Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa Yunuseli Havaalanı
123 ... 787980   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 1
Batur

16 yıl önce - Sal 03 Oca 2006, 09:36
BUR » D2.03. Yunuseli Havaalanı




Alıntı:

Cumartesi günü...

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Adalet ve Kalkınma Partisi Bursa Milletvekili ve Grup Başkanvekili Faruk Çelik birlikte Bursa'ya geldiler.

Yıldırım ve Çelik öğle saatlerinde uçak ile Yenişehir Havaalanı'na indikten sonra, karadan Kapaklı'ya geçtiler.
Ancak...

Gezinin bir de Kapaklı sonrası bölümü.

******

Yolda...

Yani Bursa Valisi Nihat Canpolat'ın makam aracı ile Kapaklı'dan dönerken AK Parti Bursa Milletvekili Faruk Çelik otomobilde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a kentin bir sorununu daha açtı:

"Bursa'nın kent merkezinde bir havaalanı vardı... Bu alan yetmediği için Yenişehir'e ikinci bir havaalanı yapıldı. Ancak Yenişehir'i çalıştırmak mümkün olmadı."

Şunun altını çizdi:

"Bursalılar uçakla yolculuk yapmak için uzak olan Yenişenir'e gitmediler. Öyle olunca uçak seferleri iptal edilmek zorunda kaldı."

Şunu önerdi:

"Oysa, Bursa havaalanının kısa olan pisti uzatılsa sorunu çözmek mümkün. Böylece Bursa'nın hem işleyen bir havaalanı olur, hem de gerektiğinde İstanbul'un yoğun hava trafiğine alternatif ortaya çıkar."

Şunu da anımsattı:

"Biliyorsunuz... Büyükşehir Belediyesi'nin hızlı feribot projesi var. Güzelyalı ile Yenikapı arası 75 dakikalık bir yolculuk. Çalışan bir Bursa Havaalanı yakınlık ve ulaşım kolaylığı nedeniyle İstanbul'daki Atatürk Hava Limanı'nın önemli bir alternatifi olur."

Şu bilgi de aktarıldı:

"Bursa Havaalanı devredeyken, Bursalı sanayici ve işadamlarına ait 17 sivil uçak vardı. Yenişehir Havaalanı açılıp burası kapatılınca uçak sayısı 1'e indi. Sivil uçak sahipleri Yenişehir'in uzaklığı nedeniyle uçaklarını satmak zorunda kaldılar."

******

Dinledikleri...

Bakan Yıldırım'ın da aklına yattı. Konuşma bu yönde yoğunlaşınca, "Konuyu bir inceleyip neler yapılabilir bakmak lazım" noktasına gelindi.

Böyle olunca da...

Gemlik'ten Bursa'ya ve oradan da Yenişehir'e olan makam aracının yönü Bursa Havaalanı'na çevrildi.

Burada...

"Neler yapılabileceğini görmek" amaçlı düşünce bazında bir inceleme yapıldı.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, inceleme sırasında kendisine iletilen pistin doğu yönünde uzatılması önerisine olumlu baktı. Çevreyi de uzatma için uygun buldu.

Dahası...

Batı yönünde tepe olduğu için uzatılamayan pistin, Yunuseli Yolu ve Nilüfer üzerinden Çukurca'nın arka taraflarına doğru gelecek şekilde 500 metre kadar uzatılmasının sorunu çözeceği yolunda bir görüş ortaya çıktı.

Özellikle...

Pistin yol üstünden geçmesinin, Londra'nın ünlü Haetrow Havaalanı modelini çağrıştıracağı göz önüne alındı.

******

Cumartesi günü siyasi otorite adına yapılan incelemede pistin 500 metre uzatılmasının yeterli olacağı yönünde

Bununla birlikte...

Yunuseli Yolu kenarında sona eren pistin yolun ve Nilüfer'in üstünden geçerek batıya doğru 1 kilometre uzatılması gerektiği de üzerinde durulan bir başka görüş oldu.

Pistin 500 yerine 1 kilometre uzaması halinde, yolcu terminalinin de buraya alınabileceği, böylece Askeri Havaalanı kapsamının dışına çıkılmış olacağı yolunda görüşler var.

Ayrıca...

Uzayan bir pistin kentleşme açısından da getireceği bir sonuç var. Kentin ovaya doğru hızla akan yapılaşmasının önü havaalanı sayesinde kesilmiş olacak.

Bir bakıma...

Botanik Parkı'ın devamında havaalanı pisti adeta kente karşı ovayı koruma seti gibi bir özellik taşıyacak.

Kaynak: Olay gazetesi-Ahmet Emin Yılmaz


Ahmed_
16 yıl önce - Sal 03 Oca 2006, 13:58

Zaten havaalanının taaaa yenişehire yapılması hataydı. Hacılar dışında kullanan olmuyor. o da senede birkez. Çok saçma ve kesinlikle oy için yapılan bi yatırımdı. Baba sağolsun.

Kesinlikle Bursada ulaşımı kolay biyere yeni bir yapılanma gerekli. ben dahil pek çok tanıdığım kişi uygun biryerde kurulacak havaalanını kullanmaya hazırız. Özelliklede Antalya, trabzon, van gibi uzak yerlere hat olmalı. Yine eskisi gibi sadece istanbula ve kısmen ankaraya açılan hatlar olursa isterseler arka bahçeme kursunlar yinede o parayı verip uçakla gitmem buralara.


levent tezcanlı

16 yıl önce - Sal 03 Oca 2006, 15:34

havacılıgın gelıstırılmek ıcın caba gosterıldıgı.. fırmaların pazardan pay alabılmek ıcın bılet fıyatlarını otobus bıletı fıyatlarına cektıgı bır ortamda,guzel bır haber..
eger boyle bır sey olurda pıst sadece thy tekelıne bırakılmazsa,ınanıyorum kullanan cok olur..
yenısehır normal bır seyır ve trafıkle bursadan  1 saatten fazla suruyor..
sansınız yaver gıderse ve ıyı otomobıl kullanıyorsanız 2 saate varmaz sabıha gokcendesınız.. bu sartlar altında kımse bursalı vatandas hava yolunu tercıh etmıyor demesın.. onu o pıstı yenısehıre yapanlara soyleyın..


Kamil Büke
16 yıl önce - Cum 07 Tem 2006, 06:01
Havaalanı sorunu çözümlenene kadar bu tartışma bitmez!


http://www.bursahakimiyet.com.tr/in.php?is=haber& ...mp;im=2427

Alıntı:
'Pisti uzatmak şart'
TÜRSAB Güney Marmara Bölge Başkanı Hasan Erdem de Bursa Havaalanı'na yapılacak 1 km'lik ilave pistle Bursa'nın havaalanı sorununun çözülebileceği görüşünde. Erdem, Bursa Havaalanı'nın uluslararası değil bölgesel havacılığa açılması için 30 Milyon YTL'lik bir harcamayla pistin uzatılabileceğini savunuyor. Başka arternatif bulunmadığını kaydeden Erdem, şunları söyledi: "Bursa, turizm sektöründe hak ettiği yeri alamıyor. Türkiye'de turizm sektörü gelişirken Bursa da ise geri kalıyor olmasının altındaki yatan gerçeklerin başında, kente hava ulaşımının olmayışyı geliyor." Erdem, 1970'li yıllarda bile Bursa'nın İstanbul ile tarifeli sefer bağlantısı olduğunu hatırlatarak, "Bursa-İstanbul arasında haftada beş kez tarifeli uçak seferleri 10 yıl boyunca yapılmış. 1980 yıllarda da Sönmez Hava Yolları haftada üç kez olmak üzeri Bursa-İstanbul karşılıklı seferleri gerçekleştiriyordu. 1970'te, 80'de sefer var, bugün yok. Bunu anlamak mümkün değil. Demek ki sorun uçakta değil, hava işletmesinde değil, havaalanının yerinde. Yenişehir'le olmuyor" şeklinde konuştu. Erdem, Bursa Havaalanı'nın pistinin uzatılmasıyla 100 kişilik uçakların inebilecek duruma geleceğini ve Bursa'nın yurtiçi ve yurtdışı havayolu bağlantısının kurulacağını kaydetti.
Yenişehir Havaalanı'nın eksikleri bulunduğunu da kaydeden Erdem, sadece kule için 25 milyon YTL'ye ihtiyaç olduğunu belirterek, "Bunun yerine aynı harcamayla eski havaalanı pistinin uzatılması daha akılcı" dedi.


En mantıklı öneri ise ;

Hürriyet'teki Havaalanının pist uzatılarak İÇ HAT uçuşlarına açılması. Dış Hatlar , Charter ve Kargo uçuşları ise şu ana kadar çalıştırılamayan Yenişehir Havaalanından yapılmasıdır.

İki havaalanı birbirini tetikleyerek Bursa'nın hava ulaşımını ayağa birlikte kaldırabilir.

Saygılarımla


Batur

15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 10:34

Olay gazetesinin bugünkü manşeti “Yenişehir’in var Bursa’nın yok”. Haberin detaylarında Yunuseli’ndeki havaalanının pistinin uzatılarak faaliyete geçirilme isteği var. Buna katılıyorum, umarım gerçekleşir.

kaynak




(+)




SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 14:54

Alıntı:
Haberin detaylarında Yunuseli’ndeki havaalanının pistinin uzatılarak faaliyete geçirilme isteği var


Uzun zamandır böyle bir durum söz konusu ama henüz somut hiçbir gelişme yok.Yenişehir mi, Yunuseli mi derken zaman geçip duruyor.Artık ikisinden birinde karar kılınıp havaalanının faaliyete geçmesi gerekir.Havaalansız bir Bursa'nın çok şey kaybettiğinin birileri farkına varmalıdır.


Bu kadar zor mu ki teknik inceleme?Yunuseli'ni incelersin,inceleme sonunda pistin uzatılarak faaliyete geçebileceği vb. bir karara varılırsa hemen bunu uygulamaya geçirirsiniz.Aksine teknik inceleme sonucunda Yunuseli'nin uygun olmadığı kararı çıkarsa o zaman da oradan vaçgeçersiniz.İki arada bir derede kalınmasının sebebi ne olabilir ki?


Salih Kuş

15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 19:56

Bursa gibi büyük bir şehrin havaalanı olmaması çok acı. Bunun şuan için bazı sebebleri var.Şuan var gibi gözüksede Yenişehire gidene kadar İstanbula giderim fikride mevcut uçak yolculuğunutercih edenlerin.gerçi doğru dürüst sefer yok ama olmamasıda bu yüzden talep yok bu yüzden seferde yok.Aslında herkesin dediği gibi Hürriyette hali hazırda bir havaalanımız var.Yeride gayet güzel.İyileştirme çalışmalarının ardından yurtiçi uçuşlara uygun hale gelebilir.Ancak Bursanın bazı konularda kaybetmesinin sebebi İstanbula olan yakınlığıdır.Bu Kocaeli içinde geçerlidir.


Saygılarımla


ugursurmeli
15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 22:37

Arkadaşlar Devlet ne duruma düşecek bir düşünsenize... Hükümet de...
devlet oy hesapları yüzünden Yenişehir'e hava alanı yaptırıyor, Halkın parası çar çur ediliyor. Kısa bir süre sonra hemen yanı başındaki Bursa'ya da hava alanı lazım oluyor... Bu sefer de hükümete yakın birileri alır bu ihaleyi de... Her iktidar kendi zenginini yaratır... Bakın işte bir örneğini daha göreceksiniz izleyin...  


Batur

15 yıl önce - Cum 22 Eyl 2006, 22:44

Bursa’nın ihtiyacını görecek bir havaalanını bir an önce yapsınlar, Yenişehir havaalanının hesabını da yapanlardan sorsunlar, o da bir banka batığı gibi .

kıvanç

15 yıl önce - Cmt 23 Eyl 2006, 01:04

bence sorun yenişehirin uzaklığı değil..yani tamam uzak,ama düzgün bir yolu olsa,düzenli servis konsa veya raylı sisteme entegre olsa ulaşımı çok çok da zor değil..
asıl sorun bu havaalanı yatırımcıyı düşündürüyor..
özel havayolları ordan uçak kaldırsa,bunu iyi tanıtsa reklam yapsa,fiyatları indirse gitmezmisiniz?
ben giderim..ne işim var sabiha gökçen de istanbul da..
ama altyapısı olmadan yapılan havaalanında sefer düzenlemek çok riskli bir yatırım..
çoğu insan thy nin haftada 3-5 sefer yaptığı ankara uçuşlarından bile habersizdi..
tanıtım olmadan hiç bişey olmaz..
yanlışmı düşünüyorum??



sayfa 1
123 ... 787980   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara