Ana Sayfa  



Bülent



Cum 16 Oca 2004, 03:51   İzmir Alsancak Limanı

Ülke ihracatının % 18,8'ni, ithalatın % 12,4'nü İzmir üstleniyor. Ege Bölgesi ihracatının % 93,2'si, ithalatının ise % 91,1'i İzmir üzerinden yapılır.

Alıntı:


Rotterdam Ticaret Odası Uluslararası İş  İlişkileri Müdürü Ron BAATS, Rotterdam Şehir İdaresi Ticari Proje Müdürü Frank COOMANS, Rotterdam Liman İdaresi Strateji ve Ekonomi Proje Müdürü Peter De GROOT, Slavenburg & Huyser Firması Gemicilik ve Ulaşım Yöneticisi ve NETUBA Yönetim Kurulu Üyesi Bert DE NOOIJER , Van de Bunt Organizasyon ve Araştırma Bürosu Araştırmacısı Ila KASEM ve Danışman Murat AKSU'dan oluşan Hollanda Heyeti, İzmir Ticaret Odası�nı ziyaret etti.

Rotterdam Ticaret Odası�ndan ticari ilişkileri artırmak amacıyla İzmir�e gelen Hollandalı işadamı heyeti, özelleştirilecek olan İzmir Limanı ile yakından ilgilendiklerini söyledi.


İzmir Limanını gezerek, işletmecilerle görüştüklerini belirten Van de Bunt Organizasyon ve Araştırma Bürosu Araştırmacısı İla Kasem, �Türkiye�de limanların özelliklede İzmir Limanının özelleştirileceğini biliyoruz. Bu bilgiyi yanımızda götürüyoruz. Kısa zamanda değerlendirmek üzere masaya oturacağız� dedi.  Rotterdam Limanı Üst Düzey Ekonomi ve Strateji Proje Yöneticisi Peter de Groot ise İzmir�in Rotterdam için önemli bir liman olduğunu belirterek AB denizciliğe çok önem vermek istiyor. Türkiye ile Avrupa nakli ileride denizden yapılmalı� dedi.

Dünyanın en büyük limanı olan Rotterdam�ın Ticaret Odası heyeti İzmir Ticaret Odası�nı ziyaret etti. İki gündür İzmir�de bulunan heyet temsilcileri, Hollanda�da bir �Ticaret ve Yatırım Merkezi� kuracaklarını belirtti. İzmir�de sıcak bir şekilde karşılandıklarını belirten heyet adına konuşan Van de Bunt Organizasyon ve Araştırma Bürosu Araştırmacısı İla Kasem, �İzmir�in dinamik bir şehir olması ilgimizi çekti. Kentin ekonomik gelişmesi hakkında bilgi edinmek istiyoruz. Ayrıca Roterdam limanızın deniz taşımacılığını artırmayı hedefliyoruz. İşbirliği yapacağımız doğru partnerleri bulmaya çalışıyoruz. Roterdam Limanı limanların özelleştirilmesiyle ilgileniyor. İzmir Limanı da özelleştirilecek ilk limanlardan biri olacak. Biz bu konuyu ülkemizde değerlendireceğiz� dedi.

Türkiye�nin hızla büyüdüğüne dikkat çeken Kasem, böyle hızlı büyüyen ülkelerle ilişkileri geliştirmeye çalıştıklarını söyledi. İzmir limanının giderek büyüdüğünü de sözlerine ekleyen Kasem � Yılda 700 bin konteyner sayısı, yılda 2 milyona yaklaşacak. Muazzam bir artış bekleniyor. Yılda yüzde 20�lik bir artış sözkonusu. Bütün bunlar Rotterdam Limanı için önemli bir gelişmedir. Hollanda ile Türkiye arasında yeni ticari ilişkiler geliştirmeye çalışacağız. Biz Türkiye�yle iş yapmak isteyen firmalara doğru partner ve doğru yatırım yapmaları konusunda yardımcı olacak bir �Ticaret ve Yatırım Merkezi�ni Rotterdam Ticaret Odası bünyesinde kuracağız. Bir merkezin İstanbul�da bir merkezinde İzmir�de bulunmasını istiyoruz.

Hollanda�nın önemli bir ticari partner olduğunu ifade eden Demirtaş, �2002 yılında ülkelerimizin ticaret hacmi, 2,5 milyar dolara yaklaştı.  Biz ticari ilişkilerin kurulacak ortaklıklar ve yakın diyalog ile çok daha hızlı gelişeceğine inanıyoruz. Kurulması planlanan Ticaret ve Yatırım Merkezi, Rotterdam ve İzmir�i bir çatı altında buluşturabilir. Biz İzmir�in bu ortaklık için en uygun merkez olduğunu düşünüyoruz. Çünkü İzmir, tarımsal, sınai, ticari, sosyal ve kültürel faaliyetlerinin aynı anda yürütüldüğü ender kentlerden biri� diye konuştu.

İzmir�de, organize hale getirilmiş çeşitli oluşumlarla, her türlü faaliyet için gerekli alt ve üst yapı olanaklarının kurulduğunu söyleyen Demirtaş, �Ülke ihracatının % 18,8�ni, ithalatın % 12,4�nü İzmir üstlenir. İzmir İli İmalat Sanayisinde Yaratılan Katma Değer, ülke bazında % 13�lere yaklaşmakta  İzmir�de yaklaşık 272.000 esnaf, 60.000 ticari işletme ve 6.000 sanayi tesisi bulunur. Ege Bölgesi ihracatının % 93,2�si, ithalatının ise % 91,1�i İzmir üzerinden yapılır. Bu anlamda İzmir limanı büyük öneme sahiptir.� dedi.

İzmir Limanı�nın konumu itibariyle yılın her günü yükleme ve boşaltma operasyonuna elverişli olduğuna dikkat çeken Demirtaş, �Adnan Menderes Havalimanına 25 dakika, Ege Serbest Bölgesi�ne 20 dakika uzaklıktadır. Liman sahası 902.000 m2 derinliği (-7m) � (-13m) arasındadır. Limandaki 2.959 m. rıhtım uzunluğunun 1.415 m.�si konteyner molü rıhtım uzunluğudur. 2002 yılında; limana gelen yabancı bayraklı gemilerin sayısı 2,068, toplam konteyner gemi sayısı 1,672�dir. Konteyner stoklama kapasitesi 343 bin tondur. Bu avantajları ile İzmir dikkat çeken bir kent. Yabancı yatırım tarafından ilgi görüyor� diye konuştu.

http://www.izto.org.tr/IZTO/TC/IZTO+Bilgi/E-Haber/Haberler/Ana+Haber/hollanda.htm



En son Bülent tarafından Pzr 11 Mar 2007, 19:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Müjdat




Pts 07 Şub 2005, 23:45   İzmir Alsancak Limanı (haberler)

İnanın, bu haber çok ama çok sevindim.  Umarım ihracatta atağa geçen güzel İzmirimiz yapılacak olan yeni liman projeleri ile ülkemize daha fazla katkıda bulunur. İzmir'de limanda çalışmakta olan bir tanıdığım aracılığı ile İzmir limanı gezme imkanım oldu. Gelen malların onlarca gün bekletildiklerini duyduğum an çok üzülmüştüm    Bende bir lojistik firmada yöneticim. Bizlere öğretilen ilk kural : zaman = nakit eşlesmesi iken ülkemizde yükünü boşaltabilmek için günler öncesinden sıraya giren kamyoncu/Tırcılar var. İnanmayanlar olabilir ancak içeride ( İzmir limanında)  her şirketin kendi ayakçı takip elemanları var ve bu insanlar kendi firmalarının araçlarına öncelik sağlama peşinde koşturan kişiler. Bu insanlar maaş alıp burada maaş haricinde ayrı bir ödenek ile işleri hızlandırabilmek için liman çalışanlarına ( hediye) verebilen kişiler.  
Umarım bu liman projesi ile bazı (limanda yeri olmayan) kişiler böylece saf dışı kalırlar. Umarım bu proje ile beklemeksizin düzenli ( planlı) bir şekilde zülum ve eziyet çekmeksizin ihracatçılarımız mallarını müşterilerine zamanında ulaştırabilirler.

Sevgiyle kalın  

Alıntı:
BAŞBAKAN ERDOĞAN'IN ÇAĞRISI ÜZERİNE İSTEKLİLER BİR BİR ORTAYA ÇIKMAYA BAŞLADI
İzmir Limanı'na 4 dev talip

Yıl sonuna kadar yapılması planlanan özelleştirme için ilk etapta Hong Konglu Hutchison Whampoa, İngiliz P&O, Hollandalı Rotterdam Limanı İşletmesi ile İstanbullu denizcilik firmaları da harekete geçti

ERHAN GÜLENÇ (HABER MERKEZİ)

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'Siz alın' diyerek çağrıda bulunduğu İzmirli işadamları daha bu öneriyi değerlendiremeden Alsancak Limanı'nın taliplileri bir bir ortaya çıkmaya başladı.
Yıl sonuna kadar yapılması planlanan özelleştirme için ilk etapta 4 dev şirketin ismi ön plana çıktı. Uzun süredir limanla ilgilenen Hong Konglu Hutchison Whampoa, İngiliz P&O ve Hollandalı Rotterdam Limanı İşletmesi girişimlerini hızlandırırken Türkiye'nin taşımacılık devleri İstanbullu denizcilik firmaları da özelleştirme için harekete geçti.


İstanbullular atakta
Kurdukları konsorsiyumlarla son aylardaki özelleştirme ihalelerinde atağa geçen İstanbullu denizciler limanla ilgilendiklerini açıkladı. Samsun ve Ankara feribotuyla Ataköy Grubu'nun özelleştirme ihalelerinden başarıyla çıkan denizcilerin konsorsiyum kurmasına öncülük eden Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, "Biz denizcilikle ilgili tüm özelleştirmelerde etkin olacağız. Bu doğrultuda Alsancak Limanı'yla da ilgileniyoruz. Alsancak Limanı Türkiye dış ticareti açısından hayati öneme sahip" dedi.
Özelleştirmede ortaya konacak şartların çok önemli olduğunu belirten Kalkavan, "İhale şartnamesini aldığımızda bunları göreceğiz ve değerlendirip ona göre hareket edeceğiz" diye konuştu.

Heyet gönderiyorlar
Öte yandan Hong Konglu Hutchison Whampoa, İngiliz P&O ve Hollandalı Rotterdam Liman İşletmesi'nin önümüzdeki günlerde Alsancak Limanı ve özelleştirme kapsamına alınan diğer limanları bir kez daha incelemek üzere Türkiye'ye heyet yollayacağı belirtildi.
Daha önce İzmir'e de bir çok kez ziyarette bulunan Rotterdam Liman İşletmesi yetkilileri inceledikleri Alsancak Limanı'nın özelleştirmesiyle ilgilendiklerini açıklamıştı.
Hutchison Whampoa da konuyla ilgili Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'la görüşmüş ve İzmir Limanı'na talip olduğunu iletmişti. Maliye Bakanı Unakıtan da bu gelişmeyi geçtiğimiz yıl yaptığı bir İzmir ziyaretinde, "Uzakdoğulu bir grupla görüştüm. Limana talip olduklarını söylediler. O kadar büyük bir grup ki; anlattıklarında 'bütçesi neredeyse Türkiye'ninki kadar' dedim. 'İzmir Limanı'nı alacağım, genişleteceğim' diyorlar" sözleriyle aktarmıştı.

"Yatırım şartı"
Limanın özelleştirilmesinin son yıllarda limanda yaşanan sıkışıklık gibi sorunların aşılması için de önemli olduğunu belirten İzmir Deniz Nakliyecileri Derneği Başkanı Erdoğan Yılmaz, "Burada devlet para kazanmaktan çok limanı alacak grubun yapacağı yatırımları göz önüne almalıdır" dedi.
Limanda genişleme, tarama gibi bir çok acil yatırıma ihtiyaç duyulduğunu belirten Yılmaz, "Vinç ihtiyacı da var. Alacak firmaya bunların yapılması ve limanın kapasitesinin artırılmasıyla ilgili şartlar konması gerekir. Ayrıca limanın bir bütün yerine yükleme-boşaltma, rıhtım, liman içi taşıma gibi hizmetlerinin ayrı ayrı özelleştirilmesinin daha doğru olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.

Sorunlar çözülür
Alsancak Limanı'nın talip bulma konusunda sıkıntı yaşamayacağını belirten Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh da özelleştirmenin limandaki sıkıntıların çözümünde önemli rol oynayacağını kaydetti. "Burada en önemli konu limanın verileceği kuruluşun kim olduğudur" diyen Dologh, şunları söyledi:
"İşte burada tereddütlerimiz var. Liman özelleştirildiği zaman, uygun olmayan bir kuruluşa verilirse büyük zorluk çekilir. Özelleştirme İdaresi'nin aldığı kararların değişmesi de söz konusu olamaz. Ancak limanın yönetilmesi ve işletilmesi özerkleştirmeyle yerel kamu kuruluşları, meslek odaları ve sivil toplum örgütlerinin de yer alacağı bir kuruma verilirse, sıkıntıların önü kesilmiş olur. Bugün dünyadaki bir çok önemli liman da böyle yönetiliyor."

Sendika dava açtı
Öte yandan Liman İş Sendikası, Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun (ÖYK), içlerinde Alsancak Limanı'nın da bulunduğu TCDD'ye ait 6 limanın özelleştirilmesine yönelik olarak aldığı kararın yürürlüğünün durdurulması ve iptal edilmesi için dava açtı.
ÖYK kararının yasalara aykırı olduğu belirtilen dava dilekçesinde Anayasa'nın 43'üncü maddesi gereği limanların kamuya ait olması gerektiği belirtildi. Dilekçede, limanların özelleştirilmesinin Özelleştirme Kanunu'nun "satışlarda kamu yararı" ilkesine de aykırı olduğu belirtildi.
Devlete önemli miktarda gelir sağlayan limanların elden çıkarılmasına anlam veremediklerini belirten Liman-İş Sendikası İzmir Şube Başkanı Muammer Kurt, "Sendika olarak üretimden gelen gücümüzle bunun önüne geçmek için çalışacağız. Gerekirse grev de yapacağız" dedi.

NE DEDİLER?
'İşbirliğine hazırız'

Daha önce Alsancak Limanı'na talip olduklarını bir çok kez dile getiren Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, özelleştirme kararını memnuniyetle karşıladıklarını açıkladı. Limanın en büyük kullanıcılarından biri olduklarını belirten Arkas, "Özelleştirme hem Ege hem de ülke ekonomisi açısından çok önemli bir gelişme. Biz de yakından ilgiliyiz. Ancak, bu tek başına Arkas'ın konusu değil. İhracatçısıyla, sanayiciyle tüm Egeli müteşebbislerin konusudur. Arkas olarak bu alandaki girişimlere destek vermeye ve işbirliğine hazırız" dedi.

Başbakan çağrı yaptı
Geçtiğimiz Perşembe akşamı İzmir'e gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İzmirli işadamlarına "Gelin Alsancak Limanı'nı siz alın" çağrısında bulunmuştu. İzmir'de 8 meslek odası tarafından verilen yemekte konuşan Erdoğan, "Artık buraları devlet eliyle yürütme devri kapandı. Burayı özel sektör alsın, gerekli yatırımları yapsın ve işlmetsin. Biz de engelleri kaldıralım. Hamdolsun, şu ana kadar sattığımız limanlar çok modern hale geldi. Dileriz İzmir Limanı da böyle modern hale gelir" dedi.

SEKTÖRÜN LİDERLERİ
166 yıllık geçmişi var
Hong Kong'un devi Hutchison Whampoa, dünyanın en büyük 100 uluslararası şirketi arasında yer alıyor. Hutchison Whampoa'nın birçok ülkede telekomünikasyondan liman işletmeciliğine kadar geniş bir yelpazede yatırımları bulunuyor.
Temelleri 166 yıl önce atılan P&O firması ise İngiltere'nin en köklü firmalarından. İlk okyanus aşırı taşımacılığa 1844'te başlayan şirket, liman işletmeciliğinde, gemi ve yolcu taşımacılığında dünyanın en büyük şirketlerinden biri. P&O'nun dünyanın birçok bölgesinde dev liman yatırımları bulunuyor.

Dünyanın ikinci büyüğü
İçlerinde Hollanda'nın Rotterdam Belediyesi'nin de bulunduğu özerk bir yapı tarafından yönetilen Rotterdam Limanı ise dünyanın en büyük 2. limanı olma özelliği taşıyor. 40 yıldan daha uzun bir süredir, 'dünyanın en büyük limanı' olma özelliğini taşıyan liman bu özelliğini geçen yıl Çin Halk Cumhuriyeti'nin Şanghay Limanı'na kaptırdı. Açıklanan son verilere göre Rotterdam Limanı'nda 2004 yılı içinde yapılan mal yükleme ve boşaltma işlemleri, önceki yılla karşılaştırıldığında yüzde 8'lik artışla, 354 milyon ton oldu. Rotterdam Limanı'nda geçen yıl sağlanan 26 milyon tonluk artış, dünyanın en büyük limanı olma özelliğini korumaya yetmedi. Çin'in Şanghay Limanı'nda verilen hizmet ise 380 milyon ton oldu. Ancak, Rotterdam Liman Müdürlüğü yetkilileri birinciliği kaybetmelerinin kendilerini çok fazla etkilemeyeceğini belirtiyor. Yetkililer, Rotterdam'ın Avrupa içinde hala en büyük olduğu, Anvers, Hamburg, Bremen gibi diğer rakip limanlardan çok önde olduklarını vurguluyor.

Özelleştirmede hızlılar
İstanbullu armatörler son aylarda Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan önderliğinde kurdukları konsorsiyumlarla 2 önemli özelleştirme ihalesini kazandı. Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ne ait Samsun ve Ankara feribotlarını 5.8 milyon dolara satın alan denizciler, yine DTO bünyesinde oluşturdukları başka bir konsorsiyumla İstanbul Bakırköy sahilindeki Ataköy Marina, Galleria ile Crowne Plaza ve Holiday Inn'i bünyesinde bulunduran Ataköy Grubu için 120 milyon dolarla en yüksek teklifi verdi.

İzmir-İstanbul seferi
2 feribotun devir işlemlerini tamamladıklarını belirten DTO Başkanı Metin Kalkavan, İzmir-İstanbul arası feribot seferlerini bir an önce başlatmak istediklerini söyledi. 2 feribotu da bakıma aldıklarını belirten DTO Başkanı Metin Kalkavan, "Bu işlem bitince önümüzdeki aylarda günlük seferlere başlayacağız" dedi. Feribotu alan konsorsiyum içinde Kalkavan'ın yanı sıra Yasa Denizcilik'in sahibi Yalçın Sabancı, MNG Grubu'nun sahibi Mehmet Nazif Günal
Deniz Nakliyat'ın sahibi Şadan Kalkavan gibi 45 ünlü isim yeralıyor. Denizcilerin Alsancak Limanı için de benzer bir konsorsiyum kurmaları bekleniyor.

Yıl      Geçen yük         Bir önceki yıla göre artış(%)
2000     464.455 TEU              7
2001     491.277 TEU              6
2002     579.231 TEU             18
2003     700.795 TEU             21
2004     840.000 TEU             20

YILLARA GÖRE YÜK HAREKETİ
Alsancak Limanı'na yönelik talep son yıllarda Türkiye dış ticaretinin artmasıyla önemli ölçüde yükseldi. Bu da limandaki yenileme yatırımlarının hayata geçirilememesi, techizat ve personel yetersizliği gibi sorunlarla birleşince bir sıkışıklık yaşanmasına neden oldu. Bunun üzerine Avrupalı armatörler, Alsancak Limanı'ndan yapacakları seferler için 'sıkışıklık' zammı yaptı. İşte son 5 yılda limandan geçen toplam yük miktarı:

YILLIK ORTALAMA 35 MİLYON YTL GELİR ELDE EDİLİYOR
En karlı limanlardan

Türkiye'nin konteyner ihracat üssü konumundaki Alsancak Limanı aynı zamanda ülkedeki en karlı limanlar arasında yer alıyor. Hesaplamalara göre TCDD Alsancak Limanı'ndan yıllık ortalama 30-35 milyon YTL (30-35 trilyon lira)net gelir elde ediyor.
11 milyon tonun üzerindeki kapasitesiyle Alsancak Limanı, Türkiye'nin en büyük konteyner ihracat limanı olma özelliğine sahip. Ege Bölgesi'nden yapılan ihracatın yüzde 93.2'si, ithalatın ise yüzde 91.1'i İzmir'den yapılıyor. Bunun yüzde 90'ı da İzmir'deki limanlardan gerçekleştiriliyor.
Türkiye'nin en önemli limanlarından Alsancak Limanı, Adnan Menderes Havalimanı'na 25 dakika, kentin yoğun sanayileşme bölgelerinden Bornova'ya 10, Torbalı'ya 35, Atatürk OSB'ye 20, Manisa OSB'ye 35 dakika mesafede. Liman, konteynerin yanısıra kargo, kuru yük ve sıvı yük gemileri ile yolcu gemilerine de hizmet verebiliyor. 2 bin 959 metre rıhtım uzunluğuna sahip limanın derinliği 7-13 metre arasında. Limanın deniz taraması yapılarak daha da derinleştirilmesi projesi yıllardır hayata geçirilemiyor.

Düğüm bu yıl çözümlenecek
Yıllardır özelleştirme tartışmaları yapılan Alsancak Limanı'nda düğüm bu yıl çözülecek. Alsancak Limanı geçtiğimiz günlerde Özelleştirme Yüksek Kurulu kararıyla DDY'na ait diğer Bandırma, Samsun, Derince, Mersin ve İskenderun limanlarıyla birlikte özelleştirme programına alındı.
ÖYK, limanların 12 ay içinde özelleştirilmesine karar verdi. Buna göre Alsancak ve diğer limanlar özelleştirme işlemleri tamamlanıncaya kadar TCDD'nin yönetiminde kalacak. Özelleştirildikten sonra da limanı devralacak yatırımcının bakım onarım ve diğer yükümlülüklerine ilişkin denetim ve kontroller de TCDD tarafından yerine getirilecek
Kaynak:  http://ya2005.yeniasir.com.tr/02/07/index.php3?kat=ana&sayfa=ilks1&bolum=gunluk


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Pzr 30 Ekm 2005, 15:45  

Izmirli isadamlari birleserek bu limana talip olduklarini acikladilar, suan özellestirme tarihi bekleniyor.

Alıntı:
ALSANCAK LİMANI
30 Ekim 2005
İzmirliler ihale tarihini bekliyor

Büyük Efes Oteli ihalesinin tamamlanmasının ardından İzmir'de gözler, Alsancak Limanı'nın 36 yıllık işletme hakkının özelleştirmesine çevrildi. İzmirliler, kurdukları Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş'yle limanı ihalesinden 'mutlak başarıyla' çıkmak istiyor.

Ön plandakiler
Özelleştirme için ilk etapta 5 isim ön plana çıkarken, uzmanlar ihale şartnamesinin netleşmesi ile sayının artabileceğini ifade ediyor. Talipliler arasında şu anda Hong Kong'lu Hutchison Whampoa, İngiliz P&O ve Hollandalı Rotterdam Limanı İşletmesi, Arkas Holding ve Limak'ın da İzmirli işadamları ile ortak olduğu Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş. ile İstanbullu denizcilik firmaları yer alıyor. Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, liman ihalesinin bir an önce tamamlanmasının İzmir için iyi olacağını söyledi. Ege Bölgesi Sanayi Odası Meclis Başkanı Ender Yorgancılar ise, "Tahminime göre ihaleye kasım ayında çıkılır. Ne kadar kısa sürede biterse İzmir kazanacaktır" dedi.


http://ya2005.yeniasir.com.tr/10/30/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon1&bolum=gunluk



Alıntı:

18.08.2005
İzmir Limanı için 250 milyon dolarlık ‘Ege takımı’ kurdular


Arzu ÇETİK/İZMİR, (DHA)

Özelleştirme ihalelerinde Erdemir’den sonra yerel bir konsorsiyum da İzmir Limanı için oluşturuldu. Mersin Limanı’nın özelleştirilmesinin ardından gözlerin çevrildiği İzmir Limanı için, İzmirli 80’e yakın işadamı 250 milyon dolar öz sermayeli bir şirket kurmak için bir araya geldi.

ERDEMİR Ortak Girişim Grubu’nun ardından yerel bir ortaklık da İzmir’den çıktı. İşletme hakkı ihalesini 755 milyon dolara PSA-Akfen ortaklığının kazandığı Mersin Limanı özelleştirme ihalesinin ardından, dikkatle izlenen bir başka liman olan İzmir Limanı için, İzmirliler güçlerini birleştirdi. Hong Konglu Hutchison Whampoa, İngiliz P&O ve Hollandalı Rotterdam Liman İşletmesi’nin talipler arasında adı geçtiği İzmir Limanı için biraraya gelen 80’ne yakın İzmirli işaramı, 250 milyon dolar özsermaye ile ‘Alsancak Liman İşletmeleri A.Ş.’yi kurdu.

KİPA BENZERİ YAPI:

Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Şinasi Ertan, Arkas İcra Kurulu Üyesi Önder Türkkanı, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Meclis Başkanı Ender Yorgancılar ve Batıçim Murahhas Azası Tufan Ünal, ortak girişimi kamuoyuna tanıttı. Şinasi Ertan, özelleştirme sürecinde olan İzmir Limanı’nı İzmirli sanayici ve işadamları olarak almak üzere bir süredir çalışma yürüttüklerine belirtirken Kipa benzeri bir yapılanmayla çok ortaklı bir girişim oluşturduklarını belirtti.

ARKAS ÖNCÜLÜK YAPTI:

İzmir’de ilk kez bu miktarda bir sermayenin bir araya getirildiğini kaydeden Ertan, Arkas’ın bu birleşmede önemli bir faktör olduğunu söyledi. İzmir Limanı’nı İzmirli işadamları olarak işletmeyi çok arzu ettiklerini belirten Şinasi Ertan, hiçbir ortağın yüzde 25’i geçmeyeceği bir hisse yapısı kurduklarını kaydetti. KİPA modelinde yaşanan sıkıntıların bu şirkette yaşanmayacağını savunan Ertan’ın verdiği bilgiye göre, kurucu ortakların şirkete en az 1 milyon dolar ile katılabilecek. Ortak sayısı 200’e kadar çıkabilecek. Ortaklar eşit haklara sahip olacak ve kurucu ortaklar imtiyazlı kár payı almayacak.

MERSİN REFERANS DEĞİL:

‘Mersin Limanı’na verilen fiyat İzmir Alsancak Limanı’nın satış fiyatını da etkileyebilir mi’ şeklindeki soruya ise Ertan,‘Mersin Limanı’nın yüksek fiyattan satılması, İzmir Limanı’nın da aynı şekilde satılacağı anlamanıa gelmez’ yanıtını verdi. Mersin Limanı’nın yatırım maliyetlerinin İzmir’e göre daha düşük olduğunu ve pilotaj-romörkaj hizmetlerinin de devredildiğini hatırlatan Şinasi Ertan, İzmir Limanı’nın deniz derinliği sorunu olduğunu ve daha fazla yatırıma ihtiyaç duyduğunu söyledi. Ertan, İzmir Limanı’na yapılması gereken yatırım tutarının yüksek olması nedeniyle özelleştirme bedelinin daha düşük olabileceğine dikkati çekti. Arkas Holding İcra Kurulu Üyesi Önder Türkkanı ise, ‘Her liman ayrı koşullarda değerlendirilir. Birini diğerine referans göstermek çok doğru değil’ derken, limanı hangi grup alırsa alsın yatırım yapacağını, kapasitesin 5-6 yılda 2-3 misline çıkarmak için 300 milyon dolar yatırım gerektiğini vurguladı.

Unakıtan ‘pamuk eller cebe’ demişti

MALİYE Bakanı Kemal Unakıtan özelleştirilecek Alsancak Limanı ile ilgili İzmirli işadamlarına ‘Şirket kurarak, ortak olun. Lucien Arkas şirket kurma girişimi başlatmış. Onun etrafında toplanın. Pamuk eller cebe! İyi para vermezseniz gözünüzün yaşına bakmam. Limanı alamazsınız. ‘Alamadık’ diye bana geldiğinizde ise size ‘bir dahakine alırsın’ derim’ demişti. Konuşmasında Bakan’ın bu sözlerini de hatırlatan Ertan, ‘İzmir Limanı İzmirlilerindir’ şeklinde verilen beyanatları ise şöyle yorumladı: ‘Bu bir niyet ifadesidir. İhalede rakamlar konuşur. Başbakan ve Maliye Bakanı da ‘Kurun şirketi, alın limanı’ açıklamasında bulundu. Limanı satın almayı çok istiyoruz. İzmir’e önemli katkılarda bulunacağımıza inanıyoruz. Limanda yapılacak genişletme çalışmalarıyla belki de Akdeniz’in en büyük limanı olacak. İnşallah İzmir ülke ekonomisinde hakettiği yeri alacak.’

1875’te kuruldu, 11 milyon ton kapasiteye sahip

Türkiye’nin önemli konteyner limanlarından biri olan İzmir Limanı’nın tarihçesi 1875’e kadar uzanıyor.

Sultan Aziz tarafından inşaa ettirilen limanın işletme imtiyazı uzun yıllar Fransız Gifre şirketinin oldu.

İzmir’in kurtuluşunun ardından 1934 yılında millileştirilen liman, 1936 yılında Denizcilik Bankası’na bağlandı.

Bu dönemden sonra işletmesi TCDD ile Denizcilik Bankası arasında gidip gelen liman, 1 Ocak 1989 itibariyle TCDD’ye devredildi.

ÖYK’nın 31 Aralık 2004’te özelleştirme kapsamına alınan limanın, 11 milyon ton kapasitesi bulunuyor sahip.

Genel kargo, konteyner, kuru yük ve sıvı yük gemileri ile yolcu gemilerine de hizmet veren liman 2 bin 959 metre rıhtım uzunluğuna sahip.

İzmir Limanı’nda Derinliği ise 7-13 metre civarında. Büyük tonajlı gemilerin yanaşabilmesi için yatırım gerekiyor.

Başka projeler de gündemde

KURULAN şirketin İzmir ekonomisi için bir kilometre taşı olacağını vurgulayan Şinasi Ertan, şöyle konuştu: ‘Sadece liman ihalesi için değil başka yatırımlar için de bir ayaya geldik. Doğru işler için İzmir’de sermaye yaratmak zor değil. Birlik çok büyük oranda sağlandı. Şimdiye kadar ortaklardan 200 milyon dolarlık taahhütname imzası aldık. En geç gelecek hafta 250 milyon dolarlık taahhüt alarak şirketi resmen kuracağız. ’

Yabancılara açığız

EGE İhracatçı Birlikleri’nin, oluşturduğu bir şirketin yabancı bir grupla liman ihalesine girmek için çalışma yapmasını da değerlendiren Şinasi Ertan, bu girişimde bölge temsilinin hangi oranda kalacağının önemli olduğunu vurguladı. Kendilerinin yüzde 100 bölge temsili üzerine kurulduğunu, ancak diğer görüşmelerde yüzde 5-10’lardan söz edildiğini ifade eden Ertan, şöyle konuştu: ‘Bizlere de yabancı girişimlerin çeşitli başvuruları oluyor. Yabancı girişimlerle karşılıklı yaklaşma söz konusu olabilir. Bu tip görüşmelere açığız. İhaleye yerli ve yabancı grupların ilgisi çok yüksek olacak. Buna hazırlıklıyız. İhaleyi mantık dışı rakamlara almak istemiyoruz. Eğer rakamlar ekonomik ve fizibil değilse macera peşinde koşmayız. Bu kadar insan bir araya geldi ve ellerinde kaynak var. Türkiye’de yatırım yapacak birçok alan var.’

Belediye de yüzde 1 hissedar

ALSANCAK Liman İşletmeleri A.Ş’de, İzmir Büyükşehir Belediyesi de İzdeniz şirketiyle yüzde 1 oranında hissedar oldu. Şirket yapısında ailelerin önemli bir ağırlığı bulunuyor. Denizcilerin payının yüzde 28 oranında kaldığı girişime Arkas grubu iki şirketle ortak oldu.

http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~4@nvid~619011,00.asp


Yeni Asır'da yer alan "Izmir Limanı" Yazı Dizisi:
http://ya2003.yeniasir.com.tr/01/25/index.php3?kat=ana&sayfa=liman1&bolum=dizi


En son Bülent tarafından Prş 01 Mar 2007, 15:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Pzr 30 Ekm 2005, 19:10  

İzmir Limanı bugün 12 milyon tona yaklaşan yük hacmiyle ve 700.000 TEU olan konteyner stoklama kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük limanıdır. “Türkiye’nin dış ticaretinin % 90’dan fazlasının deniz yoluyla sağlandığı düşünülürse, İzmir Limanı’nın tarihsel öneminin hâlâ sürdüğü görülebilir. 5-6 milyar ton kapasiteye sahip uluslararası dünya ticaretinin % 90’dan fazlası deniz taşımacılığıyla gerçekleştirilmekte ve bunun % 25’i Süveyş Kanalı’ndan Doğu Akdeniz’e geçen gemilerle yürütülmektedir.” Bu kapsamda İzmir Limanı, Akdeniz’deki en büyük ilk 10 liman arasında yer almaktadır.

Alıntı:
Alsancak Limanı

Mimarlar, Çevre Mühendisleri, Gemi Mühendisleri, Jeoloji Mühendisleri, Şehir Plancıları ve Orman Mühendisleri Odalarının İzmir Şubeleri tarafından açıklanan, 13 Mayıs 1999 tarihli basın açıklamasında,
“[...] Yakın bir gelecekte, TCDD Alsancak Limanı’nın fiziksel gelişme olanaklarının sınırlılığı nedeniyle, yörenin ve ardalanlarının gereksinimlerini karşılayamayacağı görülmektedir. Ayrıca Liman’ın yanaşma kanalının sığlığı nedeniyle büyük tonajlı gemilere hizmet veremeyecek olması da bir handikap oluşturmaktadır. Bu nedenlerden dolayı, İzmir ve ardalanı için özellikle konteyner taşımacılığı gereksinimlerine yanıt verecek ikinci bir liman projesinin hayata geçirilmesi kaçınılmazdır.”
denmiştir.

Limanı da için alan, Halkapınar, Turan, Bayraklı bölgelerini kapsayan yaklaşık 550 hektarlık bir alanda, Büyükşehir Belediyesi tarafından getirilecek kararlara ve planlama çalışmasına veri oluşturacak “Uluslararası Fikir Yarışması” şartnamesinin hazırlanmasında “Alsancak Limanı”nın bulunduğu yerde daha fazla büyüyemeyeceği ve zaman içinde yük limanı işlevinin Çandarlı’ya taşınmasıyla Liman’ın yola (turizm) liman işlevine dönüşmesi” saptaması, Mimarlar Odası İzmir Şubesi önerisi dikkate alınarak yer almıştır.(1)

Liman trafiğinin kent trafiğini olumsuz etkilediği, konteyner depolama alanının genişleme kapasitesine sahip olmadığı ve “görüntü kirliliği” yarattığı, dile getirilen diğer eleştirilerdir...

Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu, görüşünü daha sonra değiştirmiş ve İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi’nin bundan önceki Yönetim Kurulu ile birlikte, Liman’ın konteyner taşımacılığı ve yolcu taşımacılığı işleriyle İzmir’de varlığını sürdürmesi gerekliliği üzerinde durmuşlardır.

27 Şubat ve 05 Mart 2004 tarihli İzmir Kent Gazetesi’nde Fatih Dalan, konu hakkında şunları dile getirmiştir:
“[...] İzmir uzun yıllar liman sayesinde önemli bir ticaret ve yolcu trafiğine sahip olmuştur. Ege Bölgesi’nin ve hinterlandındaki illerin çoğunun ithalat ve ihracat yüklerini taşımıştır.”

“En büyük rakibi olan Yunanistan’ın Pire Limanı ile karşılaştırıldığında çok daha avantajlı bir konuma sahiptir. Yapılan düzenlemelerle kapasitesinin 500.000 ile sınırlı olduğu iddia edilen limanda, 2003 yılı itibariyle bir önceki yıl 573.000 TEU -adet alan toplam elleçlenen konteyner sayısı, 700.000’e çıkarak % 22 artmıştır. Dökme katı ve sıvı yüklerle birlikte toplam hacim 2002’de 9.6 milyon tondan, 2003’de % 15 artışla 11.1 milyon tona yükselmiştir.”

“İzmir Limanı konteyner ağırlıklı çalışan bir liman olarak kalmaya devam etmelidir. Dökme yük trafiğinin başka bir alana aktarılması, rıhtım tevsi çalışmalarının tamamlanması ve yükleme boşaltma ekipmanlarını yenilenmesi ile birlikte kısa vadede önce 1 milyon ve daha sonra da 2 milyon konteyner kapasitesine ulaşabilecektir.”

“Liman’a giriş ve çıkış trafiği mevcut viyadüklerle rahatlatılmalıdır...” (Viyadükler konusuna yazının sonunda değinilecektir.)

Konu hakkında İnşaat Mühendisleri Odası eski genel başkanı ve CHP Konak Belediyesi Başkan Adayı Sayın Muzaffer Tunçağ, isteğimiz üzerine görüşlerini şöyle dile getirmiştir:
“Değerli araştırmacı Doç.Dr. Emel Kayın, İzmir Kent Kültürü dergisinin 2. sayısında ‘Tarihsel Süreçte İzmir Limanları’nı çok güzel anlatır. Biliriz ki, bir zamanlar körfezin eşiğindeki Tepekule’de gelişmeye başlayan İzmir, limansız düşünülemez. Liman, belki 8000 yıldan fazla, İzmir’in de İzmirlinin de ayrılmaz bir parçasıdır. Liman İzmir’in genlerinde vardır.”

“Elbette burada söz konusu olan yük limanıdır, limanın ticari niteliğidir. İzmir Limanı bugün 12 milyon tona yaklaşan yük hacmiyle ve 700.000 TEU olan konteyner stoklama kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük limanıdır. Arkasında demiryolu desteği vardır. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün anlamsız direnci kırılırsa, viyadüklerin limana bağlanması ile doğrudan ‘ekspres yol’ desteği de sağlanmış olacaktır.”

“Türkiye’nin dış ticaretinin % 90’dan fazlasının deniz yoluyla sağlandığı düşünülürse, İzmir Limanı’nın tarihsel öneminin hâlâ sürdüğü görülebilir. 5-6 milyar ton kapasiteye sahip uluslararası dünya ticaretinin % 90’dan fazlası deniz taşımacılığıyla gerçekleştirilmekte ve bunun % 25’i Süveyş Kanalı’ndan Doğu Akdeniz’e geçen gemilerle yürütülmektedir.”

“Bu kapsamda İzmir Limanı, Akdeniz’deki en büyük ilk 10 liman arasında yer almaktadır.
Akdeniz limanlarının en büyüğü, İspanya’nın Cebelitarık Boğazı’na bakan Algeciras Limanı’dır. Akdeniz’in büyük konteyner limanları arasında İspanya’da Barselona, Valensia, İtalya’da Cenova, Yunanistan’da Pire, İsrail’de Hayfa, Fransa’da Marsilya liman kentleri sayılabilir. Hollanda’da Rotterdam ve Amsterdam, Almanya’da Hamburg, Belçika Antwerb Avrupa’daki diğer ünlü liman kentleridir. Ünleri şarkılara bile geçmiştir.”

“Bu nitelikleriyle İzmir Limanı’nın ticari niteliğinden vazgeçmenin son derece hatalı bir karar olduğunu düşünüyorum. Bazı mimar, şehir plancısı, giderek inşaat mühendisi dostlarımdan bu konuda ayrı düştüğümün farkındayım. Onlar yalnızca Çandarlı Limanı’na odaklanıyor ve İzmir Limanı’nın yolcu taşımacılığına ve yatlara ayrılmasını istiyorlar. Ancak, bunu ileri sürerken, neden çevresi düzenlenmiş halkın limanla bütünleşebildiği bir düzenleme öngörülmüyor? İşte Barselona örneği, işte Pire, Rotterdam, örnekleri çoğaltmak mümkün . Yeni imar planlaması kapsamında, Alsancak-Bayraklı arasındaki bölge, Şark Sanayi, Elektrik Fabrikası gibi tarihi yapılardan yararlanarak liman ticaretine hizmet edecek şekilde, iş merkezleri büyük mağazalar, eğlence mekanları, parklar ve benzerleri ile yeniden düzenlenemez mi?”

Sayın Tunçağ, önerilen Çandarlı Limanı için şunları söylemektedir:
“[...] Çandarlı için Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü‘nce yapılmış bulunan fizibilite çalışmasının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Birçok liman projesi yapmış büronun ortağı olarak, saptanan maliyetleri oldukça iyimser bulduğumu söylemeliyim. Tasarlanan liman, ilan ettikleri kadar az bütçe ile gerçekleşemez.”

“Ayrıca şu sorulara da cevap aranmalıdır: Etkin bir fay zonunun içindeki Çandarlı Koyu’nun depremselliği göz önüne alınmış mıdır? Konteyner taşımacılığının ayrılmaz parçası olan demiryolunun liman sahasına getirilmesi için nasıl bir zamanlama öngörülmektedir? Çandarlı Koyu’na limanı olan antik Elea kentinin durumu iyi araştırılmış mıdır? Yoksa Alinois, Zeugma ve benzeri örneklerinde olduğu gibi iş işten geçtikten sonra, ne yaptık diye başımızı taşlara mı vuracağız?”

“Alsancak Limanı’nın ticari niteliğiyle varlığını sürdürmesi İzmir’i İzmir yapan bir özelliğin sürdürülmesi demektir. Başka bir alanda kuru dökme yük iskelesi oluşturulabilir. Bu anlamda Çandarlı, Alsancak Limanı’nın alternatifi değil, tamamlayıcısı olabilir.”

http://www.mimarlarodasi.org.tr/mimarlikdergisi/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=28&RecID=369


İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş özellestirmede Hollandali isadamlarinida görmek istedigini acikladi.

Alıntı:
Hollandalılar'a liman için davet

İTO Başkanı Demirtaş, "Alsancak Limanı'nın özelleştirmesinde sizleri görmek isteriz" dedi

Hollandalı işadamlarından oluşan ticaret heyetini kabul eden İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş, "Dünyanın en büyük limanlarından biri olan Rotterdam Limanı'na sahip Hollandalıları yerel işbirlikleri ile Alsancak Limanı özelleştirmesinde görmek isteriz" dedi. Demirtaş, Hollandalı işadamlarıyla Bergama'da projesini birlikte yürüttükleri organize çiçekçilik bölgesinin de en kısa sürede hayata geçirileceğini söyledi.

İkili ilişkiler
Hollanda Sanayi ve İşverenleri Konfederasyonu başkanlığınıdaki 30 kişilik Hollanda ticaret heyeti dün İTO'yu ziyaret ederek, İzmir'deki 32 firma yetkilisi ile ikili görüşmelerde bulundu.
Alsancak Limanı'nın özelleştirme ihalesinin önümüzdeki günlerde yapılacağını ifade eden Demirtaş, "Rotterdam da dünyanın en büyük limanlarından biri. İzmir Limanı da özelleşecek. Şu an yerel konsorsiyumlar yanında Dubaili ve Çinli firmaların limana talip olduklarını biliyoruz. Umarım sizler de yerel işbirlikleri ile bu ihaleye girersiniz" dedi.
Rotterdam Limanı'nın 2. Dünya Savaşı'nın ardından önem kazandığını ve dünyanın en büyük limanlarından biri haline geldiğini söyleyen Hollanda Sanayi ve İşverenleri Konfederasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Con Schoenmakers ise, İzmir ve Rotterdam arasında liman dışında da pek çok ortak yön olduğunu söyledi.
Schoenmakers, "Türkiye'nin politik istikrarı, sağlam yapılı özel sektörü ve artan verimliliği ile Avrupa'ya uyumu kolaylaştıracak güçlü yönleri var" dedi.

http://ya2005.yeniasir.com.tr/11/15/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon1&bolum=gunluk


En son Bülent tarafından Prş 01 Mar 2007, 15:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
erinc81



Sal 15 Ksm 2005, 23:15  

Hong-kong'lu Hutchison Whampoa sirketine verilsin kesinlikle...bu sirketi bir projenin bir kisminda incelemem gerekiyordu...eger ki izmir limani mevcut yerinde kalacaksa bu sirketin inaniyorum en efektif cozumu uretir...

 mesajı beğendiniz mi?
yasin boynuegri



Çrş 16 Ksm 2005, 08:12  

Yenilenmesi kesin görünen Alsancak Liman' ı güzel İzmir' in güzelliğine ne katacak veya güzelliğinden neleri alıp götürecek izleyip görücez. Projenin İzmir ve hatta Anadolu ekonomisine çok şey katacağı aşikar. Bu noktada beni korkutan da bu. Bilmiyorum belki böyle büyük ekonomik etkileri olacak projelere alışkın olmadığımızdan kaynaklı bi hüsnü kuruntu benimki veya böyle projelerin bugüne kadar ekonomiyi belki değil ama şehirlerimizi çok büyük çıkmazlara soktuğunu görmemizden kaynaklı da olabilir. Bu proje bizler için de çok öğretici bir deneme tahtası işlevi görecek aslında. Ama proje sonrası ortaya çıkacak bazı sorunları önceden kestirmek müneccimlik olmasa gerek.

Dünyanın büyük ticari limanlarını kabaca iki gruba ayırmak gerektiğini düşünüyorum. Birinci grup limanlar gelişmiş dünya şehirlerinde görünen, tüm etkileri düşünülerek uzun kafa yormalar sonucu oluşturulmuş, bahsedilen şehirlere entegrasyonu üst seviyedeki modern ticari limanlar. Akdeniz' deki İspanya' nın, Fransa' nın, İtalya' nın limanlarını bu gruba dahil etmek mümkün. İkinci grup limanlar ise daha çok gelişmekte olan hatta hızla gelişmekte olan ülkekelerde karşımıza çıkan son teknoloji ürünleri, yüksek kapasiteli ticari limanlar. Hemen hepsi okyanus kıyısında bulunan (Çoğunluğu Uzakdoğu Asya ve Güney Amerika) bu limanlar yapıldıkları şehirleri beraberinde bir kıskaca sürüklemiştir. Bu, henüz kentsel altyapıları hazır olmayan Mombay, Shangai, Kuala Lumpur gibi şehirlerin hızla küreselleşmesi sürecidir ve bu süreç kendini, şehirlerdeki gelir dağılımı dengesizliği ve sonuçta kentsel yaşam alanlarındaki derin uçurumlar şeklinde göstermiştir. Evet o bizim çok benzemeye çalıştığımız gökdelen şehirlerinin görünmeyen kısımlarını, alabildiğine çöküntü bölgeleri yani bizim tabirimizle gecekondu bölgeleri işgal etmektedir. Tüm bunların bir limanın yapılmasıyla ne ilgisi var demeyin çünkü büyük ticari limanlar özellikle İzmir gibi gelişmiş sanayiye sahip liman şehirlerinin ana ekonomik unsurlarıdır. Ve A dan Z ye o şehirdeki tüm ekonomik sektörleri, kentsel donatıları, kent içi ve transit ulaşımı hatta konut bölgelerini bile derinden etkiler. Yani çok geniş planlama süreclerini gerektirir. Belki İzmir Shangai kadar etkilenmeyecektir bu süreçten ama umarım bilim çevrelerinin bu kaygılarını hükümetlerimiz ve proje uygulayıcıları da paylaşmaktadır. Ama görünen o ki yöneticilerimiz ülke ekonomisinin hızla gelişmesini, kentlerimizin dengeli gelişmesine tercih etmektedirler. (İstanbul örneğinde olduğu gibi.) Ama umarım bunların hepsi düşünülmektedir ve Türkiye tüm bu projelerden anlı ak bi şekilde çıkar.


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Prş 01 Arl 2005, 18:57  

İzmir Limanı'nda yanındaki arazi ile birleştirme yapılırken, alıcının denizde tarama yapması ve yaklaşık 9 metreye düşen derinliği 16 metreye çıkararak büyük gemilerin yanaşmasına imkân sağlayacak yatırımı yapması gerekecek.

Alıntı:
DEV GRUPLAR YARIŞTA
Liman ihalesine onay bekleniyor

Liman özelleştirmelerinde sıra İzmir'e geldi. İzmir Limanı özelleştirmesi için ihale ilanına önümüzdeki günlerde çıkılması beklenirken, bunun için Rekabet Kurulu'nun ön onayı bekleniyor.
İzmir Limanı, geniş tarımsal ve endüstriyel hinterlanda sahip bulunuyor. Ülkenin ihracatında hayati rol oynayan limanda her türlü yüke hizmet veriliyor ve liman genişleme çalışmaları sürüyor.
Toplam 70 bin ton kapasiteli Toprak Mahsulleri Ofisi'ne (TMO) ait iki beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de bulunuyor.
İzmir Limanı'nda yanındaki arazi ile birleştirme yapılırken, alıcının denizde tarama yapması ve yaklaşık 9 metreye düşen derinliği 16 metreye çıkararak büyük gemilerin yanaşmasına imkan sağlayacak yatırımı yapması gerekecek.
Öte yandan, Akfen Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İzmir Limanı'nın ihalesine girmeyi düşündüklerini belirterek, buraya giriş şartlarına göre Mersin ya da İskenderun limanlarından birini almayı tercih edebileceklerini kaydetti.

http://ya2005.yeniasir.com.tr/12/01/index.php3?kat=ana&sayfa=ilks3&bolum=gunluk


En son Bülent tarafından Prş 01 Mar 2007, 15:55 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Pts 19 Arl 2005, 19:15  

Şimdilik 4 talibi var. Egeli girişimcilerin Arkas Holding öncülüğünde güçbirliğiyle kurduğu Alsancak Liman İşletmeleri A.Ş, Hong Konglu Hutchison Whampoa ve Dubai Ports Autharity'nin de teklif vermesine kesin gözüyle bakılıyor.

Alıntı:

Türkiye'nin ihracatında hayati bir rol oynayan Alsancak Limanı'nda her türlü yüke hizmet veriliyor ve liman genişleme çalışmaları sürüyor

Alsancak Limanı görücüye çıkıyor

Özelleştirmeye ilişkin ihale ilanlarının bu hafta verilmesi bekleniyor

Mersin ve İskenderun limanlarının ardından Alsancak Limanı da özelleştirilmek üzere "görücüye" çıkıyor.
Alsancak Limanı'nın özelleştirilmesine ilişkin ihale ilanlarının bu hafta yayınlanmaya başlanması öngörülüyor. Alsancak Limanı'nın liman alanı genişletilirken, limanda yapılacak derinleştirme çalışması için yatırım taahhüdü alınacak.

3 tane daha var
Devlet Demiryolları'na ait 6 liman, yılbaşında özelleştirme programına alınırken, bunlardan, İskenderun ve Mersin limanlarının ihaleleri gerçekleştirildi. Alsancak Limanı özelleştirmesi için ihale ilanı aşamasına gelinirken, bunun ardından sanayi merkezleri açısından son derece stratejik
konumda bulunan Derince Limanı görücüye çıkacak.
Geriye kalan, Samsun ve Bandırma limanlarının ihalesinin daha sonra yapılacağı ifade ediliyor.

Hayati önemi var
Alsancak Limanı, geniş tarımsal ve endüstriyel hinterlanda sahip bulunuyor. Ülkenin ihracatında hayati rol oynayan limanda her türlü yüke hizmet veriliyor ve liman genişleme çalışmaları sürüyor.
Toplam 70 bin ton kapasiteli Toprak Mahsulleri Ofisi'ne (TMO) ait iki beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de bulunuyor.
Alsancak Limanı'nda yanındaki arazi ile birleştirme yapılırken, alıcının denizde tarama yapması ve yaklaşık 9 metreye düşen derinliği 16 metreye çıkararak büyük gemilerin yanaşmasına imkan sağlayacak
yatırımı yapması gerekecek.
Bu arada Mersin Limanı'nın satışına ilişkin imtiyaz sözleşmesi de alıcı firma ve ÖİB arasında parafe edilirken, Danıştay 1. Daireye gönderildi. Danıştay'ın bunu incelemesi için 2 aylık bir süresi bulunuyor.


Şimdilik 4 talibi var
Özelleştirilecek Alsancak Limanı için Egeli girişimcilerin Arkas Holding öncülüğünde güçbirliğiyle kurduğu Alsancak Liman İşletmeleri A.Ş.'nin dışında iki dünya devi Hong Konglu Hutchison Whampoa ve Dubai Ports Autharity'nin de teklif vermesine kesin gözüyle bakılıyor.
Öte yandan Mersin Limanı özelleştirme ihalesini Ports of Singapur'la birlikte kazanan Hamdi Akın da, daha önce Rekabet Kurulu'nun 'Mersin Limanı ve Alsancak Limanı, aynı tüzel kişiliğe satılamamalı' şeklindeki tavsiye kararına rağmen bu ihaleye de teklif vereceğini söylüyor. Akın, buna gerekçe olarak da Rekabet Kurulu'nun daha önce tavsiye kararları arasında yer almamasına rağmen özelleştirilen İskenderun Limanı'nın kendilerine devrine Mersin'i de aldıkları için karşı çıkmasını gerekçe olarak gösteriyor.

http://ya2005.yeniasir.com.tr/12/19/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon1&bolum=gunluk


Alıntı:
İzmir Limanı için ilk ilanlar bu hafta

Mersin ve İskenderun Limanlarının ardından İzmir Limanı’da özelleştirilmek üzere ‘görücüye’ çıkıyor. İzmir Limanı’nın özelleştirilmesine ilişkin ihale ilanlarının bu hafta yayınlanmaya başlanması öngörülüyor. İzmir Limanı’nın liman alanı genişletilirken, limanda yapılacak derinleştirme çalışması için yatırım taahhüdü alınacak.

Devlet Demiryolları’na ait 6 liman, yılbaşında özelleştirme programına alınırken, bunlardan, İskenderun ve Mersin limanlarının ihaleleri gerçekleştirildi. İzmir Limanı özelleştirmesi için ihale ilanı aşamasına gelinirken, bunun ardından sanayi merkezleri açısından son derece stratejik konumda bulunan Derince Limanı görücüye çıkacak. Geriye kalan, Samsun ve Bandırma limanlarının ihalesinin daha sonra yapılacağı ifade ediliyor.

KONUMU ÇOK İYİ: İzmir Limanı, geniş tarımsal ve endüstriyel hinterlanda sahip bulunuyor. Ülkenin ihracatında hayati rol oynayan limanda her türlü yüke hizmet veriliyor ve liman genişleme çalışmaları sürüyor. Toplam 70 bin ton kapasiteli Toprak Mahsulleri Ofisi’ne (TMO) ait iki beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de bulunuyor. İzmir Limanı’nda yanındaki arazi ile birleştirme yapılırken, alıcının denizde tarama yapması ve yaklaşık 9 metreye düşen derinliği 16 metreye çıkararak büyük gemilerin yanaşmasına imkan sağlayacak yatırımı yapması gerekecek.

MERSİN LİMANI: Bu arada Mersin Limanı’nın satışına ilişkin imtiyaz sözleşmesi de alıcı firma ve ÖİB arasında parafe edilirken, Danıştay 1. Daireye gönderildi. Danıştay’ın bunu incelemesi için 2 aylık bir süresi bulunuyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/3670852.asp?gid=52


En son Bülent tarafından Prş 01 Mar 2007, 15:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Prş 02 Şub 2006, 13:41  

Egeli 100'den fazla işadamının ortaklığıyla kurulan Alsancak Liman Hizmetleri AŞ firmasına ihale ile ilgilenen birçok firmadan ortaklık teklifi yağarken, bir kısım Egeli ihracatçı ise Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) öncülüğünde, ihaleye Hong Kong'lu dev Hutchison Whampoa ve Global Yatırım Ortaklığı konsorsiyumu ile girmeye hazırlanıyor.

Alıntı:

Türkiye'nin en büyük konteyner limanı için gözler, ihaleye çevrildi

ALSANCAK LİMANI İHALESİNE HONG KONGLU ŞİRKETLE GİRECEKLER
İhracatçılar ortak oldu

Egeli ihracatçı birlikleri, Arkas Holding öncülüğündeki ortaklığa, Hutchison Whampoa ile birleşerek rakip olacak

Türkiye'nin en büyük konteyner limanı olan İzmir Alsancak Limanı ihalesinde saflar netleşmeye başladı. Egeli 100'den fazla işadamının ortaklığıyla kurulan Alsancak Liman Hizmetleri AŞ firmasına ihale ile ilgilenen birçok firmadan ortaklık teklifi yağarken, bir kısım Egeli ihracatçı ise Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) öncülüğünde, ihaleye Hong Kong'lu dev Hutchison Whampoa ve Global Yatırım Ortaklığı konsorsiyumu ile girmeye hazırlanıyor.
İhracatçıların başını çeken TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Alsancak Limanı için fovorilerinin Hutchison Whampoa olduğunu söyledi. Liman ile başından beri ilgilendiklerini ve mutlaka bu işin içinde yer almak istediklerini belirten Satıcı, liman ihalesine Hutchison Whompoa firması ile birlikte girmelerinin ağırlık kazandığını kaydetti.

Onlar tecrübeli
Bu yarışta Egelilerin güçbirliğiyle kurduğu Alsancak Liman Hizmetleri AŞ'nin içinde yer almayan TİM ve Ege İhracatçı Birlikleri öncülüğündeki bazı ihracatçılar, Hutchison Whampoa ile uzun süredir yaptıkları ortaklık görüşmelerini sonuçlandırma aşamasına geldi. Alsancak Limanı ile ilgilenmelerinin tamamen başta Ege olmak üzere Türkiye ihracatçıları yararını en iyi şekilde korumak olduğunu vurgulayan TİM Başkanı Satıcı, limanı daha rekabetçi bir yapıya getirecek olan talipli ile birlikte hareket etmek istediklerini söyledi. Liman işletmesinin içinde ya da dışında olmalarının kendileri için sorun olmadığını, ancak limanın kendileri için can damarı olduğuna dikkat çeken Satıcı, şöyle konuştu:

Tavrımız net
"Biz Alsancak Limanı'nda başından beri koyduğumuz tavrı devam ettiriyoruz. Bu limanın bir takım manipülasyonlarla Türk ihracatçısına sıkıntı veren değil, aksine önünü açan bir liman haline gelmesi için mücadalemizi sürdürüyoruz. Bizim açımızdan önemli olan Türkiye'ye ve Ege Bölgesi'ne en iyi hizmeti getirecek firmanın ihaleyi kazanması. Şu an itibariyle Hutchison Whampoa'nın uluslararası anlamda tecrübelerine bakarak, en iyi aday olduğunu düşünüyoruz. Ama kendi aramızda bütün adayları da gözden geçiriyoruz. Ancak favorimiz Hutchison Whampao."

İHRACATÇILARIN ŞİRKETİ KİMLERDEN OLUŞUYOR?
Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık AŞ'de başı, TİM Başkanı Oğuz Satıcı, EİB Başkanı Servet Eröcal ve TİM Başkanvekili Eli Alharal çekiyor. Başkanlığını Servet Eröcal'ın yaptığı Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık AŞ'nin Yönetim Kurulu şu isimlerden oluşuyor:
Jak Eskinazi, Mahmut Özgener, Raşit Güntaş, Mustafa Türkmenoğlu, Fikret Mısırlı, Aydın Ünsal, İsmail Alimoğlu, Deniz Ataç, Enver Özsoy, Avram Aji.
Bu isimlerden Eskinazi ve Özgener, birlik temsilcisi olarak şirketin yönetiminde yer almasına rağmen, Arkas Holding öncülüğünde kurulan Alsancak Liman İşletmeleri AŞ'de ortaklıkları bulunuyor.

13 birlikten oluşan ortaklık
l Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği
l Ege Deri ve Demir Mamülleri İhracatçıları Birliği
l Ege Ağaç Mamulleri İhracatçıları Birliği
l Ege Canlı Hayvan Su Ürünleri İhracatçıları Birliği
l Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği
l Ege Hububat, Bakliyat İhracatçıları Birliği
l Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği
l Ege Maden İhracatçıları Birliği
l Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği
l Ege Tütün ve Tütün Mamülleri İhracatçıları Birliği
l Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği
l Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği
l Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği

"Şeffaflık çok önemli"
İhale sürecini değerlendiren Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Tamer Taşkın, ihalelerin son derece şeffaf yapıldığına dikkat çekerek, Alsancak Limanı ihalesinde de en yüksek teklifi veren firmanın kazanacağını söyledi. Limanı İzmirli işadamlarının almasının kendisini mutlu edeceğini açıklayan Taşkın, "Limanı daha fazla verip başka bir firma da alsa sonuçta özelleştirme nedeniyle İzmir kazanacak. İzmirli işadamları da daha önceki ihalelerde yaptığı hataları tekrarlamamalı. Limanı kaçırmamak için her şeyi yapmalı" diye konuştu.

Son tarih 7 Nisan 2006
Alsancak Limanı'nın özelleştirmesi için yarış, geçtiğimiz ayın başında Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın (ÖİB) gazetelere ihale ilanı vemesiyle başladı. ÖİB, Alsancak Limanı'nın işletme hakkı devrini 49 yıllığına ihaleye çıkardı. İhaleye katılacak firmalara ise tekliflerini vermeleri için 24 Mart ile 7 Nisan tarihleri arasında iki haftalık süre tanındı. İhalede, Alsancak Liman İşletmeleri AŞ, Global Yatırım-Hutchison Whampoa, Akfen-Ports of Singapur Authority ve Dubai Ports Authority adlı şirket ve konsorsiyumların kıyasıya rekabet etmesi bekleniyor.

Ege'yi ve İzmir'i zenginleştirelim
Ege İhracatçı Birlikleri'nin (EİB) kurduğu Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık AŞ'nin ihale sürecinde ihracatçıların şemsiyesi olacağını belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, şöyle devam etti:
"EİB'nin liderliğinde başta İzmirli, Egeli girişimcilerin katılımıyla bu işin mutlaka içerisinde olacağız. 'Pastayı büyütelim, Ege'yi büyütelim. Ege'yi İzmir'i daha zengileştirelim' diyoruz."


Alıntı:
Arkas'ın öncülüğünde hareket eden Egeliler 300 milyon dolar özsermaye toplayan ve sayıları 100'ü geçen Alsancak Liman İşletmeleri AŞ'nin ortaklarından bazıları şöyle:
Öz-Ege Tütün
Atay Holding
Erdoğan Atay
Ege Sanayicileri Holding
Erdoğan Tözge
Ahmet Fazıl Önder
Timur Gönülşen
Ender Yorgancılar
İsmet Yorgancılar
Gülfem Perçin
Ali Süreyya Perçin
Semavi Yorgancılar
Savranoğlu Ailesi
Arkas Holding
Arkas Denizcilik
Söktaş Tekstil
Halil Kamil Fırat
Leyla Canan Fırat
Batıçim
Sevinç İzmiroğlu
Belgin Egeli
Fatma Gülgün Ünal
AKG Yalıtım ve İnşaat
Sebiha Zincircioğlu
Ece Zincircioğlu
Mehmet Zincircioğlu
İlhan Zincircioğlu
Süleyman Çevik
Meliha Çevik
Haktan Çevik
Müge Çevik
Muhsin Emirsoy
Murat Şükrü Kaya Savut
Cemil Fuat Gandur
Nail Özkardeş
Avram Sevinti
Yakup Kanyas
Jak Sidi Sarfati
Jozef Çukurel
Yomtov Çukurel
CMS Jant
Levent Haldun Güven
Hüseyin Coşkun Güven
Ali Ergun Güven
Vincent Noel Blase Micaleff
Samim Sivri
Saim Sivri
Şinasi Ertan
Gökhan Tekstil
Roteks Tekstil
Meral Somer
Zeynep Somer
Ayhan Moran
Tiryakiler Oto Makina
Mehmet Tiryaki
Bedriye Tiryaki Mencik
Frederic Fatih Pagy
Giyom Luc Emmanuel Pagy
Pagysa Pamuk Gıda
Günay Guy Pagy
Pakiş Ambalaj ve Tavukçuluk
Özlem Akiş
Zinnet Akiş
Cihan Akiş
Mustafa Akiş
Yaman Akiş
Carla Serra
Serhan Ünsal
Eyüp Altan
Mustafa Altan
Mehmet Altan
Çimentaş
Mehmet Fatih Uysal
Nedim Uysal
Gönen Motorlu Araçlar
Önder Türkkanı
Hasan Bumin Anal
Çelikbilek Sabun ve Yağ
Tevfik Tahir Önder
Dalan Kimya
Hasan Kaplan
İzeltaş İzmir El Aletleri
Ben Boru Sanayi
Rafael Taranto
İzdeniz İzmir Denizcilik
İsmail Kuloğlu
Gürsel Hancı
Limak İnşaat
Kolin İnşaat


kaynak:
http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/02/02/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon1&bolum=gunluk


En son Bülent tarafından Prş 01 Mar 2007, 15:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?
Bülent



Sal 21 Şub 2006, 14:23  

Son günlerde ihale konusunda baya hareketlilik var, yeni gücbirlikleri ve ortakliklar olusuyor...

Alıntı:
İZMİRLİ İHRACAATÇILAR, HUTCHISON WHAMPOA İLE ANLAŞTI
Limanda büyük ortaklık

Firmanın Türkiye'deki ortağı Global Yatırım Holding ile pazatesi günü işbirliği
sözleşmesi imzalanacak

Egeli ihracatçılar, özelleştirmesinde son viraja girilen Alsancak Limanı ihalesine birlikte girmek için uzun süredir görüştükleri Hong-Konglu dev Hutchison Whampoa ile kesin anlaşmaya vardı. Pazartesi günü, Ege İhracatçılar Birliği'nde (EİB) düzenlenecek törenle, Hutchison Whampoa ve bu grubun Türkiye'deki ortağı Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman ile işbirliği sözleşmesi imzalayacak. Bu oluşumda ihracatçıların en az yüzde 15 payı olacak. Ancak bu pay, taraflar arasında varılan anlaşmaya göre, yüzde 40'a çıkabilecek.

Egeliler'e rakip
İhracatçıların, sözkonusu ortaklıktaki şemsiye şirketi ise EİB bünyesinde Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin de katılımıyla kurulan "Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık A.Ş." (LİMAŞ) olacak. Bu anlaşmayla ihracatçıların Hutchison ve Global'le oluşturacağı konsorsiyum, Dubai Ports Authority'nin de gireceği liman ihalesinde, Egeli işadamlarının Arkas Holding'le birlikte kurduğu "Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş."ye rakip olacak.

Eröcal açıkladı
İhracatçılarla Hutchison Whampoa arasında varılan kesin anlaşma, dün EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Servet Eröcal'ın yaptığı yazılı açıklamayla kamuoyuna duyuruldu. Eröcal, pazartesi günkü törende 'mutabakat anlaşmasını' ihracatçılar adına kendisi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı'nın imzalayacağını duyurdu. Eröcal, anlaşmaya Hutchison Whampoa adına, Hutchison Holding Turkey B.V. Finansman Müdürü Clemence Cheng ve Global Holding adına da Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman'ın imza koyacağını bildirdi.
Limanın özelleştirme sonrası en iyi hizmeti verebilecek bir oluşum tarafından yönetilmesi hedefiyle yola çıktıklarını belirten Eröcal, Yeni Asır'a, kurdukları ortaklıkla ilgili bilgi verdi. Eröcal, şöyle konuştu:
"Bir kez, bizim en az yüzde 10'luk bir payımızın olması ve yönetim kurulunda temsil edilmemiz, ayrıca oluşumun, sorunları giderebilecek güçte olması gerekiyordu. Aradığımız nitelikleri, dünyanın en büyük liman işletmecisi Hutchison'da bulduk. Onlar da taleplerimizi kabul etti."

Kapasite 2 milyona çıkacak
Hutchison, dünyanın dört bir yanında çok sayıda liman işletiyor. Eröcal, "Ortağımız, armatör değil. Bu da limanda rekabetin sağlanması ve ihracatçının maliyeti düşürmesi açısından önemli. Hutchison ile yapacağımız yatırımlarla limanın kapasitesini 800 bin TEU'dan 2 milyon TEU'ya çıkaracağız" dedi. Eröcal, "Niçin Alsancak Liman Hizmetleri ile anlaşmadınız?" sorusuna, şu yanıtı verdi: "Üç kez görüştük, ancak asgari katılım şartı olarak 1 milyon dolar ödenmesi öngörüldü. Yüzde 10'luk pay talebimizi de kabul etmediler. İki hafta önce yine görüştük, ama anlaşma sağlayamadık."

http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/02/18/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon3&bolum=gunluk


Alıntı:
EGELİ İHRACATÇILARIN WHAMPOA'LA ANLAŞMASI YANKI UYANDIRDI
"Limanda İzmir klasiği yaşanıyor"

İşadamlarının güçbirliğinde başı çeken duayen işadamı Şinasi Ertan, bölgedeki bölünmenin yanlış olduğunu söyledi

Egeli ihracatçılar, özelleştirilecek Alsancak Limanı ihalesine birlikte girmek için Hong Konglu dev Hutchison Whampoa'yla anlaşarak, yine ihale için Egeliler'in güçbirliğiyle kurduğu Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş.'ye rakip olması Ege'de yankı uyandırdı. Arkas Holding öncülüğünde kurulan Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı duayen işadamı Şinasi Ertan, ihracatçıların kendileri yerine Hutchison Whampoa ve bu grubun Türkiye'deki ortağı Global Yatırım Holding'le anlaşmasını "Bir İzmir klasiği" sözleriyle değerlendirdi.
Ertan, "Hayırlısı olsun. Ayrı bir grupla ortaklık kurmaları normal. Ancak, normal olmayan güçbirliğimiz içinde yer alan ve alanında Türkiye'nin en büyüğü olan bir kuruluşla ilgili küçük düşürmeye yönelik ifadeler kullanmalarıdır" dedi.

"İyi olmadı"
"İsterdik ki, İzmir ve Ege'den tek grup olarak ihaleye girelim" diyen Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Ender Yorgancılar da, "Keşke birlikte olsaydık. Bu iyi olmadı. Ama, önemli olan bölgenin çıkarları" dedi. Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu ve Arkas Holding İcra Kurulu Üyesi Önder Türkkanı da, konuyu "Hayırlısı olsun" sözleriyle değerlendirdi. Türkkanı, "Biz limanın yine bu bölge insanı tarafından işletilmesini istiyoruz. Oluşumumuzda, hiç bir grup tek başına söz sahibi değil ve olmayacak da. Bir yabancı grupla ortaklık kursak bile, yüzde 75 çoğunluk her zaman Egeli işadamlarında kalacak" dedi. Ortak sayılarının 130'a ve topladıkları özsermaye miktarının 300 milyon dolara ulaştığını kaydeden Türkkanı, "Çeşitli spekülasyonlarla önümüz kesilmeye çalışsa da biz yolumuza devam ediyoruz. Kararlıyız" diye konuştu.

Yeni şirket
Ege İhracatçı Birlikleri'nin Türkiye İhracatçılar Meclisi'yle birlikte Hutchison Whampoa ve Global Yatırım Holding'le yapacağı anlaşma yarın EİB'te düzenlenecek törenle imzalanacak. EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Servet Eröcal'ın verdiği bilgiye göre yeni oluşumda ihracatçıların en az yüzde 15 payı olacak, ancak bu pay yüzde 40'a kadar çıkabilecek. İhracatçıların, bu ortaklıktaki şemsiye şirketi ise, EİB bünyesinde Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin de katılımıyla kurulan Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık A.Ş. (LİMAŞ) olacak. Konsorsiyum ortakları, anlaşmanın ardından ihaleye girmek için yeni bir şirket kuracak. İhracatçılar da bu çerçeve de sadece ihracatçı birliklerinin ortak olduğu LİMAŞ'ın sermayesini artırıp ihracatçıları da bu şirkete ortak yapacak. Böylece, liman ihalesi için ihracatçıların karşılaması gereken sermaye de toplanmış olacak.
Alsancak Limanı'nın özelleştirmesi için yarış, geçtiğimiz günlerde Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın (ÖİB) gazetelere ihale ilanı vemesiyle başladı. ÖİB, Alsancak Limanı'nı işletme hakkı devrini 49 yıllığına ihaleye çıkardı. İhaleye katılacak firmalara ise tekliflerini vermeleri için 24 Mart ile 7 Nisan arasında 2 haftalık süre tanındı.

"Beklentilerimizi karşılayamadılar"
Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanı Servet Eröcal, "Niçin Egeliler'in kurduğu Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş.'yle değil de Huthison'la bir ortaklık yoluna gidiyorsunuz?" şeklindeki soruya şu cevabı verdi: "Biz Alsancak Liman Hizmetleri A.Ş.'yle de ortaklık için 3 kez görüştük. Ancak, onlar asgari katılım şartı olarak 1 milyon dolar ödenmesini öngörüyordu. Ayrıca, bizim talebimiz olan en az yüzde 10'luk payı kabul etmediler. Hatta en son 15-20 gün önce yeni bir girişimde de bulunduk ancak istediğimiz şartların verilmesi konusunda Ege Liman Hizmetleri'yle mutabakat sağlayamadık."

http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/02/19/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon1&bolum=gunluk


Alıntı:
EURO ASIA AUTO 2006 FUARI 30 ÜLKEDEN ALIM HEYETLERİNİ AĞIRLAYACAK
Liman ihalesi için güçbirliği imzası

Egeli ihracatçılar özelleştirme sürecindeki Alsancak Limanı'nı almak için Hong Konglu Hutchison Port Holding ve Global Yatırım Holding'le ortak oldu

Egeli ihracatçılar dün düzenlenen törenle özelleştirme sürecindeki Alsancak Limanı'nda ihaleye birlikte girmek için Hong Konglu Hutchison Port Holding ve Global Yatırım Holding'le ortak oldu.
Ege İhracatçı Birlikleri'ndeki (EİB) törende taraflar, ihaleyi kazanmaları halinde yeni yatırımlarla Alsancak Limanı'nın ekonomiye katkısını artıracaklarını ve limanda yaşanan sıkıntıyı sona erdireceklerini açıkladı.
Ortaklık için hazırlanan mutabakat anlaşmasına ihracatçılar adına EİB Başkanlar Kurulu Başkanı ve EİB bünyesinde kurulan Ege İhracatçı Birlikleri Liman Hizmetleri ve Taşımacılık A.Ş. (EİBLİMAŞ) Başkanı Servet Eröcal ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı imza koydu. Anlaşmayı Hutchison Port Holding adına Hutchison Holding Turkey B.V. Finansman Müdürü Clemence Cheng ve Global Yatırım Holding adına da Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman imzaladı.

İhale yöntemi yanlış
Törene damgasını ise, Hutchison Holding Turkey B.V. Finansman Müdürü Clemence Cheng'in limanın ihale yöntemi ve sürecinde yaşananlarla ilgili söylediği sözler vurdu. Alsancak Limanı için belirlenen ihale yönteminden memnun olmadıklarını açıkça ortaya koyan Cheng, gelişmiş OECD ülkelerinde böylesine önemli konteyner limanları için farklı yöntemler uygulandığını ifade etti. Cheng, "Bir çok ülkede özelleştirme sürecinde bulunduk. Ancak Türkiye'de gördüğümüz süreç tamamen kendine özgü ve eşsiz. Türkiye'deki bu ihale yöntemi bazı sektörler için uygun olabilir. Ancak, böylesine önemli bir konteyner limanı için Türkiye'de uygulanan süreç hiç uygun değil. Türkiye'de herşey açık, şeffaf ancak, işin teknik yönü gözardı ediliyor" dedi.

Kapalı kapı örneği
"Bazı OECD ülkelerinde önce ortaya bir şartname konuyor. İhaleyi kimin kazanacağına ise kapalı kapılar ardında, teknik toplantılarla karar veriliyor" diyen Cheng, şöyle konuştu: "Ülke ekonomisi için çok önemli olan bir terminalin işletmecisini seçmek için ona uygun prosedürler uygulanmalı. Çok parayı veren değil altyapısı iyi işletmecilerin tercih edilmesi gerekiyor. Burada işi yapabilirlik, finans gücene bakılması lazım" dedi.

Mersin'e eleştri
Cheng'in en ağır eleştirisi ise özelleştirme ihalesi geçtiğimiz aylarda yapılan ancak henüz SPA-Akfen konsorsiyumuna devri yapılmayan Mersin Limanı'yla ilgili oldu. Mersin ihalesinin 6 ay önce yapılmasına rağmen hala tamamlanmamasını eleştiren Cheng, bunun Alsancak Limanı'nı ihalesinde de bazı sorunlar çıkaracağını vurguladı. Cheng, "Mersin ihalesinde biraz sahtekarlık vardır. Türk hükümetinden beklediğimiz, bu ihaleyi bir an önce sonuçlandırmasıdır" dedi.
Ardından konuşan TİM Başkanı Satıcı ise, Cheng'in Mersin ihalesiyle ilgili kullandığı 'Burada biraz sahtekarlık vardır' sözüyle ilgili bir düzeltmede bulundu. Cheng'in burada 'sahtekarlık' kelimesini kullanmadığını ve tercümede bir hata olduğunu ifade eden Satıcı, "Sayın Cheng, 'Mersin'de bir belirsizlik, bir kaos var' demek istedi" diye konuştu. Satıcı, Mersin özelleştirmesini alan şirketin, Alsancak'ın özelleştirmesine de katılacağını, bu nedenle Mersin limanı özelleştirmesinin 6 aydır bitirilmemesinin
bu konunun netleşmesinde sorun çıkardığını kaydetti.
Satıcı, şöyle konuştu: "Reel sektör olarak bizim için limanda rekabetçi bir yapının oluşması çok önemli. Rekabetle bizim navlun maliyetlerimiz de düşecektir. Hutchison'la liman bugünkünden çok farklı bir vizyonla çalışacaktır. Bugünkü işletmecilerin neden olduğu monopol kırılacaktır. Buraya çok daha fazla ve farklı gemiler gelecektir."

Şemsiye şirket
Satıcı, bu ortaklıkta ihracatçıların şemsiye şirketi olacak EİBLİMAŞ'ın da bu çerçevede kapılarını tüm girişimcilere açacağını ifade etti. Mehmet Kutman ise, Alsancak Limanı'na yapılacak yatırımlar ile limanın gayrisafi milli hasıladan aldığı pay yüzde 1'e yükseltilebilir. Limanda en az 400-500 milyon dolarlık bir yatırım yapılması gerekiyor. O nedenle limanın bir hat sahibi veya finans kuruluşu yerine Hutchison gibi işi liman işletmek olan bir grubun alması çok önemli. Hat sahibi bir firmanın alması rekabet açısından sorun yaratır. Bir finans kuruluşu ise limana yatırdığını bir an önce geri almak ister. Oysa Hutchison, işi limancılık olduğu için konuya 40-50 yıllık perspektiften bakıyor."
Eröcal da, konteynır taşımacılığın dörtte birinden fazlasının yapıldığı İzmir Alsancak Limanı'nın özelleştirilmesinin, bu konuda bir dönüm noktası olacağını bildirdi. Toplantının ardından Mersin Limanı'yla ilgili sözleri üzerine yöneltilen soruları cevaplandıran Cheng, kendisinin sahtekarlık kelimesini kullanmadığını, sadece buradaki 'kaos' ve 'belirsizliği' vurgulamak istediğini kaydetti.

Ortaklık payı ne olacak?
Toplantıda taraflar, anlaşmanın ardından kurulacak şirketteki ortaklık yapısı konusunda net bir açıklama yapmadı. Ancak, EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Servet Eröcal'ın daha önce Yeni Asır'a verdiği bilgilere göre ihracatçılar bu şirkette en az yüzde 15 pay alacak ve yönetim kurulunda temsil edilecek. İhracatçıların payı, yüzde 40'a kadar da çıkabilecek. İhracatçılar, ortaklıkta üzerilerine düşen sermayeyi toplayabilmek için de EİBLİMAŞ'ta sermaye artırımına gidecek ve buraya başta Ege olmak üzere Türkiye'deki tüm ihracatçılar ortak yapılacak.

Kapımız Ertan'a da açık
TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Egeli işadamlarının Arkas Holding öncülüğünde kurduğu Alsancak Liman İşletmeleri A.Ş.'nin Başkanı Şinasi Ertan'ın sözlerini de değerlendirdi. Ertan, ihracatçıların kendileri yerine başka bir grupla anlaşmalarını "Bu bir İzmir klasiği" sözleriyle eleştirmişti.
"Biz bölücülük yapmıyoruz" diyen Satıcı, "Şinasi beyin böyle bir söz söylediğini düşünmüyorum. EİB, tüm İzmir ve Ege'nin birleştiği nokta. Bu kapı Şinasi Bey ve herkese açıktır. Bu hiç kimsenin şahsi girişimi değil. İzmir, Ege ve Türkiye için bölünmeye müsaade etmeyiz. Şinasi beyi çok seviyoruz, burada da katkı koymasını bekliyoruz" dedi.

http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/02/21/index.php3?kat=ana&sayfa=ekon2&bolum=gunluk



 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: