.

İki yaka arasında yapılan metrolarda NEW YORK gibi ekspres hat olmasını İSTİYORUM. Hiç olmazsa ekstradan 1 track daha olsun. Yani 2 yerine 3 track. Bu ek track sabah Anadolu’dan Avrupa yönüne, akşam da tersi yönlerde işler ve sadece ana istasyonlarda durur. Mesela Maslak’ta çalışan, Kartal’da oturan bir vatandaş metro olsa bile ne kadar zamanda evine gider? Bunun hesabını tutan var mı?

Ben açılışı yaptım. Bu sadece bir başlangıç. Lütfen trafiktan sıkılan herkes katkıda bulunsun.


Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 17:34
İstanbul Trafiğine Gerçekçi Çözümler :))


İstanbul'un değişmeyen ve gittikçe kangren olan ve herzamanki gibi bu gerçeği kabul etmek istemeyip geçici çözümler üreten ve kendini kandıran bilgisiz yetkililer ile bilgili yetkisizlere ve onlara inanlara aşağıdaki çözümleri neden gündeme almadıklarını sormak isterim.

Türkiyede'ki trafik canavarını önlemek için her yıl belirli oranda artırılan para cezaları ne kadar komiktir bilir misiniz ? yani zengin arabasıyla sürat yapsın gariban yapmasın ya da herkeş rüşvetini polis abisine versin polis amucasının maaşına destekde bulunsun çünküm devletin verdiği maaş azdır demektir bu düpedüz ...

Ya da yeteri kadar yol yapalım yolları dubleleyelim trafik ışıkları koyalım şeritleri artıralım veya alternatif yeni yollar yapalım çözümüne ne dersiniz ?.. Ulen burası petrol ülkesi mi herkeşe bir araba ? Teknoloji ülkesi mi kaynaklarımız milyarlarca dolar ?... Adam bizi gümrük birliğinden niye atsınki bulmuş bal gibi pazarı ...ucuza sat yedek parçadan sonra serviste nasıl olsa giydirirsin ....neyse ben tüm bunları geçip doğrudan bizim mega köy İstanbula gelmek isitiyorum..:

Aslında tek çözüm öncelikle kente olan göçü engellemektir..bunun dışındaki aşağıda sunulan bilimsel çözümler dahi yetersiz kaldığını itiraf etmek zorundayım. Yani karadeniz ve doğuya yatırım yapılmadığı sürece bu kentin nüfusu çok yakın zamanda 25 milyona dayanacak ve nerdeyse tamami istanbulu rant olarak gören ve istanbullu olmayan insan sürüsünden oluşacaktır. Bu sürüye de ne taze su , ne yol , ne elektrik , ne metro , ne altyapı , ne çicek , ne böcek , ne evcil hayvan rahat nefes aldırır....Çünkü kentli bilincinde olmayan kentli olamamış göçebe kasaba ruhu zaten kenti yoketmek için fırsat kollar ...Orman arazilerini açar kaçk inşaat yapar ; dükkanı hana , hanı otele , oteli apartumana , apartumanı da gökdelene çevirir..yani herşey ranttır onun için !...şimdi gelelim yapılanlara :

İstanbul büyükşehir belediyesinin yaptığı en olumlu iş METROdur. ama bunun metromu metre mi olduğunu tarihçiler araştırsın.  

Taksim - 4.Levent arasındaki hat oldukça kısadır ve beklenmeyecek derecede ( 8kmlik yol ihale fesatlıklarından ve Hz.Tayyipin albayraklar şirketini kayırmasından ) 15 yılda bitirilmiştir. Şu haliyle bile kısmi yükü kaldırmaktadır ama koca istabul trafiğinde bir hiçtir. Bu metronun 4.Leventten Maslak'a kadar uzatılması dğer ayağının da ilk etapta Mecidiyeköy üzerinden Beşiktaşa gitmesi olmazsa olmazdır.

Yani insanları en azında tüp geçit yapılana kadar sizin denize ulaştırmanız gerekmektedir ki arabalarından uzak dursunlar ve daha konforlu olan hızlı metro ve denizi seçsinler..yani Beşiktaşa asya yakasınan ulaşan insanlar iş merkezi yapılan Maslak Levent Mecidiyeköy ve Taksim ( hatta havaalanı ) gibi ana iş merkezlerine 8 dakika içine ulaşsınlar..

Şimdi yapılan ne ? ..Taksimden samçma bir şekilde ve yeni bir hat ile fünüküler adlı sistemle Kabataşa tünel kazılıyor. Ulen oğlum Kabataş şu anki İstanbul tarafiği içinde nedir ? Kim gider oraya ? hiçbir yerden ulaşımı olmayan sadece denizotobülseri ile adalardan gelen vapurlara hizmet eden bir yer...ulaşım master planına zorla kabul ettirmişsin..halbuki buranın 2-3 km kuzeyi Beşiktaşın göbeği ve az önceki metroya ulaşabilmek için en kısa ve net bir yol..

insanlar zaten bir şekilde vapurlarla yatakhane olan asya yakasından beşiktaşa inip yukarıya tepeye , iş merkezlerine çıkmaya çalışıyor...Yani Beşiktaş'ta inen ve zaten araba kullanmayan Kadıköy , Üsküdar Çamlıca Ümraniye Beylerbeyi Kuzguncuktan gelen adam rahatlıkla Barboros bulvarı üzerinden Yıldız üniversitesi ve Balmumcudan Zincirlikuyudaki mevcut metroya bağlanacaktır...YANİ BEŞİKTAŞ MECİDİYEKÖY arasına yapacağın birkaç kmlik metro hattı tüm anadolu  yakasını iş merkezine atacaktır..asya yakasındaki millet arabasını çıkarma ihtiyacı duymadan en fazla 15 dakka içinde iş merkezinde olacaktır..dolayısıyla köprüyü gönüllü olarak kullanmayacaktır.

Sen ne yapıyorsun milleti Kabataş'a çekiyorsun...olum orada kimse yok..boşuna masraf..insanları yanlış yerden denize indiriyorsun...insanları öncelikle Asya ve Avrupa arasında araba kullanmaktan caydıracaksın ....senin ki çözüm değil yolu uzatmak...insanları metrodan indirip fünkilere bindrimek oradan in buna bin burdan in oraya bin neymiş akbilin varmış... ........Ya insanlara zaman kazandır kardeşim burasını yerel değil uluslarası insanlara hitap edecek düzeye getir..indi bindi yaptırma...olmaaazzz...münübüs kültürü var ya..millet ondan ona arabesk dünyanın çöüzümü münübüs gibi insin binsin dursun...elin gavuru , istanbullu olmayan yabancısı nerden inip nereye binecek ..çözümü baştan düşünsene ....Tabelalar zaten nereyi gösterdiği bile belli değil ....ingilizce fransızca hak getire...ancak bilen bilir bilmeyen de kullana kullana öğrensin ! ..bak heleeeeeeee...

O kadar devletin paralarıyla inceleme yapmak için yurtdışlarına gidiyon hiç mercedeslerden inip bir bakmadın mı o beğenmediğin elin gavuru ne ince hesaplar yapmış ... ..insan okuma yazma bildiğine ne kadar seviniyor..ne kadar hoşuna gidiyor oralarda tabelaları işaretleri gördükçe..burada indi bindilerle..koordinasyonsuzlukla..ve basit olarak çözülebilecek bir işi iyice karıştırarak daha da zorlaştırıyorsun...bin düşünecen...basit çözüm yaratabilmek için..bizdeki tam tersi..basit düşün..sürü nasıl olsa deneye yanıla bulur çözümü...hırrrrrrrrrrrrrrrrr.....nefret ediyorum....

Gelelim havaalanı saçmalığına ..zar zor sonuda hafif metro da uzandı Atatürk havaalanına..tutun ki bir turistsiniz ..adam nereden bulacak bu metroyu kente nasıl inecek havaş ve taksi mafyasına kendini kaptırmadan rahat rahat..tabela yok ... gösterge yok...olsa da belli bir yere kadar sonra tabelalar bir kesiliverir kalırsın dörtlü kavşakta valla......hindi gibi düşünür durursun nereye gitcem diye...ya o havaalanı içine yapılan metro yolu yürü yürü bitmek bilmez..en azından bir istayon yolu kadar uzaklıktadır metro istasyonu . ellerinde bavullarla hanig enayi yüryecek o yolu merak ederim..yerli turist bile yürümez o mesafeyi yaptın metroyu uzat şunu havaalanın içine kadar...yoh olmaz...neden ? çünkü havaalanı taksi mafyası taş koyar di mi ? neymiş havaalanına kadar metro varmışmış..dalga mı geçiyon sen ? bir de olimpiyat düzenleyecem diye gene kendini kandırıyon ...

hadi diyelim bindin elinde onca bavulla metroya havaalanından ne işin var senin bayrmapaşada , sağmalcılarda , kartaltepede ? yurtdışında da öyleymiş..olabilir..sen yapma..sen yeni yapıyorsun..o yüzyıl önce yapmış.....ders al....bu kadar mı dolaştırılır kent merkezi ile havaalanı arası..bir anda münibüse döndrüyorsun Paristen New Yorktan Tokyo'dan gelen adamın metro vagonunu...oraya başka direkt bir hat çek ...adamı Londradan al gecekonduların içinden şehre sok...ne güzel reklam ama...ne güzel ilk izlenim ? ...Senin asli görevin yolcuyuu şehre rahat ve hızlı sokup çıokarman..en büyük döviz girdin turistler.....ülke hakkında  verdiğin intibaya bak ..hem giderken hem çıkarken .....kasabalım benim yesinler seni..

Ya bu hafif (!) metrodan inişe ne demeli adam son istasyon Aksaray...adam bir anda Aksarayın ortasında..Taksime merkeze nasıl gitsin ? ...Ya sultanahmete ? elllerinde bavularla metrelerce uzaktaki 400 metre engelli parkurdan diğer normal tramvaya geçicek öyle mi ?...  

Tabii ki ne tabela var ne işaret...olsa da ben bile bulamam....adam bir de Yusufpaşa'da üstgeçide tırmanıp hangi tarafta ineceğini bulup tramvaya da şanslı ise kendini atacak...olum kim gelir havaalanından kente metroyla o zaman ? nasıl plandır projedir bu kardeşim ? nasıl birbiriyle bağlantılı yapılmaz tüm bu basit sistem ? bize plan değil pilav lazım di mi hemşom benim..öptüm gıdından seni ...sersefil ettin milleti ulan..daha şimdiden midem kalktı oraya gitmiş gibi oldum...Avrupada icabında hilton müşterisi bile daha hızlı diye metroya biner..burda ya binmeye teşebbüs ederse olacağı en iyi olasılıkla budur..adamı cangıla at daha iyi...

Şimdilerde bir de şu meşhur tüp geçitten bahseldiliyor ..tamtaray mıdır nedir.. projede haremden gelip üsküdardan sarayburnuna geçiyor...ulan düşündükçe başıma ağrılar giriyor....3000 yıllık kentin tarihi merkezini insana boğuyorsunuz düdük makarnalarım benim..trafiği öncelikle TARİHSEL YARIMADANAN KURTARMANIZ gerekir... siz ise tam tersini yapıp ulaşımı zorla Sultanahmete Beyazıta sur içine alıyorsunuz...yerim ulan sizi...(

Ya tarihi bir kalıntı çıkarsa 500metre aşağıda ya arkeoljik bir bölüme gelirseniz ne olacak ? Zaten mevcut taksim metrosunda yeni hata yapıldı ve Şişhane Süleymaniye arasında 500 trilyona boşu boşuna bir tünel yapıldı ve aynen tarih kuurulunun kararı ile bu tünel hiçbir işe yaramayacağı tescillenerek yerinde kaldı...3. dünya savaşında o bölge eşrafı sığınak olarak kullanır artık..ya da İETT araçlarına depo olur..ben biliyorum....oh ne güzel kentimizin yer alıtıında işe yaramaz bir tüneli oldu...çünkü adamlar plansız bir şekidle proje yapıp kazı yapıyorlar ...aaaa bir de bakıyorlar bizans sarnıcı roma heykeli ..ne çıkacaktı o bölgeden ????......  .......o zaman DUUURDURURLAR SENİ KOÇUM....Tokatta mı kazı yapıyon sen ? Bayburtta mı ?......Daha ilerleyemezsin bir daha kaz yeniden başla...tarihi yarımada adı üstünde ....buaraya ne araç sokacaksın ne ulaşım..olacağı budur...aksine burayı açık hava müzesi yapman lazım senin...Efes gibi Afrodisias gibi... ...yok sen ne yapıyorsun tramvay yolundan beyazıta kamyon sokuyorsun beyefendilerin malları var ....insin binsin..çünküm para kazancak amucam onla da kaçak kat çıkacak koopereatife üye olcek ! devre mülk alacak ..

Dünyanın neresinde görülmüş tarihi bölgeye trafği yığmak..zaten kent taksim levent maslak doğrultusunda genişliyor işmerkezleri gökdelenlere bu bölge için izin vermişsin ...bir daha neden hala tarihi bölgeye trafiği çekiyorsun ? yenikapı bağlantısı ile tüm trafği egsozu araç yığılması ile sur içinin içine ediyorsun ? sana kim veriyor bu hakkı ? ve yaptığın bu master planı ve projesizlik ileride telafi edilemeyecek hasarlar oluşturuyor ... olanı da kim zaten yıkıp yeniden yapma cesaretini gösterir ?

Neymiş karayolu ile Bursa yolu kısalmış...yol istanbula zarar verecek şeklide mi kısalır ? hala otomobil..hala kamyon ..hala münübüs zihniyetini pompolama...adamın görüşü yok...vizyonu yok..en iyi ürettiği proje bu işte...Tarihi kent içine sen hangi hakla araç sokarsın ? ve neden tramvay yolunda araçlar cirit atar kamyonetler geçer , koca tramvay onlara yol vermek zorunda kalır ? Bu mu turizm anlayışın ? Bu mu trafik çözümün ? Bu mu tarihe ecdadlarına sahip çıkman ? Hiç mi kitap okumadın ? hiç mi Mozart dinlemedin ? Müzeye gitmedin ? Devletin parasıyla avrupada amerikada adam gibi gezemedin ? Nasıl proje üretiyorsun öyle ?

İnsanların istanbulda asıl trafik yarattığı bölüm 1. ve 2. boğaziçi köprüleridir.   yani ana arter bunları takip eden yollardır...ana arteri açarsanız bunlara bağlanan diğer tali yollar da akacaktır..ana arteri 3. ve 4. köprüler yaparak açamazsınız...bunun çöümü insanları denize ulaştırmak  ve hızlı metroya bindirmektir..çünkü köprü araç taşır metro insan taşır..sen adamı 17 dakika içinde bostancıdan maslaka ulaştırırsan 9 dakika içinde taksimden kadıköye vardırırsan o da şehre zaten araba sokmaz...öyle tekli çiftli plaka yasaklamasıyla o arabesk kafayla sen bu sistemi çözemezsin kardeşim..ancak protokol valisi olursun..

Sonuçta metro raylı tüp geçiş sistemin Kadıköy Üsküdar ana hattı ile Beşiktaş Mecidiyeköy Levent Maslak olmalıdır . Çünkü istanbulun %70 i asyadaki yatakhaneden kalkar avrupadaki bu merkeze çalışmaya her sabah akşam gider gelir....(bu hattan da tek aktarmayla -hatta aktarmasız-insanlar Taksime ve Havaalanı yönüne ulaşabilmeliler..) Köprüyü rahatladın mı zaten trafik öyle bir açılır ki ne oto park mafyası kalır ne de trilyonlarımız arap petrolüne akar ! bunu göremiyor musun ? insanlar köprülerde ömür tüketiyorlar...  kenti tarihi yarım adadan çıkarıp bu yönde geliştirmektir aslolan.

Ama amaç toplu tşımaya teşvik ypıyomuş gibi görünüp , belirli taşıt kartellerine benzin istasyonlarına taşeronlara destek olmak. bu kafayla zaten bir depremlik işiniz kaldı..45 saniyelik bir öncü bile sayenizde işimizi görecek...çünkü projeniz yok..acil durumda insanları yine arabalara yığacak herşeyi felç edeceksiniz bu sistemle..

ha bu arada anadolu yakası üvey evlat mı ? neden tüm yatırımlar tarihi bölgeye ? anadolu yakasında neden hala bir tramvay hatta metro projesi yok ? oradan hep sol oylar çıkıyor ..nasıl olsa oradan oy gelmez di mi ?  

E5 i üç ayda 6 şerit yptınız gene trafik sıkışıyor..halbuki, ne güzel olurdu orada bir raylı entegre sistem ?köprüye her sabah ve akşam 6 şerit geliyor ve sonra üçe düşüyor..ne oldu canikom ? hani çözmüştünüz trafiği ? gene sıkıştı..   ....ampul yapıyorsunuz sonra sıkıştı diye bağırıp bir şerit daha çekiyorsunuz her defasında ..bu mu çözüm anlayışınız ? yollar her defasında köprülere bağlanıyor ve düğüm iyice karışıyor ...arıza şeridini kullanan uyanak ama dangalak vatandaşlarım ise en çok Aziz Nesin'e  işlerine gelmediği için kızanlardır ...onu da belirtip bunu bir kalem geçiyorum...))

ve daha da önemli bir konuya geliyorum : diyelim bir kurum önemli bir iş yapacak kolları sıvadı...artık herkes karışmıştır o işe..büyükşehir belediyesi , küçükşehir belediyesi , valilik , emniyet , anıtlar kurulu , ilgili bakanlık , müsteşarlık hatta askerler....yuh be...ulan bir türlü bitmez o proje..yıllardır başalanamayan ve bitemeyen GALATAPORT projesi böyledir..cruise turizminden binlerce doların akması gereken yer bir türlü adam gibi düzeltilemez çünkü her kafadan bir ses çıkar ! tek bir elde yetki olmayınca iş iyice arap saçına döner !son kez söylüyorum..istanbulda çözüm öncelikle göçü önlemektir.

Ulaşımda ise bu arada yapacağınız en hayırlı iş projeleri gözden geçrimektir..öyle trafik cezaları ile ışıklar ile bu işi çözemezsiniz..aadam gibi metro projesi yapacaksınız.. insanları kabataşa yenikapıya yığmak çözüm değil yeni problemdir göz boyamadır...Pendik ve Kartalı , Bostancı Kadıköy Üsküdar ( toplam merkezi ) üzerinden Beşiktaş ( diğer toplama merkezi ) Levent Maslak hattına bağlamak ŞARTTIR....

Ve ana hedef istanbulu 10 milyon bariyerinde tutup uluslararası bir kent yapmaktır...ama bu kasaba zihniyeti ile mega köy olacağını tahmin etmek ise kötümserlik değil gerçek bir saptamadır.

İlim değil de bilim yaparsanız ve bilim adamlarını dinlerseniz er geç siz de uzun vadeli yatırımlar yapar seçim yatırımlarını unutursunuz -ki bunun için de biraz Mozart biraz da Dostoyevksy az biraz da Van Gogh bilmek gerekir. bu da arap çöllerinde pek bulunmaz ve parayla satın alınmaz !  



Sina

16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 22:50

Çözüm mü arıyorsun?

İstanbul'u haritadan silin o zaman. İstanbul, "İstanbul" oldukça trafiği olacak.


kutlay34
16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 23:10

Bence en gerçekçi çözüm özel araçların trafikten kaldırılması... Ne kadar metro yapılırsa yapılsın, ne kadar otobüs seferleri sıklaştırılırsa sıkşlaştırılsın İstanbullu özel aracından vazgeçmez...

Çağrı Tekin

16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 01:00

Keşke daha güzel bir dil kullansaydın.Ama yine de kara mizah işte



Semih Yaşar

16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 09:05
yeni köprü


Günaydın

Alıntı:
a) BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜN BİTİŞİĞİNE İKİZİNİN YAPILMASI (ARAÇ GEÇİŞİ + METRO = SÜPER ÇÖZÜM):



Bu  ilginç  bir  fikir, ama  bence  köprü  trafiğindeki esas  sorun  köprü  üzerindeki 3 şeritin yetersiz olması değil   birçok  yerden çevreyoluna giriş yapan araçların 3 şeritlik kanal içine düzgün bir şekilde yerleştirilememesi  problemidir.  Köprüdeki korkunç  trafik  en son Yıldız girişide geçildikten sonra nispeten akış eğilimine başlıyor ve bu akış  gişelere  kadar devam ediyor. En pik saatlerdeki  araç geçiş debisine bakarsak  sanırım 3 şerit  yeterlidir. Belki  çevreyolu civarında yeni istimlaklar yaparak bazı genişletmeler yapmak gerekebilir.
Fakat  yeni köprüyü  sadece raylı araçların geçişi için yaparsak ozaman daha etkili ve ucuz maliyetli olabilir. Taksim-4.Levent metrosu , levent durağından  sonra  direk karşıya geçebilir, dediğiniz gibi  insanların çoğu Levent - Maslak tarafına gidiyor , böyle bir projeyle
2. köprü  trafiğide rahatlatılmış olur.

Bu  güzel tartışma konusunu açtığınız için teşekkürler.


Ahmet Tan
16 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 23:40
BOGAZ KÖPRÜSÜ YERİNE 2 KATLI ÇOK AMAÇLI KÖPRÜ


Madem burda tartışıyoruz. Ben de Boğaziçi köprüsü: sorunlar, çözüm önerileri başlığında  ileri sürdüğüm fikrimi buraya alıntı yaparak taşıyayım :

Alıntı:
Ayrıca şu da aklıma geldi. Bogaziçi Köprüsü hizmete gireli 33 yıl oldu... Yanına yapılacak olası ikiz köprü ile bayağı bir yaş farkı olmuş olacak.. Her ne kadar arada belli kesimleri yenileniyorsa da tümüyle yenilenmesinin mümkün olmadığını ve belli bir zaman sonra ömrünü tamamlayacağını sanıyorum. Başka ne yapılabilir: İkiz köprü yerine, bitince tüm 1. çevre yollarının bağlanacağı modern tasarımlı 2 katlı bir köprü inşaa edilebilir. Bu köprünün motorlu taşıtlar için olan katı en az 5 şerit geliş, 5 şerit de geliş olarak tasarlanabilir. 2. kat da Otogar-Mecidiyeköy den gelen olası metro hattının Söğütlüçeşmeye uzatılmasına yarayacak hatta ayrılabilir. Raylı sistemlere ayrılacak bu katta İstanbul- Ankara Hızlı trenine de yer olacaktır. Ne güzel olurdu değil mi? Zira Avrupa yakasında oturanlar için Gebzede aktarma yapılacak Hızlı tren kullanışlı olmayacaktır.
Tabii mutlaka estetik ve özel bir mimarisi olan bu yeni iki katlı köprü yapıldıktan  ve çevre yolları buraya bağlandıktan sonra 1. köprü yıkılmalıdır...


Bu 2 katlı köprü ile 1 TAŞLA 3 KUŞ VURULACAK
Bu Boğaziçi köprüsü yerine yapılacak ve İstanbula yakışacak güzel bir mimaride olması elzem olan 2 KATLI KÖPRÜ ÖNERİSİ makul gibi görünen fakat görünüm olarak oldukça ucube olacak ikiz köprülere göre bence daha mantıklı.   Ayrıca ikiz köprüler arasında en az 35-40 yıl gibi bir yaş farkı oluşacak.. Ve de mevcut Boğaziçi köprüsünden raylı sistemlerin geçirilebilip geçirilemeyeceği de ayrı bir soru işareti..

Ve İstanbul genelinde hızlı bir şekilde raylı taşımacılığa önem vermek gerekiyor... Bu sistemlerin -mevcut anlayışla- devlet tarafından bitirilmesini görmeye pek çoğumuzun ömrü yetmez herhalde.. Aslında bakarsanız hangi hat yapılırsa yapılsın İstanbul gibi bir metropolitende bütün raylı sistemler getirdiği avantajlar nedeniyle hemen benimsenecek ve vızır vızır işleyecektir. Bu da İBB nin şu anda düşündüğü yap-işlet-devret modeli mantıklı olabilir mi acaba sorusunu akla getiriyor... Bu da uzmanları tarafından iyi etüd edilmelidir..


Deniz Gerçekçi
16 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 00:02

Sina'ya katılmamak elde değil.

 Büyükşehirlerin karayolu trafiği çoğu yerde, gelişmiş olsa dahi çözümlenememiştir. Özellikle İstanbul gibi, tarihi, kültürü olan bir müze kentde bu işler daha zordur.

 Tabi kavşakları düzenlemek, yeni yollar açılabiliyorsa yapmak, alt geçitler yapmak rutin işler ve yapılmalı. Bir de aslında hiç bakamadığımız bir yönü var olayın o da kenstel dönüşüm projeleri. Nüfus şehir dışına alındıkça, dışarı bölgelerde ticaret merkezleri oluşturuldukça bugünkü İstanbul trafiği rahatlayacak, kenstel dönüşüm projeleri genelde şehir dışı yapıldığı için buralara ulaşım altyapısı götürmek de zahmetsiz elbette ki.

 Daha geçen avrupada bir merkezde daha şehir merkezine özel araba ile giriş ücretli hale getirildi, bizde bu uygulanamaz bir tedbir olarak görünüyor, e biraz da özgürlüğe aykırı gibi.

 Olacak olan, ve dünyada olan ise raylı sistem kullananlar için trafik sorununun out oluşudur.  Büyük ihtimal uzayacak olan raylı sistem projeleri ile sanırım 2010 gibi insanlar çok daha rahat edecek.


Ahmet Kemal Senpolat
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 15:29
4 katlı yapalım dilerseniz..


peki diyelim köprü 4 katlı oldu...

arabalar buradan çıkınca nereye sokacaksınız..7 katlı barboros bulvarına mı yoksa 3 katlı kadıköy bağdat caddesine mi ?

araçları geçici olarak bir yerde ferahlatacaksınız ama devamı yok...


Ahmet Tan
16 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 15:46
;-)


2 katlı köprü önerisi iyi okunursa eğer 2 kattan da taşıt trafiği kastedilmemiştir. 2. kat raylı sistemlere (Metro+ Hızlı Tren) ayrılması öngörülmüştür. Taşıt trafiği için ayrılacak kat ise  mevcut boğaz köprüsünden daha geniş bir (5+5) şekilde tasarlanmalıdır demiştik. Takviye yollar problemi olduğu gerçek fakat şu anda da esas sorun köprüdeki obstrüksiyon. Yan yollar takviye edilebilir. 2 katın esas esprisi Marmaraya alternatif raylı taşıma sistemine elvermesidir. Sizin de İstanbulun kuzeyi için ihtiyaç varken neden tarihi yarımadadan Marmaray geçirildiğini  eleştiren bir yazınız olduğunu hatırlıyorum. Konunun olumlu yönleri varken sadece olumsuz yönlerine sarılmamız buradaki tüm yazılanların değerini düşürecektir diye düşünüyorum. Ayrıca eleştiriniz için teşekkür eder saygılar sunarım.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM